In Groot Brittannië??

23-09-2007 23:19 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
LONDEN - Criminele organisaties hebben honderden, vooral Aziatische, kinderen naar Groot-Brittannië gesmokkeld voor slavenarbeid bij de teelt van cannabis.



Dat stelt ECPAT zondag, de organisatie die internationaal strijdt tegen seksuele en andere vormen van onderdrukking van kinderen.



Volgens haar stuit de Britse politie gemiddeld eens per week op een kindslaaf, die vaak onder embarmelijke omstandigheden wordt vastgehouden. Vaak gebeurt dat in woningen in buitenwijken van grote steden en in veel gevallen gaat het om Vietnamezen, aldus de zondagseditie van The Independent.



Softdrugs



Volgens ECPAT zijn de teelt en verkoop van cannabisproducten in Groot-Brittannië geëxplodeerd en gecriminaliseerd sinds 2004.



Toen plaatste justitie cannabis in de categorie van de softdrugs. Voor criminele groepen was dat aantrekkelijk want het betekende minder aandacht van de politie, een groeiende afzetmarkt en hogere winsten.



Dit geloof je toch niet???
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Verbaast me niets. Niet-westerse culturen zijn doorgaangs nogal achtergebleven. Maar ja, dat mag je niet zeggen natuurlijk, dat onze (west-europese) cultuur superieur is aan alle anderen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je uit dit hele bericht nu alleen het feit dat het hier om Vietnamese kindslaven gaat eruit halen en ze vervolgens ook nog eens als schuldige aanwijzen? Heb je uberhaupt het hele bericht gelezen?
Alle reacties Link kopieren
Jezis Willem. Ga je mond spoelen!



Wat een afschuwelijk bericht. De Engelsen zijn altijd al een beetje van de slaven geweest. Zou me niet verbazen als het hier in Nederland dus ook gebeurt..
Alle reacties Link kopieren
Kan ik me in NL niet voorstellen, dat moet toch opvallen??
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef op 23 september 2007 @ 23:44:

Verbaast me niets. Niet-westerse culturen zijn doorgaangs nogal achtergebleven. Maar ja, dat mag je niet zeggen natuurlijk, dat onze (west-europese) cultuur superieur is aan alle anderen.
Je bedoelt dat het je niet verbaast dat die zogenaamde 'superieure' West-Europese cultuur zich nog steeds met slavenij bezighoudt. De enige die is achtergebleven als het om ontwikkeling gaat ben jij volgens mij. De arrogantie spat er vanaf, denken dat je beter bent dan een ander omdat je toevallig in West-Europa woont (of bent geboren) 8-O. Voel jij je maar lekker superieur hoor, dat zou ik ook doen als ik mij diep van binnen inferier voelde. Mensen die daar last van hebben roepen wel vaker dat ZIJ superieur zijn om zo hun eigen angsten en onzekerheden te verbloemen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind negerts in Afrika superieur aan blanken in Europa.

Over innerlijke beschaving gesproken.

En ik kan het weten,

Toevallig.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
ff een uitgebreider stukje voor alle schreeuwers die nu op staan:



Police believe organised crime gangs, largely Vietnamese, have moved quickly to dominate the UK cannabis market after declassification in 2004 increased the potential rewards of growing and selling the drug and decreased the risks of punishment



Experts say Vietnamese gangs were the quickest to exploit opportunities in the cannabis market and have since become renowned for trafficking children as cannabis slaves.




Gelukkig is een West Europeaan geen Vietnamees.
yasmijn schreef op 24 september 2007 @ 15:17:

Ik vind negerts in Afrika superieur aan blanken in Europa.

Over innerlijke beschaving gesproken.

En ik kan het weten,

Toevallig.





Nu moet je wel toegeven dat er meer in het leven is dan louter hete negerttampeloerissen, safari's en drinkplaatsen, Yas. Ik meen wel eens gelezen te hebben over best vervelende situaties onder schrikbewinden in bepaalde Negertlanden. Om over de huidige vorm van 'innderlijke beschaving' in Soedan nog maar te zwijgen.
Alle reacties Link kopieren
Laat ik het nou hebben over de gemiddelde Afrikaans burgert.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Laat jij het nou hebben over een handjevol negerts in één specifiek Afrikaans land, waar gemiddeld genomen de standaard iets hoger ligt dan in een aantal andere Afrikaanse landen. Dat vormt toch niet helemaal een gefundeerde basis voor de uitspraak 'Afrikanen zijn superieur aan Europeanen en ik kan het weten'.
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef op 24 september 2007 @ 17:41:



Gelukkig is een West Europeaan geen Vietnamees.
Goed argument, heel overtuigend, NOT. Nederland is de grootste producent op het gebied van XTC, over drugcriminaliteit gesproken. En dan heb ik het niet over de vrouwenhandel in de seksindustrie. Oeps en laat Nederland nou niet buiten West-Europa liggen. Maar goed, laten we voor het gemak maar al die oorlogen hier in West-Europa vergeten, want wij zijn zoveel beschaafder dan anderen.
Alle reacties Link kopieren
Je hóeft het niet van mij aan te nemen. Val je eigen cultuur maar af. Er zijn er meer van jouw soort. Maar de west europese cultuur staat boven alle anderen. Gelukkig heeft die cultuur ons gebracht waar we nu zijn. Je hebt een beter leven dan bijvoorbeeld een afrikaan in Rhodesië, nu op de rand van de afgrond omdat zonodig de blanke boeren het veld moesten ruimen.
Alle reacties Link kopieren
Grappig dat je er bij voorbaat al vanuit gaat dat ik van West-Europese afkomst ben en dat ik mijn eigen cultuur afval, wat dat ook mogen zijn. Hoe weet je trouwens dat ik een beter leven heb dan b.v. een Afrikaan in Rhodesië? Je weet helemaal niets van mij of van mijn achtergrond. En wat betreft mijn soort mensen ;-) , ik ben blij dat ik niet tot de groep intollerante, kortzichtige mensen behoor die alles maar domweg gelooft, zonder zelf kritisch na te denken.
Alle reacties Link kopieren
Denk maar lekker na hoor. Maar bedenk dan ook eens waarom er een massale toestroom is van gelukszoekers, politieke vluchtelingen en arbeidsmigranten. Waarom onze economie overheersend is. Waarom wij een huis en een auto hebben, goede gezondheidszorg, een behoorlijk politiek systeem. Waarom bij ons vrouwen niet achter gesteld worden, kinderen naar school kunnen, iedereen zijn eigen mening mag verkondigen en er vrije toegang is tot nieuwsvoorziening.



Maar wees jij maar liever de afrikaan in Rhodesië.
Alle reacties Link kopieren
complicated schreef op 24 september 2007 @ 19:03:

Laat jij het nou hebben over een handjevol negerts in één specifiek Afrikaans land, waar gemiddeld genomen de standaard iets hoger ligt dan in een aantal andere Afrikaanse landen. Dat vormt toch niet helemaal een gefundeerde basis voor de uitspraak 'Afrikanen zijn superieur aan Europeanen en ik kan het weten'.






De standaard hoger???

In your dreams. Het is het op 3 na ergste land in Afrika, man!

Dat handjevol toeristen wat er komt laat wat geld achter maar dat verdwijnt in de zakken van de Indiërs, Amerikaanse ketens als Hilton en de familie Moi, voormalig president, die de hele kustrstrook in handen heeft waar de toeristen komen.



Standaard hoger, tuurlijk, daarom sterft het land van de straatkinderen, wateroverlast met de daaruit volgende ziektes, altijddurende hongersnoden in het noorden, gevechten met Somalische shifta enz enz enz.



Erg hoge standaard ja.



Compli, ik raad je aan je in te lezen en niet af te gaan op creatures in safaripakken bij drinkplaatsen.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
willem1959 schreef op 25 september 2007 @ 07:21:

Maar bedenk dan ook eens waarom er een massale toestroom is van gelukszoekers, politieke vluchtelingen en arbeidsmigranten. Waarom onze economie overheersend is. Waarom wij een huis en een auto hebben, goede gezondheidszorg, een behoorlijk politiek systeem. Waarom bij ons vrouwen niet achter gesteld worden, kinderen naar school kunnen, iedereen zijn eigen mening mag verkondigen en er vrije toegang is tot nieuwsvoorziening.





Waarom de westerse economie overheerst? Niet zo raar als je bedenkt dat heel veel westerse landen zich in het verleden verrijkt hebben (en zich nog steeds verrijken) ten koste van andere landen. En dan doel ik op het hebben van slaven, koloniën, het naar eigen land halen van gastarbeiders, de verkoop van wapens of het uitsluiten van ontwikkelingslanden om handel te drijven in de EU enz.



Dat vrouwen in het Westen niet worden achtergesteld, klopt mijns inziens ook niet. De SGP sluit nog steeds op basis van hun geloofsovertuiging vrouwen uit, dus die noemer gaat helaas niet op.



Het valt me altijd op dat mensen met standpunten zoals jij altijd wel voorbeelden weten aan te dragen die hun denkwijze rechtvaardigd. Terwijl er net zoveel voorbeelden zijn te noemen die het tegendeel bewijzen. Doet me een beetje denken aan een discussie die ik zag op tv met pedofielen. Die waren vanuit hun perceptie er zo van overtuigd dat kinderen genoten van seks, dat ze niet begrepen waarom hun denkwijze ziekelijk was. Het kwam gewoon niet bij ze op (door gebrek aan inzicht en empatisch vernogen) dat hun manier van denken en handelen schadelijk kon zijn voor een kind.
Yas, ik hoef mij niet in te lezen om te weten dat jouw uitspraak 'Afrikanen zijn superieur aan Europeanen en ik kan het weten' gebaseerd is op een paar bezoeken aan één specifiek land op een héél groot continent, waardoor de geloofwaardigheid van zo'n uitspraak nogal magertjes wordt. Also klar.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Je snapt 'm niet.



Afrikanen (er zijn natuurlijk uitzonderingen) hebben een hele andere natuur dan wij Europeanen. Heeft niks met superieur te maken.

Zij hebben meer innerlijke beschaving is mijn ervaring. Zij zijn 'anders' geëvolueerd. En ik kan hier wel een hele tirade gaan houden, maar jij weet heel goed wat ik bedoel.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Jíj begint over 'superieur'! Mens, wat lul je hier nou allemaal?! NIemand snapt het nog hoor, ik zit hier in ieder geval met verbazing te lezen..



'anders geevolueerd'

'meer innerlijke beschaving'



Probeer dit ajb es beter uit te leggen, ik ben benieuwd.
Jeetje Xaloy, heeft Yasmijn sinds haar "bekentenis" ook afgedaan, reageer eens normaal 'mens'.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Reageer eens normaal!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Yas beweert:

"Ik vind negerts in Afrika superieur aan blanken in Europa.

Over innerlijke beschaving gesproken.

En ik kan het weten,

Toevallig."



Daarna beweert Yas:

"Heeft niks met superieur te maken.

Zij hebben meer innerlijke beschaving is mijn ervaring. Zij zijn 'anders' geëvolueerd."




Als je nu eens begint met spreken van Kenyanen, niet Afrikanen. En vervolgens woorden als 'superieur' vermijdt opdat je jezelf niet tegenspreekt. En tot slot toelicht wat je bedoelt met kreten als 'innerlijke beschaving' en 'anders geëvolueerd'.

Volgens mij wordt voor ons allemaal dan plots helder wat je wil zeggen.



En Prada moet niet zo zeuren. Trek je hakken uit, haal diep adem en probeer on topic te reageren is mijn welgemeende en vriendelijke advies.
Alle reacties Link kopieren
En doe jij ook es normaal, jah!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Gáaaaap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven