Vrouw in de cel voor sex met minderjarige

31-12-2009 10:15 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ik goed gezocht heb maar zag er nog geen topic over.



Ik las net een artikel dat een vrouw in Amerika voor 20 jaar is veroordeeld voor het geregeld sex hebben met een jongen van 13. Zij was zijn lerares.



Op zich al erg genoeg, maar waar ik heel erg verbaasd over was zijn de reactie onder het artikel. Er zijn velen reacties dat ze 20 jaar belachelijk vinden. De jongen stemde toch ook zelf toe. Waarom wordt die jongen eigenlijk niet gestraft, die wist ook dondersgoed wat hij deed. Hier in Nederland krijg je niet eens zo straf voor een dubbele moord of je moet er een heel gezin voor uit moorden.



Huh? Waarom zoveel medelijden met die vrouw? Een aantal reacties gaven terecht aan dat wanneer het andersom is, dus man met een 13 jarig meisje, dat we dan direct pedofiel schreeuwen, maar voor deze vrouw wordt begrip opgebracht.



Ik vind de straf terecht. Een jongen van 13 is een kind, net zo goed een meisje van 13 dit is. Daar heeft ze met haar poten vanaf te blijven.



Wat vinden jullie?



Het artikel
Is dat niet dezelfde die een kind heeft met dat joch?



Ik vind 20 wat zwaar voor het vergrijp, maar dat is nu eenmaal Amerika, waar je dit soort dingen van te voren weet.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal gelijk in !! En ja, in de VS liggen de straffen nu eenmaal hoger..... If you can't stand the heat, stay out of the kitchen toch ??
Aliquando et insanire lucundum est
Alle reacties Link kopieren
quote:domnaiefmutsje schreef op 31 december 2009 @ 10:16:

Is dat niet dezelfde die een kind heeft met dat joch?

Volgens mij niet. Niet gelezen i.i.g.



Ik vind 20 wat zwaar voor het vergrijp, maar dat is nu eenmaal Amerika, waar je dit soort dingen van te voren weet.



Maar hoe zit dat dan? Hoe vaak hoor je hier niet het geklaag dat de straffen veel te laag zijn (in zijn algemeenheid hoor, niet specifiek door jou).



Hoeveel jaar zou jij gepast vinden?
Alle reacties Link kopieren
prima, stop maar lekker lang weg. als het een man was geweest net zo goed.
Alle reacties Link kopieren
quote:RemboEnRembo schreef op 31 december 2009 @ 10:17:

Helemaal gelijk in !! En ja, in de VS liggen de straffen nu eenmaal hoger..... If you can't stand the heat, stay out of the kitchen toch ??



Vind ik wel. Nu vind ik ook wel dat sommige straffen in vergelijking met het vergrijp er hoog zijn. Ik wil heus niet het Amerikaanse strafsysteem de hemel in prijzen, integendeel, daar weet ik te weinig vanaf.



Maar ik denk wat mij het meest tegen staat aan de reacties dat ik toch het meten met twee maten er uit proef omdat het vrouw met een jongen betreft.
Geen flauw idee. Ik weet ook niet of je het kunt vergelijken met andere vormen van pedofilie. Daarvoor ken ik de materie niet genoeg om daar een hard oordeel over te vellen. Gevoelsmatig denk ik dat een paar jaar en langdurige therapie voldoende was geweest. Maar als het vergelijkbaar is met 'gewoon' pedofilie, en zich keer op keer vergrijpt aan jonge kinderen, dan is die 20 jaar prima.
Als de jongen niet zelf had gewild had ie 'm niet omhoog gekregen. Ontslag uit haar functie als lerares lijkt me meer dan voldoende als straf. Vind het belachelijk dat er uberhaupt celstraf gegeven wordt voor de natte droom van elke 13-jarige jongen.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 31 december 2009 @ 10:23:

Als de jongen niet zelf had gewild had ie 'm niet omhoog gekregen. .Dus als een meisje vochtig wordt dan kan het ook nooit verkrachting zijn?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Elninjoo, meisjes die misbruikt worden door hun vaders vertonen ook vaak sporen van lichamelijke opwinding. Dat heeft daar niets mee te maken. Voor jongens kan het juist extra verwarrend maken, iets wat lekker voelt met iets wat niet klopt. Daar kan ook extra misbruik van gemaakt worden.
Alle reacties Link kopieren
20 jaar vind ik ook veel ik zou zeggen 5 jaar en verplicht psychdiagnostisch onderzoek en behandeling bij psychiater



ik ben op 14 jarige leeftijd ook lang verliefd geweest op Franse lerares, en zal heus niet de enige zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 31 december 2009 @ 10:23:

Vind het belachelijk dat er uberhaupt celstraf gegeven wordt voor de natte droom van elke 13-jarige jongen.Dus een popster of acteur , iemand wiens foto op menig meisjeskamer hangt, mag zich ook aan alle jonge grietjes vergrijpen, want....natte droom van elke 13-jarig meisje.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Er bestaat een website waar Ongeveer 500 leraren en leraressen veroordeeld zijn en dus uit functie zijn gezet. Was bizar



Ter geruststelling gaat over Amerikaanse leraren en leraressen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 20 jaar belachelijk in verhouding tot het vergrijp. Het ziet er naar uit dat ze weer eventjes iemand zwaar de lul laten zijn om een voorbeeld te stellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:stokstaartje82 schreef op 31 december 2009 @ 10:31:





Ter geruststelling gaat over Amerikaanse leraren en leraressenAlsof dat hier niet gebeurt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Sim69 schreef op 31 december 2009 @ 10:33:

Ik vind 20 jaar belachelijk in verhouding tot het vergrijp. Het ziet er naar uit dat ze weer eventjes iemand zwaar de lul laten zijn om een voorbeeld te stellen.



ja? En draai het dan eens om? Wat als het een mannelijke leerkracht was geweest met je dochter van 13? Dan had ie aan de hoogste boom opgeknoopt geweest. Ik heb het artikel gisteren gelezen en mijn haren gingen overeind staan door de reacties van lezers. Dat het belachelijk was want het was de natte droom van iedere jonge knul. Ik vind het echt zo meten met twee maten he, bah.



De straf kan in dit soort gevallen niet hoog genoeg zijn. Je hebt het over een kind. Een jongen van 13 is een kind, en je hebt het over een volwassene die nota bene de leerkracht is van de jongen. Hoe bedoel je machtsmisbruik. Ziek vind ik het.
Alle reacties Link kopieren
Hadden ze hier maar eens van die hoge straffen. Zelfs voor moord krijg je hier geen 20 jaar.
Of maak er van : leraar veroordeeld voor seks met 13 jarige jongen. Dan is het vast een klotenicht die zijn poten niet kan thuishouden...
Alle reacties Link kopieren
quote:Sim69 schreef op 31 december 2009 @ 10:33:

Ik vind 20 jaar belachelijk in verhouding tot het vergrijp. Het ziet er naar uit dat ze weer eventjes iemand zwaar de lul laten zijn om een voorbeeld te stellen.Het moment dat zij haar benen spreidde voor hem was het moment dat zij zelf er voor heeft gezorgd dat ze 'de lul' werd. Kom op ze is 37, je mag toch hopen dat ze wijzer is dan een jongen van 13?!
Alle reacties Link kopieren
Vrouwen moeten net zo goed van kinderen af blijven als mannen. Ik zie dat verschil niet.



20 jaar vind ik een erg hoge straf, en had dat ook gevonden als het een leraar bertrof die een liefdesrelatie met een meisje had. Als het om dwang zou zijn gegaan, dan is 20 jaar nog niet genoeg.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
quote:domnaiefmutsje schreef op 31 december 2009 @ 10:23:

Geen flauw idee. Ik weet ook niet of je het kunt vergelijken met andere vormen van pedofilie. Daarvoor ken ik de materie niet genoeg om daar een hard oordeel over te vellen. Gevoelsmatig denk ik dat een paar jaar en langdurige therapie voldoende was geweest. Maar als het vergelijkbaar is met 'gewoon' pedofilie, en zich keer op keer vergrijpt aan jonge kinderen, dan is die 20 jaar prima.Zij heeft zich keer op keer vergrepen op aan 1 jong kind, valt neem ik aan ook onder pedofilie?
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 31 december 2009 @ 10:23:

Als de jongen niet zelf had gewild had ie 'm niet omhoog gekregen. Ontslag uit haar functie als lerares lijkt me meer dan voldoende als straf. Vind het belachelijk dat er uberhaupt celstraf gegeven wordt voor de natte droom van elke 13-jarige jongen.Dat zegt de pedofiele partij (ben even de naam kwijt) ook. Als kinderen van deze leeftijd sex met volwassene willen hebben moet dat gewoon kunnen.
Ja, denk het wel Haags, maar ik weet echt niet hoe dat werkt. Als het valt onder pedofilie gedachtengoed (oftewel vallen op kinderen en deze misbruiken) dan gelden dezelfde regels gevoelsmatig.



Als het vergelijkbaar is met een volwassen leraar die verliefd is geworden op een volwassen uitziend meisje met wederzijdse instemming, maar op zich geen pedofiel is, dan gelden zeker ook straffen (!!!!) maar anders. Het neemt niet weg dat een volwassene (zeker in een gezagsfunctie) van kinderen af moeten blijven.
Ik vind het denk ik terecht dat deze vrouw gestraft is. Inderdaad, als het een man was geweest met een meisje van 13, vond iedereen het niet kunnen.



Wel vind ik in zijn algemeenheid het strafsysteem in de VS om te huilen. Ik geloof niet in juryrechtspraak en het strafsysteem laat heeeel vaak zien zwaar bevooroordeeld te zijn. Ook vind ik de straffen in de VS vaak buitenproportioneel. 20 jaar is de langste 'tijdelijke' gevangenisstraf die wij uitdelen in Nl (alleen levenslang is langer natuurlijk), ik vind dat nogal een straf voor seks met een minderjarige. Helemaal gezien het leeftijdsverschil van 'slechts' 7 jaar en het feit dat deze vrouw het (voor zover wij weten) voor het eerst deed en er geen hobby van lijkt te maken met minderjarige jongens te seksen.

Zo vind ik een man van 20 die een keer een 'relatie' aangaat met een 13-jarige verwerpelijk, maar 20 jaar gevangenisstraf zou ik echt too much vinden. Ik weet niet, het lijkt me gepaster om zo iemand te leren dat 13-jarigen weliswaar heel volwassen kunnen lijken, maar dat nog niet zíjn. Een voorwaardelijke straf of taakstraf daarbij vind ik voor een eerste vergrijp (het geringe leeftijdsverschil meegenomen) eigenlijk wel voldoende.

Een wat oudere man/vrouw die er een 'hobby' van maakt zeer jonge kinderen te verkrachten, daarvan mag de straf in Nederland wat mij betreft dan weer flink omhoog, zodat die mensen ook echt voor jaren opgesloten kunnen worden ipv die halfslachtige boetes, taakstraffen, voorwaardelijke straffen en 3 maanden zitten.



Nog een vraag: waar leg je de grens? Tussen de 12 en de 16 is het in Nederland een klachtdelict (of is dat veranderd? Strafrecht is al ff geleden).

Is 15 en 18 ook erg?

Of 14 en 18?

15 en 19?

14 en 19?

20 en 15?

20 en 14?

En dan opeens heb je 20 en 13. Waar wordt het erg?



Quite frankly vind ik 15 en 18 dan weer geen reden voor straf bijvoorbeeld. (Tenzij het om verkrachting zou gaan natuurlijk, i.p.v. wederzijds goedvinden.)
Ik vind ontslag overigens niet meer dan logisch, als de andere partij een leraar/ lerares is. Dat is schandalig, dan heb je een bepaalde gezagsverhouding tot elkaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven