'Hulp voor Pakistan niet naar slachtoffers

14-08-2010 14:48 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
ISLAMABAD/LONDEN - Meer dan 300 miljoen pond (367 miljoen euro) voor de wederopbouw van delen van Pakistan na de aardbeving in 2005, is besteed aan andere overheidsprojecten. Daardoor zouden buitenlandse donateurs huiverig zijn om geld over te maken voor de slachtoffers van de recente overstromingen. De beving kostte circa 80.000 mensen het leven.

De Britse krant The Daily Telegraph berichtte zaterdag op basis van informatie van overheidsfunctionarissen, dat vijf jaar na de beving, slachtoffers nog steeds wachten totdat hun dorpen herbouwd worden. Circa vier miljoen mensen raakten destijds dakloos.



De internationale gemeenschap maakte na de beving meer dan 4 miljard euro over naar Pakistan. Bedrijven die opdracht gekregen hadden om de getroffen regio's weer op te bouwen is verteld, dat geld dat door Westerse regeringen is gegeven deels naar andere projecten gaat. Zo heeft ERRA, de organisatie die de wederopbouw coördineert, te horen gekregen dat het budget dit jaar driekwart lager is dan eerder toegezegd.
Alle reacties Link kopieren
Idem voor de tsunami slachtoffers.



Wil je helpen dan kun je beter zoals de dochter van Peter R.De Vries in India zelf wat opbouwen gaan anders verdwijnt het geld elders heen dan het voor bestemd is.
Alle reacties Link kopieren
Daarom stort ik ook geen geld Ik ben best bereid om te helpen, maar dan wil ik wel 100% zeker zijn dat het komt bij de mensen voor wie het is.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
quote:ElleMichelle schreef op 14 augustus 2010 @ 14:50:

Idem voor de tsunami slachtoffers.



Wil je helpen dan kun je beter zoals de dochter van Peter R.De Vries in India zelf wat opbouwen gaan anders verdwijnt het geld elders heen dan het voor bestemd is.'t mag ook Afrika zijn he, EM?
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Alle reacties Link kopieren
Maar ik ondersteun je mening, absoluut.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Alle reacties Link kopieren
Of geld storten voor artsen zonder grenzen!!! Zij krijgen niks van al dat geld dat gestort wordt op giro 555.
Alle reacties Link kopieren
Het jaarsalaris van de directeur van AZG vind ik nog erg hoog!



Daarom geef ik wel gewoon wat aan kleinere goede doelen, waarvan ik zeker weet dat het merendeel echt op de plaats van bestemming aan komt omdat mensen daadwerkelijk in die landen bezig zijn met projecten om de bevolking te helpen.
Schandalig vind ik dat.

Hoe harteloos kan een mens niet zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Boarn schreef op 14 augustus 2010 @ 16:21:

Het jaarsalaris van de directeur van AZG vind ik nog erg hoog!In vergelijking met directeuren van andere goede doelen valt het mee....
Alle reacties Link kopieren
quote:bloembloem schreef op 14 augustus 2010 @ 16:08:

Of geld storten voor artsen zonder grenzen!!! Zij krijgen niks van al dat geld dat gestort wordt op giro 555.



Het probleem is niet dat de medewerkers er niets van krijgen (in dit geval dus Artsen zonder g), maar dat voor het overgrote gedeelte het geld gewoon blijf hangen bij corrupte leiders! Haiti, Afrika, geen uitzondering hoor.



DAAROM geef ik niets!
Alle reacties Link kopieren
Gewist.

Het modereerbeleid van1Viva-Sanoma is beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Alle reacties Link kopieren
.
Ja, dat vind ik echt.
Ik neig zo langzamerhand ook naar niets meer geven. Ik heb het idee dat er helemaal niets bereikt word met de giften en dat het geld niet daar terecht komt waar het voor bedoeld is. Zie de tsnunami van 2004, zie Haïti en nu weer Pakistan.



Wie moet, bij een falende en achterblijvende eigen overheid, de zaak daar weer op poten gaan zetten? Wie moet de hulp daadwerkelijk leveren? Ik betwijfel of ze capabel genoeg zijn om iets te kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef niks aan 555. Onze overheid zal toch wel doneren en dat gaat via de belasting, dus betaal ik toch wel mee. Er is in de afgelopen jaren zo afgrijselijk veel geld gegeven en het is niet terechtgekomen waar het moest.
quote:nessemeisje schreef op 15 augustus 2010 @ 15:40:

Ik geef niks aan 555. Onze overheid zal toch wel doneren en dat gaat via de belasting, dus betaal ik toch wel mee. Er is in de afgelopen jaren zo afgrijselijk veel geld gegeven en het is niet terechtgekomen waar het moest.Doe ik ook nooit, indirect betaal ik al mee voor buitenlandse hulpacties. Ik geef wel aan nationale goede doelen zoals de hart- en nierstichting en het wereldnatuurfonds.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik las vanochtend in de krant dat Pakistan niet al te lang geleden een behoorlijke som geld heeft ontvangen (in de miljarden!). Daar is amper iets mee gebeurd. Heel treurig voor de getroffen mensen. Maar het sterkt me wel in mijn besluit om niets te doneren aan 555.
Alle reacties Link kopieren
linkje

Enkele citaten:

Meer dan 300 miljoen pond (367 miljoen euro) voor de wederopbouw van delen van Pakistan na de aardbeving in 2005, is besteed aan andere overheidsprojecten.



en



De internationale gemeenschap maakte na de beving meer dan 4 miljard euro over naar Pakistan. Bedrijven die opdracht hadden gekregen om de getroffen regio's weer op te bouwen is verteld dat geld dat door Westerse regeringen is gegeven deels naar andere projecten gaat



4 miljard

en de overheid is niet bij machte om zelf noodhulp te regelen?
ik geef nooit geld aan grote organisaties of hulpacties zoals deze (en alle andere die de afgelopen jaren de revue gepasseerd zijn) puur en alleen omdat je geld in een bodemloze put gooit. Regeringen van corrupte landen steken het in eigen zak. Mensen die het echt nodig hebben zien er niks van. En ik ga echt niet zulke foute regeringen lopen sponsoren hoor.



Hartstichting e.d. die komen collecteren krijgen wel wat. Verder steun ik kleinschalige projecten.
Ik stort ook echt geen geld voor die corrupte bende daar. Laat nu alle moslimlanden maar eens helpen. Ik bedoel, ik was afgelopen maand in een moslimland op vakantie en de regering daar moest 'nadenken' over hulp. Kom op het is Ramadan, dan doe je gelijk wat goed.

Snap niet dat het meeste geld altijd maar uit het Westen afkomstig is.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 16 augustus 2010 @ 14:11:

Snap niet dat het meeste geld altijd maar uit het Westen afkomstig is.Zieltjes winnen..

linkje



Islamitische wereld doet niet erg veel ondanks de Ramadan. Maar wellicht moeten ze nog acties opstarten?
Dat artikel had ik nog geeneens gelezen.

Is natuurlijk niet helemaal objectief, maar ik denk dat het grotendeels waar is.
Alle reacties Link kopieren
quote:nessemeisje schreef op 16 augustus 2010 @ 11:20:



4 miljard

en de overheid is niet bij machte om zelf noodhulp te regelen?



Ik ben het helemaal met je eens hoor, wat betreft hypocrisie, maar er is nog wat om over na te denken. De overheid is inderdaad niet bij machte om zelf noodhulp te regelen, de overheid is überhaupt niet in staat wat dan ook te regelen daaro. Dat is dus een ideaal broeinest voor extremistische organisaties. Die hebben bv. al een groot deel van het onderwijs in Pakistan overgenomen (via madrassas / indoctrinatie van extreem islamisme waar kindjes niet leren lezen, schrijven en rekenen maar gehersenspoeld worden) en God weet wat nog meer. In Pakistan zijn trouwens ook kernwapens aanwezig, echt een heerlijk rustige plek om die te hebben... Ik snap dus goed dat "het westen" en flinke vinger in de pap probeert te hebben en houden daar, want die regio is (in mijn ogen) een van de meest volatiele en gevaarlijke ter wereld. Voor de wereldvrede en stabiliteit dan hè. Het is niet eerlijk dat het ons geld kost om daar bezig te zijn met dingen die ethisch eigenlijk maar half of helemaal niet door de beugel kunnen, maar wel verstandig denk ik, met het oog op de toekomst.



Laat ze het zelf maar oplossen is wel het eerste wat bij je opkomt maar in mijn ogen geen echt alternatief. Dat kunnen ze niet (weten we al) en dan komt Al Qaeda Sinterklaas spelen en heb je de poppen pas echt nog meer aan het dansen.
Alle reacties Link kopieren
De definitie van ontwikkelingshulp:

Geld dat wordt afgepakt van arme mensen in rijke landen, en wordt geschonken aan rijke mensen in arme landen.
Alle reacties Link kopieren
Dit valt volgens mij niet onder ontwikkelingshulp maar onder noodhulp, maar dat even terzijde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven