verschrikkelijk

31-10-2011 13:47 256 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Jeetje wat naar voor je, kan me de schuldgevoelens voorstellen hoewel die absoluut niet nodig zijn; wat die jongen gedaan heeft een naam; verkrachting/aanranding.

Helemaal erg is, dat het is gebeurd op een plek waar je je veilig waande.

Misschien is het een idee om naar je huisarts te gaan? Ik kan me voorstellen dat je wel wat hulp kunt gebruiken bij de verwerking hiervan, maar ook hulp bij het ter sprake brengen bij je vriend.

Trek je aub niets aan van de mensen die beginnen te roepen dat je niet zoveel had moeten zuipen; alsof dat maar een vrijbrief is om iemand te verkrachten/ aan te randen.
This is not kosher!
Soa test heb ik gedaan(negatief), toch lijkt aangifte zo'n big issue..dit is de eerste keer dat ik er wat over heb ' verteld'. Het knaagt al die tijd aan me en ik barst bijna uit elkaar omdat ik hier advies over nodig heb, super bedankt allemaal

Mijn grootste issue is gewoon het bedrog..eigenlijk wil ik het niet vertellen aan mijn vriend, ten eerste haal ik het dan weer op en ten tweede ontstaat er een drama waar ik gewoon totaal geen zin in heb. Niemand in mijn omgeving weet er nog van, geen vriendin, niemand en dat lijkt me ook het beste.

Met een professioneel iemand praten wil ik misschien wel..maar dat roept ook weer vragen op bij mijn vriend!

Dit heeft iniedergeval al HEEL erg geholpen, en ik heb sinds die ene nacht ook weer lekker een potje keihard gejankt.
Heb ik dit verhaal een paar weken of maanden geleden niet ook al gelezen hier?
Ik zou beginnen met eerlijk zijn naar je vriend.

Niet langer verzwijgen.
Moet je ook niet zoveel zuipen. Ik ga er maar vanuit dat die jongen ook zo zat was en dan krijg je dat soort dingen. Dus vindt het een beetje onzin om de slachtoffer uit te gaan hangen.

Maar zie dat de meeste het niet met mijn eens zijn.
Vanwaar het schuldgevoel Maria?

Vond je het stiekem opwindend op het moment zelf?
Ik snap dat je geen drama wil,echter denk ik dat het beter is wel de zaak open te gooien.

Hier ga je tot in de lengte der dagen last van krijgen en dit geheim gaat zwaar op je drukken.

Je hebt niets verkeerd gedaan, ook niet te dronken zijn.

Dat is weliswaar niet handig, maar je waande je in een veilige omgeving met bekenden en bedenkt niet dat er misbruik van je dronkenschap gemaakt zal worden.
quote:Rik78 schreef op 31 oktober 2011 @ 14:09:

Vanwaar het schuldgevoel Maria?

Vond je het stiekem opwindend op het moment zelf?En dit slaat waar op?
Ik verbaas me er eigenlijk wel over dat zoveel mensen 'verkrachting' roepen. Dat vind ik wel een erg groot woord. Hij heeft (misschien zelf ook verre van nuchter) zich niet netjes gedragen, dat lijkt me duidelijk. Maar wordt het probleem nu niet alleen maar nog groter gemaakt voor TO? Praten met vrienden die erbij waren, getuigen zoeken, aangifte doen, dat is allemaal nogal wat.

TO, ik vind niet dat je dit als vreemdgaan moet zien en het niet groter moet maken dan het is. Het is gebeurd, probeer het van je af te zetten.
Alcohol maakt meer kapot dan je lief is. Dus leer hieruit voor de volgende keer. Nooit meer zoveel drinken zodat je niet meer weet wat je doet.
opwindend?

het is ' seks' met een ander terwijl je een vriend hebt.

is dat niet schuldgevoel waardig?

Ik moet er bijna van kotsen als ik er aan denk.
Dus jij vindt het zomaar binnendringen bij een willekeurige dronken vrouw geen verkrachting?!
Voor hetzelfde zit die knul ook thuis van WTF.
Je pik in een dronken vrouw steken heet niet netjes gedragen...

Oke dan.
Zolang TO niet weet wat er die avond precies is gebeurd en wij dus al helemaal niet, vind ik het niet gepast om al te spreken van verkrachting.

TO, je moet dit wel aan iemand vertellen. Dit is niet iets om je voor te schamen. Je bent er zo van in de war, dit moet je delen met iemand. Ook kun je samen met iemand proberen het verhaal helder voor jezelf te krijgen. Dan weet je of je stappen moet ondernemen of niet.
quote:maria89 schreef op 31 oktober 2011 @ 14:12:

opwindend?

het is ' seks' met een ander terwijl je een vriend hebt.

is dat niet schuldgevoel waardig?

Ik moet er bijna van kotsen als ik er aan denk.dat was ik..
Deze discussie is een paar maanden geleden ook al eens gevoerd, soortgelijk verhaal.

Helaas bleek daar ook al dat er nog steeds mensen zijn die de schuld bij de vrouw neerlegt.

Hadden ze maar niet moeten zuipen/dat korte rokje aan moeten trekken/ niet moeten zoenen en de verwachting wekken dat er gen**kt kon worden. Want ja, dan vraag je erom.

Welkom in 2011...
This is not kosher!
Gekke vraag misschien, maar weet je sowieso zeker dat hij in je zat, gezien je beschonken toestand? Als ik niet opgewonden ben, komt er nog geen vinger in (ook niet nu ik 2 bevallingen en heel veel seks verder ben). Ik vind het geen vreemdgaan, omdat het tegen je wil was, maar ik zou er niet alles voor overhoop gaan halen. Probeer het wel te verwerken, eventueel met hulp van een goede vriendin of een professional.
quote:feeks schreef op 31 oktober 2011 @ 13:55:

[...]Het is maar de vraag of ze verkracht is, als ze zelf meedeed dan niet. Dat het niet netjes is van die jongen staat boven water,maar TO had niet zoveel moeten drinken dat ze geen remmingen meer had.

Dit lijkt me een eerlijke voorstelling van zaken. Heb je aanwijzingen dat die jongen met opzet jou gekozen had omdat je te dronken was om weerstand te bieden? In dat geval zou ik het wel verkrachting noemen en moet je gewoon aangifte doen.

Vreemdgaan was het zowieso niet. Hoogstens dommigheid vanwege dat gezuip en de situatie (passieve toestemming) die daardoor mogelijk is ontstaan.
quote:amand1969 schreef op 31 oktober 2011 @ 14:15:

[...]

Dit lijkt me een eerlijke voorstelling van zaken. Heb je aanwijzingen dat die jongen met opzet jou gekozen had omdat je te dronken was om weerstand te bieden? In dat geval zou ik het wel verkrachting noemen en moet je gewoon aangifte doen.

Vreemdgaan was het zowieso niet. Hoogstens dommigheid vanwege dat gezuip en de situatie (passieve toestemming) die daardoor mogelijk is ontstaan.Bedoel je dat TO wellicht toestemming gegeven had aan die jongen?
wellhello wijzigde dit bericht op 31-10-2011 14:21
Reden: Iets over het hoofd gezien
% gewijzigd
This is not kosher!
En wat heeft het spelende meisje nu geleerd?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 31 oktober 2011 @ 14:19:

En wat heeft het spelende meisje nu geleerd?
Ik zal nooit in het geval van een verkrachting de schuld bij de vrouw neerleggen, maar uit alles wat ik van TO lees, heeft zij zelf volgens mij nergens aangegeven dat ze verkracht is of het zo ziet. Haar probleem is dat ze het gevoel heeft dat ze haar vriend heeft bedrogen. Zo lees ik het. Als er dan verkrachting en aangifte en getuigen geroepen wordt, ja, dan ben ik van mening dat je het groter maakt dan het is.
Er is gewoon een wet die mensen beschermd wanneer ze aangerand/verkracht worden in staat van verminderde bewustzijn.

Je kan het niet af doen als zijnde had je maar niet zoveel moeten drinken.

Het is strafbaar seks te hebben met iemand die zich door verminderde bewustzijn niet heeft kunnen verweren of heeft kunnen aangeven dit niet te willen.
quote:anonanas schreef op 31 oktober 2011 @ 14:22:

Ik zal nooit in het geval van een verkrachting de schuld bij de vrouw neerleggen, maar uit alles wat ik van TO lees, heeft zij zelf volgens mij nergens aangegeven dat ze verkracht is of het zo ziet. Haar probleem is dat ze het gevoel heeft dat ze haar vriend heeft bedrogen. Zo lees ik het. Als er dan verkrachting en aangifte en getuigen geroepen wordt, ja, dan ben ik van mening dat je het groter maakt dan het is.Helemaal mee eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven