Wat kóst die Wilders de staat eigenlijk?

16-09-2009 19:37 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weekblad Panorama rekende onlangs uit wat Geert Wilders de samenleving heeft gekost. Aan Kamervragen alleen al 1.045.000 euro. Aan salarissen voor Wilders en de PVV 2.694.096,23 euro. De beveiliging van Wilders heeft volgens minister van Justitie Hirsch Ballin 10.000.000 euro gekost. Tel daar nog 3,3 miljoen euro fractieondersteuning bij op en je komt uit op een totaal van 17.039.069,23 euro.



Zeventien miljoen en negendertigduizend negenenzestig euro en drieentwintig cent..........
Alle reacties Link kopieren
Auw
En wat heeft hij opgeleverd? Of stond dat er niet bij?
Een hoop gespreksstof heeft hij opgeleverd..
Alle reacties Link kopieren
En vergeet de waterstofperoxide niet, kost ook een boel.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel een mooie oplossing voor een gedeelte van dat begrotingstekort...
Tja, je wilt niet weten wat Den Haag kost, een Balkenende en ook de Koningin etc. etc. En je wilt al helemaal niet weten wat de 'integratie' kost en alle extraatje voor niet-westerse allochtonen, hun onderwijs, moskeeen, fietslessen, extra taallessen etc.
Alle reacties Link kopieren
Hey Rollergirl, weet je hoe duur bejaarden zijn? Sjonge jonge, die kosten wat hoor!



En vrouwen, nou, breek me de bek niet open.



Kinderen dan, helemaal een schandaal.



Afschaffen die mensheid.
Helemaal eensch met MissMara. Zelfs als die mensen fatsoenlijk zouden werken, kosten ze nog een fortuin aan allehande toeslagen. En als ze dan ook nog op Wilders stemmen, komen die kosten er ook nog eens bij.
quote:Rollergirl schreef op 16 september 2009 @ 19:44:

Tja, je wilt niet weten wat Den Haag kost, een Balkenende en ook de Koningin etc. etc. En je wilt al helemaal niet weten wat de 'integratie' kost en alle extraatje voor niet-westerse allochtonen, hun onderwijs, moskeeen, fietslessen, extra taallessen etc.



Nou, die kosten voor inburgeren kunnen anders heeeeel makkelijk heeeel snel omlaag, zie onderdstaande punten



1) Stoppen met mensen onnodig laten inburgeren, voorbeeld van Buitenlandsepartner.nl

Mijn vrouw is reeds vanaf 1989 in Nederland. Heeft in de periode 92-93 cursus Nederlands gevolgd aan de volksuniversiteit. Als bewijs krijg je dan een getuigschrift daarvan mee. Zij werkt al 18 jaren in Nederland. Doet (gediplomeerd) werk op de basisschool van mijn kinderen. Spreek de Nederlandse taal.

Heeft een vergunning voor onbepaalde tijd. Indonesië staat nl. geen dubbele nationaliteit toe, vandaar. Maar ja, dan krijg je zo een oproep om in te burgeren…….Vrijstelling afgewezen door de gemeente Amsterdam. “U heeft onvoldoende of niet geldende documenten” Ja,ja, wat is nu belangrijker, de regeltjes volgen of even verder kijken dan je neus lang is?? Waar draait het nou eigenlijk in beginsel om , dat inburgeren? Ik dacht dat het om het meedoen en meedraaien in de Nederlandsche maatschappij ging. Kennelijk dus niet! Wat een discriminatie! Wat leven we toch een compleet doorgeslagen land met zijn ziekmakende regelzucht. En ja, ik weet van de VKT toets. Eigenlijk wil ik dat mijn vrouw daar niet aan meedoet, gewoon uit principe niet. En dat wil ik gewoon maar even kwijt!



2) Bureaucratie verminderen (uit de Volkskrant)

Inburgeraars stuiten regelmatig op bureaucratische muur



03-04 2009



Inburgeraars die de inburgeringsgscursus willen afronden, moeten zich regelmatig door een bureaucratische muur heen slaan voor ze aan het examen kunnen deelnemen. Volgens De Volkskrant is inmiddels ook tot enkele Kamerleden doorgedrongen dat het realiseren van het voor het examen benodigde inburgerportfolio in sommige gevallen zelfs onmogelijk is.



In het uiterste geval moeten inburgeraars voor hun inburgerportfolio dertig handtekeningen verzamelen voor de meest uiteenlopende zaken. Dit wordt bemoeilijkt doordat instanties soms niet meewerken omdat ze geen idee hebben waarvoor de handtekening nodig is.



Portfolio

Als voorbeeld wordt de situatie van een Oekraïense vrouw beschreven, getrouwd met een Nederlandse man en deelnemend aan de verplichte inburgeringscursus. Ze wil examen doen, maar moet daarvoor eerst middels een portfolio bewijzen dat ze zich in dagelijkse situaties kan redden met de Nederlandse taal.





Handtekening

De vrouw heeft eerder in Nederland haar theorie- en praktijkrijbewijs gehaald, maar dat geldt niet voor het portfolio. Ze moet bij de gemeente een handtekening van de baliemedewerkster halen om te bewijze dat ze het rijbewijs zelf heeft opgehaald. De medewerkster moet hiervoor een handtekening zetten.





Doorgeslagen

In totaal kunnen voor het portfolio wel 30 van dergelijke formulieren nodig zijn die allemaal door de IB-Groep moeten worden goedgekeurd. CDA-Kamerlid Madeleine van Toorenburg zegt in de Volkskrant dat de Inburgeringswet op dit gebied is doorgeslagen.





Papierwerk

Bij een mede-eigenaar van een taalinstituut in de gemeente Gouda zijn meerdere situaties bekend waarbij bedrijven door al het verplichte papierwerk geen zin meer hebben om plaats vrij te maken voor een inburgeraar. Meer dan vervelend voor inburgeraars, want het is verplicht om de Nederlandse taal op diverse plaatsen in de praktijk te brengen.





Nep-aangifte

Een Braziliaanse vrouw die voor haar inburgeringscursus een nep-aangifte van fietsendiefstal bij de politie wilde doen, kreeg in eerste te horen dat dit niet mogelijk was. Toen het na lang doorvragen wel mocht, moest ze voor de aangifte nummers van de fiets doorgeven terwijl die fiets helemaal niet bestaat. De vrouw noemt het verzamelen van portfoliobewijzen ‘moeilijk’.





Folders

Minister Eberhard van der Laan van Integratie gaat alle gemeenten deze maand folders sturen, zo heeft hij vorige week toegezegd. De minister onderzoekt bovendien of het inburgeringsexamen eenvoudiger kan worden georganiseerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissMara schreef op 16 september 2009 @ 19:51:

Hey Rollergirl, weet je hoe duur bejaarden zijn? Sjonge jonge, die kosten wat hoor!



En vrouwen, nou, breek me de bek niet open.



Kinderen dan, helemaal een schandaal.

.En wij mannen maar werken om dat allemaal te bekostigen
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Waarom kost Wilders ook al weer zoveel? Toch echt niet alleen door z'n vragen.

Kampioen 'kamervragen stellen' is overigens toch echt de PvdD, die wil weten hoe sardientjes pijnloos kunnen inslapen. Een partij met nota bene niet meer dan een tweemansfractie waarvoor twee extra ambtenaren aangesteld moesten worden om de meest bizarre vragen te kunnen beantwoorden.

Daar hoor je nooit iemand over...Heel vreemd dat voor iemand die het hier zo verfoeide creationisme aanhangt andere maatstaven worden aangehouden.

Ze zou verder trouwens al heel wat vragen over het klimaat kunnen schrappen omdat volgens haar de aarde slechts 6000 jaar oud is. Ondertussen blijft ze zich even zo goed wèl vastklampen aan Al Gore, die over dat laatste er toch echt heel andere ideeën op na houdt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Donkeyshot schreef op 16 september 2009 @ 20:26:

[...]





En wij mannen maar werken om dat allemaal te bekostigen Over wat jullie de wereldeconomie allemaal kosten was ik nog een paginalange rant aan het schrijven.
Alle reacties Link kopieren
En maar roepen dat er minder ambtenaren nodig zijn, maar ja wie moeten anders zijn kamervragen beantwoorden...
Alle reacties Link kopieren
En wat kost een Bos en een Balkenende, hebben ze dat ook onderzocht. Of was het weer om alleen maar op Wilders te spugen.....
quote:MissMara schreef op 16 september 2009 @ 19:51:

Hey Rollergirl, weet je hoe duur bejaarden zijn? Sjonge jonge, die kosten wat hoor!



En vrouwen, nou, breek me de bek niet open.



Kinderen dan, helemaal een schandaal.



Afschaffen die mensheid.Ja mag van mij de hele riedel uitbreiden, iemand stelt de vraag wat Wilders kost. Er zijn er wel meer op te noemen 'die heel wat kosten'. Je hebt altijd groepen, die de overheid meer geld kosten. Niets mis mee om dat kritisch tegen het licht te houden, of dat nou Wilders is, de minister president, het koningshuis, allochtonen, vrouwen, mannen met snorren, sinterklaas etc.
quote:Boarn schreef op 16 september 2009 @ 20:56:

En wat kost een Bos en een Balkenende, hebben ze dat ook onderzocht. Of was het weer om alleen maar op Wilders te spugen.....Ik denk het laatste.
Alle reacties Link kopieren
Jawél RG, er is wél wat mis mee om het allemaal maar tegen het licht te houden: het kost namelijk allemaal GELD!



Snap dat dan!
Alle reacties Link kopieren
--------------------------------------------------------------------------------



Ik krijg echt de kriebels van die wilders! Die man laat steeds meer de achterkant van zijn tong zien, en als t zover is dat hij echt aan de macht is dan zullen mensen nog schrikken wat dat achterste van zijn tong inhoud? Misschien ook alleen mensen met blauwe ogen, (ge)blonde(erde) haren???. Verder lijkt het me ook dat Wilders terroristische aanslagen hier in Nederland oproept, waarbij hij misschien om zal komen???? En zeker wij onschuldige burgers die allemaal masaal op hem gestemd hebben en helaas ook degene die niet op hem gestemd hebben, nee ik hou niet van die hitler praktijken en in de hitler tijd hadden ze niet de luxe om alle info van internet etc.... af te plukken zoals in deze tijd, dat maakt de wereld toch een stuk kleiner en enger en vooral met zo'n mafkees als Geert Wilders bah, dit is wel een typische (wolf in schaapskleren) aka racist, want deze man is wel zo slim om zich te verdiepen in wat de bevolking nou wilt om zo verder te komen qua stemmen, om zijn echte rasistische plannen door te werken en dan als het zover is zie je niks meer van zijn verdere zogenaamde lok beloftes waar hij zogenaamd voor staat!
quote:Xaloy schreef op 16 september 2009 @ 22:26:

Jawél RG, er is wél wat mis mee om het allemaal maar tegen het licht te houden: het kost namelijk allemaal GELD!



Snap dat dan!Die ambtenaren moeten toch ook wat te doen hebben! Meneer Pechtold stond vandaag tijdens de nabeschouwingen met een grote stapel onderzoeken van het huidige kabinet, ik zeg: daar kan nog meer bij! En Pechtold heeft beloofd, dat hij er wel een nietje doorheen slaat.
Ehm, sunshine het is niet de bedoeling om overal maar hetzelfde stukje neer te zetten. Broed nog even op zo'n fanatiek stukje als uit het andere topic, maar dan wel speciaal voor dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik weet dat t niet de bedoeling is, maar niet iedereen leest denk dezelfde Wilder troep en ik vind die man zo creepy, dat ik dit toch wel iets vond om in meerdere topics over hem te zetten, want t gaat uiteindelijk over wilders in t algemeen niet eens zozeer over t stukje zelf ;) excusses moi
quote:sunshine1982 schreef op 16 september 2009 @ 22:34:

Ja ik weet dat t niet de bedoeling is, maar niet iedereen leest denk dezelfde Wilder troep en ik vind die man zo creepy, dat ik dit toch wel iets vond om in meerdere topics over hem te zetten, want t gaat uiteindelijk over wilders in t algemeen niet eens zozeer over t stukje zelf ;) excusses moiIs het niet een idee om een reactie te bedenken voor ieder topic apart? Ieder topic gaat weer net even over iets anders. Zo komt je mening wel heel rigide en uniform over, misschien wat meer nuance? Dan is het ook interessanter om te lezen. Maar goed, dat is ook maar mijn mening. Ik moet nu verder met mijn onderzoek naar Wilders, heb jij misschien nog nietjes ergens liggen?
Alle reacties Link kopieren
Nou het is niet zo dat ik hier verder op ga reageren, heb al teveel tijd in die wilders gestoken wat hij eigenlijk helemaal niet waard is (en nee ik ben zelf geen moslima ofzo), maar ik ga weer verder op de leukere onderwerpen kijken, maar dit wou ik wel ff kwijt over the creep himself. Dus vandaar dezelfde post op wilders onderwerpen, meer energie wou ik er niet in steken;) En nee helaas geen nietjes hier!
Geen nietjes?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven