Mag ik nog wel vrouw zijn?

01-08-2021 21:49 407 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het circulerende artikel over moedermelk/mensenmelk vroeg ik mij af of ik nog wél een vrouw mag zijn.

Mag een trotse vrouw zijn nog wel? Is het erg als ik in bepaalde situaties juist níet over 1 kam geschoren wil worden met een man juist omdat ik een vrouw ben?

Ik wil een vrouw blijven!


https://www.telegraaf.nl/vrouw/56700203 ... m-aandacht
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
01-08-2021 22:17
Maar waarin slaan ‘we’ dan door? En hoe beperkt dat doorslaan jouw vrouw-gevoel?
Deze vraag, hier ben ik ook benieuwd naar TO.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Sierkussentje schreef:
01-08-2021 22:26
Wat je schrijft, kan ik mij in vinden maar ik word wel een beetje recalcitrant van alle berichtgeving in de (opgeblazen) media over genderneutraliteit. Dat ik dat vind, doet helemaal niets af aan het feit dat iedereen mag zijn die die wil zijn.

Dat ik aan het stoken ben, zo zie ik het niet maar had (heb) wel de behoefte om een beetje te boel op te poken (ipv stoken).

Misschien wat minder de Telegraaf lezen, beter voor je bloeddruk.
Alle reacties Link kopieren
LientjeLindelaan schreef:
01-08-2021 22:23
Het gaat niet alleen om melk, het gaat om een heleboel verschillende dingen waarbij je het linksom of rechtsom gewoon nooit goed doet. En dat irriteert mij mateloos.
Heb je de Guidelines die ik eerder gepost heb gelezen? Je hoeft je nergens zorgen over te maken. Het is een toevoeging voor wie dat wil, geen vervanging. Bekijk het positief: linksom of rechtsom, je kunt het altijd goed doen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
01-08-2021 22:30
Er mogen hier geen linkjes geplaatst worden naar een artikel achter een betaalmuur en natuurlijk mag de tekst hier ook niet geplakt worden. Mods zijn hier tegenwoordig best scherp op.
Bedankt, heb het inmiddels weggehaald.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
01-08-2021 22:15
Vast.

Het komt op mij zo over:

Afbeelding

Zit!

Afbeelding
nounou
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het allemaal nogal veel moeite voor zo'n enorm kleine groep, terwijl het de overgrote meerderheid dit soort veranderde termen helemaal niet nodig vindt/wil. Over tien/twintig jaar staan we hier weer anders in denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Friezin71 schreef:
01-08-2021 22:31
Misschien wat minder de Telegraaf lezen, beter voor je bloeddruk.
@( Met mijn bloeddruk (en mijn algehele gezondheid) gaat het gelukkig prima.
Alle reacties Link kopieren
PlayingTheAngel schreef:
01-08-2021 22:33
Ik vind het allemaal nogal veel moeite voor zo'n enorm kleine groep, terwijl het de overgrote meerderheid dit soort veranderde termen helemaal niet nodig vindt/wil. Over tien/twintig jaar staan we hier weer anders in denk ik.
Het is ook juist bedoeld voor die hele kleine groep.
Alle reacties Link kopieren
PlayingTheAngel schreef:
01-08-2021 22:33
Ik vind het allemaal nogal veel moeite voor zo'n enorm kleine groep, terwijl het de overgrote meerderheid dit soort veranderde termen helemaal niet nodig vindt/wil. Over tien/twintig jaar staan we hier weer anders in denk ik.
Voor die hele grote groep verandert er dus niks, voor de kleine groep die dat graag wil wel. Iedereen happy.
Wat eten we vanavond?
KamilleT schreef:
01-08-2021 22:04
Waarschijnlijk omdat ook mannen melk kunnen geven, net als dat ze kunnen menstrueren. Ik begin er langzaam aan te wennen, maar er is nog een lange weg te gaan.
Yoooo als je als man menstrueert zou ik als de wiedeweerga naar het ziekenhuis rennen

Nightmare inducing

de gedachte alleen al
Alle reacties Link kopieren
syntax18 schreef:
01-08-2021 22:39
Yoooo als je als man menstrueert zou ik als de wiedeweerga naar het ziekenhuis rennen

Nightmare inducing

de gedachte alleen al
Ik zou zelf alleen man willen zijn vanwege de maatschappelijke voordelen, maar die lijken me voor transmannen juist weer minder aanwezig. Niet meer menstrueren zou wel een groot voordeel zijn, maar ik snap ook wel dat sommige transmannen daar nog even mee wachten tot ze kinderen hebben.
De maatschappij is serieus aan het doorslaan... :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Vrouwelijke penissen, mensenmelk, mensen die menstrueren... Ze doen maar wat mij betreft. Vind het alleen opmerkelijk dat transmannen nou (bijna) nooit het middelpunt van dit soort gezeik zijn. Die hoor of zie ik amper in de media. Ook niet bij items over trans representatie. Hooguit misschien ééntje tussen tien+ transvrouwen. Vraag me af hoe dat zo komt.
Alle reacties Link kopieren
Equal rights for others does not mean less rights for you.
Alle reacties Link kopieren
PlayingTheAngel schreef:
01-08-2021 22:33
Ik vind het allemaal nogal veel moeite voor zo'n enorm kleine groep, terwijl het de overgrote meerderheid dit soort veranderde termen helemaal niet nodig vindt/wil. Over tien/twintig jaar staan we hier weer anders in denk ik.

Nee joh. Over tien jaar zijn we allemaal onzijdig en mogen we elkaar enkel nog aanspreken met "mens, jij, die, de, het, hen".
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
01-08-2021 22:47
Equal rights for others does not mean less rights for you.
Klopt maar daarmee zijn we biologisch gezien nog niet gelijk.

Medicijngebruik bijvoorbeeld kan bij vrouwen anders werken dan bij mannen.

Hartinfarct geeft bij vrouwen andere symptomen dan bij mannen.
Alle reacties Link kopieren
Over de Telegraaf artikelen: op een of andere manier kom je standaard op een soort betaalmuur als je klikt maar niet als je de link kopieert en plakt.

Dus even berichtje met link quoten, link kopiëren en plakken en dan kan je het gewoon lezen. Mits het geen premium artikelen zijn natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Idd_ schreef:
01-08-2021 22:59
Nee joh. Over tien jaar zijn we allemaal onzijdig en mogen we elkaar enkel nog aanspreken met "mens, jij, die, de, het, hen".
Ik zocht afgelopen week een felicitatiekaart voor een geboorte, en toen heb ik me wel af staan vragen wanneer al die kaarten met "hoera het is een jongen" of "lief meisje geboren" vervangen moeten worden door: "hoera het is een mensje", dan wel "Lief mensje geboren"
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
01-08-2021 23:09
Ik zocht afgelopen week een felicitatiekaart voor een geboorte, en toen heb ik me wel af staan vragen wanneer al die kaarten met "hoera het is een jongen" of "lief meisje geboren" vervangen moeten worden door: "hoera het is een mensje", dan wel "Lief mensje geboren"
Nou ik vind het dus vervelend dat ik met moeite iemand kan feliciteren met de geboorte van een kind zonder òf met auto’s en dinosaurussen òf met roze en strikjes aan te komen.
‘Hoera een meisje’ vind ik prima, maar een kaartje kan ook wat neutraler zijn qua vormgeving.

Gelukkig tegenwoordig online veel meer keuze.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
01-08-2021 23:09
Ik zocht afgelopen week een felicitatiekaart voor een geboorte, en toen heb ik me wel af staan vragen wanneer al die kaarten met "hoera het is een jongen" of "lief meisje geboren" vervangen moeten worden door: "hoera het is een mensje", dan wel "Lief mensje geboren"

Die obsessie met het geslacht van een pasgeboren baby heb ik nooit begrepen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
01-08-2021 23:13
Nou ik vind het dus vervelend dat ik met moeite iemand kan feliciteren met de geboorte van een kind zonder òf met auto’s en dinosaurussen òf met roze en strikjes aan te komen.
‘Hoera een meisje’ vind ik prima, maar een kaartje kan ook wat neutraler zijn qua vormgeving.

Gelukkig tegenwoordig online veel meer keuze.
O ik zoek gewoon meestal niet meer bij de geboortekaartjes, kijk soms even of er iets originelers tussen staat nu kaart met klavertje 4 om geluk te wensen .
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Sierkussentje schreef:
01-08-2021 23:05
Klopt maar daarmee zijn we biologisch gezien nog niet gelijk.

Medicijngebruik bijvoorbeeld kan bij vrouwen anders werken dan bij mannen.

Hartinfarct geeft bij vrouwen andere symptomen dan bij mannen.
Maar daar gaat het toch niet om?
Equal rights is wat anders.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Alleen maar antwoord op OP. Waarom voel je je bedreigt als andere mensen iets anders willen?

Je mag nog steeds vrouw zijn. Je mag nog steeds je eten prakken.

Sommige mensen willen gewoon iets anders en daar niet voor veroordeeld worden. Dat neemt jou niets af.

Je bent een gezegend mens als je je nog nooit minderheid hebt gevoeld. Deal with it. Andere mensen voelen dit hun hele leven.
Everything is fluid
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
01-08-2021 23:09
Ik zocht afgelopen week een felicitatiekaart voor een geboorte, en toen heb ik me wel af staan vragen wanneer al die kaarten met "hoera het is een jongen" of "lief meisje geboren" vervangen moeten worden door: "hoera het is een mensje", dan wel "Lief mensje geboren"

:proud: Klinkt wel schattig, "lief mensje geboren".
idd_ wijzigde dit bericht op 01-08-2021 23:24
1.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
PlayingTheAngel schreef:
01-08-2021 22:33
Over tien/twintig jaar staan we hier weer anders in denk ik.
Ik hoop het niet. Ik hoop oprecht (ja, kit woord, wel gemeend) dat we dan niet meer zo dichotoom denken en dit gewoon als een spectrum zien. Niets mis met hypervrouwelijk of -mannelijkheid. Maar alles daartussen is vaak miskent en moest verantwoording afleggen (eerste hand, ook al identificeer ik me als vrouw). En dat is echt supervermoeiend.

Nu word jij voor het eerst bevraagd. Welkom in mijn wereld. Ik zoek het niet op, maar het overkomt me. Dodelijk vermoeiend. Voor sommige mensen letterlijk.
Everything is fluid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven