Full House deel 4

28-06-2011 15:57 2550 berichten
Alle reacties Link kopieren
naam0 mnd3 mnd6 mnd9 mnd11 mnd14 mnd21 mndMr. J.

7-4-'10399510,7 kg.

78 cmAatje

16-6-'1034655685 gr

61,9 cm6575 gr.

65,9 cm8320 gr.

71,8 cm9455 gr.

75,6 cmLmeisje

10-7-'1039006530 gr

60 cm8080 gr.

61 cm9260 gr.

70 cmOotje

15-7-'1020004975 gr

54 cm5950

60 cm7100 gr.

64 cmJongste

2-9-'1036505420 gr

60,5 cm6950 cm

66,58035 gr.

70 cmRmeisje

28-10-'1036005470 gr

59 cm6965 gr.

64 cmBengeltje

25-2-'1145157410 gr.

63,5 cmUmini

2-3-'1129805450 gr

60 cm7690 gr

68,5 cm8580

73,5

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House

Link naar het vierde deel -> Full House deel 2

Link naar het vijfde deel -> Full House deel 3
Oh Uma, doe je wel rustig aan?
De grijze met vogeltjes en bloemen is echt schattig ! En het roze ook !

Leuk hoor.. Wauw
Uma ja niet te hard jezelf voorbijrennen he
Wie is Analia hahahaha
Analia, proest!

Uma rustig aan. Moeilijk is dat...

Uurtje gebadmintond met mijn dinsdag avond clubje, leuk hoor.

Ik geef kleertjes van Lmeisje ook door. Afgelopen weekend wat leuke herfstdingetjes voor haar gekocht, zo leuk vind ik dat om heerlijk de meidenafdeling af te struinen. Zo anders weer dan jongenskleren. En verder vandaag grote berg kleding van mijn schoonzusje uitgezocht, daar zaten ook wat leuke broekjes, bloesjes e.d. Bij. Dus nu heeft Lmeisje de commode vol met

'nieuwe' spullen.

Ik heb 2 hele lieve pyamaatjes gekocht, zo schattig! 1 van paars velours en 1 met bloemetjes van flanel. Nu nog wollen rompertjes bestellen en mijn popje is klaar voor de koude winternachten.
Balen is dat hè Amalia, al die avonden alleen, blegh. Hier ook vaak hoor: dienst, avondspreekuur, sport. En de weekenden gaan er ook 1 op 3 aan vanwege dienst. Niks aan.

En beterschap voor alle buikgriepjes trouwens. Ben je zelf weer wat opgeknapt?

Viool, lastig lijkt me dat, zo weinig slaap overdag. Kun je niet proberen er 1 wat langer slaapje van te maken ipv 2 korte? Lmeisje slaapt meestal van half 1 tot 3 ongeveer, dat is echt heerlijk. En dan 's avonds om half 8 er weer in, samen met haar broers (moet wel nu ze met z'n drieën op de kamer slapen).
Whahahahaaaa, Analia!

Uma, doe je rustig aan?

Bleh, niks aan, al dat opruimwerk, Tieger...

Jouw oudste is dus net zo'n spijker als die van mij....

RS, fijn, dat het feest zoleuk was!

Amalia, brrrr, enge terugvlucht, hoor! Beterschap daarM

Viool, idd, even met Ootje langs de tandarts voor de zekerheid!

Bengel, lastig, schoenen kopen voor de meiden...Ik weet t helaas ook niet, want houd van laarzen! Heeft Shoesme niet gewoon schoenen voor meiden?

Leuk, Lmeisje weer helemaal voorzien van nieuwe outfits!

Sorry, was even snel. Ik lees en leef mee, hoor. Maar ben moeoeoe. Vriend is veeeeel weg voor zijn werk. Ik pieker stiekem toch best over nieuwe medicatie van oudste (werkt volgens mij minder goed dan vorige, maar voordeel = maar 1x per dag ipv 3x. Dat is voor hem zo fijn.) en toch ook wel over R en de narcose en de moedervlek die weggehaald moet worden.

Nou ja, het drukt op mijn schouders, dat ik een belangrijke beslissing over medicatie nu alleen moet maken en dan de "operatie" van R erbij...trek ik even slecht in mijn uppie.
Hè rikst, bah wat balen dat je er zo alleen voor staat terwijl er belangrijke dingen met B en R gaande zijn

Kan er wel iemand met je mee naar het ziekenhuis 7 okt, moeder, zus, vriendin ofzo?

Gelukkig heb je ons nog

Nou ja, kun je iig even stoom afblazen hier. Helaas woon ik te ver weg om je even op te komen vrolijken bij een kopje koffie...
Oh, een moeder die ik ken hier van school is bevallen van haar derde, vandaag zag ik haar en de baby. Nu heeft ze 3 jongens. Heel leuk natuurlijk, maar toen Lmeisje net geboren was weet ik nog dat ze zei dat haar dat ook zo geweldig leek, een dochter erbij zo na 2 jongens. Voelde toch een beetje gek, dat ik daar stond met Lmeisje en zij nu dus weer een jongen heeft. Is dat stom? Ik was heel enthousiast hoor, over haar zoontje.
Wat veel post ineens. Valt toch wel mee met de rust hier of niet bengel

Ben benieuwd trouwens wat jij graag voor schoenen zou willen voor de meisjes als je laarzen niks vindt.
Sterkte rikst dat kan ik echt begrijpen, zulke zaken met je partner delen voelt toch wat minder zwaar en drukkend dan alleen. Zullen we je een beetje als vivameisjes klankbord zijn ?? Gewoon alles neerzetten of lekker meelezen. Voor mij heeft dit clubje niet alleen bij alle genietmomentjes maar ook bij gedip erg geholpen, door alle lieve woorden maar ook door de gezellige stukjes van iedereen.

Sardegna dat slaapje .. Ja.. Ik zie dus op tegen het vaste ritme veranderen. Want op maandag slaapt ze dus niet om 10 uur maar bij de oppas soms helemaal niet tot ik haar ophaal en dan soms nog om 5 uur maar gerust ook niet. Het eerste slaapje heeft altijd het gevolg dat er een tweede slaapje komt maar zonder eerste slaapje slaapt ze soms geen tweede keer ; of ze slaapt dan rond half 2 maar net zolsng als 1 slaapje.

Kan je het volgen ?

Dat is bijv op vrijdag, wanneer ze niet voor zwemles slaapt.
@sardegna nee hoor ik zou ook terugdenken aan die opmerking van haar maar ik denk dat zij dat ook deed dus ja zij heeft een mannenclubje en jij hebt toch net nog een meid.

Dat voel je dan !

Ik was zelf de mama met allemaal jongens, het meisjesidee liet ik gewoon liggen, zo van jongens zijn leuk punt. En nu heb ik een meisje en merk je wat daar weer leuk aan is. Maar als je allemaal jongens hebt dan blijft dat meiden

iets gewoon een fantasietje. Dat fantasietje is voor haar nu natuurlijk weer fantasie.. Tenzij

Ze doorgaan tot een meid

Voelde je haar misschien aan ? Of maakte ze die indtuk ?Dat ze toch verlangt naar een meisje in het gezin ?
Tieger en Viool, die met die vogeltjes!!! Te gek!!

Sardegna ik zou dat ook hebben met die moeder. Heb het hier ook 2x meegemaakt: moeder van school en goeie vriendin. Zouden beiden graag een meisje willen na 2 jongens en kregen nog een jongen. Dan voel ik me rijk met een meisje na 2 jongens. Maar ik denk dat 3 jongens ook super is. Alleen de wens voor een dochter blijft wel knagen dan mss.

Rikst moeilIjk allemaal en zo alleen . voor jou.

Bah vannacht en nu net weer diaree. Ben er wel klaar mee. Ben ook zo moe. Helemaal geen leuke moeder nu
Arne Amalia beterschap, op de automatische piloot, ach... Gek genoeg merk je er vaak zelfmeer van dan de kinderen. Maar ik hoop dat je gauw beter bent !!

Ja de vogels en bloemen zijn liiieeefff
Ja, de vogeltjes, die is leuk! Mooi ook met die grijze achtergrond.

Amalia beterschap. Niet leuk zo.

Die moeder stond er niet zo fleurig bij, maar ja, het is ook pittig om met een gezin van drie incl. Baby van een paar weken het schoolritme weer op te pakken. Eens met Amalia, gezin met drie jongens lijkt me geweldig, maar geen dochter zou toch blijven knagen. We zijn gewoon heel erg rijk zo.
Ja weet je wat het is, zelf durfde ik er verder niet echt over te fantaseren, was trouwens ook ingesteld op de jongens en bijkomende mannenwereld!

Eenmaal zwanger voelde ik echt dat het een meisje was en met het bericht van" een jongen "was ik echt verrast geweest.

Maar ik realiseer me nu dat ik de wens voor een meisje had maar gewoon niet bewust er van was.

Daarom ben ik echt een bofkont, nu heb ik jongens en een meisje !!

Trouwens de tandarts zei dat ik me over ootje haar tanden geen zorgen hoef te maken.het is gewoon de kleur van het glazuur. Dat is niet op elke tand even egaal van kleur. Had te maken met verhouding kalk en andere mineralen en die kan per fase verschillen. Bij ootje hebben alleen de voortanden die vlekjes. Mocht het nodig zijn kan ze als kleuter fluor laagje krijgen.

De assistente vond ik een beetje kattig. Ze zei dat het nu erg vroeg was en dat ik pas met 2,5 of 3 jaar terug hoef te komen en ze luisterde ook echt een beetje op een manier waarop ik dacht/ indruk kreeg dat ze me een aansteller vond.

Alsof er uberhaupt geen enkele mogelijkheid van gaatjes was ofzo
Stomme tandartsassistent zeg. Waar bemoeit ze zich mee?
Nou nou ik dacht vorige week " even een standaard" ouderavond te missen. Ik had school mviool opgebeld dat ik dit jaar niet naar de algemene avond ging, want de ouderavond op de middelbare viel samen en daar " is alles nieuw"

Vandaag kopje thee met andere moeder, blijkt dus dat 27 van de 30 kinderen de cito vorig jaar onder gemidd hadden gemaakt en dat ze nu in groep 8 een enorme algemene achterstand

hebben. Mviool had dus afwisselend havo-vwo,

is dus een van de drie die niet onder het gemidd

zat. Maar ik was wel verbaasd dat hij niet hoger

zat over het geheel zeker qua rekenen.

Nu gaan ze voor de herfst enorm aan de

kinderen trekken want ja december is alles

eigenlijk al in kannen en kruiken en maart staat

ieder ingeschreven. De juf schijnt vreselijk te

balen, de klas is uitermate druk en een jongen

die vorig jaar wegging en iedereen incl de leraar was echt

blij dat zn invloed uit de klas verdween en nu is hij dus terug. Twee of drie

moeilijke leerlingen storen de klas enorm en de rest zit daarom helaas ook vaak zonder leuke beloning/ extra etc

Nu zijn dat eigenlijk super sneue situaties met die kinderen ( van op straat zwerven tot gokkende ouders en erger ..) maar ook van de hele klassesamenstelling raak je dan niet echt in de stemming. Nu ben ik altijd tevreden over school geweest maar heb ook geluk met kinderen die erg soepel door school rollen en mviools vriendje presteert nu echt zwaar onder nivo en zijn nivo maar bepaald straks wel zn school..
Dat is raar viool dat een of een paar het verpesten qua niveau voor de rest. Moet niet kunnen. Wat was het stappenplan van de school om dat tegen te gaan? Want dit alleen meedelen en niets ermee doen kan niet toch?

Tanden van de jongens waren prima.

Ik ben zo trots op m'n ventjes. Oudste is zo lekker op z'n plek als oudste kleuter en middelste vindt het ook helemaal leuk op school. Stoer hoor, 2 kleuters.

Middelste was van de week op school gevallen bij het buitenspelen en ging troost halen bij oudste die aan het voetballen was. Vertelt oudste lachend: ja B hield me maar vast om te knuffelen dus ik kon maar heel langzaam achter de bal aan.

Zie het helemaal voor me
Ach wat lief !!! Ik zie het ook al voor me

Raad eens waar ik al heeeeel lang mee bezig ben ?? Bladerdeeg. Zelf maken best apart..

De quiches die ik net geproefd heb ( brie-peer en brie-garnaal ) zijn lekker maar mn bladerdeeg is verre van luchtig. Mss tweede keer bakken ...

Mviool vroeg net helemaal waar dviool was ( logeren ) en of hij dan wel al zn boeken had en wat dan als hij een roosterwijziging had ook zo lief
Aaah, dat is lief Amalia, de broers

Gelukkig niks met de tandjes van ootje. Wel stomme assistente zeg, grrr!

Moeilijke situatie zo in de klas van mviool. Heb je het idee dat hij het zelf wel een fijne klas vindt, of heeft hij 'last' van de kinderen met problemen. Pfff, gedoe. Niet leuk. Ben ook benieuwd naar plan van de school. Zwaar voor zo'n juf die ervoor staat ook lijkt me.
School geeft ze nu extra veel werk, meer druk op de kinderen. Verder niets. Valt nu ook weinig mee te doen. De adviezen gaan er in dec uit.

Mviool is een sterke leerling maar hij heeft wel last van de drukte en de negatieve aandacht, zn werk is daardoor lager dan hij kan ( maar " hoog" is het te volgen ???) ik vind het wel jammer gezien je toch de basis legt en ik haal graag het beste uit mensen
Haaaaai! Missed you all! Lig nu met laptop geinstalleerd in bed RUST!

Wb jongens-meisjes gezinnen... ik heb altijd heel erg sterk de wens voor (een) meisjes(s) gehad, al lang voordat ik zwanger werd van de eerste. Toen de oudste geboren was was ik zo blij dat de buit binnen was Toen kwam meisje nr 2, en daarna meisje nr 3.. couldn't be more happy! Tuurlijk was het leuk geweest om te zien hoe een jongetje van ons twee eruit zou zijn, maar ik heb niet het gevoel dat ik wat mis. Sterker nog, als ik mama's zie met alleen maar jongens vind ik dat toch serieus erg jammer voor ze... hoe erg is dat?! Andersom zullen ze dat misschien ook wel denken, haha.

Och Analia Amalia wat schattig, je ziet het inderdaad zo voor je. Band is sterk blijkbaar! Trekken ze thuis ook veel met elkaar op? Enneh, beterschap!

Viool dat zijn frustrerende dingen! Ligt gewoon best wel buiten je macht want nu van school halen is natuurlijk ook geen optie. Staat ze nog heel wat te wachten dus tot aan december. Gelukkig trouwens dat het meeviel met Ootjes tanden, stomme assistente moet je maar gauw weer vergeten

Ooh Rikst ik kan me dat zo goed voorstellen!! Thumbs up voor jou, je doet het allemaal toch maar mooi even! Gewoon lekker hier spuien als je wat kwijt wil.

Sardegna tijd voor nieuwe foto's dus, Lmeisje met haar nieuwe kleren! Ben benieuwd! Hoe staat het met de huizenjacht?

Tieger jeetje zeg wat ben jij handig met de naaimachine... petje af, zou het je niet nadoen!

Bengel lastig zeg, die zoektocht naar schoenen. Hier ook laarsjes, dus niet echt tips. heb trouwens nieuw laarsjes van middelste in de wasmachine gedaan op de gok, die had ze inmiddels al drie keer volgeplast Hangen nu te drogen, met een beetje pech moet ik dus ook weer op zoek naar nieuwe.

Umini doet het lekker, begint eindelijk een beetje te wennen op de creche. Maar oh wat is ze eenkennig, en dat al een paar maanden. Ik kan geen twee stappen verzetten of ze zet het op een brullen. En er hoeft maar iemand in de maxi cosi te kijken en het is weer dikke tranen

. Mensen deinzen allemaal verschrikt terug, dat dan weer wel

Zei laatst iemand tegen haar: "Och, laat mama jou hier zomaar staan?" Waarop Umini begint te brullen en de andere moeder droog zegt "och, er zit in ieder geval een alarm op" Humor

P.S. 5x5 Ik zag dat je weer zwanger bent? Misschien was het wel leuk geweest om dat hier ook even te komen vertellen?
Haai Uma!

Ach umini eenkennig

Ik denk dat elke moeder stiekem wel een dochter wilt. En ik denk dat elke vader stiekem wel een zoon wilt.

Dames vraagje: aatje heeft prima schoenen van mijn favo merk Shoesme. Niet van die keiharde zolen, suède dus comfortable. Prima sluitend en passend op haat voetjes. Ik vind haar er wel onhandig op lopen, valt veel de laatste week. Ze wil ze graag aan maar ook meteen uit als we thuiskomen. Ze is snotverkouden dus ik dacht dat ze last van haar evenwicht had, en daarom af en toe viel.

Vandaag viel me op dat ze op blote voeten soms op haar tenen loopt. Wellicht een splinter? Ik kijk onder haar voet, en haar andere voet, heeft ze aan de binnenkant in de holling aan beide kanten een blauwe plek! Dat moet van het voetbed komen, maar dat is vrIj zacht.

Wat moet ik hier nou mee? Dure schoenen maar niet goed voor haar voeten dus. Daar kan ik toch niet mee terug gaan? Of wel.

Vind het zo zielig om haar schoenen nu aan te doen . En haar regenlaarzen schopt ze steeds uit.

Baal baal
Net even last de schoenmaker geweest, die heeft het inlegzooltje wat bijgeschaafd. Hopelijk beter nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven