Rita uit de VVD gegooid

13-09-2007 14:06 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
'VVD gooit Verdonk uit de fractie'

Uitgegeven: 13 september 2007 13:02

Laatst gewijzigd: 13 september 2007 13:58



AMSTERDAM - De VVD heeft Rita Verdonk uit de fractie gezet. Zij gaat verder als onafhankelijk Kamerlid. Dat meldt RTL Nieuws.



De fractie was donderdag bijeen om over de positie van de voormalige minster van Vreemdelingenzaken te praten. Verdonk heeft eerder deze week opnieuw kritiek geuit op de koers van haar partij.





Partijleider Mark Rutte heeft haar na eerdere aanvaringen al gewaarschuwd dat hij geen afwijkende geluiden van haar meer zou accepteren.



Rutte en Verdonk hebben donderdagmorgen ongeveer een half uur met elkaar gesproken. Verdonk zou daarbij gezegd hebben dat haar uitspraken in de krant uit hun verband zijn gehaald. Rond kwart over één begon het overleg in de fractie.



Vreemdelingdebat



Aanleiding voor de fractievergadering was een bericht in De Telegraaf. Die krant meldde donderdag dat Verdonk maandag tijdens een besloten diner heeft gezegd: "De VVD is onzichtbaar in het vreemdelingendebat en daar moeten wij wat aan doen".



Zij benadrukte toen ook achter partijleider Mark Rutte te staan.



Volgens het AD heeft Verdonk tijdens een bijeenkomst in Utrecht ook gezegd over haar partij: "Naar de kiezer wordt niet geluisterd". Samenwerken met de PVV van Geert Wilders zou geen optie zijn, maar ze zou die partij niet willen uitsluiten als een toekomstige coalitiepartner.
Heel jammer als ze verder zou gaan met de PVV. Zou ten koste gaan van haar geloofwaardigheid.
Alle reacties Link kopieren
:applause:
nou eindelijk dan.. had beter al een tijd geleden kunnen gebeuren.. maar echt, de pvv?
hehe, eindelijk. Rita hoort niet thuis in een partij die zichzelf Liberaal noemt.
Ja was een kwestie van tijd. Ze stond al onder curatele..

Of het goed is voor de VVD weet ik niet. Zijn binnen die partij nu helemaal geen mensen meer die stemmers trekken. Althans, die Rutte vind ik maar een fluim.

Rita is ook niet mn favoriet, maar die trok nog wel stemmers geloof ik. Ben benieuwd wat de peilingen gaan doen. Komt u er maar in mijnheer De Hond.
Oeh, als ze bij de PVV zou gaan zou dat politieke zelfmoord zijn.
Alle reacties Link kopieren
Een gevaar voor de maatschappij als Rita samen zou gaan met Geert, tenminste als je van beide geen fan bent. Het zou zo maar de 3e of 4e partij van NL kunnen worden en om een meerderheid te halen...

Zelf stem ik nooit maar Rita had best goede ideeen maar is iets te ver doorgeschoten en Geert heeft het alleen maar over zijn buitenlanderprobleem.

Als hij nou ook iets zinvollers had te melden, tsja dan moeten we op ons hoede zijn. Gelukkig gaat het economisch beter maar o wee..
Alle reacties Link kopieren
Nou dat kon de VVD nog wel eens opbreken, want Rita had heel wat aanhang. En laten we wel wezen die Rutte is idd een .......ehem moederskindje.

Het is mijn partij niet, dus ik vind het allemaal wel leuk.
Het allerbeste wat de VVD heeft kunnen doen. Hadden ze al veel eerder moeten doen. Je raakt door de jaren heen wel wat gewend aan de leugenachtigheid en het draaikontgedrag van sommige politici, maar 'IJzeren Rita' heeft mij de afgelopen paar jaar af en toe echt verbijsterd met haar manoevres en vooral uitspraken. Zij was degene die bijvoorbeeld eens in donker Afrika de bosnegerts persoonlijk wel even kwam melden dat ze vooral niet naar Nederland moesten komen en véél beter af waren in eigen land. En vergeet de Ayaan-kwestie niet. Een opportuniste zonder weerga, met het verstand van een garnaal die bij de geboorte wat last heeft gehad van zuurstofgebrek. Also klar. Ik hoop dat ze politiek gezien een snelle dood zal sterven.
Alle reacties Link kopieren
Hèhè, kan ik eindelijk weer op de VVD stemmen!
Hmmm, ik twijfel juist of ik nog wel op de VVD zal stemmen. Van Rutte moet je het niet hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik stem gewoon VVD. Rutte komt er wel, die moet nog groeien, wacht maar af.



Compli, dat van die Afrikaanse bosnegerts, daar had ze dus wel gelijk in.

Ik vind dat ook en ik heb alle recht om dat te zeggen, ;-)
Al een account? Log dan hier in.
Ach, Yas, ze kan er wel gelijk in hebben, maar waar het om gaat is dat het een volslagen zinloze 'bijdrage' van onze Rita was, puur voor de media. Gelukkig was ze zelf te stom om te beseffen dat een redelijk begaafde Nederlander hier schaterlachend dwars doorheen zou kijken. En helaas wonen we in een land met voldoende minder begaafden die dat soort acties dan juist weer 'heel goed van Rita' vonden.
Alle reacties Link kopieren
Voor de wat minder goede verstaanders: Compli hoort uiteraard bij de "redelijk begaafde Nederlanders". Althans, dat vindt hij zelf :rofl:
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
toetyfroety schreef op 13 september 2007 @ 15:54:

Het is mijn partij niet, dus ik vind het allemaal wel leuk.
Haha, eens. Ik volg dit met geamuseerde belangstelling vanuit het verre Amerika. :)
This was not judgment day - only morning. Morning: excellent and fair.
Alle reacties Link kopieren
Dit is de doodsteek voor Mark Rutte. De situatie was natuurlijk al bizar, als je als tweede op de lijst meer voorkeurstemmen haalt dan de lijsttrekker. Het is te hopen dat Henk Kamp na het aftreden van Rutte het stokje (alsnog) overneemt.

Ik verwacht dat Rita als eenmansfractie doorgaat tot de volgende verkiezingen, en dan zich weer aansluit bij de VVD. Die haar met open armen zal ontvangen!
Alle reacties Link kopieren
Domme actie van de VVD.

Of je het met haar eens bent of niet, ze heeft nu eenmaal een grote aanhang.

Meer iig dan Dhr Rutte.
Alle reacties Link kopieren
EINDELIJK!!!!! en nou nog maken dat ze weggaat uit de tweede kamer. vreselijk mens.als ze maar geen partij opricht met geert wilders.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
Vana77 schreef op 13 september 2007 @ 14:16:



Of het goed is voor de VVD weet ik niet. Zijn binnen die partij nu helemaal geen mensen meer die stemmers trekken. Althans, die Rutte vind ik maar een fluim.

Rita is ook niet mn favoriet, maar die trok nog wel stemmers geloof ik. .




Dan ga je er dus vanuit dat iets 'goed' is voor een partij als 't veel stemmen trekt en dat dus het doel van een partij is zoveel mogelijk stemmen te behalen.

Je zou ook uit kunnen gaan van 't idee dat het doel van een partij is het vertegenwoordigen van mensen met hetzelfde gedachtegoed. Als dat 't doel is, kan dit weleens heel 'goed' zijn voor de VVD.
Alle reacties Link kopieren
toetyfroety schreef op 13 september 2007 @ 15:54:

Nou dat kon de VVD nog wel eens opbreken, want Rita had heel wat aanhang. En laten we wel wezen die Rutte is idd een .......ehem moederskindje.

Het is mijn partij niet, dus ik vind het allemaal wel leuk.
nou,rutte kan dan wel een moederskindje zijn maar ik vind dat we met onze premier ook wel een beetje een modderfiguur slaan,zoveel charisma heeft die man nou ook weer niet.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
Pfff, wat mij betreft wordt ze niet alleen de VVD, maar ook het land uitgezet!
Alle reacties Link kopieren
Voor de bestuurbaarheid van Nederland is dit een slechte zaak. Net als Geert Wilders zal ook Rita haar eigen aanhang meenemen en vermoedelijk een eigen partij oprichten. Versnippering ter rechterzijde dus. Versnippering ter linker zijde hebben we ook al volop dus het vormen van een werkbare en besluitvaardige coalitie wordt alleen maar moeilijker.

Bovendien werden de "heethoofden" in het grotere geheel van de VVD nog aardig in toom gehouden. Dat is dus straks niet meer: Rita en Geert gaan straks tegen elkaar opbieden in "flink doorpakken". Dat kan nog rare toestanden gaan opleveren.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Alle reacties Link kopieren
Misschien worden ze nu eindelijk wakker in Den Haag en nemen ze een bepaling in de contracten op, dat iedereen die uit een bestaande partij stapt of eruit wordt gezet de eerst 3 jaar niet voor 'zichzelf' mag beginnen. Dit soort fratsen is echt weer Nederland op z'n smalst...



Iedere idioot kan zomaar een partij beginnen. Sorry hoor. Dat gaat mij echt te ver. Ik hou best van dieren, maar om nou een Partij voor de dieren op te richten?



'Ons' Geert en Rita die in de ogen van velen 'best wel zinnige dingen' roepen die zullen nooit gaan samenwerken. Daar zijn ze allebei veel te narcistisch voor
Alle reacties Link kopieren
De VVD is gisteravond nog bij elkaar gekomen en ze willen misschien Rita toch terug.

Lekker geloofwaardige partij zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven