Pannen voor inductie

20-10-2011 11:48 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nieuwe koekenpannen (inductie) nodig, omdat de huidige beginnen te bladderen. Nu heb ik er 2 van Ikea, maar die zijn niet zo heel lang mee gegaan, dus ik wil liever een ander merk.

Ik zoek 3 koekenpannen in verschillende maten en een pan met een hoge rand en deksel (hapjespan). Wie heeft er tips?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Gewoon de hema, of blokker? Als er een magneet onder de pan blijft hangen is het inductie geschikt. Natuurlijk kun je hele dure pannen kopen, maar mij bevallen de gewone hema pannen heel goed.
Ik heb Silit, wel aan de prijs, maar bevalt tot nu toe (na 1,5jr) goed. Goed schoon te maken en blijven erg mooi. Wel wat zwaar bij bijv. afgieten.
Ik heb koekenpannen en braadpannen van BK, die vind ik het beste. Wel wat duurder, maar je doet er jaren en jaren mee.

BK-braadpannen heb ik in 2 maten. Daar doe ik alles in, heb geen aparte wok en hapjespan.

Van de pannen van Blokker eigen merk vind ik de bodems veel te dun, daar bakt alles in aan.
Tefal
Ik las net in een ander topic dat de handvaten bij BK warm werden. Heb jij daar geen last van Amarma?

Ik zal ook eens met een magneetje bij de Hema en Blokker gaan kijken. Ik heb wel meer pannen die niet speciaal voor inductie zijn en die het wel doen (magnetisch).
ik ben heel tevreden over mijn tefal koekenpan.

Als hapjespan heb ik net een pan van Valira aangeschaft, echt superdingen, ze zijn lichtgewicht met een stoer uiterlijk. Helaas zijn ze wel prijzig.
Welke pannen van Ikea heb je gekocht?

De goedkopere zijn idd. niet al te best van kwaliteit, maar de duurdere series zijn prima.
Ik kook ook op inductie. Mijn 'gewone'pannen heb ik van de hema en gaan nu al 9 jaar probleemloos mee. Wok en koekenpannen heb ik van Tefal. Deze zijn nu na 9 jaar alledrie aan vervanging toe. Vervangen na 9 jaar intensief gebruik vind ik echter heel redelijk.
Ik zag vanmiddag deze bij V&D, heb ik zelf ook en zijn er mooi en prettig.Maar misschien niet helemaal de soort pannen die je bedoelde.

Stuk goedkoper: ikea.

Die van "365+" zijn ook voor inductie. Is het neuzen op de ikeasite waard.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Ik heb volgens mij de 365+ serie. De gewone pannen daarvan zijn prima, maar de koekenpannen zijn al op hun eind na een paar jaar.

Ik heb nu die van de Hema besteld, komen dinsdag (ze hadden ze hier niet bij de Hema zelf). Eens kijken of dat wat is. Ik zal de andere genoemde merken ook eens googlen.
Gamuza, ik zoek echt koekenpannen, gewone kookpannen heb ik genoeg (van Ikea).
Tefal!
Ik heb de ervaring dat koekenpannen met tefal-achtige laag vaak te heet worden op inductie en dat die beschermlaag er dan van lieverlee afgaat. Vooral met de hand afwassen en daarna insmeren met een drupje olie, dan maakt het volgens mij verder niet zoveel uit welk soort/merk koekenpan je hebt.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
Die van Tefal zijn erg goed! Zijn wat duurder dan de rest, maar zoals Lunax zegt, ze gaan heel lang mee!
Wij hebben een pannenset bij Albert Heijn gekocht in een bonusaanbieding, volgens mij van Sigg, verder hebben we pannen van de Hema.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Juultje schreef op 20 oktober 2011 @ 15:57:

Ik las net in een ander topic dat de handvaten bij BK warm werden. Heb jij daar geen last van Amarma?

Ik zal ook eens met een magneetje bij de Hema en Blokker gaan kijken. Ik heb wel meer pannen die niet speciaal voor inductie zijn en die het wel doen (magnetisch).

Nee, bij mijn BKpannen worden de handvaten niet warm. Die zijn van kunststof.

Ik heb ooit een speciale inductiekoekenpan van Blokker geretourneerd omdat de truc met het magneetje weliswaar lukte, maar het magnetische veld veel kleiner was dan de bodem van de pan. Er zat maar een kleine cirkel ijzer/rvs in de bodem, de randen werden niet eens warm. Dan heb je helemaal niets aan de pan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven