Gezondheid alle pijlers

Diabetesland

13-07-2011 20:17 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in Diabetesland waar al je medediabeten 100 jaar gaan worden. Waar je je 'gewoon' 'eventjes' aan je dieet gaat houden :puke: om te voorkomen dat je diabetische voeten of vingers gaat krijgen. Waar retinopathie, falende nieren of zenuwpijnen niet voorkomen en waar ongelimiteerd geklaagd en gezeurd mag worden. Jaja, óók over al die infernisten en dvk's die het –niet gehinderd door daadwerkelijke diabeteservaring- beter weten dan de aloude diabeet zelf.

Dat land waar genoeg ruimte is voor cynisme, sarcasme en flauwe grappen. Dat land waar meegeleefd wordt, waar ervaringsverhalen uitgebreid verteld mogen worden en waar altijd een luisterend oor of een welgemeende knuffel voorhanden is. Waar je gelijkgestemde zielen in het 'diabetesdwars' vindt.

Dus wil je steun en knuffels of wil je 'gewoon' 'even' je verhaal kwijt, doe het dan hier. Iedereen is welkom, want hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Owh... Join the club, settertje.

Ik had dat gister. Voor het avondeten besloten dat ik ging trainen 's avonds, dus keurig 4 gespoten in plaats van 8 of 10. Toch maar niet trainen (lag wel lekker op de bank), keurig op 8,0 's avonds.

Ik snap dat ook niet. Maar ik geniet er maar gewoon van.

Je hebt wel gelijk dat het op z'n minst een béétje raar is.
Nou inderdaad Lief, een béétje raar....

Een diabetisch lichaam is soms best een vreemd lichaam.....

Ik heb trouwens ontdekt dat in een sesamknäckebrödje van Bolletje maar 11 khd zitten. Dan kun je dus 4 van die dingen eten tegen 1 boterhammetje. Moet ik mijn interne harde schijf (die in mijn hoofd) maar even herprogrammeren
Tjonge: 3 boterhammen is dan dus 12 knäckebrödjes

De grote vraag is dan wel: waar laat ik die allemaal?
Volgens mij is een boterham 15 khd...
Die zoeken we op.....
Joh, je hebt gelijk! Die 45 khd is per 100 gram brood! Tjonge, hoe ik dat nou heb gehad....
Grmbl...

Liefmeis, als ik jou toch niet had...
Sorry meiske, ik dacht, ik moet toch even ingrijpen, voordat je ineens weer onverklaarbaar hóóg zit!

Verder ben ook ik reuze trots op je hoor, de discipline die je toont. Heel knap, echt
1 boterham is idd 15-16 khd. 1 broodje telt voor 2 boterhammen, dus 30-32 khd. Die weet ik wel uit mijn hoofd. En waar ik "toen" van schrok was van sultana's daar zit 10 gr per koekje in! En dan zitten er ook nog eens 3 koekjes in een pakje. Dan liever 1 bonbon van 10 khd

Nooit te oud om te leren he! XXXX
Inderdaad ben je nooit te oud om te leren. Of om zorgvuldig te lezen wat er staat Doos die ik ben af en toe.

Wat ontzettend lief dat jullie allemaal zo trots op mij zijn zeg, ik ben er eigenlijk best een beetje beduusd van.... want vergeleken bij die diëten die ik als kind moest volgen is dit dieet juist heel goed te doen.

Ik weet nog goed hoe ik als kind altijd en eeuwig honger had. Het geluid van mijn rammelende maag was zelfs voor mijn klasgenootjes heel gewoon geworden. Mijn maaggeluiden waren zeg maar de voorloper van de muzak, heel vertrouwd en rustgevend

Met dit dieet heb ik gewoon geen honger, en als ik na een paar uur toch trek krijg is het weer tijd voor een shake of een salade. Ik moet eerlijk toegeven dat ik de eerste 4 weken wel heb moeten wennen aan de zoete smaak van de shakes, en ik heb ook best tijd nodig gehad voor het vinden van mijn ritme, maar het loopt nu op rolletjes. En dat is best heel fijn. Dit is het eerste dieet wat niet voelt als een straf
Pixel, heb je je ziekenhuisopname destijds ook besproken met je huisarts? Het is echt onmenselijk hoor, hoe ze jou zo naar huis stuurden nadat je bijna in een coma lag. Echt onvoorstelbaar

Of je je verdorie aanstelt ofzo

Ik weet nog dat mijn buurjongen op zijn 19e in één weekend 11 kilo afgevallen was. Mijn moeder heeft hem, samen met zijn moeder, naar het ziekenhuis gebracht. Hij bleek een onmeetbare suikerwaarde te hebben -en die meter ging tot 45- en hij moest acuut 3 dagen blijven. Hij was inmiddels al bewusteloos, werd een dag later wakker en had géén idéé wat er allemaal gebeurd was. Hij was zomaar 3 hele dagen kwijt

Maar hij werd pas naar huis gestuurd nadat hij ingesteld was op insuline èn hij zelf had leren spuiten. En het lijkt me dat het ook zo hoort.

De manier waarop ze jou behandeld hebben is echt ver beneden peil hoor. Tsss
Breaking News: ik heb gisteren een nieuwe Humapen Memoir ontvangen...... *doet een rondedansje...... en vooruit nog maar een dansje dan*

En nu maar hopen dat deze het wel blijft doen (maar volgens de begeleidende brief zijn de nieuwe exemplaren "uitgebreid getest").

Verder nog niet veel verbetering met nek en rug, zit er hard aan te denken toch maar eens naar de huisarts te gaan. Ik heb al vanaf november 2010 constant rugpijn als gevolg van de hernia (dat zou nu toch wel eens over mogen zijn?) en omdat ik me daardoor verkeerd ga bewegen doet nu alles vanaf mijn hoofd tot en met mijn onderrug/bovenbenen zeer.
Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst

Dat is zeker wel een rondedansje waard

Het is denk ik zeker weten verstandig om toch maar weer een keer naar je huisarts te gaan. Zo lang al rugpijn, dat is toch vreselijk? Ik snap dat je een bedrijf draaiende probeert te houden, maar je moet toch ook aan jezelf denken? Aan je gezondheid? Gaan hoor!

Sterkte meissie
Nou, ik ben snel uitgedanst. Ik kan op het moment (dat weet ik heel goed van mezelf) erg weinig "tegenslag" hebben vanwege van alles en nog wat (te veel en te herkenbaar om hier uit de doeken te doen ).

Nog geen maand geleden heb ik bij de dvk een nieuwe bloedglucosemeter gekregen. Eentje met een cassette met 50 strips. Ideaal!!!! Tot je de cassette probeert te vervangen en het slotje met geen mogelijkheid meer opengaat..... Om 23.00 uur 's avonds........ Als je net gesport hebt en moe bent en overal pijn hebt en..... en......
Ted

Ik vind dat ook niet erg soepel gaan van die meter, heb hem ook en zit ook elke keer een beetje te kloten om 'm open te krijgen.
Ted, lief, ik heb een Contour USB. Losse stripjes maar wel makkelijk. Geen gedoe met batterijen, gewoon opladen met een stekker. Enige nadeel van deze meter vind ik dat voor mijn gevoel het scherm andersom zit. Als ik em vasthoud, zit het scherm andersom. Bij omdraaien zit voor mijn gevoel het stripje aan de verkeerde kant.quote:setter schreef op 14 maart 2012 @ 10:11:

Pixel, heb je je ziekenhuisopname destijds ook besproken met je huisarts? Het is echt onmenselijk hoor, hoe ze jou zo naar huis stuurden nadat je bijna in een coma lag. Echt onvoorstelbaar

Of je je verdorie aanstelt ofzo

De manier waarop ze jou behandeld hebben is echt ver beneden peil hoor. Tsss

Nee, niet echt. Wel aan de telefoon een keer maar toen heb ik er niet echt veel van gezegd. De eerste periode was zo'n roes.

En nu nog een beetje hoor. Het voelt nog steeds alsof het niet echt is. En idd, als ik me overal netjes aan houd, zijn mijn waarden goed (tot nu, nu ze onverklaarbaar gaan stijgen). En tot ik iets eet waarvan ik weet dat het niet goed gaat (normaal eten zeg maar). Maar hee, waar maak ik me druk om. Mijn waarden vallen best mee en ik kan er toch honderd mee worden?
Zennnnnnnnnnnnn......

Zo ik ben weer een beetje rustiger , heb vanochtend Accu-Chek gebeld (omdat de dvk naar mijn zin niet "snel" genoeg reageerde op mijn e-mail ) en het is gelukt met wat tips van Accu-Chek om de cassette te vervangen. Hopelijk dat het volgende keer ook nog/weer lukt (over een dag of 10). Ik vind het op zich een hele fijne meter omdat je niet met losse teststrips en lancetten zit te rommelen. Maar dan moet ie wel open gaan als ik dat wil.....
Teddeke .

Je gaat niet echt lekker op het ogenblik hè, zwak uitgedrukt. En als dan je apparatuur ook nog eens gaat tegenwerken... Ik wou dat ik wat voor je kon doen, in elk geval iets nuttigers dan een paar virtuele hugs, maar die zijn wel heel erg gemeend.

Wat een geklooi is dat toch zeg, met al dat getel en gemeet en geprik. Ik vraag me af wanneer ik aan de beurt ben, want dat zal toch wel een keer komen, maar ik hoop zo dat dat nog lang duurt.

Ik had vandaag naar de Technobeurs gemoeten, maar vlak voor ik de deur uit wilde, lag er een gloeiende haastklus die ik niet kon laten lopen. Nu vind ik het de moeite niet meer om helemaal naar Utrecht te treinen, dus ik ben maar bloed gaan prikken, samen met echtgenoot, die ook van db verdacht wordt. Hij had laatst bij zo'n vrijwillige meetactie een niet-nuchtere waarde van 7,9. We wachten maar af. Zitten we straks gezellig samen aan de metformine en samen op de bank ingewandenconcerten te geven...
quote:Teddeke1 schreef op 16 maart 2012 @ 12:25:

Zennnnnnnnnnnnn......

bewaar een beetje voor me...

Sri, geniet lekker van het weer nu je toch niet weg gaat en trek die wandelschoenen ergens anders voor aan!
Ted; die meter had ik ook! Ik vond hem geweldig, zo makkelijk met die cassette... maar bij mijn pomp hoort een andere meter (als je 'm wilt gebruiken als afstandbediening in elk geval; hadden ze nou niet kunnen bedenken dat dat ook in de makkelijke kon?! Zelfde merk he...) Wel balen als ie dan niet opengaat. Ik had dat altijd met de prikpen, als die er af viel (want ik haalde 'm er nooit af), kreeg ik 'm er niet meer op.

Ik heb weer een keer diabetes baaldagen hoor... ik vlieg van 2,9 naar 18,0 en terug. Gisteren ook al, toen heb ik vanaf 14.00 tot 21.00 alleen maar lage suikers gehad... blegH! en ik weet ook hoe Sven Kramer zijn benen voelen na 10km schaatsen, verzuring is zwaar *** als je 8 keer heen en weer moet naar school...

Nu dilemma; Gijs slaapt (joch was zo moe!) maar ik moet Ella op halen, en die fietst zelf... zou Gijs lang genoeg slapen???? Ik kan ff kijken of mijn buurmeisje thuis is, dat ga ik nu doen.

XXXX
quote:Ris schreef op 16 maart 2012 @ 14:31:

Ik heb weer een keer diabetes baaldagen hoor... ik vlieg van 2,9 naar 18,0 en terug.

Heb ik ook nu. Snap er niks van.

Die AccuCheck 50stripsinééncassettermeter vind ik he-le-maal geweldig. Geen troep meer! Ik wil niet meer anders...
Nou, die Accu-Chek heb ik hier ook liggen, samen met nog een hele hoop cassettes, maar ik vind het een prutmeter. Wat een klereding zeg. Mijn vader, die nog nooit een nuchtere waarde boven de 9 heeft gehad, zat met zijn gloednieuwe Accu-Chek ineens nuchter op 17 op die meter. Toen hij zijn oude vertrouwde meter pakte zat hij 10 seconden later toch echt heel gewoon op een 5.3 ofzo.

Als ik zelf 3x achter elkaar meet heb ik 3 hele verschillende waarden. Een 14, een 6 en een 2,1 ofzo. Waardeloos rotding vind ik het.

Ik heb de Glucomen van A. Menarini van mijn dvk gekregen. Een gloednieuwe meter die ook ketonen kan meten, maar die wel gewoon op de ouderwetse manier meet: met een los stripje die je uit een containertje moet vissen. En ik vind het heerlijk!
Ris, is het goedgegaan vanmiddag met Gijs en het ophalen van Ella? Sterkte met die malle suikers van je, ik hoop dat ze gauw weer wat stabiliseren

Sri, wanneer krijgen jullie de uitslag van de bloedonderzoeken?

En Lief, hoe bevalt je 'vakantie'? Ik mail je nog wel even

Pixel: quote:Maar hee, waar maak ik me druk om. Mijn waarden vallen best mee en ik kan er toch honderd mee worden?

Oh ja hoor, dat kunnen we allemaal mits we niet onder een bus/trein/tram lopen/vallen, maar dat neemt niet weg dat je echt heus niet zeurt hoor. Meid, spui je gal, klaag steen en been en je krijgt steun en knuffels van ons hoor! Kijk maar:

en

Herinner ik me nou goed dat je inmiddels weet dat je type 1 hebt? Dan komt er natuurlijk een keer een moment dat je aan de insuline moet (maar dat weet je zelf uiteraard ook wel), maar heb je daar al eens over gepraat met je huisarts?

Wanneer moet je weer bloedprikken?

Sterkte meissie
Ik haat diabetes.

Gisteravond zat ik op 14, 4eh bijgespoten, slapen, vanochtend op 15. 10eh gespoten ipv 8, anderhalf uur gewacht met eten, wel twee crackertjes gegeten, paar uur later op 8. Vervolgens voor het avondeten dan maar meteen 12eh erin gejaagd (ipv 8eh), anderhalf uur later op 17. 10eh erin gejast, anderhalf uur later op 12.

GVD, met deze hoeveelheden had ik me twee weken geleden in een coma gespoten!
quote:lief_29 schreef op 17 maart 2012 @ 23:33:

Ik haat diabetes.

Gisteravond zat ik op 14, 4eh bijgespoten, slapen, vanochtend op 15. 10eh gespoten ipv 8, anderhalf uur gewacht met eten, wel twee crackertjes gegeten, paar uur later op 8. Vervolgens voor het avondeten dan maar meteen 12eh erin gejaagd (ipv 8eh), anderhalf uur later op 17. 10eh erin gejast, anderhalf uur later op 12.

GVD, met deze hoeveelheden had ik me twee weken geleden in een coma gespoten!

Hier the same..... Gisteren voor de lunch op 15, 10 eh bolus, 1 broodje, 2 uur later op 19,7. Nog maar eens 7 eh en 2 uur later..... 3,0. Na het avondeten weer een hypo en voor t slapen op 13. Nu gelukkig op 7, maar ja... Zondags ontbijtje is met croissantje (een halve!) en jus....... Niet in te schatten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven