De toekomst van Amerika

09-01-2021 10:11 2529 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij een topic, als vervolg op Trump versus Biden deel 3, om verder te praten over de toekomst van Amerika.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lange-met-een-korte schreef:
09-01-2021 12:50
Als je niet doodgeschoten wil worden op een protest moet je er gewoon voor zorgen dat je niet bij dat protest wil horen.

Lekker makkelijk toch?

Verkeerde vergelijking. Hij klinkt wel leuk hoor, daar niet van. Maar hij klopt niet. Weet jij ook wel, maar het gooit zo lekker olie op het vuur hè....:-)
katkaatje schreef:
09-01-2021 12:46
Hmmm.....hij (Biden) heeft een goed punt. Ik denk dat Trump en Cruz zeer zeker te vergelijken zijn met nazi-propagandisten. Als jij tegen mensen met Auschwitz- en 6MWNE-shirts zegt: “We love you, you are very special” dan is die vergelijking prima te maken.
Fijne godwins weer.
Trump = Goebbels = next stop Auschwitz. Lekker bezig.
Alle reacties Link kopieren Quote
katkaatje schreef:
09-01-2021 13:05
Verkeerde vergelijking. Hij klinkt wel leuk hoor, daar niet van. Maar hij klopt niet. Weet jij ook wel, maar het gooit zo lekker olie op het vuur hè....:-)
Ja ik weet het, elk tegengeluid is olie op het vuur. Leuk afweermechanisme.
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren Quote
katkaatje schreef:
09-01-2021 13:04
Als hij had gezegd: "We love you, you are very special. Not all of you, but most of you. Not the ones with the nazi-shirts, but all of you demonstrating peacefully" had je een punt gehad.

Nu niet.
Precies!
Alle reacties Link kopieren Quote
katkaatje schreef:
09-01-2021 13:04
Als hij had gezegd: "We love you, you are very special. Not all of you, but most of you. Not the ones with the nazi-shirts, but all of you demonstrating peacefully" had je een punt gehad.

Nu niet.
Zit je op een draaimolen toevallig?
Let’s Go Brandon!
Alle reacties Link kopieren Quote
Blankepit schreef:
09-01-2021 13:13
Fijne godwins weer.
Trump = Goebbels = next stop Auschwitz. Lekker bezig.

Dank je! Fijn dat je het eens bent, ik vond het ook een zeer terechte vergelijking.

Ook hier: als het nazistisch gedachtengoed niet zo overduidelijk aanwezig was geweest (zie t shirts), had godwin een punt. Maar het was er wél. Het was er overduidelijk. En het waren die mensen, naast vreedzame demonstranten, die werden aangesproken met “we love you, you are very special”. En met “I’ll march with you”.

Het Auschwitz bedenk ik helaas niet hè, stond gewoon op de shirts van de mensen daar.

Dus godwinners je kunnen downplayen wat ze willen, het staat toch allemaal gewoon op beeld.

Ook een mooie, als je geen argumenten meer hebt godwin erin gooien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lange-met-een-korte schreef:
09-01-2021 13:15
Ja ik weet het, elk tegengeluid is olie op het vuur. Leuk afweermechanisme.

Nee hoor, niet elk tegengeluid. Inhoudelijk tegengeluid is zeer welkom. Graag zelfs, want dan kunnen we het ook een beetje gaan begrijpen.

Alleen dat mist helaas nu nog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lange-met-een-korte schreef:
09-01-2021 13:18
Zit je op een draaimolen toevallig?


Lief dat je het vraagt, maar nee. Verder nog iets?
Alle reacties Link kopieren Quote
katkaatje schreef:
09-01-2021 13:20
Lief dat je het vraagt, maar nee. Verder nog iets?
Nee, je 5 minutes of fame zijn over.
Let’s Go Brandon!
katkaatje schreef:
09-01-2021 13:18
Het Auschwitz bedenk ik helaas niet hè, stond gewoon op de shirts van de mensen daar.
Is Feyenoord verantwoordelijk voor zijn hooligans?
Alle reacties Link kopieren Quote
ca726647543 schreef:
09-01-2021 10:35
In principe/theorie heeft een districtenstelsel het voordeel dat je zeker weet dat iedere regio vertegenwoordigd is. En als de districten klein genoeg zijn is een volksvertegenwoordiger zichtbaar en kan hij direct door de mensen in het district worden aangesproken. Maar dan moet je wel iemand hebben die zaken van alle kanten bekijkt en moet je geen gepolariseerde situatie hebben. Dus als alle politici een beetje D66-achtig zijn (de 1 wat linkser, de ander wat rechtser) dan kan het best werken. Maar als je moet kiezen tussen een GL of PVV dan is per definitie bijna de helft van de mensen niet vertegenwoordigt. In de UK werkt het distictenstelsel nog extremer dan in de VS. Daar doen meer partijen mee, en zou je in principe een gigantische meerderheid kunnen hebben met 10...20% van de stemmen (afhankelijk van hoeveel partijen mee doen aan de verkiezingen.

Conclusie: ons systeem is inderdaad zo slecht nog niet. Het enige nadeel is dat wij geen directe invloed hebben op de bestuurders, slechts op de volksvertegenwoordiging , en dan alleen nog maar de tweede kamer.
Ja, ik snap wat je bedoelt met alle districten vertegenwoordigen, maar in praktijk hebben sommige staten een stuk meer om minder kiesmannen dan ze zouden moeten hebben. Nu worden sommige mensen daarom oververtegenwoordigt en andere ondervertegenwoordigt.
Ik heb hier wel iemand zien praten over: maar wat als we California niet meetellen, dan kan Trump wel winnen. Maar California is zelfs nog ondervertegenwoordigt:

https://www.fairvote.org/population_vs_electoral_votes

Vooral plattelandsstaten worden oververtegenwoordigt. Mede vandaar dat het ook al een paar keer is voorgekomen dat Democraten wel de popular vote winnen maar niet de verkiezingen.
Blankepit schreef:
09-01-2021 13:26
Is Feyenoord verantwoordelijk voor zijn hooligans?
Maar Feyenoord hooligans jutten zichzelf op.

Deze mensen zijn door een persoon aan de macht opgejut, een, in mijn ogen, dictator. En niet een keer, maar jarenlang. Pure propaganda wat hij doet hoor.

Geen vergelijking.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lange-met-een-korte schreef:
09-01-2021 13:26
Nee, je 5 minutes of fame zijn over.

Top! Ga je ook nog een keer met een inhoudelijke reactie op dingen komen, of blijft het bij wat we tot nu toe hebben gezien?
Blankepit schreef:
09-01-2021 13:26
Is Feyenoord verantwoordelijk voor zijn hooligans?
Ja. In Nederland is een voetbalclub als eerste verantwoordelijk voor veiligheid bij wedstrijden. Bijvoorbeeld door het zorgen dat hooligans stadionverboden opgelegd krijgen.
https://www.politie.nl/themas/voetbalva ... veiligheid
katkaatje schreef:
09-01-2021 13:33
Top! Ga je ook nog een keer met een inhoudelijke reactie op dingen komen, of blijft het bij wat we tot nu toe hebben gezien?

Deze forummer heeft al eerder aangegeven hier voor de aandacht te zitten.
Blankepit schreef:
09-01-2021 13:13
Fijne godwins weer.
Trump = Goebbels = next stop Auschwitz. Lekker bezig.
De eerste vergelijking is al erg genoeg. Auschwitz haal je er zelf bij. Godwin heeft z’n tijd gehad. Beestjes worden nu gewoon bij de naam genoemd. Get used to it.
Felidaes schreef:
09-01-2021 13:33
Deze mensen zijn door een persoon aan de macht opgejut, een, in mijn ogen, dictator. En niet een keer, maar jarenlang. Pure propaganda wat hij doet hoor.

Geen vergelijking.
Hoe is het gekomen dat jij een gekozen volksvertegenwoordiger van een democratie als dictator bent gaan zien? Ik ben echt benieuwd hoe dat proces is gegaan.
kadanz schreef:
09-01-2021 13:38
De eerste vergelijking is al erg genoeg. Auschwitz haal je er zelf bij. Godwin heeft z’n tijd gehad. Beestjes worden nu gewoon bij de naam genoemd. Get used to it.
Ik haal dat er niet bij, dat zat gewoon in de post die ik aanhaalde.
Hetvrijewoord schreef:
09-01-2021 13:37
Deze forummer heeft al eerder aangegeven hier voor de aandacht te zitten.
Ah ok, dank. Dan ben ik hier weg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hetvrijewoord schreef:
09-01-2021 13:37
Deze forummer heeft al eerder aangegeven hier voor de aandacht te zitten.

Oh echt? Dat zou ik jammer vinden. Ik hoopte (waarschijnlijk tevergeefs) nog op een keer wat inhoudelijke reacties waardoor je, ook met mensen met een echt andere mening, een goede inhoudelijke discussie kon voeren. Hij/zij is wel een van de weinige met een andere mening en daarom best interessant. Maar als het alleen om aandacht gaat, gaat die vlieger natuurlijk niet op.
Alle reacties Link kopieren Quote
katkaatje schreef:
09-01-2021 13:33
Top! Ga je ook nog een keer met een inhoudelijke reactie op dingen komen, of blijft het bij wat we tot nu toe hebben gezien?
Ken ik jou op dit forum ook onder een andere naam toevallig? Dat geduldige uitleggen komt mij bekend voor.
Let’s Go Brandon!
katkaatje schreef:
09-01-2021 13:18
Dank je! Fijn dat je het eens bent, ik vond het ook een zeer terechte vergelijking.

Ook hier: als het nazistisch gedachtengoed niet zo overduidelijk aanwezig was geweest (zie t shirts), had godwin een punt. Maar het was er wél. Het was er overduidelijk. En het waren die mensen, naast vreedzame demonstranten, die werden aangesproken met “we love you, you are very special”. En met “I’ll march with you”.

Het Auschwitz bedenk ik helaas niet hè, stond gewoon op de shirts van de mensen daar.

Dus godwinners je kunnen downplayen wat ze willen, het staat toch allemaal gewoon op beeld.

Ook een mooie, als je geen argumenten meer hebt godwin erin gooien.
Ook als er gee nazistisch gedachtengoed aanwezig is kun je prima een parallel trekken met de jaren dertig. In goed Nederlands beschrijf je dan het fenomeen volksmennerij. Want dat heeft Trump met Hitler en Goebels gemeen. Het zijn volksmenners. Agitators. Opruiers.

Een tere ziel die niet tegen die waarheid kan en vatbaar voor diezelfde demagogen.
katkaatje schreef:
09-01-2021 13:43
Oh echt? Dat zou ik jammer vinden. Ik hoopte (waarschijnlijk tevergeefs) nog op een keer wat inhoudelijke reacties waardoor je, ook met mensen met een echt andere mening, een goede inhoudelijke discussie kon voeren. Hij/zij is wel een van de weinige met een andere mening en daarom best interessant. Maar als het alleen om aandacht gaat, gaat die vlieger natuurlijk niet op.
Ik heb het geprobeerd. Het kost je heel wat nachten aan discussie en naslag (want je moet elke wilde claim uitpluizen) en je komt geen steek verder. Ze bijten zich vast in het geloof.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jullie decimeren mijn publiek. Willen jullie daarmee stoppen? Het is een vorm van censuur.
Let’s Go Brandon!
katkaatje schreef:
09-01-2021 13:43
Oh echt? Dat zou ik jammer vinden. Ik hoopte (waarschijnlijk tevergeefs) nog op een keer wat inhoudelijke reacties waardoor je, ook met mensen met een echt andere mening, een goede inhoudelijke discussie kon voeren. Hij/zij is wel een van de weinige met een andere mening en daarom best interessant. Maar als het alleen om aandacht gaat, gaat die vlieger natuurlijk niet op.

Ik hou ook van een inhoudelijke discussie.
Als het telkens weer uitloopt in opmerkingen zoals: ik vind jennen en zuigen gewoon heel leuk en ik heb iemand toch weer leuk op de kast gekregen dat houdt het op.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven