Kabinet moet aftreden volgens Jesse Klaver

10-01-2021 14:30 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie hiervan? Het gaat uiteraard om de toeslagenaffaire.
Mij lijkt het in de huidige situatie sowieso totaal niet wenselijk om van regering te veranderen, en Jesse Klever wil ik liever ook niet in de regering...
Wat vinden jullie.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie geen heil in een kabinet dat twee maanden voor de verkiezingen aftreedt. Het is ook gewoon weer roeptoeteren voor de buhne. Zo doorzichtig. Jesse Klaver is een achterbakse kwal.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat een sneuneus weer die Jesse.
Oneens.
Nou dan gaat Wilders het toch heel hard roepen?
Een paar maanden voor de verkiezingen heeft weinig nut

Ook niet als Wilders of Klaver dit gaat roepen.
Alle reacties Link kopieren
Jesse klaver staat gewoon in de campagne stand. Heel naar dat hij dit gebruikt om er zelf beter van te worden.
Het is nu niet het moment om een kabinet naar huis te sturen. Daarnaast hebben we over twee maanden verkiezingen, dus is het alleen voor de bühne.
De timing lijkt me niet handig. We zitten in de grootste naoorlogse crisis, nu een heel nieuw team inwerken lijkt me niet bevorderlijk. (Al gaat dit nu ook niet echt soepel).

Ik vind de toeslagenpuinhoop wel dermate ernstig dat het voor de betrokken bewindslieden consequenties moet hebben. Maar hoe en op welk moment?
Merel7 schreef:
10-01-2021 14:40
Jesse klaver staat gewoon in de campagne stand. Heel naar dat hij dit gebruikt om er zelf beter van te worden.
Het is nu niet het moment om een kabinet naar huis te sturen. Daarnaast hebben we over twee maanden verkiezingen, dus is het alleen voor de bühne.
Wilders heeft het ook al hard geroepen.
Jesse roept dit niet voor de slachtoffers, maar voor zijn eigen verkiezingscampagne. Erg doorzichtig dit weer.
Andersom schreef:
10-01-2021 14:43
Jesse roept dit niet voor de slachtoffers, maar voor zijn eigen verkiezingscampagne. Erg doorzichtig dit weer.
Een verkiezingscampagne is altijd voor eigen gewin.
De verkiezingen zijn niet ver weg, dus waarom in deze crisis aftreden eisen?

Ik heb meer vertrouwen in politici met echte eigen goede plannen.
Andersom schreef:
10-01-2021 14:43
Jesse roept dit niet voor de slachtoffers, maar voor zijn eigen verkiezingscampagne. Erg doorzichtig dit weer.
Geldt dat niet voor alle politici? Die tegemoetkoming is ook niet toevallig zo kort voor de verkiezingen toegezegd natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Dan blijft het kabinet demissionair tot er een nieuw kabinet is en kunnen er de komende 2 maanden dus geen noodzakelijke beslissingen worden genomen. Dan kan Klaver in de verkiezingsdebatten dan weer mooi misbruik van maken door te roepen dat het kabinet de coronacrisis op z'n beloop heeft gelaten.

En voor dit specifieke onderwerp: politici van links tot rechts hebben hier verantwoordelijkheid voor. Klaver heeft gewoon mazzel dat ze nooit hebben durven regeren, anders waren ze ook de l*l geweest.
Ik vind het aftreden van het kabinet een heel goed plan. Deze personen dienen zo snel mogelijk van het politieke toneel te verdwijnen, het is genoeg geweest zo en de coronacrisis is geen excuus.
Alle reacties Link kopieren
Merel7 schreef:
10-01-2021 14:40
Jesse klaver staat gewoon in de campagne stand. Heel naar dat hij dit gebruikt om er zelf beter van te worden.
Het is nu niet het moment om een kabinet naar huis te sturen. Daarnaast hebben we over twee maanden verkiezingen, dus is het alleen voor de bühne.
Dat zal het inderdaad zijn. Maar dan nog. Hugo de Jonge en Mark Rutte staan nu al bijna een jaar zowat 24 uur per dag "aan" om hoofd te bieden aan deze crisis. En dan ga je niet lopen roeptoeteren en aftredens eisen lijkt mij.
Elizabethie schreef:
10-01-2021 15:00
Dat zal het inderdaad zijn. Maar dan nog. Hugo de Jonge en Mark Rutte staan nu al bijna een jaar zowat 24 uur per dag "aan" om hoofd te bieden aan deze crisis. En dan ga je niet lopen roeptoeteren en aftredens eisen lijkt mij.
Over vier maanden weet je meer hoe het verder gaat.
Alle reacties Link kopieren
Aftreden is nu voor de bühne. Na de verkiezingen zijn Rutte en Hoekstra weer van de partij. Asscher wordt uit de wind gehouden door zijn eigen partij en heeft de mazzel niet meer in het kabinet te zitten.
Alle reacties Link kopieren
ca726647543 schreef:
10-01-2021 14:58
Dan blijft het kabinet demissionair tot er een nieuw kabinet is en kunnen er de komende 2 maanden dus geen noodzakelijke beslissingen worden genomen. Dan kan Klaver in de verkiezingsdebatten dan weer mooi misbruik van maken door te roepen dat het kabinet de coronacrisis op z'n beloop heeft gelaten.

En voor dit specifieke onderwerp: politici van links tot rechts hebben hier verantwoordelijkheid voor. Klaver heeft gewoon mazzel dat ze nooit hebben durven regeren, anders waren ze ook de l*l geweest.
Eens. Zo doorzichtig.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
10-01-2021 14:59
Ik vind het aftreden van het kabinet een heel goed plan. Deze personen dienen zo snel mogelijk van het politieke toneel te verdwijnen, het is genoeg geweest zo en de coronacrisis is geen excuus.
En wie mag het dan nu, op dit moment, gaan overnemen van jou?
Alle reacties Link kopieren
De toeslagenaffaire gaat veel verder dan falen van bewindspersonen. Zo'n beetje de hele tweede kamer en mogelijk ook eerste kamer hebben gefaald.

Het is heel onhandig dat de verkiezingen zo kort na dit onderzoek zijn. Het maakt het debat dat binnenkort gevoerd wordt onzuiver.
Elizabethie schreef:
10-01-2021 15:04
En wie mag het dan nu, op dit moment, gaan overnemen van jou?
Balkenende en Rutte hebben alles dat dit land mooi maakte afgebroken en vernietigd, dat is de erfenis van rechts, waar niemand met een normaal inkomen aan heeft kunnen ontsnappen, dus het lijkt mij verstandig om links aan het roer te zetten voor die grote hersteloperatie waar Klaver het over had.

Echt hoor, zijn jullie ziende blind?
Jesse had het toen al moeten zeggen toen het bekend werd en niet nu. Kromme tenen krijg je er van.
miekemv schreef:
10-01-2021 15:11
Jesse had het toen al moeten zeggen toen het bekend werd en niet nu. Kromme tenen krijg je er van.
Iedere politicus is een opportunist, dus met die woorden van jou kan je ze wel allemaal naar huis sturen.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
10-01-2021 15:07
Balkenende en Rutte hebben alles dat dit land mooi maakte afgebroken en vernietigd, dat is de erfenis van rechts, waar niemand met een normaal inkomen aan heeft kunnen ontsnappen, dus het lijkt mij verstandig om links aan het roer te zetten voor die grote hersteloperatie waar Klaver het over had.

Echt hoor, zijn jullie ziende blind?
Ja, dat is waar. Ons land ligt compleet in puin. Gelukkig gaat Jesse ons redden. :sarcastic:
nessemeisje schreef:
10-01-2021 15:14
Ja, dat is waar. Ons land ligt compleet in puin. Gelukkig gaat Jesse ons redden. :sarcastic:
Het is dit soort cynisme dat ons land zover heeft gebracht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven