3 zonen? Geen koopwoning ondanks hoogste bod.

15-10-2021 19:45 293 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Een echtpaar uit Alblasserdam met 3 jongens van 14, 10 en 2,5 zijn door verkopers afgewezen voor een huis ondanks het feit dat ze het hoogste bod hadden gedaan. De verkopende partij hield rekening met de buurvrouw, die aan zware migraine lijdt.

Wat vinden jullie hiervan? Ethisch, moreel? Het mag maar moet dit zo blijven? Waarom wel/niet?

TO trapt af: ik vind dit lastig. Lief dat ze aan de buurvrouw denken maar
aan de andere kant geef je op deze manier steeds meer macht aan de verkoper want: waar stopt dit? Jongens, meisjes, kinderen, honden, katten homo's? Mensen met een witte auto, donkere of juist lichte huidskleur? Is deze insteek van de verkopers uit Alblasserdam niet gewoon discriminatie op basis van geslacht? Ik vind van wel.

Hier het artikel:

Linda en Glenn doen beste bod, maar grijpen mis: ‘Drie zoons te druk voor de buurvrouw’
https://www.destentor.nl/wonen/linda-en ... ~a2c5f8c8/
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
Ze hadden naast de motivatie een foto ingestuurd. What's next? Jouw kapsel staat me niet aan? Oh jee, ze hebben tattoos, en dit is een nette buurt! Het einde is zo zoek.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wat een topverkopers! Zouden meer mensen moeten doen!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ons huis toendertijd aan een persoon verkocht die er ook in zou gaan wonen. En niet aan een persoon die hem voor de studentenverhuur ging gebruiken.

Tja.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Als ik de buurvrouw was zou ik heel blij zijn dat de verkoper ook zo aan mij denkt. Pff, 3 kinderen naast me zou ik ook ongelukkig van worden. Dan mag zij over een jaar verhuizen vanwege overlast.

Mensen met kinderen denken altijd dat iedereen hun kroostjes ook zo geweldig vindt, niet dus!
essychan wijzigde dit bericht op 15-10-2021 19:52
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De andere kant van de medaille kan een verkoper zo ook het huis gunnen aan een gezin met kinderen ipv bijvoorbeeld een huisjesmelker/belegger. Het kunnen selecteren is ook wel positief dus soms. Ik ben niet zo bang voor een glijdende schaal, bovendien is discriminatie op oneigenlijke gronden toch al verboden, dus hoeven we daar ook niet bang voor te zijn
Alle reacties Link kopieren
Een motivatie moeten opsturen om iemands huis voor veel te veel geld ‘mogen’ kopen. Ze had het van mij lekker in haar reet mogen steken.
Alle reacties Link kopieren
Prima! Lief dat ze aan hun buren denken
Alle reacties Link kopieren
Zou bij mij ook afhangen van naar wie het dan wel gegaan is.

Een koppel met 2 kinderen, 3 grote honden of iemand die 50.000 euro minder op tafel legt zou ik idioot vinden.

Maar ergens snap ik wel dat de huidige eigenaar geen zin heeft in vanaf dag 1 gedoe tussen de nieuwe eigenaar en de buurvrouw.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Muggenbeet schreef:
15-10-2021 19:49
Wat een topverkopers! Zouden meer mensen moeten doen!

:proud:

Grappig, in een ander topic is een potentiële koper heel verbolgen, omdat ze net zo’n hoog bod heeft als anderen en ze blijkbaar vindt dat het haar het meest gegund moet worden. Er zou niets menselijks meer zijn aan het verkopen van een huis.
En in dit topic zou de verkoper juist akkoord moeten gaan met het hoogste bod..

Gelukkig mag iedereen lekker zelf weten aan wie hij/zij verkoopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook alleen maar positief dat ze aan de buurvrouw denken. En vind het volkomen logisch dat de verkoper mag kiezen of het huis naar degene met het hoogste bod gaat of niet.
Alle reacties Link kopieren
De familie van mijn onderbuurman heeft zijn appartement in Amsterdam na diens overlijden ook niet verkocht aan de hoogste bieder. Maar aan de persoon die de tuin met net zo veel liefde zou gaan onderhouden als de onderbuurman had gedaan. Ik vind dat juist wel charmant, dat je er voor kiest het niet automatisch aan de hoogste bieder te verkopen, maar aan diegene die het beste bij je huis past.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Maar het zijn heel rustige kinderen? 3 meiden mag wel?
ik geef mn bek ook maar een douw
En ja, tuurlijk heeft de verkoper die macht. Ik wil als buur ook heel graag een beetje macht :lol:
Alle reacties Link kopieren
Je weet dat je niet verplicht bent het hoogste bod maar aan te nemen hè?
Als verkoper bepaal je nog altijd zelf aan wie je je huis verkoopt.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Blijkt dat vriendelijke kindvrije koppel ineens het hele weekeinde loeiharde techno te draaien. Of vechten die lieve meisjes met roze jurkjes het hele weekeinde in de achtertuin om wie nu op de trampoline mag. Of is het nette echtpaar op leeftijd enorm actief in de bijbelzangkring en horen de buren urenlang psalmen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het sowieso al raar dat je een motivatie stuurt en iets over je gezin verteld. Dat zou ik dus echt niet doen, en al helemaal niet om vragen.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
15-10-2021 19:51
Als ik de buurvrouw was zou ik heel blij zijn dat de verkoper ook zo aan mij denkt. Pff, 3 kinderen naast me zou ik ook ongelukkig van worden. Dan mag zij over een jaar verhuizen vanwege overlast.

Mensen met kinderen denken altijd dat iedereen hun kroostjes ook zo geweldig vindt, niet dus!
Waar baseer je op dat die vrouw denkt dat iedereen haar "kroostjes" (?) net zo geweldig vindt als zij? Dat ze graag een huis wil kopen? Niet uit zichzelf maar afziet van het huis want misschien vindt de buurvrouw het niet leuk?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Verkopende partij beslist toch zelf, ongeacht wat de reden is en ja lief dat ze aan de buurvrouw denken.
Alle reacties Link kopieren
Je beoordeling kan zo fout zijn, vooral die gebaseerd op vooroordelen.
Ze kunnen ook kiezen voor een ouder echtpaar, lekker rustig die ouwetjes
maar die kunnen wel wekelijks aan duiveluitdrijving doen.

Je weet nooit van te voren wat mensen doen in hun eigen huis.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Ik zit het artikel te lezen.
Wat een tenenkrommend tranentrekkend verhaal ;-D

‘Het geeft volgens haar wel aan hoeveel misstanden er op de woningmarkt zijn. ,,Als je tot een minderheidsgroep behoort, word je om die reden misschien wel afgewezen’’, zegt ze. ,,Jongens hebben ook een stigma: ze zijn druk en een gezin met veel zoons wil je eigenlijk niet naast je hebben. Zelfs toen ik zwanger was van mijn derde zoon kwamen er al negatieve reacties als ‘jammer dat het weer een jongen is’.’’
Alle reacties Link kopieren
eva-luna schreef:
15-10-2021 19:54
........

Gelukkig mag iedereen lekker zelf weten aan wie hij/zij verkoopt.
Dit dus. Soms gun je het de ene koper meer dan de ander. Als het qua geld niet zoveel uitmaakt en je bent en blijft vrienden met je buurvrouw.... waarom niet?

ik heb minder met mijn buren, maar als ik mijn liefdevol verbouwde (nog niet, maar hopelijk over paar jaar wel) huis kan verkopen aan iemand die dat waardeert of iemand die het direct platgooit en er 6 woningen voor terugzet voor het snelle geld... Dan gun ik het de eerste koper meer. De vraag is dan of ik dat sentimentele argument zwaar genoeg vind wegen tegen het financiële aspect. Maar meer geld is niet meer recht op het huis.
schaduwdier wijzigde dit bericht op 15-10-2021 20:07
4.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je hebt geen ‘recht’ op iets omdat je het hoogste bod doet


Degene die verkoopt mag helemaal zelf weten aan wie hij het verkoopt
Ten eerste vind ik het heel lief van die mensen, en ten tweede vraag ik me af waarom we hier iets van moeten vinden. Gaat het ons iets aan? Nee.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
15-10-2021 20:01
Waar baseer je op dat die vrouw denkt dat iedereen haar "kroostjes" (?) net zo geweldig vindt als zij? Dat ze graag een huis wil kopen? Niet uit zichzelf maar afziet van het huis want misschien vindt de buurvrouw het niet leuk?
De eerste zin in het artikel begint er al mee “ Ze zegt ‘de drie leukste jongens van de wereld’ te hebben.”

Soms vergeten mensen met kinderen dat anderen helemaal niet op hun kinderen zitten te wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven