Peter R. De Vries neergeschoten

06-07-2021 20:20 5502 berichten
Alle reacties Link kopieren
https://www.parool.nl/amsterdam/peter-r ... %3Famp%3D1


Peter R. De Vries neergeschoten op Lange Leidsedwarsstraat

Misdaadjournalist Peter R. de Vries is dinsdagavond neergeschoten op de Lange Leidsedwarsstraat. Hij is zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis.

Volgens onbevestigde berichten zou de misdaadjournalist door zijn hoofd geschoten zijn. De schietpartij vond omstreeks half acht plaats op de Lange Leidsedwarsstraat. Daar wordt het televisieprogramma RTL Boulevard opgenomen. Peter R. de Vries was daar vanavond te gast.





Heftig dit wel..
Alle reacties Link kopieren
Dit was het dan...
Voelt echt raar...
fashionvictim schreef:
22-07-2021 20:57
oh, dat vond ik altijd juist zo ontzettend grappig, ik heb wat keren in mijn eentje hardop zitten schateren voor de TV. Dan ging het over het koningshuis, of over het Songfestival, of over mode, en ja hoor, dan ging die camera naar Peter en die zat dan met zo'n kop van "ik kan echt niet naar dat domme gelul luisteren hoor" doodleuk te sms'en in de studio. En dan opeens toch, terwijl hij niet eens de moeite nam om op te kijken, ineens een mega-sneer over hetgeen Marc van der Linden of Aran Bade bloedserieus stond te verkondigen.
Nou, dan kon je me echt wegdragen. :D

Dat vind ik wel jammer dat dat de afgelopen dagen wat onderbelicht is gebleven (al snap ik dat wel hoor). Ik vond hem echt hilarisch grappig, ik kon echt hardop in de lach schieten om dingen die hij zei.

Dat was ie ook, heel onderkoeld grappig.
En dat appen/sms'en, als je zag hoeveel dingen hij in een dag kon proppen, dat was oa omdat hij zo goed kon multi tasken.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
22-07-2021 20:05
William Rutten was blijkbaar gevraagd om foto’s te maken vandaag.
Hij heeft er een paar gepubliceerd: heel
mooi en indrukwekkend.
Op 1 ervan zie je de partner overigens wel staan; weliswaar van grote afstand en daardoor niet direct herkenbaar.
Ik weet niet of we dezelfde foto bedoelen, maar staan daar niet zijn ex-vrouw, zoon met partner en dochter op?
Alle reacties Link kopieren
De uitspraak van de familie duBois, dat alle kinderen die hij geholpen heeft hem met applaus hebben staan opwachten in de hemel.

Die familie is zo lief en ik heb zo met ze te doen, hoe Peter hen al die jaren heeft bijgestaan en ze goede vrienden zijn geworden.

Dit was het dan, net wat ze in boulevard zeiden, wie kan dit nu voortzetten, er is niemand die dat nog gaat kunnen zoals Peter dat deed.
Echt een uitzonderlijke, bijzondere man.

De wereld is een superheld kwijt.
Alle reacties Link kopieren
LiquidoNarcotic schreef:
22-07-2021 21:22
Ik weet niet of we dezelfde foto bedoelen, maar staan daar niet zijn ex-vrouw, zoon met partner en dochter op?
De vriendin van Peter was in ieder geval een BN-er. Ze hebben elkaar in de visagie leren kennen. Zij zat in de stoel en hij kwam binnen en pats-boem, love on first site.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
22-07-2021 19:46
Ze zingen onder andere "A sa de wan dé, te wi miti na hemel", dat betekent "Er komt een dag, dat we je weer zullen zien in de hemel" .

Wat mooi dat die vrouw zei "hij is niet dood, hij leeft! hij krijgt een standbeeld, een straat, een school, allemaal genoemd naar Peter R. de Vries"

Daar heeft ze natuurlijk gelijk in. Je bent pas dood als je naam niet meer genoemd wordt en dat zal in zijn geval nog heel lang duren.
dat nummer speelde zowel bij mijn oma als tante hun begrafenissen :'(

laten we het hopen heeft hij wel verdiend :rose:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Klonkje schreef:
22-07-2021 18:49
Nou ja, twee dagen na zijn dood heeft ze een groot interview gegeven aan een landelijke krant. Dat is toch ook aandacht vestigen? (Geheel terecht overigens, dat terzijde, de liefde spat er ook vanaf) . Dus mss heeft ze olcay gesproken tussendoor hierover.

Huh? Zie je echt het verschil niet?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
22-07-2021 20:38
ik heb wel vaker op dit forum verteld over wat een mooie rouwrituelen de Surinaamse cultuur kent, maar als ik dan zo'n filmpje van die Singi Neti zie, of op de dag van de aanslag dat bazuinkoor dat spontaan kwam spelen in de Lange Leidsedwarsstraat, dan ben ik ook zo ontzettend trots op wat ook mijn cultuur is.

Er is echt meer dan voldoende kritiek op de Surinaamse / Creoolse cultuur te leveren, maar 1 ding kunnen we echt heeeeel erg goed en dat is onze geliefden begraven, eren en herdenken en onze nabestaanden steunen.
ik zwol zowat op van trots :heart: echt prachtig heb nog kippenvel
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
22-07-2021 22:46
De vriendin van Peter was in ieder geval een BN-er. Ze hebben elkaar in de visagie leren kennen. Zij zat in de stoel en hij kwam binnen en pats-boem, love on first site.
Dat is niet gezegd. Peter zat bij zoveel verschillende talkshows en programma's waar een keur aan gasten kwam, dus wellicht was zijn vriendin daar om over iets te praten waarin zij deskundig was of mee te maken had oid. Ze komt in het stuk in de Volkskrant in elk geval wel over als weldenkend met het hart op de goede plaats. Maar verder geen idee wie ze is of wat ze doet.
De waarheid heeft het ook niet makkelijk de laatste tijd.
Alle reacties Link kopieren
Het is echt vreselijk dat Peter dood is.
Maar ik kan het gewoonweg niet geloven dat hij geen beveiliging wilde. Zeker nadat Derk Wiersum en de broer van Nabil B al vermoord waren. Hij liep zoveel risico. Waarom dan geen beveiliging ? Erg naïef. En lijkt me ook vreselijk voor zijn kinderen en vriendin. Als mijn vriend dit zou doen: kroongetuige bijstaan waarvoor al anderen omgelegd zijn. En dan géén beveiliging. Echt, ik zou een punt achter mijn relatie zetten. Zoek het maar uit dan.
Alle reacties Link kopieren
*Sikkepit* schreef:
22-07-2021 22:55
Dat is niet gezegd. Peter zat bij zoveel verschillende talkshows en programma's waar een keur aan gasten kwam, dus wellicht was zijn vriendin daar om over iets te praten waarin zij deskundig was of mee te maken had oid. Ze komt in het stuk in de Volkskrant in elk geval wel over als weldenkend met het hart op de goede plaats. Maar verder geen idee wie ze is of wat ze doet.
Ja dat zou inderdaad kunnen.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
22-07-2021 20:38
ik heb wel vaker op dit forum verteld over wat een mooie rouwrituelen de Surinaamse cultuur kent, maar als ik dan zo'n filmpje van die Singi Neti zie, of op de dag van de aanslag dat bazuinkoor dat spontaan kwam spelen in de Lange Leidsedwarsstraat, dan ben ik ook zo ontzettend trots op wat ook mijn cultuur is.

Er is echt meer dan voldoende kritiek op de Surinaamse / Creoolse cultuur te leveren, maar 1 ding kunnen we echt heeeeel erg goed en dat is onze geliefden begraven, eren en herdenken en onze nabestaanden steunen.
Amennnnn, wij hebben even overwogen om met een groepje dames gehuld in rouw kotto afscheid te gaan nemen. Maar dat was logistiek niet haalbaar.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
22-07-2021 19:46
Ze zingen onder andere "A sa de wan dé, te wi miti na hemel", dat betekent "Er komt een dag, dat we je weer zullen zien in de hemel" .

Wat mooi dat die vrouw zei "hij is niet dood, hij leeft! hij krijgt een standbeeld, een straat, een school, allemaal genoemd naar Peter R. de Vries"

Daar heeft ze natuurlijk gelijk in. Je bent pas dood als je naam niet meer genoemd wordt en dat zal in zijn geval nog heel lang duren.
En zo is het. Ik was bij de singi neti, het was weer zo mooi. Mooi ook dat at5 het item heeft gemaakt. Tru na hemel a de go stond op repeat vandaag, zo prachtig.
Alle reacties Link kopieren
Rouge__ schreef:
22-07-2021 22:50
dat nummer speelde zowel bij mijn oma als tante hun begrafenissen :'(

laten we het hopen heeft hij wel verdiend :rose:
Dit lied wordt standaard gezongen op Suri begrafenissen. Net als so wan lobie mi no sabi.....
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
22-07-2021 22:46
De vriendin van Peter was in ieder geval een BN-er. Ze hebben elkaar in de visagie leren kennen. Zij zat in de stoel en hij kwam binnen en pats-boem, love on first site.

Zullen we ooit te weten komen wie ze is?
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
22-07-2021 23:09
Dit lied wordt standaard gezongen op Suri begrafenissen. Net als so wan lobie mi no sabi.....
inderdaad mijn moeder zei het net , ik schiet compleet vol :'(
Relax we're all crazy, it's not a competition
Bergje65 schreef:
22-07-2021 22:46
De vriendin van Peter was in ieder geval een BN-er. Ze hebben elkaar in de visagie leren kennen. Zij zat in de stoel en hij kwam binnen en pats-boem, love on first site.

Dan hoeft ze nog geen BNer te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
22-07-2021 23:12
Zullen we ooit te weten komen wie ze is?

Ik kan prima leven zonder die kennis.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
22-07-2021 20:57
oh, dat vond ik altijd juist zo ontzettend grappig, ik heb wat keren in mijn eentje hardop zitten schateren voor de TV. Dan ging het over het koningshuis, of over het Songfestival, of over mode, en ja hoor, dan ging die camera naar Peter en die zat dan met zo'n kop van "ik kan echt niet naar dat domme gelul luisteren hoor" doodleuk te sms'en in de studio. En dan opeens toch, terwijl hij niet eens de moeite nam om op te kijken, ineens een mega-sneer over hetgeen Marc van der Linden of Aran Bade bloedserieus stond te verkondigen.
Nou, dan kon je me echt wegdragen. :D

Dat vind ik wel jammer dat dat de afgelopen dagen wat onderbelicht is gebleven (al snap ik dat wel hoor). Ik vond hem echt hilarisch grappig, ik kon echt hardop in de lach schieten om dingen die hij zei.
Ja precies, ik zag laatst een filmpje van hem en moest ook heel hard lachen om zijn scherpe uitspraken en sarcasme, heel welbespraakt was hij, heel fijn om naar te luisteren, in zijn opmerkingen zat ook wel vaak een vleugje humor/sarcasme. Ik ga hem echt missen. Men zei altijd dat hij overal te gast was en altijd aanwezig was, ik vond dat juist leuk altijd. Ik vraag me af wat die mensen nu denken. Hij was altijd mijn held.
Alle reacties Link kopieren
Robijntje95 schreef:
22-07-2021 23:22
Ja precies, ik zag laatst een filmpje van hem en moest ook heel hard lachen om zijn scherpe uitspraken en sarcasme, heel welbespraakt was hij, heel fijn om naar te luisteren, in zijn opmerkingen zat ook wel vaak een vleugje humor/sarcasme. Ik ga hem echt missen. Men zei altijd dat hij overal te gast was en altijd aanwezig was, ik vond dat juist leuk altijd. Ik vraag me af wat die mensen nu denken. Hij was altijd mijn held.

Inderdaad erg welbespraakt. Je kon hem ook zelden op een 'euh..' betrappen. Dat vond ik altijd zo knap, gewoon op elk willekeurig moment achter elkaar door een helder en steekhoudend verhaal kunnen afsteken.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
OldWood schreef:
22-07-2021 22:41
De uitspraak van de familie duBois, dat alle kinderen die hij geholpen heeft hem met applaus hebben staan opwachten in de hemel.

Die familie is zo lief en ik heb zo met ze te doen, hoe Peter hen al die jaren heeft bijgestaan en ze goede vrienden zijn geworden.

Dit was het dan, net wat ze in boulevard zeiden, wie kan dit nu voortzetten, er is niemand die dat nog gaat kunnen zoals Peter dat deed.
Echt een uitzonderlijke, bijzondere man.

De wereld is een superheld kwijt.
En dat Kees van der Spek dan zegt dat zijn schouders niet breed/sterk genoeg zijn dit allemaal te dragen. Terwijl hij ook al genoeg doet zou ik zeggen :heart:
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
mick87 schreef:
22-07-2021 22:55
Het is echt vreselijk dat Peter dood is.
Maar ik kan het gewoonweg niet geloven dat hij geen beveiliging wilde. Zeker nadat Derk Wiersum en de broer van Nabil B al vermoord waren. Hij liep zoveel risico. Waarom dan geen beveiliging ? Erg naïef. En lijkt me ook vreselijk voor zijn kinderen en vriendin. Als mijn vriend dit zou doen: kroongetuige bijstaan waarvoor al anderen omgelegd zijn. En dan géén beveiliging. Echt, ik zou een punt achter mijn relatie zetten. Zoek het maar uit dan.
Echt... dat is weer zo'n gewauwel wat je even uit je vingers typt. Je hebt een relatie met je grote liefde, alles is goed, alleen hij wil geen beveiliging. En dan zet jij een punt achter je prima relatie, zoek het maar uit.
Tuurlijk...
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
22-07-2021 22:46
De vriendin van Peter was in ieder geval een BN-er. Ze hebben elkaar in de visagie leren kennen. Zij zat in de stoel en hij kwam binnen en pats-boem, love on first site.
Nee hoor, in het interview in de VK vertelde ze juist dat ze de bekendheid van Peter een obstakel vond (of iets in die trant).
...
Alle reacties Link kopieren
SonjaS schreef:
22-07-2021 23:08
En zo is het. Ik was bij de singi neti, het was weer zo mooi. Mooi ook dat at5 het item heeft gemaakt. Tru na hemel a de go stond op repeat vandaag, zo prachtig.
Oh, die is inderdaad zo mooi, dat is samen met So wan Lobi mijn lievelings. Beide gezongen op de singi neti van mijn moeder.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Miskotto schreef:
22-07-2021 23:09
Dit lied wordt standaard gezongen op Suri begrafenissen. Net als so wan lobie mi no sabi.....
Dat is mijn lievelings. Zo mooi.
Am Yisrael Chai!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven