verschrikkelijk

31-10-2011 13:47 256 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:knyntsje schreef op 31 oktober 2011 @ 15:10:

Ben benieuwd wat men zou roepen als het hun zoon betrof!

Ik mag hopen dat mijn zoon inmiddels heel goed door mij in zijn oren heeft geknoopt dat je met je tengels van vrouwen afblijft wanneer ze niet willen of niet in staat zijn dit aan te geven, dan wel de situatie goed in te schatten.

Ik zou niet weten waarom ik daar een andere mening in zou moeten hebben als het mijn zoon betreft.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 31 oktober 2011 @ 15:28:

[...]

Waarom heb jij schuldgevoelens?

Jij wilde dit niet. Dat beweer/zeg je immers.

Jij hebt jouw gevoel laten downgraden door meneer met zijn pielemans omdat hij heeft gezegd, dat jij niet druk moet maken, want er is bijna niets gebeurd.

Heb je nu wel meegewerkt of niet? Is het het laatste dan heb jij niets uit te leggen aan je vriend. Je bent verkracht/aangerand/whatever.

Heb je wel meegewerkt, tsja..leg dat dan maar eens uit.Omdat ze zich schaamt! Slachtoffers van zedenmisdrijven schamen zich heel vaak. Ik blijf het herhalen hier, want kennelijk snappen maar heel weinig bezoekers van dit forum hoe dat proces werkt...
Fijn dat iedereen nu 'verkrachting' loopt te gillen. TO was zo dronken dat ze niet eens meer kon lopen. Haar herinneringen zijn in alcohol beneveld en daardoor minder betrouwbaar. Inclusief de herinneringen aan haar eigen aandeel in dit lepeltje-lepeltje avontuur.

Get over it, drink voortaan wat minder en deel geen kamers met dronken mensen van het andere geslacht. Tegen je vriend vertel je gewoon niets, want dan wordt ieder avondje uit waar hij niet bij is misschien wel een discussiepunt.
quote:ondernemer schreef op 31 oktober 2011 @ 15:31:

Fijn dat iedereen nu 'verkrachting' loopt te gillen. TO was zo dronken dat ze niet eens meer kon lopen. Haar herinneringen zijn in alcohol beneveld en daardoor minder betrouwbaar. Inclusief de herinneringen aan haar eigen aandeel in dit lepeltje-lepeltje avontuur.

Get over it, drink voortaan wat minder en deel geen kamers met dronken mensen van het andere geslacht. Tegen je vriend vertel je gewoon niets, want dan wordt ieder avondje uit waar hij niet bij is misschien wel een discussiepunt.

Ik hoop dat jij er zo ook over denkt als je zaakje eens overvallen wordt...beroepsrisico, hoort erbij, get over it.

Nope
quote:lilaemme schreef op 31 oktober 2011 @ 15:30:

[...]

Omdat ze zich schaamt! Slachtoffers van zedenmisdrijven schamen zich heel vaak. Ik blijf het herhalen hier, want kennelijk snappen maar heel weinig bezoekers van dit forum hoe dat proces werkt...

Dat begrijp ik. Daarom stel ik die vraag ook zo lomp aan TO, mss dringt het dan tot haar door, dat zij zich niet hoeft te schamen.

Ze is het nl zelf doorlopend aan ;t afzwakken.

Ik was stomdronken, hij heeft gezegd dat er niets gebeurd was, etc..

En BGB heeft alweer de beste omschrijving gegeven! na mij...terwijl ik aan t aanvullen was.
Nope
quote:maria89 schreef op 31 oktober 2011 @ 14:58:

Het gaat er mij het meest om of ik mijn vriend heb bedrogen of niet, )

Nee. Je hebt geen eens de tijd of kans gehad om een afweging te maken om wel of niet te neuken; dat werd voor je beslist. Je hebt het niet uitgelokt want je lag te slapen.

Gelukkig voor jou voel je het niet als een verkrachting, maar wel jammer dat je het zelf - een beetje - als vreemdgaan voelt.

Iemand probeerde wat met jou te doen waar je - als je nuchter zou zijn geweest - een stokje voor zou hebben gestoken. Zo moet je het zien.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lieve TO,

echt het maakt niet uit of je lichaam onverwacht heeft gereageerd. Als het verhaal is zoals opgeschreven heb je geen aanleiding gegeven voor die jongen om bij jou binnen te dringen..Ik hoop dat je je dit beseft, ik hoop dat je er echt met iemand over praat en dat je het een plekje kan geven.

Het feit dat je schuldgevoelens hebt wil niet zeggen dat je ook echt schuldig bent aan wat er gebeurd is...

[...]

Omdat ze zich schaamt! Slachtoffers van zedenmisdrijven schamen zich heel vaak. Ik blijf het herhalen hier, want kennelijk snappen maar heel weinig bezoekers van dit forum hoe dat proces werkt...Alsnog is het belangrijk dat ze het haar vriend gaat vertellen. Desnoods, als ze echt niet durft, met hulp van een psycholoog ofzo.
Het is een bekend gegeven dat slachtoffers van incest, (jarenlang) misbruik, seks onder dwang en verkrachting, vaak het idee hebben dat ze het zelf wel uitgelokt zullen hebben. Soms reageerde hun lichaam zelf met opwinding, waardoor de verwarring compleet is. Ze voelen zich schuldig, slecht en vies over zichzelf.

Verkrachting? Nee, ze zullen er zelf wel schuldig aan zijn. En durven er dus met niemand over te praten.

Verkrachting, zo zien we in films, gebeurt gewelddadig in de bosjes met een mes op je keel. Dat is pas verkrachting.

Het gebeurt niet in je eigen bed, of met een bekende, of op een veilige plek etc. Dan ben je er toch vast wel zelf schuldig aan. Toch?

Dat maakt de verwarring, het schuldgevoel en de angst erover te praten zo groot.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 31 oktober 2011 @ 15:32:

[...]

Ik hoop dat jij er zo ook over denkt als je zaakje eens overvallen wordt...beroepsrisico, hoort erbij, get over it.

Tsja. Dronkenschap leidt nu eenmaal tot ongeremdheid en soms tot dingen waar je achteraf spijt van hebt. Dat is geen beroepsrisico (ik ken geen beroepen die verplichten tot alcoholinname). Zie het meer als een verhoogde kans op problemen door het welbewust nemen van bepaalde risico's.
quote:Twinkle1001 schreef op 31 oktober 2011 @ 15:36:

Het is een bekend gegeven dat slachtoffers van incest, (jarenlang) misbruik, seks onder dwang en verkrachting, vaak het idee hebben dat ze het zelf wel uitgelokt zullen hebben. Soms reageerde hun lichaam zelf met opwinding, waardoor de verwarring compleet is. Ze voelen zich schuldig, slecht en vies over zichzelf.

Verkrachting? Nee, ze zullen er zelf wel schuldig aan zijn. En durven er dus met niemand over te praten.

Verkrachting, zo zien we in films, gebeurt gewelddadig in de bosjes met een mes op je keel. Dat is pas verkrachting.

Het gebeurt niet in je eigen bed, of met een bekende, of op een veilige plek etc. Dan ben je er toch vast wel zelf schuldig aan. Toch?

Dat maakt de verwarring, het schuldgevoel en de angst erover te praten zo groot.en zo is het!
Als TO door haar eigen gevoelens overvallen wordt, is de beste raad mijns inziens: TO ga naar een psycholoog/in therapie/als je dat nog niet durft, neem dan 1 persoon dichtbij in vertrouwen, misschien dat die je verder kan helpen om die stap te nemen.

Als je het zelf niet meer ziet, kan je beter om hulp vragen.

Probeer terug te halen wat je mist, praat erover.
quote:lilaemme schreef op 31 oktober 2011 @ 15:26:

[...]

Héél véél slachtoffers ontkennen in eerste instantie. Willen het niet weten. Voelen zich schuldig. Schamen zich. TO is verkracht. En ze ontkent het. Ze voelt zich schuldig. Schaamt zich. Klinkt bekend...

Mij ook.

Het is natuurlijk prettig voor To als ze zich echt niet verkracht voelt, maar tegelijk komen daarbij andere nare gevoelens bij kijken.

Het schuldgevoel, bang dat het vreemdgaan is dat maakt het toch een stuk minder prettig als het lijkt.

Ze is in de war, overstuur geweest die nacht en na maanden draagt ze nog dit geheim waar ze zich geen raad mee weet.

Al met al genoeg redenen om een bezoekje aan de huisarts te brengen en je evt, door te laten sturen om er met iemand over te praten die je verwarrende gevoelens op een rijtje zet samen met je.
quote:MonaTwist schreef op 31 oktober 2011 @ 15:38:

Als TO door haar eigen gevoelens overvallen wordt, is de beste raad mijns inziens: TO ga naar een psycholoog/in therapie/als je dat nog niet durft, neem dan 1 persoon dichtbij in vertrouwen, misschien dat die je verder kan helpen om die stap te nemen.

Als je het zelf niet meer ziet, kan je beter om hulp vragen.

Probeer terug te halen wat je mist, praat erover.

Inderdaad.

TO, laat het er in ieder geval niet bij zitten. Anders zul je nog heel lang met deze rotgevoelens rondlopen.
quote:ondernemer schreef op 31 oktober 2011 @ 15:37:

[...]

Tsja. Dronkenschap leidt nu eenmaal tot ongeremdheid en soms tot dingen waar je achteraf spijt van hebt. Dat is geen beroepsrisico (ik ken geen beroepen die verplichten tot alcoholinname). Zie het meer als een verhoogde kans op problemen door het welbewust nemen van bepaalde risico's.

Je zegt dat ze zelf dit risico heeft gelopen door zich te bezatten?

Ze heeft er zelf schuld aan, vind jij?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:amand1969 schreef op 31 oktober 2011 @ 15:22:

[...]

Misschien was hij ook wel dronken. Ik was er niet bij. Dat gezuip van iedereen maakt het niet makkelijker om het hele gebeuren in te schatten.Onzin! Als je iemand doodrijdt als je dronken bent, is het een misdrijf. Als je iemand verkracht als je dronken bent is dat ook een misdrijf. Ook als je slachtoffer zelf ook dronken was. Dat doet er namelijk niet toe.

[...]

Omdat ze zich schaamt! Slachtoffers van zedenmisdrijven schamen zich heel vaak. Ik blijf het herhalen hier, want kennelijk snappen maar heel weinig bezoekers van dit forum hoe dat proces werkt...

Dat weet je niet! Ik denk toch echt dat je ermee uit moet kijken iemand in een slachtofferrol te duwen. En, zoals ik in een eerdere posting al vermeldde, ik ben zelf slachtoffer van een verkrachting, lang geleden, achter me gelaten en verwerkt, dus ik weet hoe het proces bij mij werkte. En ik zeg het hier nogmaals. Het strijkt me tegen de haren in om steeds maar weer iemand te vertellen dat ze verkracht is, terwijl ze hier voor een heel ander advies komt.

En ik kan het niet goed uitleggen, maar op de een of andere manier voelt het voor mij alsof je hiermee ook de échte slachtoffers van verkrachting (al dan niet met geweld) tekort doet. Zo voel ik dat.

[...]

Die bank met die dikke kluis...

Die benzinepomp met de kassa....

Die supermarkt met die uitdagende biefstukken....

Die bejaarde mevrouw met een gouden ketting rond haar nek....

Die scooter op het station met een gewoon slot en geen 300 kettingsloten en bewaker ernaast....

ja, ja...ik snap 'm...beroepsrisico...
Nope
TO kan je het niet met je familie bespreken? Met je moeder misschien? Ik zou in deze situatie zeker met mijn moeder praten, weet niet of dat voor jou een mogelijkheid is.

[...]

Tsja. Dronkenschap leidt nu eenmaal tot ongeremdheid en soms tot dingen waar je achteraf spijt van hebt. Dat is geen beroepsrisico (ik ken geen beroepen die verplichten tot alcoholinname). Zie het meer als een verhoogde kans op problemen door het welbewust nemen van bepaalde risico's.Tsja, maar dat is het dus niet! Terwijl ze dronken aan het feesten was heeft ze toch met niemand gezoend? Ze is bij niemand in bed gestapt, etc. etc. Het is volkomen onterecht dat TO hier zich schuldig over zou moeten voelen...
quote:anonanas schreef op 31 oktober 2011 @ 15:40:

[...]

Dat weet je niet! Ik denk toch echt dat je ermee uit moet kijken iemand in een slachtofferrol te duwen. En, zoals ik in een eerdere posting al vermeldde, ik ben zelf slachtoffer van een verkrachting, lang geleden, achter me gelaten en verwerkt, dus ik weet hoe het proces bij mij werkte. En ik zeg het hier nogmaals. Het strijkt me tegen de haren in om steeds maar weer iemand te vertellen dat ze verkracht is, terwijl ze hier voor een heel ander advies komt.

En ik kan het niet goed uitleggen, maar op de een of andere manier voelt het voor mij alsof je hiermee ook de échte slachtoffers van verkrachting (al dan niet met geweld) tekort doet. Zo voel ik dat.

Waarom zou zij geen slachtoffer van echte verkrachting zijn?

Enkel om dat ze het zo niet voelt?

Sec gezien is het gewoon verkrachting.

Prettig dat ze de zwaarte daarvan zo niet ervaart, maar eerder al benoemde ik dat ze daar andere verwarrende gevoelens bij kado krijgt( die overigens niet veel afwijken van de gevoelens na een verkrachting)

Het gebeuren is niet onder" verzachtende" omstandigheden door alcohol anders.
Als ik sommige reacties, val ik van mijn stoel...
World of Warcraft: Legion
quote:iry schreef op 31 oktober 2011 @ 15:45:

[...]

Prettig dat ze de zwaarte daarvan zo niet ervaart, maar eerder al benoemde ik dat ze daar andere verwarrende gevoelens bij kado krijgt( die overigens niet veel afwijken van de gevoelens na een verkrachting)

Weet je, ik vind dit al iets wat ze beter met een psycholoog ofzo zou kunnen bespreken. Die conclusie kunnen wij niet voor haar trekken, of ze nu verkracht is of niet. Of hoe ze het zelf moet zien.

Dit kan ze beter met haar psycholoog bespreken en er uitkomen.

De discussie hier maakt het alleen maar nog verwarrender.
quote:lilaemme schreef op 31 oktober 2011 @ 15:39:

[...]

Onzin! Als je iemand doodrijdt als je dronken bent, is het een misdrijf. Als je iemand verkracht als je dronken bent is dat ook een misdrijf. Ook als je slachtoffer zelf ook dronken was. Dat doet er namelijk niet toe.

Op zich een correcte redenering. Ik vermoed alleen dat de waarheidsvinding hier niet mee gaat vallen. Er waren geen getuigen. Als iemand zelf aangeeft dat ze te dronken was om te lopen, dan zijn haar herinneringen aan dit incident en vooral aan wat er aan vooraf is gegaan vermoedelijk nogal beneveld. Feit is dat alcohol remmingen wegneemt waardoor mensen dingen doen die ze niet doen als ze nuchter zijn. Dat geldt voor mannen, maar ook voor vrouwen.

Ik lees ook nergens dat TO zich verkracht voelt, wel voelt ze dat ze is vreemdgegaan. Ik hoop dat ze dit voorval van zich af kan zetten met wat morele steun. Mijn tip zou zijn om het 'een plekje te geven' en het niet op te biechten. Dat zeg ik omdat dit waarschijnlijk het minst slechte scenario is. Liever een geheimpje erbij dan nog meer drama om een voorval dat ze waarschijnlijk het liefste snel wil vergeten.
quote:iry schreef op 31 oktober 2011 @ 15:45:

[...]

Ik heb nergens alcohol als verzachtende omstandigheid genoemd. Ik ben enkel afgegaan op wat TO vertelt en hoe TO zich voelt over wat er gebeurd is. En ik vertel erbij hoe ik mij voel over deze discussie (maar eigenlijk doet dat er niet toe).

Ik ben hier klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven