Koffie zetten!

21-11-2011 22:17 76 berichten
Ik heb geen enkel verstand van koffie want ik drink alleen thee.

Mijn meneer drinkt echter wel koffie: iedere doordeweekse avond twee kopjes en in het weekend een stuk of 4 per dag.

Tot op heden drinkt hij Senseo extra dark met melk en suiker. Soms met aerrocino melk, meestal gewoon een kuipje koffiemelk.

De 3e Senseo ligt op sterven. Er moet dus wat nieuws komen. Maar wat? Wat zijn de keuzes?

Nespresso? Duur in gebruik en slecht voor het milieu al die cupjes.

Nieuwe Senseo? Liever niet. Levensduur beroerd en lelijk.

Espressomachine? Duur in aanschaf. Want we zijn wel van het gemak: bonen/koffie en water er in. Kopje er onder, druk op de knop en voila, klaar is je bakje pleur.

Is zo'n ding dat ik schets bij espressomachine de enige optie in die categorie? Of zijn er ook apparaten die hetzelfde werken maar geen espressomachine heten?

Doe je mening eens?
Alle reacties Link kopieren
quote:Gamuza schreef op 21 november 2011 @ 22:24:

Perculator!

[afbeelding]

Maar niet 's ochtends (verbrande vingers, koffieprut in je kopje etc)

Ik zou voor een ' gewoon koffiezet apparaat' gaan zoals hierboven is geplakt. Of voor de mijne

(lijkt erop, kan de goede niet vinden).

Overigens blijft een percolator voor mij het lekkerst, dus die zou ik sowieso kopen voor het avondkopje koffie voor meneer
quote:Lunax schreef op 21 november 2011 @ 22:22:

Mijn meneer zweert bij de Cafetiere. Geen lelijk duur apparaat in de keuken en lekkerdere koffie dan uit welk apparaat dan ook (volgens hem.. ik drink het namelijk ook niet). Bezoek vraagt ook regelmatig wat voor koffie ik heb aangezien het zo lekker is. Moet dus wel goed zijn denk ik dan.

Koffie erin, water erop, zeefje naar beneden en klaar.

[afbeelding] de allerlekkerste koffie!
quote:SeptemberGirl schreef op 21 november 2011 @ 22:33:

Maar als je man een ouderwetsche bak koffie wil (zo'n sloot filterkoffie, heb ik zelf ook het liefst), dan is een espresso apparaat onzin, want dan krijg je: juist ja, espresso!

[afbeelding]

Klopt. Voor 's ochtends blijft zo'n standaard Philips filterding toch het lekkerst!

Hmmm, het wordt tijd dat ik het toegeef: mijn naam is Webs en ik ben verslaafd. Heb een gewoon apparaat, een espressoapparaat en een perculator naast elkaar staan. En behoorlijk wat pakjes koffie in de koelkast liggen
quote:Gamuza schreef op 21 november 2011 @ 22:24:

Perculator!

[afbeelding]Ook heerlijke koffie, maar wat een onding .
quote:Lunax schreef op 21 november 2011 @ 22:48:

Dat maakt toch niet uit SG? Als er maar koffie uitkomt? Of zie ik dat dan verkeerd?

Nou ik vind het een groot verschil. Als je een boterham met kaas wil, dan neem je toch ook niet een toastje?

Ik drink een kop of 4 / 5 koffie per dag, gewone normale koffie. Ik geniet van het sippen van een grote bak koffie met melk. Een espresso is 1 vingerhoedje, hop weg. Compleet andere ervaring vind ik.
Zo'n perculator heb ik voor op de camping!

Thuis heb ik een Nespresso. De cupjes lever je gewoon weer in bij Nespresso. Heerlijke koffie espresso, en als ik een wat minder sterk bakkie wil dan doe ik er wat opgeschuimde melk bij. Heerlijk.

Ik geef liever wat meer uit aan een lekker bakkie koffie wat per bakkie vers gezet wordt dan dat ik filterkoffie drink en dat dan het 3e bakkie al niet lekker meer is omdat het al te lang in de pot zit.
Ik moet :puke: van al die opgeschuimde melk.
quote:SeptemberGirl schreef op 21 november 2011 @ 23:02:

[...]

Nou ik vind het een groot verschil. Als je een boterham met kaas wil, dan neem je toch ook niet een toastje?

Ik drink een kop of 4 / 5 koffie per dag, gewone normale koffie. Ik geniet van het sippen van een grote bak koffie met melk. Een espresso is 1 vingerhoedje, hop weg. Compleet andere ervaring vind ik.

Maar wel een heel lekker vingerhoedje

Zoveel mensen zoveel smaken gelukkig.

TO, ik denk dat je je man moet laten uitzoeken wat hij wil. Van Nespresso heb je trouwens ook lungo cups (lungo is Italiaans voor een gewoon bakkie koffie) die gebruik ik voor visite die van een bak koffie houden ipv een vingerhoedje met het bruine goedje. En krijg keer op keer complimenten over mijn koffie. En de opgeschuimde melk bij een espresso in een lekker grote soepkoffie kom is helemaal een topper volgens mijn vriendinnen.
September, wij zitten zoooo niet op een koffie lijn
Nee klopt, want jij zit op een espresso lijn!
dolce gusto

Heerlijk! en zo veel verschillende smaken.

Hier ook cafetiere en voor espresso een perculator.
Ik heb een volledig automatisch espresso apparaat. Dit is een "goedkopere" versie (rond de 300 euro meen ik...) maar ik ben dr zo blij mee! Knopje drukken en hij maakt koffie. Ideaal, en filterkoffie of senseo of dolce gusto halen het er echt niet bij. Nespresso kan ik ook nog wel lekker vinden maar is het ook niet echt wat mij betreft.
Mijn schoonouders hebben beiden een espresso/latte/cappucino apparaat-geval, vreselijk. Ik vind de koffie niet lekker en te veel gedoe. Ik gooi dan liever een koffiefilter weg, dan is het in een keer weg, dan prut uit zo'n opvangbak of bakje te moeten wegmikken, er blijft altijd wat zitten.

Gewoon een koffiezetapparaat dus, klaar. Nog het goedkoopste ook.
Wij zijn , na het overlijden van de senseo,weer over gegaan op het ouderwetse koffiezetapparaat, maar dan de moderne versie.

Philips koffiezet aparaat, als de koffie klaar is, slaat ie automatisch uit, en blijft warm door de thermoskan.

Gewone koffie is nog goedkoper dan senseo ook.

Van de week dronk ik senseo, maar vond het spontaan heel erg zoet vergeleken met gewone koffie.

Je kan ze zelfs met timer kopen, als je man opstaat is de koffie klaar !!
Als je echt een koffiesnob wil zijn, neem je een cafetiere. Da's helemaal het heertje en bovendien eenvoudig en goedkoop.

Als je espresso wil, dan moet je eens op marktplaats kijken, daar staan heel veel tweedehands cupjes-apparaten.
Kijk anders eens naar de apparaten van Saeco. Daar gaan bonen en water in en je kunt instellen hoe sterk je het wilt hebben door de hoeveelheid water en bonen aan te geven. Geschikt dus voor een slappe bak, een pittige espresso of een cappuccino (zit vaak ook zo'n pijpje aan om melk op te schuimen).
quote:cuniculus schreef op 22 november 2011 @ 08:15:

Kijk anders eens naar de apparaten van Saeco. Daar gaan bonen en water in en je kunt instellen hoe sterk je het wilt hebben door de hoeveelheid water en bonen aan te geven. Geschikt dus voor een slappe bak, een pittige espresso of een cappuccino (zit vaak ook zo'n pijpje aan om melk op te schuimen).

Seaco is ook een espresso machine!

En ik las dat de man van TO 's avonds zijn koffie dronk, en 's avonds drink je toch geen cappuccino??
Oploskoffie? Of is dat heiligschennis onder de koffiedrinkers?

Maar makkelijker kan haast niet!
Septembergirl , tijd om je eens in koffie te verdiepen. Espresso is puur en alleen een andere bereidingswijze. Met zo'n apparaat kan je prima ook een bakje paardenzeik maken hoor.

Met een filterapparaat ( alleen mijn zuinige schoonmoeder heeft er nog één, verder ken ik niemand) kan je niet anders dan paardenzeik zetten.

De bonen zitten vermalen in een pak en de koffie wordt er niet doorheen geperst maar lafjes doorheen gevoerd.

Zoals al eerder werd gezet. Een lungo is een " gewone" koffie. Meer water dus. Een espresso heeft maar een heel klein beetje water.

Met de aerochino kan je trouwens melk opkloppen of alleen warm maken.

Als ik rijk wad nam ik een duur Zwitsers apparaat , nu doe ik het met een nespresso....
@septembergirl: het heet misschien een espressoapparaat, maar doordat je de dosering van water en bonen kunt instellen, kun je er ook prima gewone koffie mee zetten. En we zijn hier niet in Italië, als je zin hebt in cappuccino, dan drink je cappuccino. Wilde gewoon de mogelijkheden van het apparaat aangeven :-)
Ah, neele, je bent me voor, dank
quote:redband schreef op 22 november 2011 @ 08:08:

Wij zijn , na het overlijden van de senseo,weer over gegaan op het ouderwetse koffiezetapparaat, maar dan de moderne versie.

Philips koffiezet aparaat, als de koffie klaar is, slaat ie automatisch uit, en blijft warm door de thermoskan.

Gewone koffie is nog goedkoper dan senseo ook.

Van de week dronk ik senseo, maar vond het spontaan heel erg zoet vergeleken met gewone koffie.

[afbeelding]

Je kan ze zelfs met timer kopen, als je man opstaat is de koffie klaar !!

Ik heb z'n voorganger (zonder timer ) al 10 jaar en het ding werkt nog steeds perfect.
To geeft aan dat haar man nu elke avond twee bakjes senseo drinkt. Waarom zou je dan overgaan op 2 vingerhoedjes nespresso? Ik moet de eerste bouwvakker nog zien die 's ochtends met een minithermoflesje espresso op de bouw verschijnt
De derde senseo op sterven na dood?

Hoe kan dat dan? Met mijn eerste heb ik ca. 4 jaar gedaan en de tweede heb ik ook al zo'n tijd.

Ontkalk je het apparaat wel geregeld? Is een fluitje van een cent.

Tja, ik vind senseo wél lekker. Maar niet met alle merken pads. Extra dark roast van DE is voor mij de enige lekkere.

Als hij er koffiemelk in doet (net als ik) is hij geen koffiefijnproever. Nespresso of een espressomachine zou ik dan zeker niet doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven