Wat vinden jullie van het Koninklijk Huis?

15-09-2009 22:33 179 berichten
Hoe kan de Koningin moreel een beroep op ons doen om te gaan bezuinigen terwijl zij geen belasting betaalt? Ten tweede zie je niet aan het Koninlijk Huis dat daar wel bezuinigd wordt en wordt er zelfs aan belastingontwijking gedaan door een zus van de Koningin.



Natuurlijk doet het Koninlijk Huis ook veel goede dingen en kost een Republiek meer, maar weegt dit op tegen het excessieve uitgavenpatroon ( o.a. beveiliging, kleding, vakanties, etc etc) en uibundige levensstijl van onze Koningin, Prinsen en Prinsessen?



Kortom, wat vinden jullie van het Koninklijk Huis?
Opzouten.
Bezuinigen? We moeten de economie toch draaiende houden door ons geld te laten rollen?



Overigens zie ik liever 't koningshuis dan 'n president.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook weggegooid geld.



Het heeft misschien wel sentimentele waarde hoor, zo'n koningin, maar ik vind het be-la-che-lijk dat zij te pas en te onpas op vakantie gaan, huizen laten (ver)bouwen, sieraden kopen etc.



Wat heeft een Maxima nou aan toegevoegde waarde? Waarom mag zij wel uitgaven doen waar wij alleen van kunnen dromen?

Wat is uberhaupt de toegevoegde waarde van een koningshuis denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Gelijk afschaffen!
Alle reacties Link kopieren
Kost een republiek meer?
Alle reacties Link kopieren
En wij maar belastingcenten betalen voor hun! Te gek voor woorden!
Denk je dat een president niets kost?? Egg welll

Nee geef mij maar een koningshuis!!!
Alle reacties Link kopieren
afschaffen dat koningshuis!



hun maar leven in luxe en weelde

bleeeeh!!!
Ik vind het te gek voor woorden dat het volk zo'n behoefte heeft om 1 familie zo hoog boven zichzelf uit te verheffen en te aanbidden. Ik vind het maar stijve harken, ook de ozo geliefde Maxima met haar tuttenpakjes.
Alle reacties Link kopieren
Een president kun je kiezen, een koning en aangetrouwde koninging wordt het in de schoot geworpen.
Alle reacties Link kopieren
Koningin levert meer op dan ze kost.
quote:elninjoo schreef op 15 september 2009 @ 22:38:

Bezuinigen? We moeten de economie toch draaiende houden door ons geld te laten rollen?



Overigens zie ik liever 't koningshuis dan 'n president.Waarom? Ik hoor wel vaker dat een Republiek meer geld kost etc. maar hoe zit dat dan? Voordeel van een president is dat hij gekozen wordt en dus ook weer afgezet kan worden terwijl een Koning(in) door erfopvolging haar/zijn positie krijgt en behoudt dit voor het leven. Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken dat een figuur Wilders een oudste zoon zou zijn van Beatrix...
Alle reacties Link kopieren
Degenen die voor afschaffen zijn vieren natuurlijk ook geen koninginnedag, he?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:mika65 schreef op 15 september 2009 @ 22:41:

Denk je dat een president niets kost?? Egg welll

Nee geef mij maar een koningshuis!!!

Precies!



En bij 'n president moet je elke 4 jaar weer dat gehuichel aanhoren van zo'n machtsgeile egotripper die het volk voorliegt om gekozen te worden.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Artemis. Je wil niet weten wat ze aan handel binnen halen op staatsbezoeken. Bovendien zien ze in veel landen liever een echte koningin/prins/prinses dan die kneus van een JP Balkenende en zijn tweelingbroer Rouvoet.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 september 2009 @ 22:44:

Degenen die voor afschaffen zijn vieren natuurlijk ook geen koninginnedag, he?



nee idd niet nee.

ik werk (zorg)met koninginnedag altijd, omdat ik die oranjegekte en de drukte die daar bij hoort verafschuw!
Alle reacties Link kopieren
quote:louisavuitton schreef op 15 september 2009 @ 22:44:

[...]



Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken dat een figuur Wilders een oudste zoon zou zijn van Beatrix...een Jip en Janneke tekstje om duidelijk te maken wat de (on)macht is van onze koningin; http://www.staatsinrichting.nl/Koningin/Kon_macht.htm
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:emellebel schreef op 15 september 2009 @ 22:43:

Een president kun je kiezen, een koning en aangetrouwde koninging wordt het in de schoot geworpen.En dat is ook mijn punt. President kan in theorie iedereen worden, koning niet.
Alle reacties Link kopieren
Die vent in apeldoorn had het ook helemaal gehad met het koningshuis, omdat hij waarschijnlijk ook niet werd tegemoet gekomen in zijn bijstand, of whatever...terwijl andere mensen dit wel krijgen. dus daar moeten wel betere regels over komen! moet niet zo zijn dat het koningshuis alles maar krijgt!
Alle reacties Link kopieren
quote:wolletje schreef op 15 september 2009 @ 22:46:

[...]





nee idd niet nee.

ik werk (zorg)met koninginnedag altijd, omdat ik die oranjegekte en de drukte die daar bij hoort verafschuw!Ok, niet hypocriet dus.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 september 2009 @ 22:44:

Degenen die voor afschaffen zijn vieren natuurlijk ook geen koninginnedag, he?En heidenen mogen ook geen kerst en pasen vieren?
Alle reacties Link kopieren
Koningshuis!

Lang leve de koningin en de kneuterigheid van Nederland. Het hoort bij Nederland, het hoort bij ons!
Alle reacties Link kopieren
quote:emellebel schreef op 15 september 2009 @ 22:38:

Wat is uberhaupt de toegevoegde waarde van een koningshuis denk ik dan.In het buitenland heeft een "koningin van Nederland" (met honderden jaren historie) wel wat meer aanzien dan een "president van Nederland" (de zoveelste president van een klein landje), denk ik. Wel zou de koninklijke familie gewoon vermogensbelasting, successierechten etc. moeten betalen, net als iedereen.
Some cause happiness wherever they go, others whenever they go. (Oscar Wilde)
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom kost een republiek meer dan? Iemand die daar wat meer over weet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven