Homorechten belangrijker dan vrouwenrechten?

13-08-2007 14:37 73 berichten
Gisteren zag ik bij een actualiteiten rubriek dat er nu een zelfverdedegingscursus is voor homomannen. Een heel goed idee denk ik, maar toen iemand van het COC werd geïnterviewd viel mijn mond open.

Hij sprak de legendarische woorden: "het kan toch niet zo zijn dat straks een hele bevolkingsgroep niet meer 's nachts alleen over straat kan."

Toen dacht ik, die bevolkingsgroep is er al lang. Vrouwen. Welke vrouw loopt er nou met een veilig gevoel over straat als de kroegen zijn uitgegaan.

Waarom is het erger voor een homo om door marokaantjes voor vieze flikker te worden uitgemaakt dan dat vrouwen voor hoer worden uitgemaakt. Het gebeurt mijn ongeveer één keer in de week.

Een vriend van me zei dat het anders is omdat vrouwen met dit gegeven worden opgevoed. Leren dat zij van het schoolfeest moeten worden opgehaald en broer wel alleen naar huis kan fietsen. Leren dat je nooit zo maar een lift van een man aanneemt. Leren dat je het wel uit je hoofd laat om door steegjes te fietsen of over afgelegen fietspaden in het donker. Uitkijken met wat je aantrekt, want met minirok over straat, dan vraag je om reacties.

En omdat wij daarmee opgevoed zijn is het voor vrouwen minder erg. Mannen, ook homomannen, zijn gewend aan de vrijheid om te gaan en te staan waar ze willen en om 's nachts alleen van de kroeg naar huis te kunnen lopen. Daarom is het voor hen erger.

Flikker op zeg.

Iedereen moet 's nachts alleen veilig over straat kunnen. Mannen, vrouwen, homo's en lesbo's.
Laatst nog bij klaarlichte dag in het bos door een groepje marokanen uitgemaakt voor hoer. Ze blijven een tijdje achter me aan fietsen (was aan het joggen). Voelde erg bedreigend. Toen ik thuis kwam voelde ik ook nog de noodzaak om me tegen mijn moeder te verdedigen met dat ik een lange broek aan had en een t-shirt met lange mouwen. Alsof je er anders om vraagt!

En ook AVD(allahverdomme) overdag! Wanneer kan ik dan een stukkje gaan hollen?
absoluteEinstein schreef op 13 augustus 2007 @ 14:37:

Gisteren zag ik bij een actualiteiten rubriek dat er nu een zelfverdedegingscursus is voor homomannen. Een heel goed idee denk ik, maar toen iemand van het COC werd geïnterviewd viel mijn mond open.

Hij sprak de legendarische woorden: "het kan toch niet zo zijn dat straks een hele bevolkingsgroep niet meer 's nachts alleen over straat kan."

Toen dacht ik, die bevolkingsgroep is er al lang. Vrouwen.



Mannen, ook homomannen, zijn gewend aan de vrijheid om te gaan en te staan waar ze willen en om 's nachts alleen van de kroeg naar huis te kunnen lopen. Daarom is het voor hen erger.

Flikker op zeg.

Iedereen moet 's nachts alleen veilig over straat kunnen. Mannen, vrouwen, homo's en lesbo's.
Waar maak jij uit op dat het COC beweert dat homorechten belangrijker zijn dan vrouwenrechten, Einstein?
Dat het niet in z'n hoofd is opgekomen dat er al lang een bevolkingsgroep is die niet 's nachts alleen over straat kan.
Maar idd, ik ben ook wel eens uitgescholden voor kankerhoer door (waarschijnlijk) jongens van Marrokaanse (Turkse?) afkomst.

Maar wat me verbaasde is dat de homo aftuigingen niet alleen door door jongens van Marokkaanse afkomst plaatsvinden, maar ook door nederlandse jongeren. Althans, dat was het geval bij de Nieuwe Meer in Amsterdam geloof ik.

In de kinkerbuurt zijn het idd meer de jongeren van nieuwkomers.

Op de een of andere manier zijn die jongensgroepjes soms zo gefokt, ik loop/fiets er liever met een boog omheen.

Maar het is een beetje jammer, want er zijn ook echt wel aardige jongens. Die worden weer veroordeeld voor het gedrag van hun irritante leeftijdgenoten.
En nee, dat heeft hij niet letterlijk gezegd, maar de verontwaardiging die er is over het feit dat homomannen niet meer veilig zijn 's nachts op straat verbaast me.

Er is maar zelden iemand verontwaardigd over het feit dat vrouwen niet veilig over straat kunnen. Sterker nog als je iets gebeurt vragen mensen hard op aan je wat je dan ook 's nachts alleen op straat deed. Het gaat me niet om die man van het COC, het gaat me om iedereen. Ik zelf ook. In eerste instantie had ik zo iets van, ja, vresellijk dat die mannen niet meer alleen naar de kroeg kunnen.

Maar toen ik die uitspraak hoorde bedacht ik me dat ik nog nooit veilig alleen naar de kroeg heb gekund en dat dat blijkbaar voor niemand een probleem is.
absoluteEinstein schreef op 13 augustus 2007 @ 14:54:

Dat het niet in z'n hoofd is opgekomen dat er al lang een bevolkingsgroep is die niet 's nachts alleen over straat kan.




Ben vaak genoeg alleen 's nachts over straat gegaan, niks gebeurd gelukkig, maar in slechte buurten moet je gewoon erg oppassen, net als op verlaten polderweggetjes overigens.



Maar is dat niet altijd zo geweest? Mannen die alleen over straat lopen 's nachts hebben ook vaak genoeg ruzie met andere mannen.



Bij nacht en ontij op straat vertoeven kan je beter laten, man of vrouw.

Vroeger werd je door de wolven opgegeten.

Is niet een excuus voor slecht gedrag natuurlijk. Dat iemand je voor (k)hoer uitmaakt is gewoon heel erg vervelend, maar ook een beetje zielig. Althans, ik vind die jongens gewoon zielig.

Ze verpesten het voor zichzelf.
absoluteEinstein schreef op 13 augustus 2007 @ 14:59:

Maar toen ik die uitspraak hoorde bedacht ik me dat ik nog nooit veilig alleen naar de kroeg heb gekund en dat dat blijkbaar voor niemand een probleem is.
Poeh dan is je buurt wel erg slecht zeg.. welke stad?
Alle reacties Link kopieren
Geweld tegen homo's of vrouwen is beide onacceptabel, het een is niet erger dan het ander.

Ik neem ook niet aan dat de uitspraak zo bedoeld is, dat het voor homo's erger zou zijn.

Wel zijn er de laatste tijd meer incidenten met homo's geweest waardoor terecht de vrees ontstaat dat homo's straks niet meer veilig over straat kunnen.

En om daar de aandacht op te vestigen en hopelijk het tij te keren betekent niet dat vrouwenrechten minder waard zijn.



Wel denk ik dat het idd gewenning is dat een vrouw 's nachts niet alleen over straat kan, dat is algemeen geaccepteerd en heel triest als je er bij stilstaat.

Ik hoop dat het voor homo's niet zover gaat komen maar vrees het ergste.

Te gek voor woorden dat de rechten die homo's hebben verworven in dit land nu worden bedreigd door geweld.



Ik mag hopen dat er hard opgetreden gaat worden tegen het tuig dat homo's in elkaar mept, net als het tuig dat konijntjes afranselt en vrouwen als hoeren na schreeuwt. :swear:
Tante Sjaan schreef op 13 augustus 2007 @ 15:42:

Wel denk ik dat het idd gewenning is dat een vrouw 's nachts niet alleen over straat kan, dat is algemeen geaccepteerd en heel triest als je er bij stilstaat.

Het is idd waar, maar het is iets van alle tijden, vroeger was dat zeker niet beter. Maar absoluut is het een streven om de wereld nog veiliger te maken.
absoluteEinstein schreef op 13 augustus 2007 @ 14:37:

Gisteren zag ik bij een actualiteiten rubriek dat er nu een zelfverdedegingscursus is voor homomannen. Een heel goed idee denk ik, maar toen iemand van het COC werd geïnterviewd viel mijn mond open.

Hij sprak de legendarische woorden: "het kan toch niet zo zijn dat straks een hele bevolkingsgroep niet meer 's nachts alleen over straat kan."

Toen dacht ik, die bevolkingsgroep is er al lang. Vrouwen. Welke vrouw loopt er nou met een veilig gevoel over straat als de kroegen zijn uitgegaan.

Waarom is het erger voor een homo om door marokaantjes voor vieze flikker te worden uitgemaakt dan dat vrouwen voor hoer worden uitgemaakt. Het gebeurt mijn ongeveer één keer in de week.

Een vriend van me zei dat het anders is omdat vrouwen met dit gegeven worden opgevoed. Leren dat zij van het schoolfeest moeten worden opgehaald en broer wel alleen naar huis kan fietsen. Leren dat je nooit zo maar een lift van een man aanneemt. Leren dat je het wel uit je hoofd laat om door steegjes te fietsen of over afgelegen fietspaden in het donker. Uitkijken met wat je aantrekt, want met minirok over straat, dan vraag je om reacties.

En omdat wij daarmee opgevoed zijn is het voor vrouwen minder erg. Mannen, ook homomannen, zijn gewend aan de vrijheid om te gaan en te staan waar ze willen en om 's nachts alleen van de kroeg naar huis te kunnen lopen. Daarom is het voor hen erger.

Flikker op zeg.

Iedereen moet 's nachts alleen veilig over straat kunnen. Mannen, vrouwen, homo's en lesbo's.






Ik denk niet dat die man van het COC niet fout is, maar die vriend van jou met z'n theorie. Ik weet niet waar hij is opgevoed en door wie, maar angst was een groot onderdeel van die opvoeding.



Ik ben opgegroeid in Amsterdam, en ik heb niet geleerd dat ik niet alleen over straat kan. Ik kan namelijk wel alleen over straat, je moet alleen goed opletten. Maar dat geldt voor iedereen. Het meeste seksuele geweld - want daar doel je op, neem ik aan - wordt gepleegd door mensen die het slachtoffer kent. Niet door enge mannetjes die in de bosjes of in een steegje op je wachten om je te grijpen.



En sorry hoor, maar vergelijk je uitgescholden worden nu met de ernstige mishandeling die de laatste tijd plaatsvindt tegen homo's? Vind jij dat je niet veilig over straat kan omdat iemand iets onwelgevalligs tegen je zegt? Kom op zeg.



Van geschreeuw moet je je niks aantrekken.



En ja, het is veiliger om 's avonds niet alleen rond te lopen, het is veiliger om een taxi te nemen ipv een lift van iemand die je niet kent, maar dat geldt voor iedereen. Mannen, vrouwen, of ze nou homo of hetero zijn.
Alle reacties Link kopieren
De homo gemeenschap heeft in elk geval hun PR goed op orde, dat is duidelijk.



Ik lees ook dat de PvdA, nooit vies om met een hype mee te lopen, nu van plan is geweld tegen homo's zwaarder te straffen.
Tante Sjaan schreef op 13 augustus 2007 @ 15:42:

Wel denk ik dat het idd gewenning is dat een vrouw 's nachts niet alleen over straat kan, dat is algemeen geaccepteerd en heel triest als je er bij stilstaat.





Dit is eigenlijk precies wat ik bedoel. Alleen jij verwoordt het een stuk beter.

En Vana, je gaat me niet vertellen dat er geen verschil is tussen een vrouw 's nachts alleen over straat of een man alleen 's nachts over straat. Er is wel verschil. Als een vrouw 's nachts iets wordt aangedaan als ze alleen is, wordt er een stuk eerder gedacht (en zelfs hardop gezegd) "wat deed je daar dan ook alleen op straat".

Als een man alleen 's nachts over straat loopt en hij wordt overvallen denkt bijna niemand dat. Laat staan, dat ze dat zouden zeggen.
Vent70 schreef op 13 augustus 2007 @ 21:42:

De homo gemeenschap heeft in elk geval hun PR goed op orde, dat is duidelijk.



Ik lees ook dat de PvdA, nooit vies om met een hype mee te lopen, nu van plan is geweld tegen homo's zwaarder te straffen.




Dat bedoel ik. Waarom is geweld tegen homo's erger dan geweld tegen vrouwen, islamieten, bejaarden?

En waarom is het zo ontzetten ongepast tegenwoordig om voor vrouwenrechten op te komen? We zouden wat van de PR van de homo-gemeenschap kunnen leren.
Alle reacties Link kopieren


Einstein, ik denk dat je helemaal verkeerd tegen de uitspraak aankijkt. Die man van de COC is woordvoerder van zijn doelgroep en geeft aan dat hij het erg zou vinden als zijn doelgroep niet 's nachts veilig alleen over straat kan.

Hiermee veegt hij anderen niet onder het kleed. Hij vindt het niet minder erg als er iets met een ander gebeurd, hij heeft het alleen over zijn groep aangezien hij hun zaken wil behartigen.

Ik snap je ophef daarom niet zo.

Homorechten zijn dus niet belangrijker dan elk ander mensenrecht. Alleen is dit een bericht uit één hoek, één groep mensen.



Mijn dochters baas is homo, een deel van zijn vrienden zijn homo. Ik hoor hier geen geluiden van angst. Ze gaan rustig in hun uppie over straat. Mijn dochter haal ik wel op na haar werk. Omdat zij in het donker langs een hoerenstraat moet vind ik dat een prettiger idee. Gezellig nog even nakletsen met een glas erbij. Helemaal niet verkeerd om daar nog even de deur voor uit te gaan

:rolling:
lolotte schreef op 14 augustus 2007 @ 11:07:



Einstein, ik denk dat je helemaal verkeerd tegen de uitspraak aankijkt. Die man van de COC is woordvoerder van zijn doelgroep en geeft aan dat hij het erg zou vinden als zijn doelgroep niet 's nachts veilig alleen over straat kan.

Hiermee veegt hij anderen niet onder het kleed. Hij vindt het niet minder erg als er iets met een ander gebeurd, hij heeft het alleen over zijn groep aangezien hij hun zaken wil behartigen.

Ik snap je ophef daarom niet zo.


Het gaat me niet specifiek om die man, of om zijn uitspraak. Het gaat er om dat iedereen er al lang aan gewend is dat vrouwen niet alleen 's nachts over straat kunnen en niemand dat blijkbaar erg vind. Meer iets waar we aan gewend zijn en maar mee moeten leren leven.





Mijn dochters baas is homo, een deel van zijn vrienden zijn homo. Ik hoor hier geen geluiden van angst. Ze gaan rustig in hun uppie over straat. Mijn dochter haal ik wel op na haar werk. Omdat zij in het donker langs een hoerenstraat moet vind ik dat een prettiger idee. Gezellig nog even nakletsen met een glas erbij. Helemaal niet verkeerd om daar nog even de deur voor uit te gaan

:rolling:




Dit is precies wat ik bedoel!

Waarom vindt je het niet erg dat je dochter na, potverdomme haar werk, niet alleen over straat kan. Ze moet toch gewoon veilig van en naar haar werk kunnen zonder dat haar moeder haar op hoeft te halen!

Stel je voor dat die baas van je dochter niet meer veilig van en naar zijn werk kon. De wereld zou te klein zijn.
Alle reacties Link kopieren
Echt, je verontwaardiging slaat nergens op. Omdat vrouwen niet altijd normaal over straat kunnen moeten homo's daar ook maar aan wennen? Dan mag een woordvoerer van zijn doelgroep daar niet zijn zorgen over uitspreken?
nessemeisje schreef op 14 augustus 2007 @ 11:42:

Echt, je verontwaardiging slaat nergens op. Omdat vrouwen niet altijd normaal over straat kunnen moeten homo's daar ook maar aan wennen? Dan mag een woordvoerer van zijn doelgroep daar niet zijn zorgen over uitspreken?




Kun je niet lezen!

Het gaat me niet om die man, of dat hij dat niet mag zeggen!

Natuurlijk moeten homo's daar niet aan wennen.

Mijn hemel, is het nou zo moeilijk?

Ik hou er mee op.
absoluteEinstein schreef op 14 augustus 2007 @ 11:30:

[...]



Het gaat me niet specifiek om die man, of om zijn uitspraak. Het gaat er om dat iedereen er al lang aan gewend is dat vrouwen niet alleen 's nachts over straat kunnen en niemand dat blijkbaar erg vind. Meer iets waar we aan gewend zijn en maar mee moeten leren leven.





Dit zeg ik!
Ik ben het alleen niet eens met je stelling dat vrouwen s nachts niet alleen over straat kunnen. Ik denk namelijk dat dat best kan.

Ik denk ook dat niemand een vrouw iets zal verwijten als ze wordt lastiggevallen, ook al is het s nachts en is ze alleen.



Jij hebt een gevoel van onveiligheid.

Dat wil helemaal niet zeggen dat het onveilig is.

Maar hoe harder iedereen roept dat een vrouw niet over straat kan in haar eentje, hoe meer mensen het zullen geloven.





Een mooie uitspraak: 'the only thing we have to fear, is fear itself'.

En iedereen die roept dat je als vrouw niet alleen over straat kan, is heel bang voor z'n angst en niet voor de realiteit.
En iedereen die roept dat je als vrouw niet alleen over straat kan, is heel bang voor z'n angst en niet voor de realiteit.



Sorry, maar dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Ik ben opgevoed door een politieagent en als je hoort wat er feitelijk allemaal gebeurt 's nachts dan kan ik je vertellen dat de realiteit wel degelijk heel angstig is. En dan kom ik niet eens uit "de grote stad".





En in reactie aan TO:



Ik ben het helemaal met je eens dat het te gek voor woorden is dat het niet veilig is om 's nachts alleen over straat te kunnen. En ook dat dit inmiddels een door onze maatschappij geaccepteerd gegeven is. Maar wat zouden we dan anders moeten doen? We kunnen het wel niet accepteren, maar wat dan? Wie pak je aan? En hoe pak je dat aan? En hoe voorkom je dat er in dat proces nog meer slachtoffers vallen?



Bovendien kom jij nu op voor de vrouw, net als die homomeneer dat voor de homo's doet. Zal ik dan maar spreken namens alle overwegend bejaarde slachtoffers van tasjesroven (die meestal overdag plaatsvinden)? Of namens alle overwegend mannelijke slachtoffers van zinloos geweld? Of...



Ik vind jouw posting kort gezegd een typisch geval van "de pot verwijt de ketel..."
Vent70 schreef op 13 augustus 2007 @ 21:42:

De homo gemeenschap heeft in elk geval hun PR goed op orde, dat is duidelijk.



Ik lees ook dat de PvdA, nooit vies om met een hype mee te lopen, nu van plan is geweld tegen homo's zwaarder te straffen.
De PvdA wil al het geweld wat tegen groepen gericht is zwaarder gaan straffen, dus niet alleen tegen homo's.
Alle reacties Link kopieren
absoluteEinstein schreef op 14 augustus 2007 @ 11:30:

[...]



Het gaat me niet specifiek om die man, of om zijn uitspraak. Het gaat er om dat iedereen er al lang aan gewend is dat vrouwen niet alleen 's nachts over straat kunnen en niemand dat blijkbaar erg vind. Meer iets waar we aan gewend zijn en maar mee moeten leren leven.

Geloof me, zo normaal vindt niemand het dat je als vrouw 's avonds lastig gevallen kunt worden op straat. En er mee leren leven is iets anders dan ermee leren omgaan. Dit moeten niet alleen vrouwen, ook oude van dagen, homo's, jongeren of welke categorie je wilt. Dus opletten hoe je je tas bij je hebt, of je langs de stoeprand gaat lopen of langs die duistere nissen langs de huizenkant enz. en vooral letten op je houding. Als je al een angstige indruk maakt ben je eerder de klos dan iemand die zelfverzekerd is/overkomt.





[...]





Dit is precies wat ik bedoel!

Waarom vindt je het niet erg dat je dochter na, potverdomme haar werk, niet alleen over straat kan. Ze moet toch gewoon veilig van en naar haar werk kunnen zonder dat haar moeder haar op hoeft te halen!

Stel je voor dat die baas van je dochter niet meer veilig van en naar zijn werk kon. De wereld zou te klein zijn.
Natuurlijk is het erg dat mijn dochter niet gewoon rustig over straat kan, op die route. Maar ze is jong, heeft een goed uiterlijk en moet langs een druk bezochte hoerenstraat met alles wat daar omheen zwerft. Dus haal ik haar op en dat is voor beiden geen probleem. Nog even wat drinken, babbeltje is nog gezellig ook.

Voor haar baas, zijn klanten enz., is het even vervelend als voor dochter als die niet veilig over straat kunnen. Dat is namelijk voor iedereen vervelend. Maar daar wordt in mijn wijk, ook door mij, wel aan gewerkt.



Je opmerking dat je ermee ophoud op het moment dat niet iedereen juigend achter je aan walst vind ik een beetje kinderachtig, maar da's mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Het is toch voornamelijk vanwege het "homomeppen" wat de laatste tijd weer populair schijnt te zijn onder "bepaalde klootzakken" dat deze uitspraak wordt gedaan? Er zijn de laatste tijd steeds vaker nieuwsitems waarin homo's in elkaar worden geslagen, ik kan me voorstelen dat er vanuit die hoek een dergelijke uitspraak komt.



Als je vandaag de dag geen kleerkast bent van twee meter is het nergens veilig om 's nachts over straat te gaan.
Alle reacties Link kopieren
sannie76 schreef op 14 augustus 2007 @ 21:16:

[...]





De PvdA wil al het geweld wat tegen groepen gericht is zwaarder gaan straffen, dus niet alleen tegen homo's.
Mwoah, zo moeten ze het wel formuleren willen het wetsvoorstel niet strijdig met de grondwet zijn...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven