Full House deel 4

28-06-2011 15:57 2550 berichten
Alle reacties Link kopieren
naam0 mnd3 mnd6 mnd9 mnd11 mnd14 mnd21 mndMr. J.

7-4-'10399510,7 kg.

78 cmAatje

16-6-'1034655685 gr

61,9 cm6575 gr.

65,9 cm8320 gr.

71,8 cm9455 gr.

75,6 cmLmeisje

10-7-'1039006530 gr

60 cm8080 gr.

61 cm9260 gr.

70 cmOotje

15-7-'1020004975 gr

54 cm5950

60 cm7100 gr.

64 cmJongste

2-9-'1036505420 gr

60,5 cm6950 cm

66,58035 gr.

70 cmRmeisje

28-10-'1036005470 gr

59 cm6965 gr.

64 cmBengeltje

25-2-'1145157410 gr.

63,5 cmUmini

2-3-'1129805450 gr

60 cm7690 gr

68,5 cm8580

73,5

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House

Link naar het vierde deel -> Full House deel 2

Link naar het vijfde deel -> Full House deel 3
Nee ze staat nu en krabt langs de zijkant van dat bed met soort gaas en roept taringggtringtaring
Dit is best ergelijk en als ik niet zo'n zin had in gewoon m'n roti op gaan eten erg aandoenlijk grrrrr
Kerstboom voor huize Amalia ! Joepie !!!! Zo leuk!!

Hier komt ook kerstboom hoor, al moet ik het ding op de net gevoegde vloer kwijt en hem 10x verplaatsen om te impregneren en olieen
Okee... Ze ligt nu alsnog te drinken maar ik ga haar zo wel terugleggen ) schaam ... En trek in m'n eten ..
En voor de derde keer wakker

Ik laat haar huilen ( nu echt voor eerst ) maar onzeker ( is ze niet lekker ??) maar anderzijjds ze heeft soms hele reeksen dat ze dit doet en ik heb het idee dat het gewoonte wordt ( mama komt dan, dan bij me liggen en dan weer slapen )

In elk geval kan ik het langzaam rekken ???
Viool doorzetten!!! Kom op, ze moet nu echt in haar eigen bedje gaan slapen. Het wordt een grote meid en ze kan het. En jij ook. Om de 5 min als ze huilt even een aaitje geven, niet eruit halen. Of bij haar zitten uit zicht en af en toe zacht wat zeggen.

Gaat lukken. Of anders met een lekker warm flesje melk in bed leggen, dan valt Aatje altijd wel in slaap.

Wat voor fles ( denkend aan de enorme baal aan anti lek meuk die wel lekt .. In mijn kasten )

Kan daar pap in ?

Thanks hoor.. Ik kan het ook

Heb er ook zin in. Liefst straks op eigen kamer dan kan het wat meer privé ( krijg ik geen commentaar van de broers dat ze elkaar niet kunnen verstaan etc etc )
Oh Viool, wat lastig! Inderdaad, gewoon even doorzetten, je kunt het echt hoor!

Dat voelen en krabbelen aan het gaas van een campingbedje hebben mijn kinderen ook altijd gedaan. Slaapt ze daar standaard in? Is een ledikantje niet handiger?

Oh, voel me een beetje ontheemd. Middelste is wennen op school, jongste ligt in bed. En nu, wat moet ik nu doen?

Ik had me voorgenomen om keukenkastjes uit te ruimen, uit te soppen en dan opnieuw in te richten, want met de lichting trommels en bekers die er nog aan zit te komen, gaat dat niet passen. Maar ik heb niet zo'n zin eigenlijk. Alternatief is de rest van het huis opruimen en weer eens flink schoonmaken, dat is ook hard nodig. Hoewel boven stofzuigen nu wat lastig is.

En ik ben aan het nadenken over een andere inrichting op de kamers. Playmobil naar de kamer van middelste, lego op de kamer van oudste. Spelen jullie kinderen veel op de grond, of op een tafel? Vind het lastig om alles op de grond te laten (zwerft dan snel rond), en dat vind ik ook niet zo handig met stofzuigen (wat ik niet zo heel vaak doe eigenlijk). Voordeel is wel dat ik dan een kastje uit te kamer heb, dat kan dan naar boven. Dilemma...
De vissen zijn hier nu nog maar 1 vis ( na vijf jaar) we begonnen met een kom een slootvis en een goudvis. Maar ik weet niet of ik nog x de bak opknap met nieuwe planten etc of dat ik hem weggeef ( als iemand uit m'n omgeving graag wil dan stop ik ermee ) het is echt niet makkelijk een aquarium !

Het is weer 17 graden in huis brr. Verheug me op de vloerverwarming. Dan is het 17 in m'n slaapkamer maar dat is normaal maar overdag in m'n huis niet fijn.
Tieger heb je Hyves gelezen???? Ik hoop dat je NIETS hebt gedaan toen oudste en middelste op school zaten en jongste sliep!! Heerlijk toch? Gun jezelf die rust.

Lego doen ze op tafel, playmobil staat boven. Maar met beide wordt niet veel gespeeld, ik heb niet van die bouwers. Middelste is van de auto's en oudste, tja, onduidelijk nog. Van alles wat, niet echt 1 ding favoriet.

Viool ik heb heel onpedagogisch niet-goed-voor-de-mondmotoriek een Aventfles met speen 3 erop. En voor pap de 3 standenspeen erop. Lekt niet, behalve als ze ermee gaat gooien of de speen op tafel drukt
Haha Amalia, ik had hyves gelezen ja, en nee, ik heb uiteindelijk niets gedaan. Tenminste, geen grote dingen.

Het lastige us dat we al Zo weinig doen. Het is hier eigenlijk altijd rommelig, schoonmaken doen we niet vaak. En na de weken die we de afgelopen tijd hebben gehad, ben ik blij als we nog ergens schone kleren uit een stapel kunnen plukken en er iets te eten is in huis.

Maar genoeg geklaagd, ik ga lekker slapen. Middelste vond het geweldig op school trouwens, en heeft al haar spanning aan mij gegeven volgens mij
o tieger je middelste wennen! Ik heb het de komende woensdagen ook snif wat worden ze groot he!

haha a die gaat gooien met de fles. Hier ook een aventfles, daar krijgt J s'ochtends pap in. Verder alleen tuitbekers en ook al gewone plastic glazen gaat goed!

Hier word altijd heel veel gespeeld, ik heb beneden een trapkast waar heel veel speelgoed, spelletjes, little people etc in staat. Maar dat word in de avond altijd weer opgeruimd. Boven staat nu bij oudste heel veel playmobile, bij middelste barbies (heeft ze van de sint gekregen) en poppen. Ze mogen daar alles laten liggen, om de week komt de werkster en dan ruimen we alles op. Gaat prima. Oudste heeft het politiebureau van playmobile gekregen staat helemaal uitgestald nu op zijn kamer erg leuk.

Man heeft net een kerstboom gehaald! Hij is groot! Nu nog optuigen. Maar dat doe ik morgen, bedahct me net dat er een lichtsnoer kapot was gegaan morgen dus dat moet ik nog even halen. De kinderen hebben een klein nepboompje met lampjes (op batterijen) die mogen ze morgen zelf optuigen leuk voor op hun kamer!
Leuk rw

Tieger is het haalbaar eens per week een schoonmaakster te nemen ? Dan hoef jij niet als je tijd voor jezelf hebt te poetsen maar kan je idd de was doen of iets uitzoeken

Je hebt het i d d te druk zo en dan is het logisch dat het bende gaat worden. Maarja het is al duur allemaal. Plus vrienden met nanny en huishoudster hebben t nog altijd druk, garantie voor rust is t dus niet bepaald.

Mi
En ik word onrustig als m'n werkster er is, schiet ook niet op
Haha, onrustig als de werkster komt... Zou ik ook hebben hoor. Nee, een werkster vind ik te veel geld voor iets wat we in principe zelf ook wel kunnen doen. Met jezelf een half uurtje kwaad maken Ben je ook al een heel eind. En man en Ik moeten ons allebei aanwennen om de zooi meteen op te ruimen. Ik heb de afgelopen twee weken gewoon teveel dingen gehad op woensdag en donderdag, dat ik niet in mijn gewone ritme kwam. Plus in de weekenden veel te doen, dan schiet het ook niet op. Woensdag had ik me voorgenomen om lekker te wassen, was man ziek. Maar niet zo ziek dat hij niks meer kon, dus wel gezellig kletsen (en mij van het werk houden), zich wel bezig te houden met de was, maar niet in dezelfde strakke planning die ik vaak op mijn thuiswerkdagen heb. Dat zijn manier van opvouwen anders is dan de mijne, daar heb ik me inmiddels al bij neergelegd.

Ach, ik zou gewoon nog wel een periode lang verlof willen, gewoon om alle klusjes te doen waar ik nu gewoon niet aan toekom, zoals kasten uitmesten, te kleine kleren opruimen, speelgoed uitzoeken. Foto's uitzoeken en inplakken, digitaal album van de vakantie van dit jaar en vorig jaar maken, schuur herinrichten. Trapbekleding eraf halen, trap schilderen. En ohja, ook nog even solliciteren! Kortom, genoeg te doen hier.

En waarschijnlijk is het gewoon een meerjarenplan, dus ik kan mezelf er maar beter bij neerleggen.

Zo, de trein rijdt weer, heb volgens mij nu al een kwartier vertraging.

Viool, is je kast al gekomen?

RS, gaat dochter wel veel wennen dan? Middelste heeft maar een wenmiddag, omdat het al zo druk is deze tijd. Ze vond het erg spannend, maar ook wel heel leuk. En ze was gesloopt na afloop. Ze kwam nog huppelend uit school, is later op de bank gaan zitten, en daarna was er niks meer mee te beginnen. Overigens starten er bij haar in de klas nog vier kinderen na de kerstvakantie en per februari komt er nog een instroomgroep.
Viool, van avent heb je ook een tuitbekerding, wat je met de ringen en flessen van avent kunt gebruiken. Jongste heeft hier nog een fles voor haar melk en sap met een nr 3 speen, voor de pap (soms) een driestandenspeen, en soms dus dat tuitbekerstuk waar een rubber dingetje achter zit voor de antilek. Ze kan ook wel uit een beker drinken maar dan knoeit ze nog best wel. Dus dat doen we niet al te vaak.
Oh herkenbaar Tiwger maar ik zou in principe daar nu tijd voor hebben maar dan ben ik weer steeds AM en merk ik dat oorje me steeds entertaint, poezendrinkbakjes over zich omkiepen, steeds schoenen uit ( ijsvoeten )

Kasten leeghalen. Ja ik heb gewoon geen concentratie
Owwww eigenlijk werd ik boos maarja ootje kan er niks aan doen dus ik hield het bij NEE !!! Terwijl ze alweer het bakje van de kat over zich heen kiepte nadat ze de memoryblokjes erin gegooid had .. Hup in de kinderstoel gezet, aanrecht afgemaakt en dan dweilen.

Wel door al haar wol heen nu en het is zo koud.

Straks gezellig met o en mviool bij Hema. Want mvioolis al paar dagen lopen want dviool kan dan op zijn fiets naar school ( dviool heeft lekke band) dat is toch lief. Maar nu loopt hij zoveel en ik dacht dan spreken we even samen af, scheelt een loopje.
Dat was dus 3x op een ochtend zelfde actie van Ootje
Halloooo, ben ik weer. Lmeisje gaat wat beter, tem p gezakt naar 38 ipv 40. Nog wel veel last van schimmel, sneu. Zit tegen me aan geplakt nog steeds.

Tieger ik was net als jij: werkster zonde van het geld, kan ik makkelijk zelf. Maar nu ik er een heb (iedere week 2 uurtjes) vind ik het echt echt echt geweldig! Opruimen en schoonmaken moet je toch nog wel, maar minder. En dus net wat meer tijd voor klusjes zoals jij opnoemt. En voor dreumesperikelen zoals viool omschrijft

Of in mijn geval heel druk bezig met regeldingen (nieuwe praktijk volg maand open)

Ik lees al over kerstbomen, leuk. Wij gaan komend weekend een neerzetten denk ik.

Viool hoe ging het slapen in eigen bedje van ootje?

Rest ben ik even kwijt....

Oh ja, wennen middelsten tieger en rw, leuk en spannend. Gek he, weer een kind op school. Ik moest daar heel erg aan wennen. Maar had toem ook een leeg huis, want werd pas zwanger van lmeisje toen middelste in groep 1 zat.

Uma nog gefeli met je verjaardag. Ben je nu eindelijk 30? Jong blaadje

Hoe is het met umini, weer wat beter?

Oh, we gaan puzzelen
Aaargh viool dat is irritant. Dreumessen snappen wel veel maar houden zich helaas nog niet aan regels... Gezellig, hema
Hyves heb ik helemaal links laten liggen, foei. Volgens mij heb ik eea bij te lezendaar. Ga m'n best doen vandaag of motgen
zielig L meisje nog ziek! Vermoeiend dan he zo'n zieke zwaan-kleef-aan- baby. Sterkte!

Dochter gaat twee keer wennen, as woensdag met mij (is altijd met ouder de eerste keer) en de week daarna ook op woensdag. Ze mocht nog meer maar inderdaad het is al druk genoeg. En op de psz is het nu ook zo gezellig vind het dan weer jammer als ze overal halve kerstfeesten meemaakt.

En wat moet ze eigenlijk wennen, ze komt al iedere dag op school om oudste weg te brengen, gaat regelmatig al zwaaien bij haar nieuwe juffen. Heel schattig

viool hoe gaat het met slapen van O?

Wat lief dat Mviool zijn fiets uit heeft geleend!

Ja soms kom je handen en ogen tekort heeeel irritant!

Hier komt de werkster als ik werk. kan ze lekker haar gang gaan en zit ik niet in de weg.

Heb net geregeld dat ze 2 keer achter elkaar komt op de maandag, en dan de vakantie niet. Beter!

Uitnodigingen van dochter haar verjaardag zijn binnen erg leuk geworden. Nu nog bedenken hoe ik het wil, s'ochtends en s'middags mensen uitnodigen of iedereen vanaf 13.00 ofzo? Ik dnek niet dat er veel mensen zijn die zin hebben in een verjaardag om 10 uur in de ochtend 2 januari
Zit alvast bij Hema, ootje slaapt, dus ik kan even stom zitten.

Ben ik goed in ook. Ik heb echt zoveel onverwachte talenten nog in me.

Sardegna wat fijn dat lmeisje beter gaat. Ben blij dat de koorts gezakt is. Ik leef mee want ool ootje is niet lekker, toch is het volgens mij niet iets, dan denk ik : oorontsteking. Omdat ze eraan frunnikt en op slaat maar de volgende dag niets meer. Dan denk ik luieruutslag, alles is rood, maar dag later weer weg. Verkouden, moe ... Tja het is herfst.

Succes met al dat geregel.
Gisteren blesseerde ik m'n arm met rare beweging en s'avonds val ik er nog eens op. Geweldig. Ik krijg met moeite m'n jas aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven