Wie wordt de lijsttrekker bij FVD nu Baudet is opgestapt?

23-11-2020 18:41 1397 berichten
Alle reacties Link kopieren
Thierry Baudet trekt zich terug als leider van Forum voor Democratie en wil geen lijsttrekker meer zijn voor de verkiezingen.

https://nos.nl/artikel/2357810-baudet-g ... ratie.html

Zijn beslissing volgt na een weekend vol onrust rond de jongeren afdeling.


Mensen die hoog op de kandidatenlijst staan van Forum voor Democratie eisen dat partijleider Thierry Baudet de in opspraak geraakte jongerenafdeling van de partij opheft. NRC Handelsblad schrijft dat onder meer Kamerlid Theo Hiddema een brief met die strekking aan Baudet en het partijbestuur heeft ondertekend. Ook de rest van de top-5 van de partij steunt de oproep, zo schrijft de krant.

Vanavond komt de partijtop bijeen voor crisisberaad in Amsterdam. Aanleiding is het uitlekken van racistisch en antisemitisch app-verkeer tussen leden van jongerentak JFvD. Gisteren besloot het partijbestuur dat er een intern onderzoek naar de zaak komt, en dat het bestuur van JFvD voorlopig terugtreedt.


https://nos.nl/artikel/2357807-topkandi ... eling.html

TO trapt af.

Ik had liever gezien dat Baudet hard was opgetreden tegen de rotte appels in het JFvD.
Hij had heel eenvoudig de jongeren afdeling kunnen ontbinden en na de verkiezingen weer kunnen opstarten olv een nieuw bestuur.

Ik denk dat Joost Eerdmans (nummer 4 ) de logische opvolger is als lijsttrekker.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Moet zijn opgestapt (reeds gemeld)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Die Eerdmans was een griezeltje toen bij bij Pim Fortuyn zat. Daarna werd hij een imo wel serieuze politicus, dus het viel me wel tegen dat hij bij FvD ging. Hopelijk gaat die hele partij als een nachtkaars uit.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
23-11-2020 18:44
Die Eerdmans was een griezeltje toen bij bij Pim Fortuyn zat. Daarna werd hij een imo wel serieuze politicus, dus het viel me wel tegen dat hij bij FvD ging. Hopelijk gaat die hele partij als een nachtkaars uit.



Dan krijgt de PVV 25 - 30 zetels
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Baudet vond die hele jongerenafdeling prima. Het was al heel lang bekend dat er veel neo-nazi’s bij zaten. En dan Freek Jansen op nummer 7 zetten. Het is dat anderen van de partij doorhadden dat het niet langer kon. Baudet geeft nu zelfs nog de schuld aan de media.

Een nieuwe lijsttrekker heeft geen zin. De partij is ten dode opgeschreven. Baudet was FvD

En wat vind je nou eigenlijk van al die nazi-berichten HBG? Jodenhaat? Homofobie? Want daar gaat het om en niet zo zeer om alleen de lijsttrekker.
Geen idee, maar hier hangt de vlag uit
Alle reacties Link kopieren
Is de correctere vraag niet:

Heeft het nog zin om een lijsttrekker aan te duiden als die niet Thierry Baudet heet?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Als ik bericht op rtl nieuws lees, is het nog helemaal geen feit ( jammer genoeg)
Alle reacties Link kopieren
Hij stapt helemaal niet op, hij zegt juist dat hij graag lijstduwer wil zijn. Waarschijnlijk krijgt hij als lijstduwer verreweg de meeste stemmen, en dan zal hij heel democratisch gewoon blijven zitten.
Echt jammer, ik vind het een kanjer!
Alle reacties Link kopieren
Hij stapt dus wel op net in het Journaal.
Alle reacties Link kopieren
Op dit ogenblik is hij op NPO1 in beeld.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
23-11-2020 18:59
Hij stapt dus wel op net in het Journaal.
Ik heb zijn filmpje uitgeluisterd, zou je ook moeten doen. Daar zegt hij dat hij lijstduwer wil zijn. Dat is voor mij niet opstappen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het heel verstandig is en goed voor de partij. Eerdmans of Nanninga maken vermoedelijk wel kans op het lijsttrekkerschap. Eerdmans is een ervaren politicus en hij komt goed over. Nanninga vind ik ook een prima kandidate.
fizz wijzigde dit bericht op 23-11-2020 19:02
9.95% gewijzigd
Fizz schreef:
23-11-2020 18:59
Hij stapt dus wel op net in het Journaal.
Als ze hem tegemoet komen in zijn onmin komt hij gewoon terug hoor.
Alle reacties Link kopieren
Er zitten teveel rotte appels in dit mandje.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
23-11-2020 19:02
Als ze hem tegemoet komen in zijn onmin komt hij gewoon terug hoor.
Dat denk ik dus niet. Het bespaart hem in ieder geval een afgang bij de komende verkiezingen en hij is slim genoeg om dat zelf door te hebben.
bethweeter schreef:
23-11-2020 18:47
Baudet vond die hele jongerenafdeling prima. Het was al heel lang bekend dat er veel neo-nazi’s bij zaten. En dan Freek Jansen op nummer 7 zetten. Het is dat anderen van de partij doorhadden dat het niet langer kon. Baudet geeft nu zelfs nog de schuld aan de media.

Een nieuwe lijsttrekker heeft geen zin. De partij is ten dode opgeschreven. Baudet was FvD

En wat vind je nou eigenlijk van al die nazi-berichten HBG? Jodenhaat? Homofobie? Want daar gaat het om en niet zo zeer om alleen de lijsttrekker.
Je kan moeilijk ontkennen dat media en de huidige journalistiek ernstig aan kwaliteit hebben ingeboet. Met als gevolg tot heksenjachten richting tegenstanders.
Alle reacties Link kopieren
belinda30 schreef:
23-11-2020 19:03
Er zitten teveel rotte appels in dit mandje.
Ze hebben ook gewoon veel goede mensen op de lijst en sterke punten in hun partijprogramma.
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
23-11-2020 19:04
Je kan moeilijk ontkennen dat media en de huidige journalistiek ernstig aan kwaliteit hebben ingeboet. Met als gevolg tot heksenjachten richting tegenstanders.
Bij Groen Links zijn ze heel mild, want hun moslim-kandidate hangt natuurlijk net zo goed heel onfrisse ideeën aan. Die jongerenclub van het FvD is fout, maar Groen Links zit net zo goed fout.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
23-11-2020 18:47
Baudet vond die hele jongerenafdeling prima. Het was al heel lang bekend dat er veel neo-nazi’s bij zaten. En dan Freek Jansen op nummer 7 zetten. Het is dat anderen van de partij doorhadden dat het niet langer kon. Baudet geeft nu zelfs nog de schuld aan de media.

Een nieuwe lijsttrekker heeft geen zin. De partij is ten dode opgeschreven. Baudet was FvD

En wat vind je nou eigenlijk van al die nazi-berichten HBG? Jodenhaat? Homofobie? Want daar gaat het om en niet zo zeer om alleen de lijsttrekker.


Dat heb ik toch beschreven in de OP, wat ik vind dat er had moeten gebeuren.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Wie er lijsttrekker gaat worden interesseert me voorlopig niet.
Baudet is weg uit het bovenste uilennest!
Vreemde verklaring die hij op Twitter gaf, trouwens. Een heleboel boehoehoe, wat ben ik zielig.

Die partij is verloren, denk ik en dreef op Baudet, en gaat wat mij betreft langzaam ten onder.
Dat een griezel als Freek Jansen zo lang een vertrouweling van Baudet heeft kunnen zijn was een veeg teken. Het is geen toeval dat antisemitisme, racisme en homofobie in de jongerenafdeling bleven opduiken.
Op naar LPF-toestanden, wat ik je brom.

Jammer alleen dat Wilders hiervan gaat profiteren.
nounou
Fizz schreef:
23-11-2020 19:07
Bij Groen Links zijn ze heel mild, want hun moslim-kandidate hangt natuurlijk net zo goed heel onfrisse ideeën aan. Die jongerenclub van het FvD is fout, maar Groen Links zit net zo goed fout.
Daarom, dat zaakje stinkt ook. Hopelijk krijgt dat ook nog een flink staartje.
Annabel!
Is Baudet van zijn stok gevallen? ( denkend aan de overwinnaarsspeach)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven