Ook dit kabinet doet weer niks voor de middeninkomens

01-09-2007 16:16 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit kabinet doet ook weer niks voor de middeninkomens. Zo zoetjes aan geloof ik dat het voor ons niet meer lonend is om te werken. Lijkt wel of je daarvoor gestraft wordt. Alles gaat duurder worden, maar als je net boven het minimum zit dan moet je overal voor betalen en lijkt het alsof je steeds minder over houdt om van te leven.



Of is toch die euro die maakt dat we gewoon steeds moeilijker rond kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat het de euro is maar dat er in de politiek veel aandacht is voor de mensen met een laag inkomen en dat er verwacht wordt dat de mensen met een modaal of hoger inkomen voor de kosten op moeten draaien.
Nah, daar zeg je zoiets. Ik heb net gehoord welke maatregelen het kabinet allemaal voorstelt voor het komende jaar. Alle belastingen omhoog, accijnzen omhoog (benzine, sigaretten) en bijtelling lease auto omhoog. Ook de ziektekostenpremies stijgen....... Niet alleen voor de middeninkomens maar voor alle inkomens slecht nieuws dus.

Eerst het zuur en dan het zoet?



Welk zoet ? X-@
Alle reacties Link kopieren
En zijn we nog allemaal blij op wie we gestemd hebben?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ze moeten in Den Haag eens beseffen dat ze blij moeten zijn met iedereen die gewoon werkt voor de kost. Maar wat doen ze, troetelen met de minima en geld stoppen in een bodemloze put (probleemwijken). Wie geen zin heeft om te werken en liever het handje ophoudt, wordt weer beloond. Heel fijn dit christelijke/linkse kabinet.
Alle reacties Link kopieren
Ook zo'n onzin, probleemwijk daar moet geld in. Ik zie hier de grote voorbeelden van geld weggooien. Er worden miljoenen in die oude wjiken gestopt, maar in de nieuwbouwwoningen worden weer gewoon dezelfde lappen voor de ramen gehangen, vuilniszakken gaan niet via de trap/lift, maar door het raam naar buiten.

Het zijn niet de wijken die niet deugen, maar de mensen die erin wonen.

Maar helaas dit kabinet is toch echt gekozen en zal nog lang blijven zitten en de werkende inwoners als melkkoe zien.
Alle reacties Link kopieren
(sarcasme mode aan)Ach, de oplossing is toch simpel?!

Wie nu het idee heeft alleen te werken voor de lage inkomens gaat gewoon zijn baas zieken tot ontslag en dan fijn een uitkering halen. We pompen geen geld meer in oude woonwijken, want de nieuwe wijken gaan voor. Laat die oude zooi gewoon verrotten en tot gettho verworden.

Om het helemaal voor elkaar te hebben gaan we op jacht naar een baantje in de politiek en dan graaien we met de overheid mee.(sarcasme mode uit)



Natuurlijk moet er geld naar de minima. Ondanks alles betalen die ook gewoon belasting, accijns etc. Als je net boven het minimum zit moet je eens goed rondneuzen wat er nog aan voordeel te behalen is. En verder mag je blij zijn dat je niet tot de minima behoort.Dat je niet je hand, zoals het weer zo fijn wordt uitgedrukt, moet ophouden. Die hand wordt namelijk goed in de gaten gehouden en de bijbehorende billen moeten regelmatig bloot.

Oude wijken dienen niet te verpauperen, daar mag ook best geld in. Niet teveel, niet teveel vertroetelen, maar aandacht loslaten, geld weigeren, is vragen om ellende.

Vanuit de minima, de uitkeringstrekkers etc. gebeurd overigens door vrijwilligers behoorlijk wat in de oude wijken wat in de nieuwe wijken niet gebeurd. Misschien ligt daar een deel van de oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Inzake de 40 probleem wijken is het heel jammer dat het kabinet de komende jaren ieder jaar 750 miljoen van de woningbouwverenigingen wil hebben. Met dit geld willen ze dan 40 wijken opknappen.

Doordat de corporaties dit geld moeten ophoesten hebben ze minder geld over om te investeren in leefbaarheid en onderhoud in andere wijken waardoor wijken die nu grensgevallen zijn sneller probleemwijken worden.

Is weer typisch een voorbeeld van het korte termijn denken van de politiek.

Snel 40 wijken opknappen om te kunnen scoren en misschien 60 probleemwijken ervoor terug krijgen.
In Groningen is de Korrewegwijk aangewezen als "troetelwijk" van de minister. Nou, als érgens veel (aanstaande) afgestudeerden wonen dan is het dáár wel.



Ze konden beter naar "Tuinwijk" of "De Hoogte" kijken en "Paddepoel" staat inmiddels in het nieuws met een stuk of vier steekpartijen in één week. De "Indische Buurt" wordt inmiddels behoorlijk aangepakt door de woningbouwverenigingen, maar is ook nog een treurig zooitje.



Het Noorden mag van deze regering weer dokken voor die lui in het westen, die toch al zo vrolijk leven van de aardgasopbrengsten waarvan nog niet één procent terugkeert naar het Noorden.



Nee, ik heb zeker niet voor deze regering gestemd. En ook niet voor één van deze partijen. Drie troetelpartijen die niet eens met elkaar willen samenwerken en de PvdA mag op "de kas" letten. Nou, dát is echt een lachertje van de eerste orde.
En het ligt inderdaad niet aan de woningbouw dat wijken verslonzen, maar aan de bewoners. Die zeggen vrolijk "dank je wel voor de nieuwe keuken" en gaan hem vervolgens wéér volledig uitleven. Waarom zou je je ook druk maken als je het toch wel weer opnieuw krijgt ? Tsjongejonge, we krijgen een nieuw keukentje en we zullen voortaan als brave, arbeidzame, oppassende burgers door het leven gaan ?



Welke sukkel zou dat nog willen geloven ?
Alle reacties Link kopieren
Hier, DenHaag, werkt de gemeente samen met de woningbouwverenigingen én betrokken bewoners. Die driehoek heb je nodig wil je de leefbaarheid in de wijk(en) verhogen. Als ik kijk naar de behaalde resultaten van die driehoek in mijn wijk bekijk dan ben ik zeker niet ontevreden. Ja, er zijn en blijven aandachtspunten en dus werk aan de winkel. Een woningbouw of gemeente kán leefbaarheid niet alleen aanpakken.



Maar volgens mij drijven we inmiddels behoorlijk van het topiconderwerp af.

Na het zuur, komt het nog zuurdere..



Ook zonder de euro was alles duurder geworden natuurlijk.. maar ik vind het nu wel heel erg buitensporig.



Ik vind het dieptriest dat ze bezuinigen op "extraatjes" van ouderen, waardoor het me niets zou verbazen als vele ouderen straks helemaal het huis niet meer uit komen.





En vergeet de wachttijdregeling niet.. en het feit dat de ministers loonverhoging krijgen *of wilde?* 30%! terwijl als een gewoon mens 5% meer krijgt dat al veel is..





Maar idd Duizendschoon, af en toe krijg ik ook het idee dat de mensen die hard werken het meest lijden onder de ( nieuwe ) maatregelen
Alle reacties Link kopieren
:no: 30 % loonverhoging !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik krijg 2% en dan in januari nog eens 1 %.

Ik werk keihard, en ik betaal me scheel aan alles.
Alle reacties Link kopieren
tja meiden ook ik vind het belachelijk en nog belachelijker dat de stellen zonder kinderen moet opdraaien voor gezinnen met kinderen(die moeten weer extra inleveren) het gaat werkelijk nergens over..



Wanneer komt de zoete kant dan??? we moeten gewoon veel en veel meer betalen helaas maar waar :mad:
Nou, áls je kinderen hebt, dan kun je alsnog met de fiscus in de clinch gaan liggen omdat zij het niet nodig vinden dat je een werkende-ouder-toeslag krijgt. Goh, wílt u die dan ? Nee, ik wil geen toeslag, ik wil gewoon niet teveel hoeven betalen, klojo's.



Het huidige belastingstelsel is zó ingericht dat als je ook maar één ding niet precies invult, je strafkorting krijgt op je teruggave, en bovendien nog een boete eroverheen vanwege het plegen van fraude.



Dat de Belastingdienst zelf een stuk of honderdduizend aangiftes kwijtraakt, daar biedt ze geen excuses voor aan.



Dat de nieuwe software om gegevens te koppelen niet werkt, jammer dan, kunnen al die bedrijven even opnieuw aangifte doen ? Kost u tenslotte maar een paar honderd euro, en ondernemers, dat zijn tenslotte toch zúlke perverse geldhongerige klootzakken, die moeten aangepakt worden.



Nee, in dit land moet je óf crimineel zijn, óf een uitkering trekken. Een combinatie hiervan schijnt nog het meeste op te leveren.
Alle reacties Link kopieren
Precies je kunt beter een junk or whatever zijn maar niet de "gewone burger"wordt je alleen maar afgstraft....
Alle reacties Link kopieren
Dat vind ik wel meevallen hoor, men is al een stuk strenger met uitkeringen dan vroeger.

De verrechtsing van de maatschappij zorgt er juist wel een beetje voor dat er harder opgetreden wordt tegen crimi's, fraudeurs, enz. Het mag nog wel wat meer, dat is waar.



Verder vind ik het juist goed dat mensen met heel erg dure huizen ( boven de 1,5 miljoen) meer belasting moeten gaan betalen. Juist de heel rijken werden altijd ontzien.
Alle reacties Link kopieren
daar heb je helemaal gelijk in zamirah!..



Maar waarom moeten de bewuste kinderloze stellen meer betalen voor de bewuste stellen met kinderen?...



Daar kies je toch zelf voor of ben ik nou zo.....daar kan ik mij zo boos ommaken...
Alle reacties Link kopieren
In politiek Den Haag is er ook veel kritiek geuit op de plannen, veel zelfs. Maar de bedenkers doen de kritiek af als "het kon niet anders", en het was veel te vroeg om nu al kritiek te uiten, we moeten wachten tot prinsjesdag met het spuien. Yeah right, dan is alles in kannen en kruiken, wat een "houd je kop" kulargument. De BTW-hoog gaat ook van 19 naar 20 procent, dat is toch echt geen kattepis hoor.
Alle reacties Link kopieren
Het wordt alleen nog maar erger kijk maar naar Amerika met de huizenprijzen die instorten nou dat komt eerdaags ook deze kant op...



En dan kun je helemaal je lol op en dan nog al deze veranderingen....
Alle reacties Link kopieren
Betty, ontzettend onderbouwde reacties van jouw kant. Je kunt beter gewoon junk zijn? Nou meid, wat let je! De rotzooi is overal te koop doe er je voordeel mee.

En je betaald als bewust kinderloze voor andermans kinderen? Nou je boft. Mijn twee oudste werken inmiddels naast hun school, dus die betalen in ieder geval weer een stukje belasting mee. Scheelt weer twee kinderen.

Die twee kinderen betalen overigens wel voor jouw keuze om zonder kinderen oud te worden en jouw zorg is straks hun zorg. Mijn god wat een kortzichtig gedoe. Je betaald inderdaad deels voor mijn kinderen, voor mensen met een uitkering etc. Maar zoals je in Burke zijn topic al had kunnen lezen, er wordt ook voor jou betaald. En wil je niet voor een ander betalen dan zul je ergens anders moeten gaan wonen, want zo werkt het hier nu eenmaal.
Alle reacties Link kopieren
zuchtervan schreef op 01 september 2007 @ 23:06:

:no: 30 % loonverhoging !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik krijg 2% en dan in januari nog eens 1 %.

Ik werk keihard, en ik betaal me scheel aan alles.
Wat verdient een minister?



Het salaris van een minister is vastgesteld op 9422,06 euro bruto per maand, exclusief onkostenvergoedingen. Alle ministers verdienen evenveel. Er is geen onderscheid naar dienstjaren of zwaarte van het beleidsterrein. Ook het salaris van de minister-president is op dit moment hetzelfde als de overige ministers.





http://www.regering.nl/faq/index.jsp




Vergeleken bij de salarissen van andere topmanagers is de krappe tien mille bruto per maand voor ministers m.i. een lachertje.
Alle reacties Link kopieren
lucky_birdie schreef op 01 september 2007 @ 21:22:

Na het zuur, komt het nog zuurdere..





Ik vind het dieptriest dat ze bezuinigen op "extraatjes" van ouderen, waardoor het me niets zou verbazen als vele ouderen straks helemaal het huis niet meer uit komen.



Wat zou je er van vinden als de kinderen van de ouderen dan wat meer tijd vrij maakten om hun ouders mee naar buiten te nemen? Het kan geen kwaad als dat wat meer zou gebeuren. Je ouders hebben een deel van hun tijd in het opvoeden en verzorgen gestopt, waarom daar niet wat voor terug doen.

Wij helpen mijn schoonmoeder door haar boodschappen te doen, door veelvuldig bezoekjes af te leggen of haar mee te nemen naar waar zij heen wil. Omdat ik niet zo goed met mijn moeder over weg kan doen mijn broer en zus dit voor onze moeder.
Alle reacties Link kopieren
Dat je voor de kinderen van een ander moet betalen vind ik overigens heel erg logisch, en daar maak ik mij beslist niet boos om. Zo werkt het toch al heel lang in Nederland, en daar wordt echt niemand slechter van hoor, dat werkt namelijk inderdaad van twee kanten. Ik vind dat ook een behoorlijke egoïstische instelling. Ook al ben je zelf bewust kinderloos, je zult het toch moeten hebben van de kinderen van nu.....voor later, jouw hachje.
Alle reacties Link kopieren
Voor andermans kinderen betalen, tsja, hier geef je wat en daar krijg je wat.



Maar ik vind wel dat de kinderbijslag inkomensafhankelijk moet worden.

Belachelijk dat iemand die het niet nodig heeft het ook krijgt.

Je krijgt toch ook geen huursubsidie als je genoeg verdient om de huur te kunnen betalen.



En de hypotheekrente aftrek moet ook nodig op de schop, ook inkomensafhankelijk maken of slechts verstrekken aan mensen met een woning onder de 2 ton bijv.

Absurd dat iemand die zelf geen woning van bijv. 5 ton kan betalen wel indirect meebetaald aan de dure woning van een ander.



Wij hebben ook een middeninkomen, betalen overal het volle pond voor en nergens een voordeeltje te halen :'-(

We zijn een steeds groter wordend deel van ons inkomen kwijt aan de vaste lasten en mijn loonsverhoging bedroeg dit jaar 1 procent na een paar jaar te hebben stil gestaan :worship:



Alleen al de ziektekostenverzekering heeft een behoorlijke hap genomen.

Eerder was ik ziekenfonds verzekerd en betaalde voor de basisverzekering 33 , nu betaal ik voor alleen basis(niks extra verzekering dus) al 97 euro.

We zijn met zijn tweetjes dus van 66 euro per maand naar 194 gegaan en het gaat nog duurder worden, goh wat een verrassing dat had ik absoluut niet zien aankomen |-)



Gek is dat, als ik wat ik nu verdien omreken in guldens...

Wat was ik gruwelijk rijk geweest als ik dat in de guldentijd had verdiend :cheer:

En als ik omreken in guldens wat ik nu in de eurotijd betaal voor alles.....maak me gek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven