Vergezocht of God verklaard ?

22-10-2007 20:04 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.thefirmament.org/presentation.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Irritante voice-over.

Star Wars is een stuk leuker trouwens :)
Ik heb geen geduld om het helemaal te kijken en ik krijg jeuk van de stem inderdaad. Is het de moeite waard? Dan ga ik nog eens een poging wagen. Of is het kort samen te vatten?
Alle reacties Link kopieren
Ja, het duurt wel heul , heul , HEULLLLLLLLL lang.........maar komt erop neer dat er in de Bijbel staat dat er ooit dmv zon en maan bewijs zal komen van Gods bestaan . Dan volgt er een opsomming waar dat dan staat enzo ......vervolgens krijg je filmpjes en rekensommen te zien van alles wat God heeft gezegd te bouwen ( ark van Noach , tempel , pilaren ) en ook hóe te bouwen .

Nou , alle dingen die gebouwd moesten worden ( ik ben tussendoor ook even koffie gaan inschenken en heb de deur nog opengedaan , hoor :) ) waren als je de lengte keer de breedte deed en er wat nullen bij of af deed gelijk aan de diameter van de zon of de maan .

Zoiets was het .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
pfff please en als je het vluchtnummer van 1 van de 11 september vliegtuigen in een ander lettertype zet zie je een vliegtuig richting twee torens vliegen.

Voor mij absolute non informatie.

Net als bepaalde nummers die overal terug komen en betekenis hebben:

als je het nummer van je voordeur vermenigvuldigd met de datum van 2e kerstdag en daar vervolgens de leeftijd van Jezus bij optelt om de leeftijd van Maria Magdalena er vanaf te trekken, kom je wanneer je dit keer 6 plus 2 min 11 doet op de wederopstandingsdag van Jezus?



Ja het werkt net als Char doet, je praat iemand ergens heen, neemt kleine risico's op gegevens die dus bijna altijd kloppen.

Heb het filmpje niet gezien dus waar lul ik over maar dit is aan mij niet besteed. De enkele keer dat het een beetje aannemelijk lijkt, lees je het later weer als broodje aap.
Nou, ik ben helemaal om. Hallelujah!
Alle reacties Link kopieren
complicated schreef op 22 oktober 2007 @ 23:35:

Nou, ik ben helemaal om. Hallelujah!
Ga je je voortaan dan ook wat Christelijker gedragen ? :)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Twompie ........toch vind ik dát eigenlijk het meest fascinerende ; wie gaat er nou met die letters / cijfers / maten aan de gang en hoelang duurt het dan totdat je je gelijk hebt gevonden of er iets uitkrijgt waarvan je ineens denkt ; nou moeeeeeeeee ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
twompie schreef op 22 oktober 2007 @ 22:44:



als je het nummer van je voordeur vermenigvuldigd met de datum van 2e kerstdag en daar vervolgens de leeftijd van Jezus bij optelt om de leeftijd van Maria Magdalena er vanaf te trekken, kom je wanneer je dit keer 6 plus 2 min 11 doet op de wederopstandingsdag van Jezus?



.
Nou , dan komt Hij overnmorgen bij mij.....welk huisnummer heb jij ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
blijfgewoonbianca schreef op 22 oktober 2007 @ 23:37:

[...]



Ga je je voortaan dan ook wat Christelijker gedragen ? :)


Het zou maar zo kunnen, beste BGB, het zou maar zo kunnen.



Of niet, natuurlijk. Het zal van de getallen afhangen, denk ik.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef op 22 oktober 2007 @ 23:39:

Twompie ........toch vind ik dát eigenlijk het meest fascinerende ; wie gaat er nou met die letters / cijfers / maten aan de gang en hoelang duurt het dan totdat je je gelijk hebt gevonden of er iets uitkrijgt waarvan je ineens denkt ; nou moeeeeeeeee ?
Volgens mij 'zien' die mensen die verbanden (of doorzien ze). ik zag eens een autistische man bij Pauw en Witteman en die vertelde dat hij alles zo zag. Mijn eigen broertje hoeft bv. niet te tellen als je 'm vraagt hoeveel letters een woord heeft. Dat 'ziet' hij meteen. Vroeger deden we in de auto altijd spelletjes en dan bv. woorden maken met letters uit nummerborden maar mijn broertje vond dat niet leuk, die maakte altijd sommetjes. Hey zie je dat nummerbord! Grappig he! De eerste cijfers keer de laatste zijn de middelste!!! 8-P
Alle reacties Link kopieren
Pfff wat een saai filmpje. Bij die berekeningen viel ik in slaap. Ze moeten wat anders bedenken om mij te overtuigen van het bestaan van god, dit werkt niet voor mij.
Alle reacties Link kopieren
ja, maar als God bij de berekening van van meeteenheden nu was uitgegaan van iemand met hééle grote voeten, of hééle korte armpjes, dan klopte het toch niet meer?



Dus heeft ie dan specifiek gezocht naar iemand met de ideale maten?



Dan discrimineert-ie toch?



Toch??
Alle reacties Link kopieren
ja en dan vraag je je ook nog af, heeft hij niet iets te veel of te weinig laten bouwen, om aan t goede getal te komen?

Als je een reden of uitkomst wilt vinden voor iets, en je zoekt hard genoeg vindt je die wel, vroeg of laat
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Perel schreef op 24 oktober 2007 @ 10:59:

ja, maar als God bij de berekening van van meeteenheden nu was uitgegaan van iemand met hééle grote voeten, of hééle korte armpjes, dan klopte het toch niet meer?



Dus heeft ie dan specifiek gezocht naar iemand met de ideale maten?



Dan discrimineert-ie toch?



Toch??




in de tijd van adam en eva had hij niet veel keus natuurlijk ;)

en voor die tijd had hij alleen zijn eigen maten



(hoop dat ik niemand beledig, dat gebeurt soms met uitspraken over god, maar is niet de bedoeling )
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Jammer, het filmpje duurde veuls te lang om te laden. Hoor je steeds zo n stem die na anderhalve seconde alweer stopt. Helaas.



Ik moet hierbij denken aan een vriend van ons, die best wel in dit soort dingen gelooft; boodschappen van outer space enzo. Verder leuke jongen hoor, die gelukkig tegen een grapje kan...



Maargoed, hij denkt dus dat als er op de klok 12:34 staat, dat dat een boodschap is van boven. PP vond dit wel grappig, dus belt hem soms op; "Jan, boodschap van The Big Giant Head, het is 11:11!".



Als het 10: 51 is, zeggen we tegen elkaar: "No new messages". ;-)
hahaha, en door maar genoeg met nullen te strooien en feet en inches te vermenigvuldigen met weet ik het wat, is het bestaan van god wetenschappelijk bewezen? hahaha, als dat wetenschap is...
ik vond het toch wel interessant eigenlijk.

maar is het niet zo dat als je iets wilt lezen in de bijbel dat je het er ook zult vinden..?
Alle reacties Link kopieren
Jaaah, net als dit soort toevalligheden:



1) Abraham Lincoln en John F. Kennedy werden beiden geboren als tweede zoon en werden beiden vernoemd naar hun grootvader. Beiden trouwden als dertiger met een 24-jarige brunette die vloeiend Frans sprak en die eerder met iemand anders verloofd was. Beiden kregen vier kinderen.



2) Lincoln had zonen met de namen Robert en Edward en een schoondochter met de naam Mary Eunice. Kennedy had broers met de namen Robert en Edward en een zuster met de naam Eunice Mary.



3) Lincoln werd in 1846 in het congres gekozen en in 1860 tot president gekozen. De politieke rivaal die hij versloeg (Douglas) was geboren in 1813. Kennedy werd in 1946 in het congres gekozen en in 1960 tot president gekozen. De politieke rivaal die hij versloeg (Nixon) was geboren in 1913.



4) Lincoln's secretaresse heette Kennedy. Kennedy's secretaresse heette Lincoln.



5) Lincoln werd op een vrijdag vermoord, terwijl hij naast zijn vrouw zat in een theater met de naam Ford. Kennedy werd op een vrijdag vermoord, terwijl hij naast zijn vrouw zat in een auto van de firma Ford (type Lincoln). Beiden werden in het hoofd geschoten.



6) John Wilkes Booth, die Lincoln vermoordde, was geboren in 1839. Lee Harvey Oswald, die Kennedy vermoordde, was geboren in 1939



7) Booth vluchtte uit een theater en werd gepakt in een pakhuis. Oswald vluchtte uit een pakhuis en werd opgepakt in een theater



8) De namen Lincoln en Kennedy tellen allebei zeven letters. De namen John Wilkes Booth en Lee Harvey Oswald tellen allebei vijftien letters.



9) Beide presidenten werden opgevolgd door een zuiderling met de naam Johnson. Andrew Johnson, die Lincoln opvolgde, was geboren in 1808. Lyndon Johnson, die Kennedy opvolgde, was geboren in 1908.



10) Na de moord verhuisde de weduwe Lincoln naar Georgetown; adres 3014 N Street, NW. Na de moord verhuisde de weduwe Kennedy naar Georgetown; adres 3017 N Street, NW
Alle reacties Link kopieren
Goh Vinyl dat zijn toch wel heel veel toevalligheden die overeenkomen.
Alle reacties Link kopieren
Nijntje schreef op 25 oktober 2007 @ 06:50:

Jammer, het filmpje duurde veuls te lang om te laden. Hoor je steeds zo n stem die na anderhalve seconde alweer stopt. Helaas.



Ik moet hierbij denken aan een vriend van ons, die best wel in dit soort dingen gelooft; boodschappen van outer space enzo. Verder leuke jongen hoor, die gelukkig tegen een grapje kan...



Maargoed, hij denkt dus dat als er op de klok 12:34 staat, dat dat een boodschap is van boven. PP vond dit wel grappig, dus belt hem soms op; "Jan, boodschap van The Big Giant Head, het is 11:11!".



Als het 10: 51 is, zeggen we tegen elkaar: "No new messages". ;-)




:-)



Ik betrapte me enkele minuten geleden op een moment van stilte in de gemakkelijke lotus-houding. Helaas, ik ontving geen bericht van her-en-der. Straks om 12:34 nog maar eens proberen.



(Bah, ik onthou dit vast de rest van mijn leven. :-)
Alle reacties Link kopieren
ohoh, ik zie echt meerdere keren per week de tijd 12:34 (echt heel vaak, best absurd)

zou ik dat dan nu op moeten vatten als een boodschap?



En van wie dan?



Zou ik hoedjes van papier moeten gaan maken???
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me dan altijd af waarom die God zo moeilijk doet. Als hij bestaat en wil dat wij dat weten, zeg het dan gewoon en laat het zien, dat kan niet zo moeilijk zijn voor hem. En als hij het niet wil dan kan hij dat echt wel verbergen. Maar het via dergelijke vergezochte dingen stiekem laten weten lijkt me totaal onzinnig.



Ik vind de theorie van Douglas Adams wel leuk. Telkens als we door hebben hoe het universum werkt, verandert het in iets dat nog idioter en onbegrijpelijker is dat we kunnen vermoeden. En tot nu toe blijkt dat nog steeds zo te zijn ook.
Soep met ballen zal nooit met hetzelfde zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven