Zoon in de ban van qanon

26-10-2020 19:57 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is al geruime tijd bezig met qanon, ik hoorde het eerst wat met een half oor aan en dacht het waait wel over. Echter dit weekend was hij bij me, en hij praat eigenlijk er nooit over, maar ik zei dat ik blij was dat dat filmpje van Lange Frans van you tube af was omdat daarin iemand Rutte wil afschieten.

Ik schrok echt van zijn reactie, hij was fel, en heilig overtuigd van dit gebeuren.
Vanochtend heb ik hem echt gezegd hoe ik erover dacht, en er niks meer over wil horen in mijn huis. Ik zei dat hij er over enige tijd wel achter zou komen dat hij fout denkt.
Dan zegt hij dat ik straks er achter kom dat hij gelijk heeft. Het was onaangenaam en dan druk ik me nog zacht uit. Ondanks dat hij er veel minder mee bezig is als eerst verontrust het mij.
Hij is een zachtaardige jongen, maar vindt dat hij gehersenspoeld is door al die troep.

We zijn weer in vrede uit elkaar gegaan vandaag en afgesproken dat we er hier in huis niet meer over praten. Maar het knaagt wel aan me.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Ik ken ook verschillende mensen met dit soort denkbeelden. Wat helpt is erkennen dat sommige dingen ook wel vreemd zijn.
Ik vind het wel erg dat doordat de zogenoemde corona gekkies zo dol zijn, je geen een kritische vraag meer mag stellen. Dus dat geef ik deze mensen mee, dat ik dat mechanisme ook wel lastig vind.
Dan heb je weer een soort gemeenschappelijke basis en kun je zo verder praten. Veel dingen zijn ook raar en lastig uit te leggen.
Misschien kun je zo wel met hem in gesprek blijven.
Wacht op je gemak de ontgoocheling af, dat zal een les zijn voor de rest van zijn leven.
Er zijn nu eenmaal mensen die alleen maar kunnen leren via de les der ervaring, gun hem dat.
Geduld is een schone zaak, hoe moeilijk ook, maar hou op met tandenknarsen.
Alle reacties Link kopieren
Zelfs Lange Frans zelf gelooft niet in het afknallen van Rutte.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
niccifrench schreef:
26-10-2020 19:57
Vanochtend heb ik hem echt gezegd hoe ik erover dacht, en er niks meer over wil horen in mijn huis. <knip>
afgesproken dat we er hier in huis niet meer over praten.
Ik zou juist in gesprek proberen te blijven. Hoe oud is hij?
Haley schreef:
26-10-2020 20:06
Ik zou juist in gesprek proberen te blijven. Hoe oud is hij?
Dit, ik zou ook het gesprek met argumenten blijven aangaan.
Ze zijn nu druk met andere zaken, maar vraag me af wanneer Bellincat Qanon onder de loep neemt en voor eens en voor altijd die figuur ontmaskert en hem uit zijn schuilplaats drijft.
Alle reacties Link kopieren
-
cornetto・ wijzigde dit bericht op 04-08-2021 22:17
98.64% gewijzigd
gizzmo-returns schreef:
26-10-2020 20:09
Dit, ik zou ook het gesprek met argumenten blijven aangaan.
Daarmee krijg je alleen maar de hakken in het zand.
Cateautje schreef:
26-10-2020 20:10
Daarmee krijg je alleen maar de hakken in het zand.
Ligt eraan hoe je het aanpakt
gizzmo-returns schreef:
26-10-2020 20:12
Ligt eraan hoe je het aanpakt
Van de tien argumenten die jij poneert krijg je er vijftig terug.
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 26-10-2020 20:14
0.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hij is 27, nee ik discussieer wel, en confronteer hem ermee. Maar het is praten tegen dovemansoren.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
26-10-2020 20:13
Van de tien argumenten die jij poneert krijg je er vijftig terug.
Dat bedoel ik, heb geprobeerd hem in te laten zien dat die complottheorieën ook foto s shoppen etc.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Haley schreef:
26-10-2020 20:06
Ik zou juist in gesprek proberen te blijven. Hoe oud is hij?
In gesprek blijven inderdaad, en doorvragen waar de info vandaan komt.
Vraag waar hij het op baseert, hoe hij daarbij komt, wat voor bewijs hij denkt te hebben. Vaak overschatten mensen hoeveel kennis ze hebben over dingen.
Maar lastig blijft het wel. Negeren zorgt ervoor dat hij zich (nog meer) terugtrekt en nog fanatieker gaat zoeken
Alle reacties Link kopieren
Laats hoorde ik een podcast over dit soort zaken. Startalk radio.
Daar was het advies. Probeer mensen niet te overtuigen van jouw ideeen en hun ongelijk, maar hoor ze aan en probeer vragen te stellen waaruit blijkt dat hun ideeen wellicht wat apart zijn of niet kloppen.
Wellicht kun je dat ook toepassen bij je zoon.
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
niccifrench schreef:
26-10-2020 20:14
Hij is 27, nee ik discussieer wel, en confronteer hem ermee. Maar het is praten tegen dovemansoren.
Heeft hij eindelijk een reden om uit huis te gaan als je hem de mond gaat snoeren.
Die mensen die dit volgen lezen wel 100 of meer berichten per dag en zijn helemaal gepokt en gemazeld in al die informatie. Daar is echt geen speld tussen te krijgen.
Qanon? Leef ik onder een steen?
Alle reacties Link kopieren
*2020* schreef:
26-10-2020 20:17
Heeft hij eindelijk een reden om uit huis te gaan als je hem de mond gaat snoeren.
Hij woont al sinds zijn 20 ste op zichzelf,
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
roxy89 schreef:
26-10-2020 20:18
Qanon? Leef ik onder een steen?
Ik ook want geen idee wat of wie het is.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
26-10-2020 20:21
Ik ook want geen idee wat of wie het is.
Is een beweging met heel veel aanhangers overgewaaid uit Amerika, die pedofielen ontmaskeren, en geloven dat hier in de regering ook pedofielen zitten.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
roxy89 schreef:
26-10-2020 20:18
Qanon? Leef ik onder een steen?
+1
dolfje schreef:
26-10-2020 20:21
Ik ook want geen idee wat of wie het is.
Vader Jacob
anoniem_6409c20e18dd0 wijzigde dit bericht op 26-10-2020 20:38
19.72% gewijzigd
niccifrench schreef:
26-10-2020 20:21
Hij woont al sinds zijn 20 ste op zichzelf,
Dan heb ik het verkeerd gelezen mijn excuses.
Alle reacties Link kopieren
niccifrench schreef:
26-10-2020 20:23
Is een beweging met heel veel aanhangers overgewaaid uit Amerika, die pedofielen ontmaskeren, en geloven dat hier in de regering ook pedofielen zitten.
Ik lees het het net ja, ben even gaan googelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven