Hulp bij inrichting huis gezocht

03-11-2011 16:53 37 berichten
Wie oh wie kan ons helpen met de inrichting van onze nieuwe woning? Wij zijn een stel die binnenkort gaan verhuizen naar een ontzettend leuk huis. Ondanks dat we altijd onwijs goede ideeen hebben voor de inrichting van de woning, is dat ons eigenlijk nog nooit gelukt.

Wie heeft er verstand van en vind het leuk of volgt er bijvoorbeeld een opleiding om ons aan de hand van foto's helpen? Het gaat bij ons vooral om de kleur die we de wanden het beste kunnen verven in combinatie met ons bankstel, vloer en de keuken.

We zouden je eeuwige dankbaar zijn
Alle reacties Link kopieren
Waarom gooi je niet wat foto's op het topic, zodat we allemaal mee kunnen denken?

Heb ooit zo'n cursus binnenhuisarchitectuur gedaan, maar ik denk dat het vooral gaat om wat jij mooi vind, wat je smaak is. Daar heb je zélf het meest verstand van lijkt mij
wat voor meubels heb je al, wat wil je kopen, wat voor sfeer wil je?

zet wat fotos hiervan in een aparte map in je pc.

mocht je dan nog hulp willen hebben, moet je ze maar even in dit forum plaatsen.
Ik doe heel de dag niet anders dan deze adviezen geven. Zet idd maar wat foto's hier op het topic. Wil best meedenken...
Nou TO, kom maar op. Ik heb er zin an!
Ja. Doe eens wat foto's?
Ja ik ben ook benieuwd! Foto's zeggen meer dan 1000 worden dus kom maar op
Hahaha, leuk al jullie reactie's!! Ga vanavond meteen even foto's maken van ons bankstel en zal dan de nieuwe foto's van de woning er bij zetten als dat me lukt.

Euhm...kan iemand me meteen uit leggen hoe ik dat moet doen?
Foto's! Ik heb een voorbeeldige smaak maar moet wel plaatjes hebben, en liefst een plattegrond.
Ja een plattegrond is wel een must!
Laat ook even weten welke stijl je wilt.

Modern, landelijk of misschien design.
SAINTJE ik raad je aan om op photobucket een accoutn aan te maken en hierin je fotos te plaatsen.

als je dat hebt gedaan kun je ze op viva plaatsen.

als je een nieuw antwoord hier wilt zetten, staat er bovenin een icoontje met een vierkant bruine lijst met een soort van berg erin. als je hier op klikt, kun je de link plaatsen van de foto.
Weggehaald ivm herkenbaarheid.
Overigens kan je de stof van onze bank vergelijken met de bank die zij hebben staan.
Toen werd het angstvallig stil lastig he?
Oh, ik ben verliefd op je keuken en op je badkamer!!!

Wil je het een beetje in die stijl houden; beetje design/modern/strak/glans?
Mooi he?! Zijn er ook zo blij mee!! hadden even onze twijfels over de kleur van de keuken maar toen we hem zagen waren we verliefd!

En ja, een beetje die richting in maar niet te strak en behalve de keuken liever verder niet teveel glans (klein mannetje met koekhandjes houden je al bezig genoeg met de ramen ). Ik kan niet echt mijn stijl benoemen dat is het lastigste. tussen modern en klassiek in. Het moet vooral warmte en rust en licht uitstralen.
Ik denk overigens wel dat met tafel bij de koelkast, tvmeubel ernaast, dat deel van de kamer een beetje volgepropt wordt. Terwijl je dan de andere hoek alleen gebruikt voor een vitrine kast (is die groot? verzameling erin ofzo) en speelhoekje.

En staat de eettafel dan ook niet heel erg in de loop van keuken naar kamer?

Ik zou misschien de tv tegen de muur aanzetten die straks een half muurtje wordt, en dan de banken daar waar zij nu een bank hebben en daar waar zij de tv hebben. Dan zijn de zitplekken ook gericht naar de keuken, en kan je ook leuk contact houden als je staat te koken bijvoorbeeld.

Denk vooral ook aan mooie lampen/verlichting. Zit er nou een lichtpunt in het plafond vlak bij de tafel? Ik vind dat in zo'n grote ruimte een mooie grote (opvallende) lamp boven de eettafel het altijd goed doet.

Rood als accentkleur nemen kan wel erg aanwezig en bedacht worden als je niet uitkijkt, met die erg aanwezige rode keuken. Het is namelijk nogal een felle rood.

Bedoel je deze kast:

Ik vind die eerlijk gezegd nogal lelijk, vind m zo lomp en net nietsig..

Heb je voor een salontafel ook wel eens nagedacht over glas? Iets met glas en misschien rond zou ook mooi kunnen zijn als tegengewicht voor een hoekige indeling van de ruimte, en hoekige grote rode kast en hoekige eettafel.
Ik moet er helaas echt vandoor, was erg benieuwd maar beloof dat ik zo snel mogelijk weer reageer. Voor een beetje een voorbeeld waar ik van hou heb ik een link van een andere woning uit dezelfde straat gekopieerd. Dit is iets heel anders dan wij hebben omdat onze kleur van de keuken zoveel verschild van die woning en de vloer van ons lichter is. Maar dan weten jullie waar ik ongeveer een beetje van hou. Deze woning straalt in mijn ogen heel veel rust en warmte uit. Daarnaast kunnen jullie zien hoe de keuken word als deze open is door het muurtje te halveren. Ik moet er wel bij zeggen dat onze keuken iets verder door loopt. Dus bij die woning past de zes persoonstafel prima. Wij hebben mazzel als onze 4 persoonstafel op die manier past omdat ze de keuken breder hebben. Maar het liefst hebben we de tafel dus wel op die manier staan. Andere optie's hoor ik graag!!
Sorry, ik bedoelde deze link van het andere huis:
Da's toch hetzelfde huis? Never mind
Voor de zekerheid toch even melden: Pas je op met adresgegevens e.d. op internet?

Als ik het goed begrijp is dit de link van je nieuwe huis?

Als je alleen over je huis post is het niet zo erg denk ik.

Maar mocht je met deze nick ook andere dingen gaan posten: Je bent wel te herkennen nu.

Succes met het huis!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ok misschien geen glazen salontafel, maar misschien wel iets dat rond is, modern en open en rustig?

Met als mooie tegenhanger een stevige eettafel

Zou je dan mooi kunnen combineren met dit soort stoeltjes: http://link.marktplaats.nl/497898188

En dan zou ergens in de kamer misschien een rood accent leuk zijn, zoals deze lamp die modern is maar niet te strak door het kant-motiefje: http://www.gooidesign.nl/ ... /subs/tafellamp-lace-rood

En in die grote ruimte en met jullie creme en bruine bank zou deze lamp boven de eettafel misschien best gaaf zijn, en laat je ook die kleuren weer terug komen
Wij hebben een aantal maanden geleden ook een huis gekocht. Om het thuis te laten worden en gezellig te maken, merkte ik dat ik echt aankleding nodig had. Dus niet zo zeer de kleuren, we hebben allemaal warme kleuren namelijk. Maar dat was niet voldoende. Dus planten in de vensterbank, mooie potten, mooie gordijnen, schilderijtjes, foto's, etc.
Inrichten is mn hobby overigens, ik wou soms wel dat ik twee huizen had

Maar mijn stijl is heel anders dan de jouwe. Zou het best leuk vinden om jullie eens bij mij binnen te laten kijken, maar ben dan weer zo schijterig om herkend te worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven