Verkiezingen 2021 deel 2

13-04-2021 21:14 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 1
actueel/verkiezingen-2021/list_messages/473666

De uitslagen:

Afbeelding

https://www.kiesraad.nl/actueel/nieuws/ ... maart-2021
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
nimbus schreef:
13-04-2021 08:35
Verkiezingen uitschrijven is aan de regering, niet aan de kamer, zelfs als ze demissionair zijn.
En mijn excuses, ik zie dat een nieuw topic gestart moet worden.


Wim Voermans vertelde laatst bij Op1 dat een demissionair kabinet geen verkiezingen mag uitschrijven en daar een Kamermeerderheid voor nodig heeft.
Voermans is de staatsrechtdeskundige des vaderlands ;)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees weer mee.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Ook Segers slaat al een veel mildere toon aan ten aanzien van Rutte vanmiddag.

Nog een paar weken en "Omtzigtgate" is weinig meer dan een lelijke kras en een belofte tot "nieuwe politiek".
Alle reacties Link kopieren
Champoo schreef:
17-04-2021 18:10
Ook Segers slaat al een veel mildere toon aan ten aanzien van Rutte vanmiddag.

Nog een paar weken en "Omtzigtgate" is weinig meer dan een lelijke kras en een belofte tot "nieuwe politiek".


Had je anders verwacht?
Er was ook weinig aan de hand.


Segers (CU): opmerking over Rutte was te veel op de man gespeeld

https://nos.nl/artikel/2377073-segers-c ... peeld.html
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
17-04-2021 18:41
Had je anders verwacht?
Er was ook weinig aan de hand.


Segers (CU): opmerking over Rutte was te veel op de man gespeeld

https://nos.nl/artikel/2377073-segers-c ... peeld.html

Tja, hij heeft tekst en uitleg gegeven. Hij heeft er geen actieve herinnering aan, dat moeten we maar van hem aannemen. Geloof trouwens oprecht niet in de theorie dat hij Omtzigt weg wilde werken.
Alle reacties Link kopieren
Ondanks al het gedoe staat de VVD in de peilingen weer op 35 zetels

Afbeelding
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
22-04-2021 21:49
Ondanks al het gedoe staat de VVD in de peilingen weer op 35 zetels

Afbeelding
Wel jammer dat die BBB zich weet te handhaven? Wat een kansloze k*tclub isndát! Ik erger me groen en geel aan álles vanndie Caroline. D'r kleding, d'r uitstraling, d'r taalgebruik, d'r slomeanier van redevoering, d'r ronduit populistische standpunten en ze discussieert in de kamer alsof ze op een internetforum zit te ruziën. Respectloos naar mens met een veel te grote bek, te groot ego en een totaal.genrek aan inhoudelijke kennis.

Wieberen dat mens!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat, aangezien er weer notulen over de toeslagaffaire openbaar worden gemaakt maandag.
Het is toch net een soap onderhand, hebben ze niks beters te doen?
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
23-04-2021 13:36
Wel jammer dat die BBB zich weet te handhaven? Wat een kansloze k*tclub isndát! Ik erger me groen en geel aan álles vanndie Caroline. D'r kleding, d'r uitstraling, d'r taalgebruik, d'r slomeanier van redevoering, d'r ronduit populistische standpunten en ze discussieert in de kamer alsof ze op een internetforum zit te ruziën. Respectloos naar mens met een veel te grote bek, te groot ego en een totaal.genrek aan inhoudelijke kennis.

Wieberen dat mens!


Ik krijg ook een vervelend gevoel bij haar.
Gisteren tijdens het debat noemde Rutte haar partij ‘Triple B’.
Even later zei Hugo de Jonge het weer, toen stierde Caroline naar de interruptiemicrofoon.
Ze ging behoorlijk uit haar plaat, eiste dat de Jonge zijn woorden terugnam en de naam van haar partij correct uitsprak.
Ze vond het minachtend, ze was echt pislink.

Nou ja, het kan natuurlijk dat het je stoort, maar jemig mens, relax een beetje.
lotte35 wijzigde dit bericht op 23-04-2021 17:06
0.51% gewijzigd
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Dit dus:

https://www.nu.nl/286871/video/van-der- ... ple-b.html
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren





Ze is wel leuk, ze zit een beetje in de rechts-populistische hoek en ze weet dat het afzeiken van ministers heeeeeeeeeeeeel populair is in die kringen.
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 23-04-2021 17:40
0.74% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Kabinet maakt vertrouwelijke notulen ministerraad openbaar

https://nos.nl/artikel/2377927-kabinet- ... nbaar.html
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
23-04-2021 17:37
Ze is wel leuk, ze zit een beetje in de rechts-populistische hoek en ze weet dat het afzeiken van ministers heeeeeeeeeeeeel populair is in die kringen.
Ze is helemaal niet leuk. Ze suggereert pal te staan voor haar achterban, maar in het debat verkiest ze vorm vóór inhoud. En behalve dat dat kinderachtige taferelen oplevert doet ze daarmee haar kiezers ook nog eens tekort, want niet 1 bewindspersoon gaat zo'n sneu typje nog serieus nemen.
Lotte35 schreef:
23-04-2021 17:02
Ik krijg ook een vervelend gevoel bij haar.
Gisteren tijdens het debat noemde Rutte haar partij ‘Triple B’.
Even later zei Hugo de Jonge het weer, toen stierde Caroline naar de interruptiemicrofoon.
Ze ging behoorlijk uit haar plaat, eiste dat de Jonge zijn woorden terugnam en de naam van haar partij correct uitsprak.
Ze vond het minachtend, ze was echt pislink.

Nou ja, het kan natuurlijk dat het je stoort, maar jemig mens, relax een beetje.
Vorm boven inhoud, daar hebben we er al zo veel vannin Den Haag.

Nee, dan ben ik veel positiever verrast door Simons van Bij1. Inhoudelijk, welbespraakt, bij tijd en wijle charmant en altijd zeer goed geïnformeerd.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
23-04-2021 21:36
Vorm boven inhoud, daar hebben we er al zo veel vannin Den Haag.

Nee, dan ben ik veel positiever verrast door Simons van Bij1. Inhoudelijk, welbespraakt, bij tijd en wijle charmant en altijd zeer goed geïnformeerd.

Voor haar achterban doet ze het goed.
Ze kan best teleurgestelde ex CDA stemmers binnenharken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
23-04-2021 21:55
Voor haar achterban doet ze het goed.
Ze kan best teleurgestelde ex CDA stemmers binnenharken.
Haar achterban is diezelfde achterban die elke 4 jaar op een andere "frisse wind" stemt omdat ze teleurgesteld zijn in de politiek, en stemmen daarbij op de volgende zak hooi die met voor veel holle frazen, retoriek en geschreeuw tégen de zittende macht stemmen en daarmee alweer de basiseggen voor een vólgende teleurstelling.

Laten we wel zijn; Rutte en z'n neoliberale bende is óók geen alternatief. Zowel Hoekstra als Kaag hebben wat mij betreft nu al laten zien dat het ook gewoon oude wijn in nieuwe zakken is, maar een serieus alternatief zie ik echter ook niet.

Overigens is "het land moet toch geregeerd worden" een drochredenering om tot politieke consensus te komen. Feitelijk hoeft dit land niet permanent geregeerd te worden. De lange formaties uit het verleden hebben juist laten zijn dat zowel de samenleving alsnhet bedrijfsleven gied gedijen bij weinig overheidsbemoeienis.

Nieuwe verkiezingen zijn nu zeker een optie.
Alle reacties Link kopieren
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7099366 ... andweerman

Een aantal Westerse landen heeft ook voor Iran gestemd. Wat Nederland gestemd heeft blijft geheim, want het Ministerie van Buitenlandse Zaken doet daarover geen mededeling. Het zou toch vanzelfsprekend moeten zijn dat Nederland tegen stemt en dat je daar openlijk voor uit komt, dus ook een statement maakt?
Fizz schreef:
25-04-2021 14:41
https://www.telegraaf.nl/nieuws/7099366 ... andweerman

Een aantal Westerse landen heeft ook voor Iran gestemd. Wat Nederland gestemd heeft blijft geheim, want het Ministerie van Buitenlandse Zaken doet daarover geen mededeling. Het zou toch vanzelfsprekend moeten zijn dat Nederland tegen stemt en dat je daar openlijk voor uit komt, dus ook een statement maakt?
Waarom zou je vanzelfsprekend tegen moeten stemmen?

Ik vind het raar om landen, als zijn ze.nog.zo conservatief, uit te sluiten in dit soort gremia.

Als.je ze níet deel laat nemen weet je zéker dat er nooit iets veranderd in zo'n land. Nu is er nog eennkans, hoe klein ook, op veranderingen.

"Vanzelfsprekend tegenstemmen" riwkt naar discriminatie. Da's nou precies waar zo'n commissie tegen strijd......
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
25-04-2021 14:47
Waarom zou je vanzelfsprekend tegen moeten stemmen?

Ik vind het raar om landen, als zijn ze.nog.zo conservatief, uit te sluiten in dit soort gremia.

Als.je ze níet deel laat nemen weet je zéker dat er nooit iets veranderd in zo'n land. Nu is er nog eennkans, hoe klein ook, op veranderingen.

"Vanzelfsprekend tegenstemmen" riwkt naar discriminatie. Da's nou precies waar zo'n commissie tegen strijd......
Volgens mij begrijp je niet helemaal het doel van die commissie.
Fizz schreef:
25-04-2021 14:53
Volgens mij begrijp je niet helemaal het doel van die commissie.
Volgens mij begrijp jij "samen", u samenleving niet.

Er zijn een heleboel groeperingen die in mijn ogen verwerpelijke ideeën hebben. Dat qil nog niet zeggen dat die opvattingen niwt vertegenwoordigd mogen worden in allerhande VN commisies.

Dit soort negatieve berichtgeving komt voort uit angst.

Als je politieke, religieuze of anderzijds vormgegeven opvattinf of idee, werkelijk sterk genoeg is, heb je niks te vrezen van een als Iran.....
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
25-04-2021 15:05
Volgens mij begrijp jij "samen", u samenleving niet.

Er zijn een heleboel groeperingen die in mijn ogen verwerpelijke ideeën hebben. Dat qil nog niet zeggen dat die opvattingen niwt vertegenwoordigd mogen worden in allerhande VN commisies.

Dit soort negatieve berichtgeving komt voort uit angst.

Als je politieke, religieuze of anderzijds vormgegeven opvattinf of idee, werkelijk sterk genoeg is, heb je niks te vrezen van een als Iran.....
Je post slaat nergens op, want het is duidelijk dat je geen idee hebt wat het doel van die commissie is. Ik vraag mij ook af op je wel op de hoogte bent van de situatie in Iran.

Het regime van Iran heeft zelfs in Nederland moordaanslagen laten plegen op Iraniërs die hierheen zijn gevlucht en dat toont aan dat je laatste zin complete onzin is.
Alle reacties Link kopieren
MajaDB schreef:
25-04-2021 08:49

Nieuwe verkiezingen zijn nu zeker een optie.


Die komen er sowieso niet.
Misschien een zakenkabinet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
25-04-2021 15:52
Die komen er sowieso niet.
Misschien een zakenkabinet.
Volgens mij zal er qua zetelverdeling niet zoveel veranderen bij nieuwe verkiezingen. We schieten daar dus weinig mee op. De VVD blijft de grootste en er gaat geen aardverschuiving naar links plaatsvinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven