Hulp bij inrichting huis gezocht

03-11-2011 16:53 37 berichten
Wie oh wie kan ons helpen met de inrichting van onze nieuwe woning? Wij zijn een stel die binnenkort gaan verhuizen naar een ontzettend leuk huis. Ondanks dat we altijd onwijs goede ideeen hebben voor de inrichting van de woning, is dat ons eigenlijk nog nooit gelukt.

Wie heeft er verstand van en vind het leuk of volgt er bijvoorbeeld een opleiding om ons aan de hand van foto's helpen? Het gaat bij ons vooral om de kleur die we de wanden het beste kunnen verven in combinatie met ons bankstel, vloer en de keuken.

We zouden je eeuwige dankbaar zijn
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je keuken beeldig, saintjeanoniem.

Voor de rest zou ik gewoon een van de voorbeeldinterieurs nemen uit de Goossens Wonen gids. Je huis is groot genoeg voor die meubels.

Die kan je op de website bestellen http://www.goossenswonen.nl/

Ik geloof dat je daar ook een woonstyliste kan bestellen die ter plaatse komt adviseren en als je daar iets koopt hoef je die niet te betalen. (Weet niet zeker of dat nog zo is.)
Ik heb (nog) geen reacties gelezen. Het eerste wat in me opkomt als ik het huis zie:

Maak die melkglazen ramen dicht tussen keuken en woonkamer (=lelijk). Vervang die lelijke deur in de woonkamer voor een moderne variant. Bij voorkeur een effen witte (opdek)deur zonder raampjes en getut.

Daarnaast zou ik het gipsplaten plafond stucen om de naden weg te werken en ik zou waarschijnlijk de trapkast (kast onder de trap) openbreken. Dat maakt dan wel dat je vanuit de woonkamer tegen de onderkant van je trap aankijkt. Maar als je dat netjes afwerkt, ziet dat er denk ik vele malen mooier uit dan die lelijke oplossing die er nu zit.

Persoonlijk zou ik het wandje van de keuken misschien een tikje verder doortrekken. Maar dat komt omdat ik vanuit mijn zithoek niet graag tegen een keuken aankijk.

En het is jammer dat je entree begint bij die muur, anders zou ik de bank tegen de muur aangezet hebben, zodat je naar buiten kijkt. Bij een rigoreuze verbouwing (ooit) zou ik een opening maken in de keukenmuur (bij binnenkomst) en de entree in de woonkamer laten vervallen. Is so wie so veel handiger om met je boodschappen de keuken binnen te stappen dan eerst door de woonkamer te moeten.
Moonlight: bedankt voor de tip. Ik heb de link naar onze nieuwe woning even verwijderd.

Pink: bedankt voor de tips!! Zo een salontafel hadden we inderdaad op het oog, alleen welke kleur eiken we bij het parket gaan kiezen komen we niet echt uit.

En zou jij het rood van de keuken laten terug komen in de woonkamer? En wij willen eigenlijk de wanden niet alleen maar wit want dan haal je de warmte weg(blijfty wel mooi licht) maar wat zou je ons adviseren voor de muren?

En iemand gaf aan de raampjes weg te halen bij de muur van de keuken. Maar die word gehalveerd zodat we in de keuken kijken. Vind het zelf erg praktisch om vanuit de keuken de woonkamer in te kijken(kijken want mijn kindje aan het uihalen is) en daarnaast vind ik het ook wel een gezellig beeld geven. Maar ja, dat blijft natuurlijk een kwestie van smaak. bedankt voor je tips!!
Ik zou dus denk ik juist geen houten salontafel nemen, dat plaatje is een eettafel Ik zou denk ik gaan voor wit of glas, zeker als je al kiest voor een houten eettafel, kast, en een parketvloer hebt.

Ik hou zelf niet zo van gekleurde muren, of je moet er muur behangen met een mooi patroon dat vind ik wel weer mooi. Maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk. Ik vind een mooi wit (bijv ral 9010) helemaal niet koel of kil, zeker niet als je meubels een warme uitstraling hebben door de materialen bijvoorbeeld.

Ik zou oppassen met de gekleurde muren bij die rode keuken. Zoals in het plaatje van dat andere huis waar de muren een soort beige zijn, dat lijkt me erg lelijk.
Grijs is en blijft een toppertje qua gezellige kleur op de muur. Het klinkt koud en onpersoonlijk, maar grijs maakt warm!

Pink; had het verkeerd gelezen! Maar jij zegt nu dus (begrijp ik) wel een houten eettafel,houten tvkast en een witte salontafel. Maar valt dat dan niet helemaal uit de toom 1 zo een witte salontafel? Lastig is dat vind ik. Ik kan het zo slecht voor me zien!

En met betrekking tot de muren vind ik dat grijze prachtig. Enj het huis wat ik liet zien vond ik ontzettend warm. Maar ik denk wel dat Pink gelijk heeft en het in combinatie met zo een rode muur niet zo mooi word. Soms ben ik bang dat het wit te kil gaat lijken, maar later heb ik weer een heel ander beeld in mijn hoofd!!

ik zat dus te denken aan inderdaad een houten eetkamertafel. Mooie witte stoelen (maar ook daarvan vraag ik me af of ik niet beter een kleur kan nemen). Mooie houten tv meubel, mooie houten vitrine kast en daar dan leuke rood en wit kleurige assecoires in te zetten. Het plankje boven tv meubel op te fleuren met bijvoorbeeld leuke rood witte kaarsjes en op de vloer waar zij het enorme kleed nu hebben zou ik een wat minder groot kleed neerleggen in de kleur rood met witte 'spikkels'er door. Hoe klinkt dat? En dan misschien wel een witte salon tafel of een houten en ik zat te denken in de hoek waar nu hun tv staat daar dan een vitrine kast neer te zetten en een speelhoekje te maken (speelgoedkist,wit tafeltje, planke met kleurpotloodjes etc).
Waarom kies je niet voor een prof die ter plekke thuis komt kijken? Een kleur of sfeer is adhv foto's bijna onmogelijk te bepalen, het is zo afhankelijk van de overige factoren ( ruimte, lichtval, plafondhoogte enz) Als je nog voor de verbouwing/verhuizing een duidelijk plan hebt weet je zeker dat straks bv je lichtpunten op de goede plek zitten en voorkom je miskopen! Als je naderhand de stylist nog eens een uurtje uitnodigd voor de finishing touch dan wordt het zeker prachtig. Gek dat 'we' niet investeren in een goed plan terwijl de kosten hiervan ( misschien een paar honderd euro) maar zo'n klein deel uitmaken van het totale budget?!
Happyg: Ik snap je punt. Wij hebben gespaard voor een hele mooie nieuwe set en gespaard om alles opnieuw te kunnen verven,boven een nieuwe vloer te leggen etc. Maar naast deze kosten hebben wij geen geld om ook nog eens een stylist in te huren. We hebben uiteraard nog wel een spaarpotje maar om daar een paar honderd euro af te halen voor een stylist terwijl we een kindje hebben en ook weer geen wereldsalaris verdienen samen, dat vind ik nu geen goede keuze. Daarnaast gaan we in 2012 trouwen en verwachten we een tweede kindje.

Maar als ik het geld wel had gehad dan had ik het zeker gedaan!! Maar goed, nu gaan we gewoon hopen dat we wat hebben aan de tips en gaan we er van uit dat we er wat leuks van kunnen maken! :-)
Ik zou de muur waar de tv nu hangt/muur van de trapkast grijs maken en dan een wat donker en warm grijs en dan de rest van de muren een mooie wittint(Gelukzalig van Histor is mooi warm wit maar niet geel). Tegen die muur dan een sidetable oid in wit, dat steekt fris af tegen de donkere muur. Evt. kun je daar nog een leuk hoekje maken voor je kindje.

Bank zoals de "buren" hem hebben, kijkend naar wat nu de eettafel is. Rood zou ik laten terugkomen met een mooie lamp en evt. iets voor aan de muur. Niet te veel rood want de keuken is al heftig genoeg. Als je kiest voor witte stoelen bij de eettafel neem dan geen stof of leer(of je moet van schoonmaken houden), is niet ideaal met een kindje. Ik zou veel grijstinten gebruiken en bijvoorbeeld zilver.

Je kunt ook kleuradvies via Histor inhuren, je hoeft de verf niet bij hen te kopen.

Dit vind ik supermooi, rustig en toch sfeervol, grijze kleur is de kleur Forel van Histor(beetje bruine ondertoon):

Binnenkijken
grijs in combinatie met engels rood kan heel mooi zijn
zo ga ik mijn huis herinrichten....

muren grijs en plinten en deuren roomwit

en kleine dingetjes engels rood....

ps dit is een meerjaren plan, maar de ideeen zijn er....ik lees hier vooral mee, mooie fotos zag ik net....

hoop dat hier nog meer plaatjes en foto s komen...
Ik heb ook forel en lei of leem (weet niet meer welke, 1 tint donkerder dan forel) op 1 muur en de deuren. Vind het een erg mooie kleur, warm en rustig. Krijg er ook veel complimenten over. 
Maar, ik weet niet of het door de lichtinval bij mij komt, het ziet er niet bepaald grijs uit, veel meer richting bruin, een soort taupe zeg maar. Op de plaatjes op internet ziet de kleur er veel grijzer uit (heb wel van de histor).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven