Spookstatenlid

22-02-2021 18:59 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wel elke maand geld ontvangen als Statenlid, maar zo goed als nooit aanwezig zijn. En van het geld bij Ikea shoppen, etentjes, drie overnachtingen bij Landal, een Surinaams buffet voor 50 personen, Mc Donalds en schepsnoep betalen.

Toen ik vanmorgen dit artikel las vroeg ik me af 'hoe is het mogelijk?'. Tjonge jonge, Maar goed dat ze dat ontdekt hebben. Maar het blijkt dat dit vorig jaar al bekend was.

Wat vinden jullie hiervan?


https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210221_97725784
‘Spookstatenlid’ declareerde voor bijna 12.000 euro


Gideon Everduim, voormalig ‘spookstatenlid’ van Denk in Noord-Holland, heeft ondanks zijn vrijwel structurele afwezigheid bij debatten en vergaderingen, wel ruimhartig gebruikgemaakt van de fractierekening die wordt gevuld met door de provincie overgemaakt belastinggeld.

In een jaar tijd werd bijna 12.000 euro uitgegeven, onder andere aan etentjes, een Surinaams buffet voor vijftig personen en schepsnoep. Ook werden drie overnachtingen bij Landal met fractiegeld gefinancierd, zo blijkt uit een overzicht dat de provincie heeft verstrekt.

Eerder bleek uit navraag van De Telegraaf dat de Amsterdammer Everduim, ook rapper, vrijwel nooit vergaderingen bijwoonde. Hij bleek ook lange tijd onbereikbaar voor zijn partijgenoten. Zo schitterde Everduim volgens het overzicht tijdens zestien van de twintig presidiumbijeenkomsten door afwezigheid. Van de zestien Provinciale Statenvergaderingen was hij slechts zeven keer volledig aanwezig en twee keer woonde hij een deel van de vergadering bij. Bij de commissie Ruimte, Wonen en Klimaat kwam hij nooit opdagen en ook de vergaderingen over Mobiliteit en Bereikbaarheid liet hij steevast schieten.

Onder anderen commissaris van de koning Arthur van Dijk sprak Everduim aan op diens absentie. Bij overige Statenleden was ergernis ontstaan over het feit dat hij wel een maandelijkse vergoeding van ruim 1200 euro opstreek, terwijl hij er bijna nooit was.

In een jaar (van 15 maart 2019 tot 14 maart 2020) maakte de volksvertegenwoordiger gretig gebruik van de pinpas van de stichting waarop geld wordt gestort ter ondersteuning van de fractie, zo blijkt uit stukken die de griffie heeft verzameld. Er werd regelmatig geshopt bij IKEA; snoepwinkel Jamin werd aangedaan, evenals de McDonald’s. Voor bijna 700 euro werden bovendien drie overnachtingen bij Landal geboekt. Ook prijkt er een Surinaams buffet voor vijftig personen (1025 euro) op de lijst.
.....etc.etc.etc.........



21 oktober 2020,
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/274867/g ... t-wel-geld
..............
Ondertussen ontvangt Everduim maandelijks wel een vaste vergoeding van 1.200 euro. Navraag bij de provincie leert dat die niet kan worden stopgezet, ook al komt een Statenlid nooit opdagen. Bovendien ontvangt de partij jaarlijks een vaste subsidie van 44.823 euro. En daarvoor komen Everduim en zijn mede-commissieleden ook zelden opdagen bij commissievergaderingen. Bij de commissie Mobiliteit en Bereikbaarheid is zelfs nog nooit een lid van DENK aanwezig geweest...........etc.etc.etc......
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Goedkoop nog, dat buffet.
Let’s go Brandon!
Hij is niet de enige hoor
Alle reacties Link kopieren
dat snoepscheppen bij Jamin kost ook veel tijd.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Fantastische reclame voor Denk.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nog meevallen qua bedragen.

Ik ben hier in BE erger gewend :-D.


En als het een fractie-rekening is hadden die maar moeten ingrijpen of hem buitenzwieren.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Hij is gewoon een dief.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het schandalig en zou willen dat dit soort uitvreterij zou worden aangepakt. Dit vind ik echt veel erger dan iemand die een uitkering krijgt en niet de kassen in duikt.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het vanmorgen al gelezen .maar ergens verbaas ik mij er niet meer over. Want het gebeurt steeds weer opnieuw. Doodgewoon omdat ze het laten gebeuren .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
En straks zeker wachtgeld
Alle reacties Link kopieren
Nog even los van het geld snap ik niet dat een partij dat toelaat: iedereen die niet aanwezig is kan niet meestemmen. Je wilt toch dat zoveel mogelijk partijleden aanwezig zijn om die reden.
Alle reacties Link kopieren
ca726647543 schreef:
22-02-2021 20:35
Nog even los van het geld snap ik niet dat een partij dat toelaat: iedereen die niet aanwezig is kan niet meestemmen. Je wilt toch dat zoveel mogelijk partijleden aanwezig zijn om die reden.
Als je in de meerderheid zit wel.

Als je in de oppositie zit en de hele meerderheid je voorstellen toch altijd afschiet is het van minder belang.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Kan nu niet bepaald beweren dat het als een volslagen verrassing komt bij die partij. Zal vast wel weer een jankverhaal binnenkort verschijnen waardoor ‘men’ er niets van mag vinden. En vind je er toch nog iets van dan ben je een domme muts die in ‘framing’ trapt of gewoon een die-hard fascist.

Denk niet dat Azarkan nog een ‘waarom nou toch?’ filmpje gaat opvoeren. Tenzij hij ook voor Gideon heeft gekookt.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik ben bang dat alles met de racismekaart zal worden gepareerd.
Alle reacties Link kopieren
hoe komt zo iemand in de politiek , vraag je je af.
een snoepende rapper.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
22-02-2021 21:47
hoe komt zo iemand in de politiek , vraag je je af.
een snoepende rapper.
Identiteitspolitiek
Let’s go Brandon!
Alle reacties Link kopieren
havermout1 schreef:
22-02-2021 22:18
Identiteitspolitiek
De hele politiek is gewoon corrupt.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk zelf dat een flink percentage van de mensheid zoiets zou doen, mits het met zekerheid niet aan de grote klok kwam te hangen. Ik schat zo met de natte vinger: de helft van de NL-ers. Het hangt ook af van de cultuur en het eigen inkomen.

De meesten zijn wel slim genoeg om een dergelijk risico op imagoschade niet te willen lopen als het te zichtbaar is én iedereen dit af zou keuren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
23-02-2021 06:02
Ik denk zelf dat een flink percentage van de mensheid zoiets zou doen, mits het met zekerheid niet aan de grote klok kwam te hangen. Ik schat zo met de natte vinger: de helft van de NL-ers. Het hangt ook af van de cultuur en het eigen inkomen.

De meesten zijn wel slim genoeg om een dergelijk risico op imagoschade niet te willen lopen als het te zichtbaar is én iedereen dit af zou keuren.

Altijd weer benieuwd hoe jij aan je ‘cijfers’ en ‘feiten’ komt. 🙄
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
23-02-2021 06:02
Ik denk zelf dat een flink percentage van de mensheid zoiets zou doen, mits het met zekerheid niet aan de grote klok kwam te hangen. Ik schat zo met de natte vinger: de helft van de NL-ers. Het hangt ook af van de cultuur en het eigen inkomen.

De meesten zijn wel slim genoeg om een dergelijk risico op imagoschade niet te willen lopen als het te zichtbaar is én iedereen dit af zou keuren.
De helft van de Nederlanders lijkt me flink overdreven, maar misbruik maken van de mogelijkheid om te kunnen declareren, gebeurt helaas veel te vaak. Diep triest, want met die mentaliteit naai je je werkgever, verenigingsleden of bijv. andere verzekerden bij dezelfde verzekeraar. 'Gelukkig' is het in dit geval al na een jaar uitgekomen.
Alle reacties Link kopieren
https://twitter.com/percolator_hnj/stat ... 0667518979

Everduim is wel diegene die pleit voor...moment ik citeer:

Everduim pleit voor een aparte politieke partij voor zwarte Nederlanders. Er is wel een partij voor de dieren in de Tweede Kamer', zei hij, maar nul vertegenwoordiging voor ons'. Everduim wil niet reageren op vragen van deze krant over de Nation.

Ons? Zijn we niet allemaal 'ons'?
Dan zou je toch denken dat hij juist aanwezig wil zijn om zijn eigen partij te vertegenwoordigen. Hij zal het wel te druk hebben als aanhanger van Nation.



Stukje uit de krant:

01-10-2020
Zorgwekkend is de opkomst, ook in Nederland, van de sekte, in dit artikel dat vanavond in de Telegraaf staat:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1312299 ... een-duivel

Nation of Islam schuwt oorlogstaal niet
Zorgen over opmars militante sekte: ’De witte man is een duivel’
De militante sekte Nation of Islam probeert voet aan de grond te krijgen in Nederland en heeft hier sinds kort een afdeling. Zwart racisme en Jodenhaat staan hoog in het vaandel. De AIVD doet onderzoek naar dit soort ’identitair extremisme’, dat de wind in de zeilen heeft dankzij de anti-racismeprotesten.
De bejaarde sekteleider Louis Farrakhan spreekt zijn vele volgelingen toe.

[afbeelding:De bejaarde sekteleider Louis Farrakhan spreekt zijn vele volgelingen toe. CORBIS VIA GETTY IMAGES]

’De tijd dat jullie witten ons kunnen vermoorden zonder consequenties is voorbij.” Vanuit New York, gekleed in een wit priestergewaad met een goudgerande bril op de neus sprak de 87-jarige Louis Farrakhan in juli zijn vele tienduizenden volgelingen toe. Blanken en Joden zouden moeten boeten voor de dood van George Floyd, dreigde de bejaarde sekteleider. „Jullie gaan een zware, zware prijs betalen.”

Welkom in de wonderlijke wereld van het zwarte rechts-extremisme, nu ook in Nederland verkrijgbaar. Het is een gevaarlijke cocktail van ideeën: het blanke ras is het resultaat van een mislukt fokprogramma, witte mensen zijn ongeneeslijk slecht, zwarten zijn de meesters van het universum. Voeg een aangepaste versie van de islam toe, een flinke scheut Jodenhaat en homofobie, een eetlepel ufo-geloof, wat corona-complottheorieën en het mengsel is klaar voor ontbranding.

"Boeten voor de dood van George Floyd"
Door meeslepende toespraken van Farrakhan, media-optredens en veelvuldig gehengel naar de aandacht van popsterren heeft de Nation in Amerika inmiddels tussen de 50.000 en 100.000 volgelingen verzameld. Nu probeert de beweging ook voet aan de grond te krijgen op het Europese vasteland en in Nederland.

Dat gaat op zijn Nederlands, en dus minder glamoureus dan in de VS. Daar spreekt Farrakhan zijn volgelingen toe vanaf een zonovergoten landgoed, omringd door wuivende palmen, wapperende vlaggen en marcherende moslimsoldaten in smetteloze uniformen. De gebeurde in een buurthuis in de Bijlmer introductie in Nederland met een kamerplant en een lege flip-over als achtergrond. „We hebben één gemeenschappelijke vijand”, hield de Almeerse jongerenwerker Ulrik Eugene X zijn zwarte publiek voor. „We moeten samenwerken voor één doel.”

Ulrik noemt zich ’student, soldaat en volger van Allah in het Leger van Mohammed onder leiding van de eervolle voorganger Louis Farrakhan’. Hij was het die bij het Europese hoofdkwartier in Londen toestemming vroeg om de Nation naar Nederland te halen. Nu organiseren ze fitnesstrainingen en bijeenkomsten vol peptalks en het aantal sympathisanten groeit. Ulrik ziet een nieuwe apartheid voor zich, volledig los van de volgens hem blanke overheersing. „In andere landen zoals de VS hebben we al eigen scholen, supermarkten, land, zelfs een eigen Netflix.”

"We haten de manier waarop witte mensen denken"
„De witte man is een duivel”, zegt zijn broeder Geraldo X instemmend. Sinds de jonge Amsterdammer twee jaar geleden de Nation of Islam ontdekte, begon hij zich te voeden met lezingen van Farrakhan. Sinds juni is Geraldo lid, vertelt hij in een podcast. „We haten de manier waarop witte mensen denken”, zegt hij zijn leider na. Hij vindt het logisch dat blanken zullen worden uitgeroeid. „Want is het rechtvaardig om degene die constant onrecht doet, op deze planeet te laten bestaan?”

AIVD
Inlichtingendienst AIVD doet sinds een jaar extra onderzoek naar groepen die niet in de traditionele links-rechts hokjes passen, zoals het ’identitair extremisme’. „Bij identitair extremisme raken bepaalde groeperingen, redenerend vanuit de eigen identiteit (ras, geaardheid, geslacht, geloof enzovoort) gefrustreerd door gebrek aan gehoor en door het gevoel dat ze achtergesteld worden”, schrijft de dienst. „Zo ziet de AIVD de afgelopen jaren vooral een trend in de opkomst van antiracismegroepen die vanuit hun eigen identiteit ageren tegen in hun ogen koloniale en racistische elementen in de Nederlandse samenleving.”

De Nation heeft het tij mee. De beweging kan rekenen op sympathie uit de hoek van linkse activisten. Een van hen is Gideon Everduim, een rapper wiens ster rijzende is met de opkomst van de Black Lives Matter-beweging in Nederland. Everduim is in Noord-Holland lijsttrekker van partij Denk. Hij sprak op demonstraties en premier Rutte nodigde hem eind juni uit op het Catshuis.

[afbeelding Gideon Everduim
Gideon EverduimⒸ HOLLANDSE HOOGTE / ANP]


"Farrakhan prees openlijk Hitler"
Everduim is bevriend met Ulrik Eugene en flirt openlijk met de beweging. Twee jaar geleden haalde hij drie leden van de sekte naar Amsterdam voor een ’collectief ritueel van verzet’ in theater Frascati. Innig gearmd ging hij op de foto met het drietal, die hij ’mijn broeders en zusters’ noemde. Op Facebook deelt hij uitspraken van Farrakhan. Zijn sympathie ging zelfs zo ver dat hij zichzelf op sociale media een tijdlang ’Young Farrakhan’ noemde. Everduim pleit voor een aparte politieke partij voor zwarte Nederlanders. „Er is wel een partij voor dieren in Tweede Kamer”, zei hij, „maar nul vertegenwoordiging voor ons.” Everduim wil niet reageren op vragen van deze krant over de Nation.

Veel agressie
De Vlaamse radicaliseringsonderzoeker Peter Velle vindt de komst van de Nation of Islam naar Nederland en de steun van politici voor dit soort geluiden ’zeer verontrustend’. „De gewelddadigheden in Amerikaanse steden zijn mede georganiseerd door deze groep. Ik vrees dat die onrust nu ook de regel gaat worden in Nederland. We zien hier al veel agressie bij Black Lives Matter en acties tegen Zwarte Piet.”

"Black Lives Matter is een valstrik"
Voor de Nederlandse Nation-leden gaat Black Lives Matter eigenlijk niet ver genoeg. Het Surinaams-Nederlandse lid Randy X riep bij de oprichtingsbijeenkomst in de Bijlmer al tegen het publiek: „Ik hoor vaak: we moeten in dialoog met mensen, we moeten praten, dan komt er meer begrip. Maar weet je wat de eervolle minister Farrakhan dan zou zeggen? Shut up!”

Black Lives Matter is een valstrik, leggen de Nation-leden James, Geraldo en Ulrik Eugene uit in een Nederlandse podcast. „De witte man weet dat we emotioneel zijn en dat we gaan huilen als zij voor zwarten op hun knieën gaan”, zegt James. „Hou toch op. Hoe zit het dan met al die mensen die witte mensen hebben vernietigd en al die landen die ze in slavernij hebben gebracht? We steunen die beweging niet. We kunnen onze tijd beter gebruiken om het systeem helemáál uit de weg te ruimen. De tijd van de witte man is voorbij. Dit is het einde van hun beschaving. Wij van de Nation weten wat eraan komt.”

Antisemitisme
Oorlogstaal dus. Minstens zo zorgelijk is het onversneden antisemitisme van de Nation. „Dat wij Joden haten, is desinformatie door de media”, zegt broeder James. „En de media worden gecontroleerd door de Joden.”

De retoriek van Farrakhan en zijn mannen doet denken aan nazipropaganda, zegt Aron Vrieler van het CIDI. „Farrakhan prees openlijk Hitler. Vanaf het ontstaan in de jaren dertig verspreidt deze groep antisemitische clichés zoals de ’Joodse beheersing’ van media, Hollywood, de Amerikaanse politiek enzovoorts. Het is zorgwekkend dat de Nation steeds vaker in de mainstream geaccepteerd lijkt te worden. Vooral sinds de protesten in de VS is er een aantal bekende artiesten en politici geweest die zich laten associëren met Farrakhan, en die zijn antisemitisme onder het tapijt schuiven onder het mom van zwarte emancipatie. Dat is dus een ontwikkeling die nu ook in Nederland te vrezen is.”

"Geweld ligt wel op de loer"
Nederland doet er daarom goed aan om de Nation in de gaten te houden, zegt ook Muhammad Fraser-Rahim van de Howard University in Washington. Hij weet waarover hij spreekt: zijn familie zat in de beweging en hij schreef er een boek over. Bovendien werkte hij bij de Amerikaanse contraterreur en bij Homeland Security. Hij ziet dat de Nation hengelt naar sympathie van Amerikaanse rappers zoals Snoop Dogg en Puff Daddy. Die schurken openlijk tegen de Nation aan. Farrakhan bood artiest Beyoncé aan om haar lijfwachten te betalen.

’Luidruchtige oom’
Geweldsincidenten zijn nog zeldzaam bij de Nation, zegt Fraser-Rahim. „Het is vooral racistische retoriek. Maar sommige leden zijn wel doorgestroomd naar IS en Al-Qaeda.” Het gevaar van identitair extremisme is vooral dat bevolkingsgroepen tegen elkaar worden opgezet, stelt de AIVD.

[De demonstrerende Afrikaanse Hebreeërs. „De tijd van oorlog komt eraan.”]
De demonstrerende Afrikaanse Hebreeërs. „De tijd van oorlog komt eraan.”
Geweld ligt wel op de loer. In het kielzog van de Nation of Islam volgen radicalere groepen. Zoals de ’Afrikaanse Hebreeërs’, een extremistenclub die ook in Nederland een afdeling heeft. Vorig jaar openden leden het vuur in een Joodse supermarkt in New York. Er vielen zes doden.

Luid predikend en zwaaiend met borden staan ze in vreemde gewaden bij station Bijlmer en in de Rotterdamse koopgoot. Deze zomer verdreven ondernemers hen uit het Amsterdamse winkelcentrum Ganzevoort omdat ze het haatzaaien spuugzat waren. Net als de Nation zien ook de Afrikaanse Hebreeërs blanken en Joden als duivels. „De tijd van oorlog komt eraan”, roepen ze opgetogen. Een van hen neemt het woord: „Ik kan niet wachten tot die dag. Ik wil niet alleen die gasten doden, maar ook hun teven pakken.”
missie_m wijzigde dit bericht op 12-04-2021 13:46
Reden: Het complete artikell uit dat twitterbericht geplaatst.
88.89% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat ik Maxima en de mondkapjes erger vind.

ik ben ook heel benieuwd of Jack Ma heeft gedoneerd voor hun dure speedboot.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
23-02-2021 13:44
ik denk dat ik Maxima en de mondkapjes erger vind.

ik ben ook heel benieuwd of Jack Ma heeft gedoneerd voor hun dure speedboot.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je het koningshuis gaat afzeiken want daar is Missie fan van. En het gaat haar ook niet om onterechte declaraties. Anders had ze wel vaker dit soort topics geopend. Het gaat er om een zwarte man af te zeiken en weer met oude artikelen aan te komen. Ik verwacht dat ze straks ook weer die achterlijke speech van Akwasi gaat herhalen of iets over Sylvana.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
23-02-2021 17:08
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je het koningshuis gaat afzeiken want daar is Missie fan van. En het gaat haar ook niet om onterechte declaraties. Anders had ze wel vaker dit soort topics geopend. Het gaat er om een zwarte man af te zeiken en weer met oude artikelen aan te komen. Ik verwacht dat ze straks ook weer die achterlijke speech van Akwasi gaat herhalen of iets over Sylvana.

:facepalm: :nut:

Wil je dat ik de hele lijst van door-mij-geopende-topics hier plaats? of alleen steekproefsgewijs een paar topics die ook over mensen uit de politiek gaan?
Ik opende bijvoorbeeld het topic:



Pechtold kreeg appartement cadeau ( hij had een penthouse gekregen van oud Canadese diplomaat, en verzweeg dit voor geschenkenregister)

Van Miltenburg opgestapt (stiekem bewijzen door de schredder geflikkert)

Wachtgeld Wassili Hachchi (18 februari 2016)

Minister van Defensie is niet blij

Privéaangelegenheid (Oranjes in Griekenland) (Niet netjes gegaan) https://www.linda.nl/nieuws/grieken-boo ... ningspaar/

Stelende ALS-directeur (9 oktober 2014)
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet ik ook maar de politiek ingaan. Daar is het makkelijk geld 'verdienen'. Als ik er dan niks van bak, en die kans is in mijn geval heel groot, neem ik ontslag.


https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210212_97044583
Wethouder voor twee maanden kost Meerssen bijna drie ton

De gemeente Meerssen moet in z’n eentje ruim 283.000 euro aan wachtgeld betalen aan oud-wethouder Rein Dupont die vorige maand, na slechts twee maanden wethouderschap, zijn ontslag indiende.
............etc.etc.etc..........
LOEP ME MAAR aub.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven