Man doodt vrouw en dochtertje

08-09-2007 20:24 36 berichten
De politie van Rotterdam Rijnmond heeft zaterdag bevestigd dat een 29-jarige man uit Melissant (Zuid-Holland) vrijdagavond zijn vrouw en kind om het leven heeft gebracht. Volgens de woordvoerder van de politie was het stel nog maar een paar jaar getrouwd.



De man meldde zich vrijdagavond rond 20.00 uur op het politiebureau in Hellevoetsluis, waarna hij is aangehouden. In de woning trof de politie de ontzielde lichamen van een 31-jarige vrouw en haar driejarige dochtertje aan. De toedracht van het incident is nog onbekend. De politie onderzoekt de woning aan de Fabiusstraat waar het drama zich afspeelde. Ook takelde de man het hondje van het gezin ernstig toe, volgens sommige media.



Hard aangekomen

Het nieuws is hard aagekomen in het 725 huizen tellende dorpje. Voor buurtbewoners werd er direct een speciale bijeenkomst georganiseerd. Volgens dorpelingen waren er geen aanwijzingen dat het gezin in mogelijke problemen zouden verkeren. Ze zouden net zijn teruggekeerd van een vakantie in Duitsland.



De lichamen van de slachtoffers zijn zaterdagnacht uit het huis gehaald. De burgemeester van Melissant sprak van "een gruwelijk drama" en deelde met de aanwezigen verlies, pijn en gevoelens van onbegrip.



Het profiel van de dader Huib van O. is vandaag onmiddellijk van Hyves afgehaald. "Deze hyver is niet ok". Diverse media hadden daar al foto's van afgehaald ten behoeve van hun berichtgeving. Het profiel van Renate staat nog wel online en functioneert momenteel als condoleance register. Bij een foto van haar partner Huib staat, hoe wrang nu, "Lieffie".
Geen woorden voor...
Angst, alleen maar angst. Als je ex geweldadig is en psychisch niet in orde dan doen zulke berichten zeer veel met je. Anders ook wel maar dan helemaal. Marga
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk, geen woorden voor......:(



Wat ik ook schokkend vind, is dat werkelijk het hele privéleven van dit gezin op internet te vinden is. Honderden foto's, vakantiekiekjes, dagboekverslagen....moeder was kennelijk erg actief op allerlei communitysites.



Enerzijds smakeloos dat al deze privé-informatie nu 'op straat ligt' en voor iedereen te bezichtingen. (Met het drama in het achterhoofd...)

Aan de andere kant maakt het een kil nieuwsbericht ineens wel erg tastbaar en 'dichtbij'': een 'gewoon' doorsnee gezinnetje, ogenschijnlijk happy in hun doorzonwoning met hun peuter en puppy.

Maakt de gruwelijke daad alleen nog maar onbegrijpelijker.....



En tegelijk toont het, voor mij, de keerzijde van sites als hyves e.d.

Leuk, zolang je leeft en het je goed gaat.

Leuk, om je privébelevenissen te delen en te tonen aan de buitenwereld.

Maar o, wat verdomde pijnlijk als je het slachtoffer wordt van een drama...of.....dader van datzelfde drama.

Dan ligt dus ook gelijk je hele hebben en houwen in de openbaarheid.



Ik weet wel, ze heeft het er zelf opgezet en internet is een openbaar medium, maar toch bekruipt me een akelig gevoel.

In hoeverre is dit nog ethisch en in hoeverre willen we dit? (ik denk hierbij ook even aan de nabestaanden, die met hetzelfde gemak op deze sites staan 'tentoongesteld')

Of is dit 'gewoon' de nieuwe tijd en accepteren we dit met elkaar?



In elk geval een overweging voor iedereen die ervoor kiest om zijn of haar privé ook te delen via de bekende sites...............
Ja, 't is pittig hè? Even op de Hyve gekeken van die vrouw.....vind het altijd vreemd om daar naar te kijken dan! Een foto van de vader, de dader dan, staat er gewoon nog op...oogt gewoon...een vrolijke vader volgens mij...hoe kan iemand opeens zo doordraaien??? Ik snap het niet hoor! Zo zie je maar de mens tot het ergst in staat is...om bang van te worden!....ik zou als nabestaanden van de vrouw onmiddelijk "eisen" die site van het internet te halen....



In elk mens schuilt in principe een moordenaar.....als je maar genoeg geestelijk en/of lichamelijk mishandeld wordt...dan ben je er toe in staat om een moord te plegen. Een mens is immers een zoogdier, en zoogdieren moorden om te overleven.



Wat ik echter verontrustend vind is dat het de laatste tijd vaak voorkomt! Echt iets van de laatste tijd....wat bezielen mensen toch? Ik ben dan ook erg benieuwd naar het motief van Huib van O. Een moord plegen doe je namelijk niet zonder motief.....
Alle reacties Link kopieren
Ach Xander, dat motief kan weleens 'banaler' zijn, dan wij met z'n kunnen voorstellen.



Vaak een opeenstapeling van factoren, gedurende langere tijd. En als de persoon in kwestie dan ook nog een 'binnenvetter' is, wordt het een wandelende tijdbom, die nog maar een vonkje nodig heeft om compleet te exploderen.



Kan me een dergelijk scenario indenken bij deze Huib (al blijft het moeilijk om me er iets bij voor te stellen). Wellicht geen prater, durft/kan geen hulp vragen, verbijt z'n problemen, mogelijk oplopende geldproblemen, haperende gezondheid, een jengelende peuter + een drukke puppy...

En dan, op 7 sept., is de psychische emmer ineens volgelopen en slaan de stoppen fataal door.

Misschien door een onbenullig voorvalletje, één verkeerd woord...wie zal het zeggen?



Verontrustend is het wel, dat ook zo'n ogenschijnlijk 'geen probleem'-gezin, in een land met een overload aan hulpverleningsinstanties, het toch ineens zo heel erg mis kan gaan.

En de nabestaanden blijven zitten met de vragen, de onmacht en de verbijstering.....
Maar ik vraag me wel af hoe jullie dan al die info op het net komen, hoe jullie op haar Hyves terechtkomen....
Voornaam en woonplaats staat in het openingsbericht Fleur.
Oh ja, en Melissant zal ook wel niet zo héél groot zijn....
725 huizen idd.
wat maakt het allemaal uit daar krijg je vrouw en kind niet mee terug. En zolang er sensatiezoekers blijven die die info willen lezen zal het ook altijd ergens op het net te vinden blijven....
Alle reacties Link kopieren
die man is werkelijk waar ziek in zijn hoofd!

2 mensen vermoorden en nog een hond martelen!



zulke mensen moeten worden opgesloten voor de rest van zijn-hun leven



mijn hart gaat uit naar de nabestaande familie(s) en vrienden

voor hun leed zijn simpelweg geen woorden voor...



xxx
Alle reacties Link kopieren
Fleurtje, da's juist wat ik aankaart: naar die informatie hoef je dus niet eens te zoeken. Je struikelt bijna over de desbetreffende links als je de actualiteiten alleen maar een beetje bijhoudt.
Klopt, het topicbericht komt van een nieuwssite, heb de spelfouten (wat ik al schandaaaalig vind van een site die nieuws naar buiten brengt..) en desbetreffende links eruit gehaald.
Alle reacties Link kopieren
Wat bezielt je om je hele hebben en houden op Hyves te zetten?
Alle reacties Link kopieren
Al te gevoelige forumsters svp niet op de onderstaande link klikken:



Al Bundy/Married With Children
Alle reacties Link kopieren
eileen schreef op 09 september 2007 @ 22:03:

Wat bezielt je om je hele hebben en houden op Hyves te zetten?
Eenzaamheid?! Hyves is een manier om "vrienden" te maken. In een maatschappij waar iedereen druk is met zichzelf is internet voor velen een manier om met anderen in contact te komen.

Zelf zit ik ook op Hyves, nee niet onder deze naam, waar ik contact onderhoud met dat deel van de familie waar het contact mee verloren was. Maak grappen met mijn dochter en haar vrienden. En dat is allemaal heel beperkt.

Toch kan ik er in komen dat anderen meer contacten leggen op die manier, een deel van hun leven ermee delen. En er is zoveel meer dan hyves waar mensen dat doen, kijk alleen maar naar dit forum.
Alle reacties Link kopieren
Reina, ik zat ook na te denken over de internetbestanden die deze vrouw achterlaat. Een deel van haar leven blijkt nog in te zien. (Zelf heb ik geen enkele behoefte dat op te zoeken)

Als ik familielid was zou ik nog niet weten of ik die bestanden gewist wilde hebben. Je veegt dan als het ware een deel van haar weg en ze is al niet tastbaar meer aanwezig. Als het een geliefd persoon van me was zou ik het misschien koesteren. Net zo als ik de foto's en flims die ik, thuis en niet op het internet, van mijn oudste zoon bezit koester. Oeps kleine leugen, ergens op de site van onze stad staat een foto waar hij als klein ventje te zien is. Dat stukje koester ik ook. Hij is en wordt niet vergeten, ook niet zonder al dat.

Maar zoals die foto van mijn zoon, zo veilig, zijn communities en Hyves natuurlijk niet. En het idee dat er iemand met foto's en verhalen van een geliefde overledene gaat lopen klooien....
Alle reacties Link kopieren
Xan het trieste is, zoals Reina al schetste, dat er anno 2007 helemaal geen motief meer nodig is om iemand naar de andere wereld te helpen. Ik wil zelfs nog een stapje verder gaan dan Reina, door te beweren dat je gewoon een hoop gestoorde gekken rond hebt lopen daarbuiten, die ook zonder opstapeling van emoties door kunnen draaien. Bijv. onder invloed van drugs, alcohol, of gewoon omdat de stemmen in hun hoofd zeggen dat hij het liefste wat hij heeft, moet beschermen tegen de nare invloeden hier op aarde, en ze beter een enkele reis hiernamaals kan bezorgen, en dat hij hiervoor rijkelijk beloond gaat worden. Tja, t zou allemaal zomaar kunnen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
[min of meer off topic]

Inderdaad VC, zoals deze bijvoorbeeld:



Man met bijl koos mogelijk willekeurig slachtoffer Uitgegeven: 9 september 2007 16:16



ROOSENDAAL - De man die zaterdagavond op het treinstation in Roosendaal een 22-jarige man met een bijl zou hebben gedood, heeft zijn slachtoffer mogelijk willekeurig uitgekozen.



De politie heeft vooralsnog geen relatie kunnen vinden tussen de twee, maakte zij zondag bekend.



De 41-jarige verdachte heeft geen vaste woon- of verblijfplaats. Hij zou het slachtoffer uit Bergen op Zoom rond 19.30 uur in een wachtruimte op het station hebben aangevallen.



Het slachtoffer overleed later in het ziekenhuis aan zijn verwondingen. De politie hield de verdachte op het station aan. Ze is nog op zoek naar getuigen.



(overigens: ook van dit slachtoffer zijn alweer sites en persoonlijke info opgedoken.)
Very Cherry schreef op 10 september 2007 @ 00:40:

Xan het trieste is, zoals Reina al schetste, dat er anno 2007 helemaal geen motief meer nodig is om iemand naar de andere wereld te helpen. Ik wil zelfs nog een stapje verder gaan dan Reina, door te beweren dat je gewoon een hoop gestoorde gekken rond hebt lopen daarbuiten, die ook zonder opstapeling van emoties door kunnen draaien. Bijv. onder invloed van drugs, alcohol, of gewoon omdat de stemmen in hun hoofd zeggen dat hij het liefste wat hij heeft, moet beschermen tegen de nare invloeden hier op aarde, en ze beter een enkele reis hiernamaals kan bezorgen, en dat hij hiervoor rijkelijk beloond gaat worden. Tja, t zou allemaal zomaar kunnen.




Dat is ook waar VC, vind het een nare gedachte. Ben ook niet gecharmeerd van de hulpverlenende instanties hier in NL. Hoe vaak wordt/is er niet zelf aan de bel getrokken door probleemgezinnen en/of personen die psychisch in de war zijn?? Naar mijn mening wordt er nog te weinig mee gedaan óf er wordt te laat ingegrepen.



Een goed voorbeeld is de moord met de bijl. Ws. dus een willekeurig slachtoffer uitgekozen... Dat soort mensen zijn dus psychisch helemaal doorgedraaid, en hadden allang geholpen moeten worden. En als ze niet meer te helpen zijn, opsluiten in een kliniek en nooit meer vrijlaten....dat soort mensen moeten tegen zichzelf beschermd worden én tegen de maatschappij.
Alle reacties Link kopieren
Sorry, maar ik vind het triest als je dan op de hyvessite van deze vrouw gaat zitten kijken. Wat heb je er aan?

Een soort 'ramptoerisme'?



Krijg daar een vieze smaak van in mijn mond :no:
Frankly my dear, I don"t give a damn
dat is wat ik bedoelde, waarom op bepaalde links gaan staan en het bekijken. Je kunt dat ook met rust laten. laat het maar mooi staan en wees zelf dan zo fair om er niet naar te gaan kijken. denk aan de nabestaanden, heb je eigen gevoelens erbij.
Alle reacties Link kopieren
Mwah, dat vind ik wel meevallen. Als je nou twintig keer het filmpje van de moord gaat bekijken, ja, dan ben je veel meer een thrillseeker.

Ze staat al op Hyves, dus als mensen graag willen weten wat voor iemand het slachtoffer was, mogen ze van mij op Hyves gaan kijken. Op die manier krijgt ze wel een gezicht, en is ze niet meer slechts een naam in een krantenbericht. Hee, dat rijmt :-]
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Nog even ter verduidelijking; Bij de dood van Pim Fortuin kregen we dagen- nee, wekenlang biografien voorgeschoteld, bij Claus en Bernhard idem dito, bij Elvis Presley en Jim Morisson ook, en niet te vergeten JFK. Mensen willen gewoon graag de persoon achter het drama zien, misschien ter verwerking, dat is een vrij normaal sociologisch fenomeen. Die mevrouw die vermoord is, was niet bekend, maar daarom kunnen mensen zich nog wel willen verdiepen in wat voor iemand het was. Juist het feit dat het een gewone meid was, met een Ikea interieur, huisdieren, een hyves-pagina en een rijtjeshuis, kan voor veel mensen een eye-opener zijn, het kan dus elke burgerlijke Jan Lul overkomen, daar hoef je geen wereldberoemde popster met een dubieuzee vrijetijdsbesteding voor te zijn, en het is helemaal niet slecht om dat met z'n allen zo nu en dan te beseffen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven