Terecht/onterecht

19-10-2011 18:22 564 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend (sinds kort een relatie) en ik hebben hele erge ruzie over het volgende. Ik ben benieuwd wat jullie van deze situatie vinden en of jullie misschien tips/adviezen hebben.

Ik had zondagavond met hem afgesproken om bij hem te slapen. Ik zou om ongeveer elf uur/half twaalf bij hem zijn aangezien ik eerst een feest had van een vriendin maar ik had beloofd om vroeg weg te gaan. Toen ik eenmaal op het feest was, was ik de tijd vergeten aangezien het heel gezellig was. Vervolgens zag ik dat het al half drie ’s nachts was, ik wilde dus snel naar zijn huis toe maar aangezien ik met de bus was, kon dit niet. Vervolgens stelde een kennis voor om mij naar zijn huis te brengen, ik vond het goed. Die jongen bracht me dus naar zijn huis. Kom ik aan, bel ik hem op om de (flat)deur te openen, neemt hij superboos op, doet na vijf minuten zeuren aan de telefoon de deur open en zo kon ik dus naar boven.

Eenmaal boven doet hij gefrustreerd/boos de deur open, zegt dat ik wel even had kunnen bellen. Ben ik het mee eens maar ik was de tijd vergeten en het was gezellig. Ook vindt hij dat ik de telefoon wel had kunnen opnemen. Ook mee eens, maar mijn telefoon was uit aangezien de batterij leeg was. Ook denkt hij dat er wel iets had kunnen gebeuren en dat hij bijna de politie had gebeld. Ik had het geluk dat hij de nummers van mijn ouders en vriendinnen niet had. Hij heeft me egoïstisch genoemd en hij vindt mij af en toe naïef en daarom vindt hij de gedachte dat er iets ernstigs gebeurd zou kunnen zijn, redelijk. Ik vind van niet. Vroeg hij hoe ik ooit bij hem was gekomen, vertelde ik dat ik door die oude kennis was thuisgebracht – vindt hij dat al helemaal een schande aangezien hij die vreemde gast niet kent. Ja, had ik dan lopend naar jouw huis gemoeten? Wat een zeur is hij soms.

Ik ben om zeven uur ’s ochtends naar huis gegaan zonder ook maar te slapen aangezien we de hele tijd woordenwisselingen hadden. Ik vind het belachelijk overdreven dat hij op deze manier reageert. Ik ben geen klein kind van drie en ik heb aan één vader genoeg. Ik weet heel goed wat ik doe, wie ik kan vertrouwen en wie niet. Ik begrijp best dat hij boos is, maar om nou zo overdreven te doen om zoiets kleins? Ik heb mijn verhaal uitgelegd en ik bied mijn excuses sowieso niet aan aangezien het niet met opzet was.

Nu hebben we al vanaf maandag ruzie en als ik hem bel/sms negeert hij mij. Toen ik net langs wilde gaan, was hij niet thuis. Ik wil het graag goed uitpraten, maar hij is dus nog steeds boos. Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Serieuze reacties graag.
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 19:03:

Ik vind het ook nog eens beledigend dat hij mij egoistisch en naief noemt, laat hij ook mee zien dat hij niet bepaald vertrouwen heeft in mij.Dit laat mischien wel zien dat hij mensenkennis heeft.
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 19:18:

[...]

Das waar maar ik blijf het gewoon overdreven vinden dat hij zo gefrustreerd reageert.

Ik vind niet dat hij overdreven reageerde. Ik zou veel erger reageren denk ik namelijk.

Je kan beter jezelf richten op je studie en andere zaken die jij belangrijk vind. Je bent nog jong.

En naar mijn mening te jong voor een relatie. Misschien zelfs te jong voor een studie aan de universiteit.

(ik doel dan op de volwassenheid van je)

Ik was ook nog lang niet toe aan die dingen toen ik 18 was hoor.
Even tussendoor: Je excuses aanbieden is niet meer en niet minder dan de ander laten weten dat je je ten volle bewust bent van het mogelijke negatieve effect dat jouw gedrag op de ander heeft. Het is een vorm van stilstaan bij een gebeurtenis die onomkeerbaar is. Het is een manier van zeggen: “Ik heb het gezien, ik weet het, ik voel het en als ik het anders kon doen dan deed ik dat, maar dat gaat niet. Sorry.”

Het heeft dus helemaal niets te maken met bewust of per ongeluk een fout maken, maar dat je ervan bewust bent dat jij een ander pijn hebt gedaan.
Woepsie, jij vraagt om deze reacties.

Het is wel raar wat je zegt, daarom reageer ik op jou.
quote:evelise schreef op 19 oktober 2011 @ 19:17:

ikbenlief, ikbendom, Aardbei1993, woepsie,

ben je ervan op de hoogte dat dubbelnicken niet is toegestaan?

Ohja! Daar ben je van op de hoogte, want je was gebanned door die gemene mensen van Viva wegens dubbelnicken! Toch? Wat oneerlijk zeg :(woepsie is niet TO hoor.
Dat hij zo gefrustreerd is, komt ook vast door jouw reactie: jij wilt gewoon niet inzien dat je fout zat. Als je direct had toegegeven dat je iets had moeten laten horen en je excuses had gemaakt, was alles misschien nu wel goed geweest. Maar jij wilt je fouten gewoon niet zien, zoals ook blijkt uit je topic over je studie.
Knowledge speaks, but wisdom listens (Jimi Hendrix)
quote:Silvy schreef op 19 oktober 2011 @ 19:20:

Zolang jij hem niet begrijpt en hij jou niet, gaat dit natuurlijk niet werken. Jullie zijn nog maar net samen. Dan hoort het nog allemaal leuk en spannend te zijn. Dan wil je heeeeel graag 's avonds naast je vriendje kruipen. Geloof me, dan vergeet je niet uren de tijd.

In het kort, jullie passen niet bij elkaar. Laat hem lekker los en zoek een vriendje die beter bij je past. Doe je hem ook een plezier mee.Sterker, je tèlt de minuten, die jullie nog scheiden van het wederzien. Ikke tenminste wel.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:lughnasadh schreef op 19 oktober 2011 @ 19:19:

Tegenwoordig kun je met het IQ van een aardappel al naar het VWO blijkbaar. Zie hier het resultaat van de verloedering van het onderwijs.

Niet helemaal waar hoor... ik had vandaag een kennismaakgesprek voor een stage in groep 8 en er werd me gevraagd 'kun jij 237 delen door 3/8?'

Ehm, jawel.. maar daar moest ik wel even over nadenken. Viel me juist op dat het niveau in die groep best hoog lag.
Ik snap waarom ik TO niet snap.

Ik heb niet gestudeerd aan de universiteit.
"hans66, 15 seconden geleden

quote:

Mylene_Valerie schreef op 19 oktober 2011 @ 19:19:

Nee ze bedoelde niet de intercom. Op mijn posting dat haar verhaal niet klopt zegt ze dat haar telefoon zomaar weer oplaadt als ze hem uit zet.

Wat...? Nou breekt me nou toch helemaal de klomp!!"

Weet je wel hoe handig dat is! Een zelfoplaadbare telefoon.

Wel verdraaid, TO is toch slim, ik raad je aan TO om er patent op aan te vragen!!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.

alsjeblieft zeg
quote:ikbenlief schreef op 19 oktober 2011 @ 19:18:

[...]

Das waar maar ik blijf het gewoon overdreven vinden dat hij zo gefrustreerd reageert.Je wilt alleen nog even van ons horen dat je gelijk hebt?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Raar verhaal over haar telefoon. De batterijen van mijn mobiel, een Blackberry, lopen langzamer leeg als hij uit is, dan als hij aan is. Maar ze laden zichzelf nooit of te nimmer op. Mobiels die zichzelf opladen, als ze uit zijn, bestaan bij mijn weten niet.
World of Warcraft: Legion
O, ik zie het al . . . . laat maar!
Ik heb wel gestudeerd, maar ik snap TO ook niet.

Het komt vast, omdat ik wel wat uitvoerde daar.
quote:evelise schreef op 19 oktober 2011 @ 19:17:

ikbenlief, ikbendom, Aardbei1993, woepsie,

ben je ervan op de hoogte dat dubbelnicken niet is toegestaan?

Ohja! Daar ben je van op de hoogte, want je was gebanned door die gemene mensen van Viva wegens dubbelnicken! Toch? Wat oneerlijk zeg :(

??? waar heb jij het nou weer over?

Woepsie is mijn nick en niet die van ikbenlief ofzo..

Echt waar kan ik hier zo ook niet eens meer reageren onder mn eigen nickname
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
quote:hans66 schreef op 19 oktober 2011 @ 19:25:

[...]

Wat...? Nou breekt me nou toch helemaal de klomp!!Kan wel hoor, dat doet mijn telefoon op de een of andere manier ook. Dat deel van het verhaal geloof ik wel.
Als ik me alleen maar ga focussen op de dingen die ik belangrijk vind, wordt het per definitie niks met mij in de toekomst.

Oke, ik ga mijn excuses aanbieden omdat ik fout zat, wat ik ook wel weet. Blijf er wel bij dat hij overdreven reageert. Dat hier mensen zijn die op cynische wijze mij gelijk geven terwijl ze het dus niet menen, heb ik dan wel weer door hoor mensen. Ik reageer d'r alleen niet op.

Dat ik hem pijn heb gedaan vind ik ergens een beetje overdreven gezegd, maar goed. Ik vind hem zeker wel leuk en ik wil hem zovaak mogelijk zien (iedere dag als het kan) maar ik had het gewoon leuk met vriendinnen en ik was de tijd echt vergeten.
quote:mali30 schreef op 19 oktober 2011 @ 19:28:

"hans66, 15 seconden geleden

quote:

Mylene_Valerie schreef op 19 oktober 2011 @ 19:19:

Nee ze bedoelde niet de intercom. Op mijn posting dat haar verhaal niet klopt zegt ze dat haar telefoon zomaar weer oplaadt als ze hem uit zet.

Wat...? Nou breekt me nou toch helemaal de klomp!!"

Weet je wel hoe handig dat is! Een zelfoplaadbare telefoon.

Wel verdraaid, TO is toch slim, ik raad je aan TO om er patent op aan te vragen!!

TO heeft gewoon gelijk hoor over die telefoon.

Als hij aangeeft bijna leeg te zijn en je hem dan uit zet, kun je later gewoon een kort telefoontje doen. Daar is niks geks aan. Probeer het zelf maar eens.
Ik kan de reactie van je vriend wel begrijpen. Als je om 23.00/23.30 uur afspreekt en je komt pas na 2.30 uur thuis zou ik me ook zorgen maken als ik hem was. Ik vind het ook raar dat je al die tijd niet op de klok gekeken hebt en niet in de gaten hebt gehad dat het al na 23.00 uur is.. Het is nogal een groot verschil! Ik vind dat je juist je excuses aan je vriend aan moet bieden, of je het nou bewust of onbewust gedaan hebt.
ik kende wel al FOUTE mannen, maar TO - jij bent echt een FOUTE vrouw zo te lezen, geen schuldgevoel of empathie. Jammer, dit belooft weinig goeds voor de toekomst, vrees ik.
Met die telefoon snap ik wel wat ze bedoeld.

Als ik mijn telefoon uit zette als de batterij echt bijna leeg was, knipperend streepje. Dan was er weer een streepje als ik deze weer aan zette.

Maar neemt niet weg dat het belachelijk is dat ze niet even een andere telefoon had gebruikt om te bellen of dergelijke. Of even gevraagd had of iemand misschien een oplader voor haar had.
quote:hipslala schreef op 19 oktober 2011 @ 19:30:

Ik heb wel gestudeerd, maar ik snap TO ook niet.

Het komt vast, omdat ik wel wat uitvoerde daar.Hier ook een..... Die dat schooltje ook heeft afgerond...maar er ook niks van snapt.
en de tijd vergeten ben je niet. Als je echt bij je vriend wilde zijn dan vroeg je wel tussen door "hoe laat is het'

en dan zag je dat het al laat was en ging je op tijd naar huis.
Joh TO, bied jij maar je onoprechte excuses aan.

We zien je morgen vast wel weer hier met een janktopic over je vriend die je heeft gedumpt.

Alvast een zakdoek nodig?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven