Verjaardag
zondag 30 oktober 2011 om 09:33
quote:nola schreef op 30 oktober 2011 @ 09:29:
in dat geval, ik vind dat je verwend gedraagd, je aanstelt, en geen goede vriendin bent als je al zo snel pver een vriendschap na moet denken..Ik vond het gewoon telleurstellend (ook omdat ik dacht dat zij best een goede band met mijn kindje had), als jij dat ziet als verwend en aanstellen...dat kan....
in dat geval, ik vind dat je verwend gedraagd, je aanstelt, en geen goede vriendin bent als je al zo snel pver een vriendschap na moet denken..Ik vond het gewoon telleurstellend (ook omdat ik dacht dat zij best een goede band met mijn kindje had), als jij dat ziet als verwend en aanstellen...dat kan....
zondag 30 oktober 2011 om 09:37
Wat heb je tegen haar gezegd toen ze afbelde?
Waarom kan jij niet boven je teleurstelling zien en erkennen dat zij ook een leven heeft met familie en verjaardagen van hen?
hoe oud is jouw kindje? heeft het door gehad dat je vriendin er niet was?
Als jouw vriendin om andere momenten een prima band met jou en je kind heeft, waarom telt dat nu dan niet meer mee?
Waarom moet je nadenken over de vriendschap, en wat denk je dan?
Ga je het bespreekbaar maken met haar?
Waarom kan jij niet boven je teleurstelling zien en erkennen dat zij ook een leven heeft met familie en verjaardagen van hen?
hoe oud is jouw kindje? heeft het door gehad dat je vriendin er niet was?
Als jouw vriendin om andere momenten een prima band met jou en je kind heeft, waarom telt dat nu dan niet meer mee?
Waarom moet je nadenken over de vriendschap, en wat denk je dan?
Ga je het bespreekbaar maken met haar?
..popcorn?
zondag 30 oktober 2011 om 09:40
zondag 30 oktober 2011 om 09:47
Tja, ik ben zo'n vriendin. Ik heb al 20 jaar een vriendschap met mijn vriendin. Een paar jaar geleden kreeg ze een dochter. Daar waar ze nooit zo met kinderen bezig was veranderde haar wereld compleet, het draaide alleen nog om haar dochter.
In die jaren ervoor gingen we nooit naar elkaars verjaardag, dat was een familieaangelegenheid.
Op de eerste verjaardag van haar dochter nodigde ze me uit. Ik ben toen gegaan, het was tenslotte de eerste verjaardag van haar kindje.
Het voelde heel onwennig tussen al die familie die ik nooit eerder had gezien. Ik voelde me een vreeemde eend in de bijt tussen iets wat duidelijk een familiefeest was.
Op haar tweede en derde verjaardag ben ik niet geweest. Ik geloof dat vriendin inmiddels ook begrijpt dat ik niet kom en waarom. Heb besloten om gewoon rond die verjaardag een keer met haar en dochter af te spreken en die kleine dan een cadeautje te geven. Krijgt ze toch even de aandacht rond haar verjaardag en hoef ik niet tussen al die familie te zitten. Leek me een mooie oplossing waar we volgens mij allebei mee kunnen leven.
In die jaren ervoor gingen we nooit naar elkaars verjaardag, dat was een familieaangelegenheid.
Op de eerste verjaardag van haar dochter nodigde ze me uit. Ik ben toen gegaan, het was tenslotte de eerste verjaardag van haar kindje.
Het voelde heel onwennig tussen al die familie die ik nooit eerder had gezien. Ik voelde me een vreeemde eend in de bijt tussen iets wat duidelijk een familiefeest was.
Op haar tweede en derde verjaardag ben ik niet geweest. Ik geloof dat vriendin inmiddels ook begrijpt dat ik niet kom en waarom. Heb besloten om gewoon rond die verjaardag een keer met haar en dochter af te spreken en die kleine dan een cadeautje te geven. Krijgt ze toch even de aandacht rond haar verjaardag en hoef ik niet tussen al die familie te zitten. Leek me een mooie oplossing waar we volgens mij allebei mee kunnen leven.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
zondag 30 oktober 2011 om 09:47
Weet je, ik vind het gewoon erg dat iemand tijd en energie in een vriendschap steekt en dan vanwege zoiets als dit, ineens geen vriendin meer heeft omdat die in stilzwijgen besloten heeft dat alle voorafgaande moeite niets waard was.
Natuurlijjk is de verjaardag van jouw kind voor jou heel belangerijk, en dan wil je je vriendin erbij.
Maar in mijn ogen reageer je gewoon egoistisch en ik zou me ook heel gekwetst voelen als ik jouw vriendin was.
ze gaf aan te kijken of ze nog kon komen, en heeft je het netjes allemaal laten weten en kijk hoe jij doet..
Natuurlijjk is de verjaardag van jouw kind voor jou heel belangerijk, en dan wil je je vriendin erbij.
Maar in mijn ogen reageer je gewoon egoistisch en ik zou me ook heel gekwetst voelen als ik jouw vriendin was.
ze gaf aan te kijken of ze nog kon komen, en heeft je het netjes allemaal laten weten en kijk hoe jij doet..
..popcorn?
zondag 30 oktober 2011 om 09:49
Ja die vriendschap is een ingewikkelder verhaal....daar kan ik een ander topic over openen...maar dat doe ik (nu nog) niet. Het ging mij nu om de vraag over wat anderen zouden vinden als een hele goede vriendin niet (heel eventjes) op de verjaardag van de kindje zou komen.
Mijn dochter zelf heeft er niet naar gevraagd (zij is 4) en heeft het geloof ik niet door gehad.
Ik heb op de dag zelf ook niet meer gereageerd op haar sms...
Vriendin zou op gegeven moment langskomen, is ze ook geweest. Daarna niet meer elkaar gezien door omstandigheden (ruzie kan ik het niet echt noemen), dus heb het niet bespreekbaar kunnen maken.
Mijn dochter zelf heeft er niet naar gevraagd (zij is 4) en heeft het geloof ik niet door gehad.
Ik heb op de dag zelf ook niet meer gereageerd op haar sms...
Vriendin zou op gegeven moment langskomen, is ze ook geweest. Daarna niet meer elkaar gezien door omstandigheden (ruzie kan ik het niet echt noemen), dus heb het niet bespreekbaar kunnen maken.
zondag 30 oktober 2011 om 09:49
quote:missk01 schreef op 30 oktober 2011 @ 09:00:
Wat zouden ervan vinden als een hele goede vriendin niet op de verjaardag van je kindje zou komen, ook al had je de datum allang vantevoren doorgegeven en heeft zij met volle overtuiging toegezegd te komen. En haar reden was een verjaardag van een familielid....
Zou ik werkelijk prima vinden en me totáál niet druk om maken, geen seconde.
Ze had ook uberhaupt geen reden hoeven te geven, ze is mij toch geen verantwoording schuldig. Ik wil graag dat mensen op een verjaardag komen omdat ze zelf willen en kunnen.
En een kind zit op z'n verjaardag eerder te wachten op taart en vriendjes en vriendinnetjes en spelletjes dan op het bezoek van een volwassene.
Wat zouden ervan vinden als een hele goede vriendin niet op de verjaardag van je kindje zou komen, ook al had je de datum allang vantevoren doorgegeven en heeft zij met volle overtuiging toegezegd te komen. En haar reden was een verjaardag van een familielid....
Zou ik werkelijk prima vinden en me totáál niet druk om maken, geen seconde.
Ze had ook uberhaupt geen reden hoeven te geven, ze is mij toch geen verantwoording schuldig. Ik wil graag dat mensen op een verjaardag komen omdat ze zelf willen en kunnen.
En een kind zit op z'n verjaardag eerder te wachten op taart en vriendjes en vriendinnetjes en spelletjes dan op het bezoek van een volwassene.
zondag 30 oktober 2011 om 09:51
quote:nola schreef op 30 oktober 2011 @ 09:47:
Weet je, ik vind het gewoon erg dat iemand tijd en energie in een vriendschap steekt en dan vanwege zoiets als dit, ineens geen vriendin meer heeft omdat die in stilzwijgen besloten heeft dat alle voorafgaande moeite niets waard was.
ze gaf aan te kijken of ze nog kon komen, en heeft je het netjes allemaal laten weten en kijk hoe jij doet..Ik heb nergens in dit topic gezegd dat ik om deze reden de vriendschap verbroken heb, dat heb ik uberhaupt niet gedaan...
ze gaf aan te kijken of ze nog kon komen, en heeft je het netjes allemaal laten weten en kijk hoe jij doet..Ik heb nergens in dit topic gezegd dat ik om deze reden de vriendschap verbroken heb, dat heb ik uberhaupt niet gedaan...
zondag 30 oktober 2011 om 09:52
quote:missk01 schreef op 30 oktober 2011 @ 09:49:
Nou precies, en om wie draaide het nu eigenlijk?
Echt, als je je hier al druk om maakt... Laat iedereen toch lekker zelf bepalen waar ze wel of niet heengaan naar eigen inzicht. Het bezoek dat dan komt heeft er in ieder geval zin in en dat komt de sfeer wel ten goede.
Nou precies, en om wie draaide het nu eigenlijk?
Echt, als je je hier al druk om maakt... Laat iedereen toch lekker zelf bepalen waar ze wel of niet heengaan naar eigen inzicht. Het bezoek dat dan komt heeft er in ieder geval zin in en dat komt de sfeer wel ten goede.
zondag 30 oktober 2011 om 09:53
Kwam ze eerder wel altijd op de verjaardag van je dochter en komen jullie ook altijd op elkaars verjaardag?
Misschien heeft ze gewoon niet zo veel met kinderverjaardagen. Maar durft ze het niet te zeggen omdat ze je niet wil kwetsen.
Misschien heeft ze gewoon niet zo veel met kinderverjaardagen. Maar durft ze het niet te zeggen omdat ze je niet wil kwetsen.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
zondag 30 oktober 2011 om 09:53
Jee, zo drukte maken over een kinderverjaardag, bij mij bestaat vriendschap uit geen verplichtingen aan elkaar, maar er voor elkaar zijn in tijden dat het nodig is.Je doet leuke dingen met elkaar, ( als je er zin in hebt) maar totaal geen enkel verplichting, ook geen verjaardagen.
En dat na meer dan 30 jaar zelfde vriendin te hebben.
Elkaar waarderen, respecteren en een eeuwige vriendschap.
En dat na meer dan 30 jaar zelfde vriendin te hebben.
Elkaar waarderen, respecteren en een eeuwige vriendschap.
zondag 30 oktober 2011 om 09:55
Waar ik nog wel benieuwd naar ben is of je vriendin zelf kinderen heeft? Aangezien ik zelf geen kinderen heb en een vriendin van mij wel heb ik ook wel eens op het laatste moment besloten om toch iets anders te gaan doen. Heel erg van mij hoor, maar ze had er alle begrip voor. Zij deed de kinderverjaardag ook op zaterdagmiddag vanaf 12.00 uur. Een slechter moment kan ik niet bedenken! Werk de hele week, moet ff wat dingen in huis doen, boodschappen, chillen, winkelen, etc. Op zondagmiddag wat later dan 12 uur was voor mij alweer anders geweest, of op zaterdagavond. Natuurlijk ben ik wel op een later moment (op de dag dat ze echt jarig was langs geweest met een dik vet kado, want ik vind haar kindje echt fantastisch en superlief) maar tussen alle moeders op een kinderverjaardag blegh.......Misschien dat ik niet de enige ben die zo denkt en je vriendin ook? Gelukkig zei mijn vriendin al bij de uitnodiging tegen mij dat het een echte kinderverjaardag werd en dat ik ook op een ander moment mocht komen, dus voelde me ook niet zo "verplicht".