Verjaardag
zondag 30 oktober 2011 om 09:56
zondag 30 oktober 2011 om 10:01
Meteen bij het lezen kreeg ik het gevoel dat er al meer gebeurd is onlangs. Dat schrijf je later ook. En volgens mij is dat waar bij jou de schoen wringt, klopt dat? Ik kan me best voorstellen dat als er meer speelt, dat dit net iets teveel is. En dat het voor haar misschien een reden is geweest om af te bellen. Zou dat kunnen?
zondag 30 oktober 2011 om 10:02
Ik lees nu de laatste reacties, maar hier is veel meer aan de hand. Dit gaat niet om de verjaardag van je dochter. Er speelt al veel meer en veel langer. Was dit een soort van "druppel die de emmer deed overlopen?" Wat ze had gedaan, het was vast niet goed geweest. Als ze wel op de verjaardag was gekomen was vast haar humeur niet goed geweest, had ze het verkeerde kado meegenomen, was ze niet geinteresseerd genoeg geweest of iets anders. Je moet voor jezelf duidelijk krijgen wat er aan de hand is, daarna oplossen want vriendschappen zijn veel te dierbaar en zonde om te laten verwateren door niet eerlijk te zijn.
zondag 30 oktober 2011 om 10:02
Ik ben eind 20.
Vriendin heeft geen kids,maar wel met kids gewerkt.
En ik kan mij voorstellen dat men niet op een kinderverjaardag wil gaan zitten als je zelf geen kids hebt, maar zoals ik al eerder zei was het geen echte kinderverjaardag (familie was er, vrienden zonder kids, vrienden met kids, oud en jong). Gewoon net als mijn eigen verjaardag alleen kreeg mijn kind de kadootjes.
Vriendin heeft geen kids,maar wel met kids gewerkt.
En ik kan mij voorstellen dat men niet op een kinderverjaardag wil gaan zitten als je zelf geen kids hebt, maar zoals ik al eerder zei was het geen echte kinderverjaardag (familie was er, vrienden zonder kids, vrienden met kids, oud en jong). Gewoon net als mijn eigen verjaardag alleen kreeg mijn kind de kadootjes.
zondag 30 oktober 2011 om 10:06
Met andere woorden, je kind is behoorlijk verwend geweest op verjaardag, je geeft zelf een beetje rare draai aan het geheel, volle kamer met visite, kind niets te klagen, en één iemand die niet kan komen. afin, het leven gaat door.
soms gaat het allemaal niet zo als je zelf wilt.
Mischien verwacht je te veel van je vrienden en kennissen voor een kinder verjaardag.
soms gaat het allemaal niet zo als je zelf wilt.
Mischien verwacht je te veel van je vrienden en kennissen voor een kinder verjaardag.
zondag 30 oktober 2011 om 10:12
Idd er is veel meer aan de hand, op dit moment dan. Ten tijde van de verjaardag was er nog niks aan de hand (aan mijn kant dan). Ik heb mij wel verbaasd over het feit dat zij niet (eventjes) .op de verjaardag kwam, teleurgesteld was ik maar ik heb het voor mij gehouden (ook niet goed, dat weet ik). Maar door hoe de situatie nu is, doet mij wel terugdenken over die verjaardag. Vandaar dat ik die vraag erin gegooid heb....
zondag 30 oktober 2011 om 10:20
Ik begrijp niet waarom (kinder)verjaardagen vaak zo'n issue zijn. Ik vind verjaardagen de ergste feestjes die er zijn. Als ik kan ga ik wel even langs maar ik ga er nooit iets anders voor afzeggen.
Ik geef zelf ook nooit een feestje als ik jarig ben. Als je langs wilt komen prima maar ik nodig niemand uit. Ook de verjaardag van mijn dochter wordt niet zo groot gevierd.
Ik ga er dan ook vanuit dat niemand beledigd is als ik niet kom aangezien ik ook niemand 'verplicht' in een kringetje in mijn huiskamer te komen zitten om over de 'kindjes' te praten.
Ik denk dat je je moet realiseren dat dingen niet voor iedereen even belangrijk zijn. Dat maakt je vriendin geen slechtere vriendin.
Ik wil je wel nog even bedanken voor je topic, moet namelijk nog afbellen voor de verjaardag van dochter van hele goede vriendin
Ik geef zelf ook nooit een feestje als ik jarig ben. Als je langs wilt komen prima maar ik nodig niemand uit. Ook de verjaardag van mijn dochter wordt niet zo groot gevierd.
Ik ga er dan ook vanuit dat niemand beledigd is als ik niet kom aangezien ik ook niemand 'verplicht' in een kringetje in mijn huiskamer te komen zitten om over de 'kindjes' te praten.
Ik denk dat je je moet realiseren dat dingen niet voor iedereen even belangrijk zijn. Dat maakt je vriendin geen slechtere vriendin.
Ik wil je wel nog even bedanken voor je topic, moet namelijk nog afbellen voor de verjaardag van dochter van hele goede vriendin
zondag 30 oktober 2011 om 10:26
Gisteren trouwens de verjaardag van stiefdochter gevierd. M'n eigen zus met aanhang kon niet komen. Tja, niets aan te doen. Stiefdochter heeft er geen minder feestje om gehad hoor...die vermaakte zich prima met vriendjes en vriendinnetjes en had amper oog voor de volwassenen die er waren.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
zondag 30 oktober 2011 om 10:26
Het is net alsof je naar iets zoekt nu om je vriendin toch niet meer tegemoet te hoeven komen, ik wwet niet het is net wat te toevallig dat er ineens van alles meer speelt en je daarom terug grijpt naar de verjaardag terwojl er toen eigenlijk niets aan de hand was.
wie wilt zoekt mogelijkheden, wie niet wilt zoekt redenen...
jij zoekt redenen lijkt het wel.
jij zoekt redenen lijkt het wel.
..popcorn?
zondag 30 oktober 2011 om 10:27
quote:nola schreef op 30 oktober 2011 @ 10:26:
Het is net alsof je naar iets zoekt nu om je vriendin toch niet meer tegemoet te hoeven komen, ik wwet niet het is net wat te toevallig dat er ineens van alles meer speelt en je daarom terug grijpt naar de verjaardag terwojl er toen eigenlijk niets aan de hand was.
jij zoekt redenen lijkt het wel.Mooi gezegd!
jij zoekt redenen lijkt het wel.Mooi gezegd!
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
zondag 30 oktober 2011 om 10:28
quote:VotesforLeo schreef op 30 oktober 2011 @ 10:18:
Wat Nola zegt, het is echt erg vaag nu. Zoals ik het interpreteer na jouw laatste reactie, reken je haar nu af op het feit dat ze niet is gekomen? Daarvoor alles koek en ei?Daarvoor ging alles goed en daarna ook nog even. En ik reken haar niet af n.a.v. de verjaardag. Doordat (een tijdje na de verjaardag) zij haar ongenoegen ergens over uitsprak, heb ik op dit moment geen contact met haar (heb wel geprobeerd een afspraak te maken om het face tot face uit spreken, maar zij gaf aan daar nog niet aan toe te zijn). Doordat zei haar ongenoegen heeft uitgesproken over hoe bepaalde dingen tussen ons zijn gegaan, ben ik ook gaan nadenken. En vraag ik mij meerdere dingen af, o.a. de vraag omtrent de verjaardag.... Ik ben zelf zo dat ik mij snel over dingen probeer heen te zetten en er toch een leuke dag van te maken...en dus flexibel ben en de ander het ook naar de zin te laten hebben (lijkt mij niet egoïstisch).
Wat Nola zegt, het is echt erg vaag nu. Zoals ik het interpreteer na jouw laatste reactie, reken je haar nu af op het feit dat ze niet is gekomen? Daarvoor alles koek en ei?Daarvoor ging alles goed en daarna ook nog even. En ik reken haar niet af n.a.v. de verjaardag. Doordat (een tijdje na de verjaardag) zij haar ongenoegen ergens over uitsprak, heb ik op dit moment geen contact met haar (heb wel geprobeerd een afspraak te maken om het face tot face uit spreken, maar zij gaf aan daar nog niet aan toe te zijn). Doordat zei haar ongenoegen heeft uitgesproken over hoe bepaalde dingen tussen ons zijn gegaan, ben ik ook gaan nadenken. En vraag ik mij meerdere dingen af, o.a. de vraag omtrent de verjaardag.... Ik ben zelf zo dat ik mij snel over dingen probeer heen te zetten en er toch een leuke dag van te maken...en dus flexibel ben en de ander het ook naar de zin te laten hebben (lijkt mij niet egoïstisch).
zondag 30 oktober 2011 om 10:31
zondag 30 oktober 2011 om 10:32
Ben jij altijd zo lekker "duidelijk"? Ik begrijp er geen bal van.
Je vraag is wat wij ervan vinden dat vriendin niet op verjaardag van kind was. (Dat lijkt mij persoonlijk geen probleem. Mijn beste vriendin is er ook lang niet altijd. Ze is ook de peetmoeder van onze kinderen. So what.)
Maar blijkbaar is dit toch niet de vraag, want er is meer aan de hand. Onze antwoorden zijn duidelijk niet wat je zoekt. Hoe moeten wij in vredesnaam hier iets zinnigs over zeggen als je niet vertelt wat er gebeurd is, maar daar wel hints over geeft? Leg ff gewoon uit wat er is en bespaar ons de moeite om het uit je te moeten peuteren. Jij wil toch advies?
Je vraag is wat wij ervan vinden dat vriendin niet op verjaardag van kind was. (Dat lijkt mij persoonlijk geen probleem. Mijn beste vriendin is er ook lang niet altijd. Ze is ook de peetmoeder van onze kinderen. So what.)
Maar blijkbaar is dit toch niet de vraag, want er is meer aan de hand. Onze antwoorden zijn duidelijk niet wat je zoekt. Hoe moeten wij in vredesnaam hier iets zinnigs over zeggen als je niet vertelt wat er gebeurd is, maar daar wel hints over geeft? Leg ff gewoon uit wat er is en bespaar ons de moeite om het uit je te moeten peuteren. Jij wil toch advies?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
zondag 30 oktober 2011 om 10:33
quote:hipslala schreef op 30 oktober 2011 @ 10:31:
Het klinkt dus wel als een kinderverjaardag. Zo'n dramatische in een kring zeker, brrr.
Vanaf 12:00 uur, nou party hardy...
Je overdrijft wel hoor TO. Als je denkt dat de wereld om jouw kind draait, dan moet je even wakker worden.
Is ze je enige vriendin? Zo komt het over op mij.De wereld draait zeker niet alleen om mijn kind, zo ben ik niet. In antwoord op jouw vraag, nee.
Het klinkt dus wel als een kinderverjaardag. Zo'n dramatische in een kring zeker, brrr.
Vanaf 12:00 uur, nou party hardy...
Je overdrijft wel hoor TO. Als je denkt dat de wereld om jouw kind draait, dan moet je even wakker worden.
Is ze je enige vriendin? Zo komt het over op mij.De wereld draait zeker niet alleen om mijn kind, zo ben ik niet. In antwoord op jouw vraag, nee.
zondag 30 oktober 2011 om 10:36
Ah, JIJ hebt iets gedaan waar ZIJ boos over is. En nu vraag je je af of ze er daarom niet was? Of vind je dat ze zich er toch overheen had moeten zetten? (want dat zeg jij ook te doen)
Of wil je haar toevallig voor de voeten werpen dat ze zelf boter op haar hoofd heeft, want ZIJ was er ook niet op die verjaardag?
Of wil je haar toevallig voor de voeten werpen dat ze zelf boter op haar hoofd heeft, want ZIJ was er ook niet op die verjaardag?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
zondag 30 oktober 2011 om 10:37
quote:missk01 schreef op 30 oktober 2011 @ 09:16:
Ik vind het ook heel normaal dat je naar de verjaardag van een familielid gaat....maar die vriendin had toegezegd te komen en de verjaardag van mijn kindje was al vanaf 12 uur (mensen mochten zelf weten wanneer ze zouden komen). Dus dan lijkt het mij dat je wel ff een uurtje vrij kan maken om langs te komen, het was allemaal in dezelfde woonplaats (geen kilometers van elkaar vandaan).
Was de verjaardag op zaterdag? Misschien moest ze nog boodschappen doen, de was, misschien was er wat anders.
Ik zou me er in elk geval niet druk over maken.
Ik vind het ook heel normaal dat je naar de verjaardag van een familielid gaat....maar die vriendin had toegezegd te komen en de verjaardag van mijn kindje was al vanaf 12 uur (mensen mochten zelf weten wanneer ze zouden komen). Dus dan lijkt het mij dat je wel ff een uurtje vrij kan maken om langs te komen, het was allemaal in dezelfde woonplaats (geen kilometers van elkaar vandaan).
Was de verjaardag op zaterdag? Misschien moest ze nog boodschappen doen, de was, misschien was er wat anders.
Ik zou me er in elk geval niet druk over maken.
Later is nu