Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Set, mijn pomp is gekoppeld aan mijn meter. De bedoeling is dan dat wanneer ik allerlei dingen invoer en dan een bs prik, de meter uitrekent wat ik zou moeten bolussen. Daarna zou ik dan met een paar simpele handelingen, via mijn meter de pomp opdracht kunnen geven te bolussen. Maar..... Omdat er vaak geen "connectie" is en ik volgens het systeem mijn pomp dichtbij mijn meter moet houden (max 2 meter haha, uh... Ik heb mijn meter dan dus in mijn hand!!!!) of dat bluetooth het weer eens niet doet, lukt het bolussen via mijn meter vaak niet. Als ik een standaard bolus wil geven, no problemo. Dat kan ik "blind" met de snelbolustoets op de pomp. Maar ik geef vaak een uitgesmeerde bolus ( ) of een multi-wave. En dan moet ik wel zien wat ik doe. En als mijn meter dan niet doet wat ik wil, moet ik alsnog mijn pomp uit mijn shirt hengelen en dat is irritant! Ooit iemand zijn alvleesklier uit zijn shirt zien vissen? Nou?

Oh en er is iets nieuws op dé markt. Kun je je waardes in je mac, ipad, iphone zetten, is dat je geheugen, kan je het zo bij je internist laten zien iov dat je alles in je dagboek moet zetten. Gluco-dock.... Kei duur uiteraard....

Balen van je leenpomp enzo, wat een gedoe! Net zoiets als ik vorig jaar had toen ik geen leenpomp kon krijgen....
je alvleesklier uit je shirt moeten vissen
De meneer van gister belde me vanochtend weer, uiteraard toen ik aan het werk was. Ik vond vanmiddag een mail van hem in mijn inbox, waar ik een 'pittig' antwoord op gestuurd heb . Ik plemp het hier later nog wel een keer neer, op dit moment val ik in slaap bij het tempo van mijn hotmailaccount
Ris, bedankt voor je uitleg. Ik was gisteravond te moe om het helemaal te begrijpen, maar inmiddels heb ik 10 uur geslapen en ben ik weer helder in mijn hoofd. Ik wist niet dat jouw pomp zo uitgebreid was, ik dacht dat de Dana alleen zo'n meter/afstandsbediening had. Ik zat al te overwegen om een Dana te gaan nemen, maar Medtronic komt nu toch op de proppen met een vervangpomp. Ik zit nu te wachten op de bezorger van TNT, ik ben benieuwd wat voor pomp ik nu weer krijg.
Ik kreeg gisteren een telefoontje van mijn apotheek. Zij hadden nog eens contact opgenomen met Lilly en het schijnt dat over 2 maanden de insulinepennen (de digitale met geheugen) "al" weer leverbaar zijn. Nou, eerst zien dan geloven hoor, de man zei vorige keer tegen mij nog "medio dit jaar" en dat is toch een heel wat ruimer begrip.
En dan nu de mail van de meneer van Medtronic:

Beste Mevr Setter,

Ik heb u een aantal keren trachten te bereiken, maar helaas zonder succes.

Het gaat namelijk over de leenpomp die u heeft ontvangen nadat u de 24u dienst hebt gebeld omwille van de Motorfout die u had op uw insulinepomp.

U zou normal gezien een vervangpomp hadden moeten krijgen ipv een leenpomp. Mijn collega heeft u van een leenpomp voorzien omdat ze tijdens de 24u dienst niet in het system kan en daardoor niet had kunnen zien dat u insulinepomp nog onder de garantie valt.

Dus hebben wij voor u alsnog een vervangpomp besteld, u zal deze weldra ontvangen per post. Mag ik u dan ook vragen, nadat u deze pomp ontvangt om de Leenpomp Kostenloos terug te retourneren naar ons.

Ik zal u alsnog Telefonisch trachten te bereiken.

Als u deze mail in goede orde heeft ontvangen zou u mij hierover dan willen berichten. Dat mag ook telefonisch als u dat liever hebt.

Vriendelijke groet,

bladiebla.....

Mijn antwoord:

Beste meneer T.,

hierbij laat ik u weten dat ik uw mail ontvangen heb. Ik laat het u ook weten als ik de vervangende pomp ontvangen heb, die verwacht ik morgen.

Even een paar opmerkingen:

ten eerste vind ik het erg bijzonder dat u uw collega wel kunt verexcuseren maar dat u mij geen excuses maakt. Dit terwijl uw collega mij aan een kruisverhoor onderwierp, iets waar ik niet om vroeg. Ik heb de pomp tenslotte niet omdat ik het zo'n leuk gadget vind, ik heb hem nodig om in leven te blijven.

Verder kon zij volgens u niet in het systeem kijken hoelang de garantietermijn van mijn pomp zou zijn. Ik heb uw collega verteld wanneer ik deze pomp ontvangen had, dat was amper 3 maanden geleden. Ook heb ik haar verteld dat ik sinds juli 2007 een insulinepomp gebruik en dat ik vorig jaar juli een heel nieuwe pomp gekregen had. Volgens mijn diabetesverpleegkundige is de garantietermijn van elke insulinepomp 5 jaar, dus mijns inziens hoefde zij niet in het systeem te kunnen kijken, de 5 jaar waren immers nog niet om. Ik kreeg de indruk dat ik niet geloofd werd. Ze gaf mij het gevoel -en uiteraard verwijt ik u hierin niets- dat ik de pomp met opzet stuk had gemaakt, dat ik een dom gansje was wat niks van techniek weet en ik voelde me behandeld als een klein kind. En daar ben ik niet van gediend. Ik ben patiënt, ik vraag niet om diabetes en gelooft u mij: ikzelf vind het enorm vervelend als mijn pomp stuk gaat.

Goed, mijn hart gelucht hebbende beloof ik u dat ik u mail wanneer ik de pomp ontvangen heb. Ik wil u bedanken voor uw snelle reactie en voor het zo snel verzenden van de vervangende pomp.

Met vriendelijke groet,
Jeetje Teddeke, wat moet je lang wachten op zoiets simpels als een insulinepen die al jaren op de markt is geweest. Het zou wat anders zijn als het De Insulinepen Van De Toekomst zou zijn. Ik vind dit een beetje slordig van Lilly, dus ik kan me je frustratie heel goed voorstellen!
Setter, vind je het heel erg dat ik verschrikkelijk heb gelachen om je briefwisseling met die pomphandelaar? Je zou ze inderdaad met liefde over het bureau trekken, maar daar zijn wij allen wat te netjes voor.

Nou maar hopen dat ze een beetje vlot zijn met het sturen van je nieuwe pomp!

Begrijp ik het nou goed dat je dergelijke items alleen kunt krijgen via je dvk? Dan zit je dus verplicht aan een dvk vast. Dat lijkt op koppelverkoop (is het niet, weet ik).

Ik ben te eigenwijs voor de medische wereld. Bij tekenen van dwang ga ik stuiteren. Maar goed dat een pomp oid (voorlopig)niet in zicht is.
Tja, soms is het toch niet te geloven hè, al die bureaucratie en de houding van sommige mensen. En inderdaad alsof het zo'n feestje is om diabetes te hebben en daarom aan een insulinepomp te moeten hangen......

Ik vond dat ook toen die man van Lily tegen mij zei dat ik maar weer in een dagboekje bij moest gaan houden wanneer en hoeveel ik gespoten had toen de digi insulinepennen niet leverbaar bleken. Ben ik net een beetje van het obsessief omgaan met mijn diabetes af, kan je weer weet ik hoeveel keer per dag zo'n dagboekje bij gaan houden.
Hai dames!

Set, ik moet zo om je lachen! Heerlijk zoals jij het verwoordt in je brief!

Ik ben vandaag bij de oogarts geweest en toch wel geschrokken. Ik heb een bloedinkje in mijn oog. Ik weet het, het is er maar 1... het kan nog wegtrekken, maar het kunnen er ook meer gaan worden. In augustus moet ik terug om te laten bekijken hoe het er dan voor staat.

Kutzooi...... ik ben er echt van geschrokken. Het hoeft niks te zijn, maar voor mijn gevoel is dit (na het "gewoon" hebben van suikerziekte) het begin van het einde... (ik ben zeer melodramatisch op zijn tijd). Fuckerdefuckerdefuckerdefuckerdefuck (omdat ik niet hardop mag vloeken waar onze Gijs bij is).
Jeetje Ris, kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Vooral omdat je tot nu toe volgens mij verder (net zoals ik) vrijwel complicatieloos door het leven ging. Ik kan me je k*tgevoel voorstellen en kan niets doen om het weg te nemen, dus maar even dit
Dames, dank jullie wel voor jullie complimenten

Ik heb nog niks van hem terug gehoord, gek hè?

Jeetje Ris, ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent! Ik leef met je mee meissie, bloedingen in je ogen hebben is niet niks. Ja, er zijn ergere dingen, dat wel, maar het is niet iets waar je op zit te wachten toch?

Lucht je hart hier maar hoor, hier mag je vloeken en razen en tieren zoveel als je maar wilt. Dat weet je hè?
quote:Teddeke1 schreef op 01 maart 2012 @ 12:02:

Tja, soms is het toch niet te geloven hè, al die bureaucratie en de houding van sommige mensen. En inderdaad alsof het zo'n feestje is om diabetes te hebben en daarom aan een insulinepomp te moeten hangen......

Ik vond dat ook toen die man van Lily tegen mij zei dat ik maar weer in een dagboekje bij moest gaan houden wanneer en hoeveel ik gespoten had toen de digi insulinepennen niet leverbaar bleken. Ben ik net een beetje van het obsessief omgaan met mijn diabetes af, kan je weer weet ik hoeveel keer per dag zo'n dagboekje bij gaan houden.

Klinkt misschien gek, maar ik kan me echt niks voorstellen bij het feit dat jij soms niet meer weet of je nou wel of niet gespoten hebt Niet dat ik je niet geloof hoor, dat is het niet. Maar ik heb mateloze bewondering voor jou dat je het spuiten al zo lang volhoudt en geen teringtyfuspokkehekel hebt aan elke prik. Zo'n hekel dat je je elke prik tot in detail kunt herinneren. Sterker nog: jij vergeet ze gewoon

Of ben ik nu een tikkeltje aan het projecteren????

Goed, dat neemt natuurlijk niet weg dat de meneer van Lilly jou niet hoeft te behandelen als een klein kleutertje wat net haar eigen billetjes af heeft leren vegen Wat een drol zeg, die vent (om even op het onderwerp 'billetjes' voort te borduren zeg maar ).
Oh setter, hoe vaak ik wel niet een collega op zoek om te vragen of ik nou had gespoten aan de lunchtafel... Het is een automatisme. Vergeet jij nooit of je hebt gebolust? Echt niet? Dat zou ik echt heel knap vinden.

Nog één dagje werken
Tuurlijk, ik vergeet regelmatig of ik nu wel of niet gebolust heb, en dan kijk ik dat snel even na in mijn pomp. Die onthoudt nl. alles!

Maar een bolus geven is net zo'n automatisme als schakelen in een auto of je pinpas gebruiken in de supermarkt. Het doet geen pijn, het is niet eng, je kunt je niet prikken bij het opzetten of weer afdraaien van de naald, je hoeft je shirt niet omhoog te trekken en in een onmogelijke boog over je eigen buik gebogen te staan, een goed plekje zoekend waar je je naald in gaat steken. Het is niet meer dan het indrukken van een paar knopjes en je gaat weer verder met waar je mee bezig was.

Maar ik ben bang dat ik nogal projecteer als het op spuiten aankomt. Ik vond het vreselijk dus ik denk altijd dat anderen dat ook vinden. Dat is natuurlijk niet zo, en dat weet ik ook wel, maar dan nog ben ik zo'n oen die dat automatisch aanneemt Pas als ik dan mijn eigen schrijfseltjes teruglees denk ik: 'Nee Setter, niet alle harten naar jezelf rekenen '.

Maar dat doet niets af aan het feit dat ik me kan voorstellen dat zo'n pen van Lilly gewoon erg makkelijk is voor mensen zoals jij en Teddeke. Terug kunnen kijken is altijd handig tenslotte. Ik doe dat meerdere malen per dag met mijn pomp
Pixel, hoe is het nu met je? Is je verkoudheid een beetje aan het wegtrekken?

Lief, is het je gelukt om alle rapportages op tijd te doen? Echt? Joepie wat goed van je zeg! Wat heerlijk voor je
@Setter, niet dat spuiten nou één van mijn grootste hobbies aller tijden is , maar ik de enorme angst - zoals jij deze ervaart - herken ik (gelukkig!) niet. Vandaar dat ik nogal eens wil vergeten óf (en vooral hoeveel) ik heb gespoten.

@Lief, je laatste dag is waarschijnlijk al zowat op de helft. Wat fijn dat het er bijna op zit!
Lief, je laatste dag is VOORBIJ!!! Gefeliciteerd! Zit je al lekker aan de borrel? Nu lekker naar de toekomst kijken (lijkt wel 'Onderweg naar morgen', yuk! ).

Hier is het lichtelijk crisis. Mijn pc is gecrasht! Ben nu bezig mt Windows 7 op mijn ouwe bakkie, maar ik geloof dat dat niet goed gaat komen . Allemaal foutmeldingen, mijn videokaart werkt niet meer, ik kan geen drivers meer downloaden, allemaal ellende! Mocht ik langdurig afwezig zijn, dan weten jullie waar het aan ligt. Ik krijg zelfs mijn (stok)oude laptop niet meer aan de praat. Gatver, wat ben ik STRONTchagrijnig ! En ook geen schaatsen op tv!

Pixel, één lichtpuntje: Co in Hoenderloo is weer open!
Lief, tijdje vrij! Heerlijk. Geniet ervan! quote:sri schreef op 02 maart 2012 @ 20:10:

Pixel, één lichtpuntje: Co in Hoenderloo is weer open!

Sri, rij dan ook eens een dorpje verder, want IJskaffee de Kei is ook weer open... Naast verrukkeluk ijs ook heerlijke koffie (als je geen ijs mag eten bijvoorbeeld).

Sterkte met je technische perikelen. Heel vervelend als iets wat vanzelfsprekend is, niet meer werkt. Kun je nog wel werken zonder pc?

Verkoudheid is ruk. Nu zitten ook nog mijn oren dicht en als ik ergens een hekel aan heb, dan is het wel aan dichtzittende oren. Alsof je niet wakker kunt worden, alles is dof en gedempt. Snot komt nog steeds overal vandaan. Duurt nu al langer dan een week. Maar niet ziek genoeg om echt ziek te zijn.

Binnenkort weer op controle en ik vrees dat mijn mooie HbA1c niet meer zo mooi zal zijn.
Jakkes, Pixel, wat onzettend vervelend dat je verkoudheid zo blijft hangen. Wat word je dat zat hè? En wat je zegt, zo irritant als je oren dichtzitten! Ik krijgt dan altijd het gevoel alsof m'n hoofd opgeblazen wordt en of ik de hele tijd met m'n hoofd wil schudden. Net een paard!

Mijn technische problemen zijn verre van voorbij helaas. Ik zit hier met een compleet uitgeklede pc. Alleen windows 7 staat erop. Verder doet niks het, want het blijkt dat ik geen drivers kan installeren. Die heeft acer niet voor dit model. En ik heb nota bene van te voren nog in de specs gekeken of dit model geschikt was voor windows 7. Stond met grote letters JA. Ik ga morgen maar weer naar mycom met dat ding onder m'n arm. Misschien zijn er andere drivers of moet er iets in de bios veranderd worden, net zoals zaterdag.

Zo jammer dat mijn vader sinds zijn hersenbeschadiging niets meer met computers kan. Hij sprong tot vier jaar geleden (toen was hij 80) altijd in de auto om mij van pc-problemen af te helpen. Echt old school, alles in dos . Maar mij hoor je niet zeuren, ik ben veel te blij dat hij er nog is, de lieverd!

O jee, o jee, een nieuw ijsadres! En dan te bedenken dat echtgenoot en ik een tijdje geleden tegen elkaar zeiden: leuk als Co weer open is, maar we willen wel eens wat anders. Die tent met dat reuzenijs op de stoep, aan het begin van de straat, hebben we ook nog nooit geprobeerd, maar op de een of andere manier ziet dat er verkeerd uit. Weet niet waarom. Wij rijden van de week dus maar eens door naar jouw adres. Ik ben dol op ijskoffie, eigenlijk vind ik het nog veel lekkerder dan ijs, dus ik vrees dat onze expedities dit land uit de benzinecrisis gaan helpen .

Allemaal een fijn weekend gehad? Lief, hoe voelt het dat je nu niet meer naar je werkgever hoeft? Opgelucht?

Allemaal een dikke !
Jeetje Sri, wat vervelend dat je pc -je broodwinning dus- steeds de geest geeft. Ik kan me héél goed voorstellen dat je enorm baalt! Sterkte meissie

Jee Pixel, nog steeds kwakkelende? Beterschap

Ik ben afgelopen vrijdag gaan bloedprikken, ik mag as. vrijdag weer naar het lekkertje Ik ben benieuwd of mijn HbA1C dan ook gezakt is.

Ik heb sinds afgelopen donderdag mijn nieuwe pomp, opnieuw een roze Veo , maar als we in het ritme blijven is deze over 2 maanden stuk. We zullen zien. We wachten af.....
Ik zou afgelopen zaterdag flesjes insuline bezorgd krijgen maar ik heb niks ontvangen. Ik heb nog voor 3 dagen ampullen dus ze mogen nu wel een beetje op gaan schieten

Ik kreeg altijd voorgevulde ampullen maar dat is m.i.v. deze maand afgelopen. De verzekeringen willen dat niet meer vergoeden voor mensen die hun ampullen prima zelf kunnen vullen. Volkomen terecht natuurlijk! Maar ja, dan moeten ze me wel de flesjes leveren van waaruit ik mijn ampullen kan vullen.....

Hopelijk geeft deze firma me wèl een antwoord via mail
Wat griezelig Setter, dat je nog maar zo weinig insuline hebt . Kan je in geval van nood gewoon naar de apotheek gaan om een klein voorraadje op te halen?

Ik heb van mijn belangrijkste medicijnen altijd een herhaalrecept bij me, voor het geval dat. Het is me al een paar keer goed van pas gekomen, in het buitenland nota bene.

Ik baal gruwelijk! Blijkt mijn pc toch niet geschikt te zijn voor windows 7, er zijn geen drivers voor en die komen er ook niet, want oud beestje dat niet meer geproduceerd wordt. Terug naar Vista dus, maar moet je eens proberen Vista over windows 7 heen te zetten. Niet dus. Ik nog proberen mijn harde schijf te formatteren via de dos-prompt, maar daar trapt hij ook niet in. Ik heb ineens geen bevoegdheden...

Gelukkig gaat de winkel om 1 uur open, die lui hebben vast software waarmee het wel kan. Die schatten hebben me vrijdag zo goed en snel geholpen, dat kunnen ze vast nog een keer. En anders koop ik een nieuwe! Dat zal ze leren !
Er is maar een oplossing Sri.... Een macbook! alles doet het erop, kost wel wat centen, maar dat verdient zich makkelijk terug.

Set; ik ben ook benieuwd naar je hba1c, gaat het nog goed met de shakes en afvallen? ik bestel trouwens (op aanraden van de apotheek) gewone ampullen en niet de flesjes. Omdat je (is de redenatie) ook gewone ampullen moet hebben als je pomp keduuk gaat en je tijdelijk moet gaan spuiten. In noodgevallen heb ik mijn pen ook altijd bij me (in mijn werk/school tas; als ik ook echt ver van huis ben).

Lief, aan het genieten van je vrije dag?! Heerlijk dat je niet meer naar je baas moet toch?

Wij hebben zo de uitvaart van de opa van lief. Mijn lief is zo'n sukkel af en toe... die uitvaart is pas om 14.00 (en crematorium om 16.00... wordt een lange dag!). Nou had mijn lief bedacht dat hij vanmorgen wel kon strijken en soep kon koken. Ik zou aan de studie gaan, want heb vrij gekregen van mijn werk.

Dus ik ben aan het lezen en wat doet hij? Hij heeft gestofzuigd en gedweild, is naar de supermarkt geweest om bakken te kopen en staat nu dus het berghok leeg te ruimen om die bakken te vullen. Ook heel belangrijk, maar daar kan ik niet van eten en ik heb ook geen kleren meer om aan te trekken.... behalve wat ik nu aan heb. Niet echt geschikt voor een uitvaart. ...

Ik zou natuurlijk zelf kunnen gaan strijken, maar daar ben ik principieel op tegen. Ik was (alles) en hij strijkt (alles, maar van mij het minst.... haha!) Dus ik ga nu de was uit de droger trekken en hopelijk heb ik straks iets nets aan....

Doei!

sri; succes bij de winkel!
Ik lees dit nu pas Ris, dus sterkte wensen heeft geen zin meer. Condoleren wel, dus bij deze: gecondoleerd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven