Schooluniformen

24-02-2010 15:12 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Schooluniformen, waarom hebben wij deze eigenlijk niet?



Omdat ieder persoon een individu is en zelf bepaald wat ie aantrekt, ookal is het een kind?

Omdat sommige mensen denken dat kleding karakter geeft.

Omdat het een vrijheidsberoving is?

Omdat het slecht is voor de economie?



Ik ben dus best wel voor schooluniformen:



-Ze creeeren gelijkheid

-Geen gezeur met merkkleding

-Kinderen worden niet meer gepest om hun kledingkeuze

-Nooit te laat komen omdat ze niet weten wat ze aan moeten trekken

-Minder snel vooroordelen over iemand

-Minder slijtage gewone kleding



Wat vinden jullie ervan?



Wel of geen schooluniformen?





Ik ben heel benieuwd wat de meningen hierover zijn, niet dat het daadwerkelijk zal gebeuren, maar toch.

Schooluniformen

Totaal aantal stemmen: 167

ja (60%)
nee (37%)
geen mening (2%)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben voor om precies dezelfde redenen dan jij, alleen moet het dan wel leuke kleding zijn en geen gedoe met stropdasjes ed.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben voor schooluniformen, juist omdat het gelijkheid creeert.
Nee echt?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook voor en eigenlijk om dezelfde reden als jij. Ook eens met Whiskers, het moet niet te tuttig en stijf.
Alle reacties Link kopieren
Liever vandaag dan morgen!



Oh dat maakt niet uit he, 't is vakantie.
Alle reacties Link kopieren
Het creeert geen gelijkheid, leert de situatie in Engeland. Kinderen maken daar het onderscheid of je nieuwe of tweedehands (of derde, vierde, vijfde..) uniformen draagt.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook voor een schooluniform. Als ik al zie hoe belangrijk kleding is op zeer jonge leeftijd, vind ik het een goede zaak als dit item wordt weggehaald. Er is zoveel meer om je druk over te maken!



Overigens merk je dat de "jeugd" van tegenwoordig heel veel moeite heeft met uniformen. In de luchtvaart is er altijd wel de een of ander die probeert onder de regels van het voorschrift uit te komen. Dus of het echt gaat werken?! Misschien als ze gewoon niet beter weten.



Ik ben en blijf voor schooluniformen!
Volg je hart. Dat klopt.
Alle reacties Link kopieren
Op sommige scholen zie ik wel een soort uniform, lage broek met vetrand en kort shirtje erboven.

Dát hoeft van mij dus niet he?
Alle reacties Link kopieren
quote:suus0105 schreef op 24 februari 2010 @ 15:14:

Ja, ik ben voor schooluniformen, juist omdat het gelijkheid creeert.Tegen. Juist omdat het gelijkheid creeert.
Alle reacties Link kopieren
Voor!



Om alle redenen die jij noemt, behalve die van pesten, op scholen die een uniform verplicht hebben wordt echt niet minder gepest, kinderen vinden gewoon weer iets anders om elkaar mee te zieken.....
Onze dochters zullen tzt ook uniformen aanmoeten op school (Ierland), mooie donkergroene en ik vind het prima, lekker makkelijk inderdaad. Al is het natuurlijk wel een extra kostenpost.



Maar wat ik wel merk van de school om de hoek (meisjesschool), dat de meiden ook zonder eigen kleding heel goed in staat zijn hun individu naar boven te laten komen, door (heel veel) make-up, haren waar ze uren voor bezig geweest moeten zijn, rokjes een pietsje te hoog optrekken...

En na school gaat het uniform uit natuurlijk en dan gaat de coole kleding aan, dus dan alsnog gezeur over (merk)kleding.
Alle reacties Link kopieren
Net alsof kinderen met uniformen niet gepest worden. Dan vinden de pesters wel een andere reden. Of ze zeggen gewoon dat hun uniform mooier/beter/ofwatdanook is.



Nooit meer te laat zijn omdat ze niet weten wat ze aan moeten trekken vind ik ook een rare reden. Dan zijn ze wel te laat omdat ze hun sokken niet kunnen vinden.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
quote:mamalief schreef op 24 februari 2010 @ 15:20:

Op sommige scholen zie ik wel een soort uniform, lage broek met vetrand en kort shirtje erboven.

Dát hoeft van mij dus niet he?
Ik ben voor. En dan ook voor de leerkrachten, zodat ik niet meer met verf-, ecoline- en lijmvlekken op mijn eigen kleren thuiskom, die er in de was niet meer uitgaan.
Alle reacties Link kopieren
Schravel, waarom creeert geen schooluniform, gelijkheid?



Ik zou igg niet gaan protesteren als ze ingevoerd worden, ook uit gemakzucht, zeg ik eerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zullen kinderen helaas altijd gepest worden, dat wel, maar toch misschien, heel naief, een stuk minder.
Alle reacties Link kopieren
quote:zusenzo schreef op 24 februari 2010 @ 15:24:

Schravel, waarom creeert geen schooluniform, gelijkheid?



Ik zou igg niet gaan protesteren als ze ingevoerd worden, ook uit gemakzucht, zeg ik eerlijk.

Laat ieder zich kleden zoals hij/zij wil, ook kinderen. Het is (deels) een uiting van wie je bent.



Gemakzucht zou al helemaal geen reden zijn om 'voor' te zijn. Hoeveel werk is het nou?
Alle reacties Link kopieren
quote:zusenzo schreef op 24 februari 2010 @ 15:25:

Natuurlijk zullen kinderen helaas altijd gepest worden, dat wel, maar toch misschien, heel naief, een stuk minder.Denk dat kinderen eerder gepest worden met hun 'hippe originele zelfverzonnen' naam.
Alle reacties Link kopieren
Schooluniformen zijn vooral ideaal voor mensen met weinig geld die niet aan de merkennorm kunnen voldoen.



Ik ben tegen. Omdat gelijkheid en gelijkwaardigheid niet in kleding zit. En gepest wordt er toch wel.



Daarbij vind ik wat poezewoes zegt veelbetekenend. Dat zegt genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Hebben we het hier alleen over de basisscholen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook voor!



Scheelt ook nog eens een hoop gezeur met wat aan te trekken... Maar dan wel een beetje een vlot uniform.
Alle reacties Link kopieren
quote:zusenzo schreef op 24 februari 2010 @ 15:25:

Natuurlijk zullen kinderen helaas altijd gepest worden, dat wel, maar toch misschien, heel naief, een stuk minder.Dat is inderdaad heel naïef.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
quote:Poezewoes schreef op 24 februari 2010 @ 15:19:

Het creeert geen gelijkheid, leert de situatie in Engeland. Kinderen maken daar het onderscheid of je nieuwe of tweedehands (of derde, vierde, vijfde..) uniformen draagt.



Juist, of het soort sokken wat je eronder draagt, of hoe armoedig je schoenen wel of niet zijn, of hoe je je haren hebt, of je schooltas/rugzak.



Heb het gezien bij neefjes en nichtjes die in Engeland wonen.
Ja, dat vind ik echt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Heddar schreef op 24 februari 2010 @ 15:28:

Schooluniformen zijn vooral ideaal voor mensen met weinig geld die niet aan de merkennorm kunnen voldoen.

Je kunt je kinderen ook leren dat merken er niet toe doen. Leer je ze meteen schijt te hebben aan wat andere mensen van hun (kleren) denken en vinden.
Alle reacties Link kopieren
Op de school waar ik werk hebben we schooluniformen. Ik vind het verschrikkelijk! Ik geloof dat de opmerking al is gemaakt, het is vooral erg makkelijk voor de ouders. In de praktijk betekent het bij ons op school onverzorgde kinderen, die zo uit hun bed in het uniform worden gestoken. Toen ik hier net werkte, dacht ik echt dat heel veel kinderen uit mijn klas verwaarloosd werden. Stinkende kinderen, onkamde haren, slaap nog in de ogen, gaten in het uniform, 4derhands verwassen uniformen van oudere zus/broer/vriend/vriendin.



Maar toen kwam non-uniform day, een dag waarop de kinderen hun uniform voor een dag af kunnen kopen (geld gaat naar een goed doel). En wat zagen ze er leuk uit!!!! Verzorgd vooral!



Dus nee, liefst geen uniformen voor mij, maar ja, het is wat het is en daar moeten we het mee doen.
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven