wat eten we vandaag-telegramstijl Deel 2

28-12-2011 17:13 2992 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zet je vandaag op tafel??

Schrijf hier op wat je eet vandaag, en doe meteen ideeën op voor een andere maaltijd!

Eet smakelijk!

het vorige topic: Wat eten we vandaag *telegramstijl*
Die pasta met roomsaus, wijn en zalm is echt zooooo doodeenvoudig te maken. Eerst pasta opzetten en dan saus maken.

Hebben we een keer gasten en maak ik dit gerecht dan denken ze vaak dat ik er heel lang heel erg mijn best op heb staan doen. Terwijl het 10 tot hooguit 15 minuten werk is.
Groene asperges, krieltjes in de schil uit de oven en runder chipolata (?) worstjes. Geen toet ivm avondvergadering waar ik dit nu typ. Zoooo saaaaaiiiii, shtttt!
Draadjesvlees, sperciebonen, aardappels en als 'toetje' een rol fruittella
lekker toetje thee!

Brood met gebakken ei.
broodje ei wat mijn bedoeling Ieb en net toen ik dat wilde klaarmaken ineens zin in AVG.
Krieltjes met boterjus, erwten/wortelen en gemarineerde pangafilet.
Nu op fornuis bouillon voor soto ajam: kipstukken, kippenbouillonblokjes, teentje knoflook, gekneusde serehstengels, schijfjes gember, blaadjes djeroek poeroet, sap van een limoen, flink kunjit, gedroogde koriander (ketoembar) en peperkorrels. Op tafel straks schalen met stukjes gekookte aardappel, gekookte rijst, gekookte eieren, gestoomde prei, gestoomde witte kool reepjes, met kokend water overgoten taugé, fijn gesneden bosuitjes, fijngesneden verse selderij, gebakken uitjes (van die knapperige bruine uit een zak van de toko) en een mengsel van sojasaus, limoensap en fijngesneden rode pepertjes.

Toetje: Ben & Jerry's in vier smaken met slagroom. Ik moet aankomen dus heb bij zo'n light diner een zwaar toetje nodig.
Stamppot rauwe andijvie met spekjes, gehaktballen, en piccalilly.

Had ik vanochtend trek in door dat koude rotweer.

Toet is een verse warme appelcompote met rozijntjes en kaneel en een bolletje slagroomijs erbij.
Penne met rode saus, uit de diepvries dus lekker makkelijk
Hetzelfde als margriet alleen dan vers.
aardappelen, broccoli, sla en karbonade

*Toevallig thee van dat gebakken ei*
Vandaag op speciaal verzoek: Spaghetti met rode saus.
Vandaag kosher gegeten uit 'The greatest ever Jewish recipe book': flatbread gevuld met gegrilde kofta kebab (rolletjes van lamsghakt met matzo meal, korriander, knoflook, ui, limoen, komijn, paprika, hindoestaanse kerrie, kardamom, tumeric, kaneel, chilipepertje en tomatenpuree) en Israëlische salade van kleine blokjes komkommer, tomaat, gele en oranje paprika, lente-ui, knoflook, munt korriander, feta olie en limoen en knoflooksaus.

En daarna een vergadering
quote:yette schreef op 18 april 2012 @ 00:50:

Vandaag kosher gegeten uit 'The greatest ever Jewish recipe book': flatbread gevuld met gegrilde kofta kebab (rolletjes van lamsghakt met matzo meal, korriander, knoflook, ui, limoen, komijn, paprika, hindoestaanse kerrie, kardamom, tumeric, kaneel, chilipepertje en tomatenpuree) en Israëlische salade van kleine blokjes komkommer, tomaat, gele en oranje paprika, lente-ui, knoflook, munt korriander, feta olie en limoen en knoflooksaus.

En daarna een vergadering Klinkt goddelijk maar er wilde niemand naast je zitten denk ik?
biefstukje brood met gebakken ui/champs
Ik heb mijn mond amper opengedaan, Marjo. En daardoor duurde die vergadering idioot lang.
quote:yette schreef op 18 april 2012 @ 01:28:

Ik heb mijn mond amper opengedaan, Marjo. En daardoor duurde die vergadering idioot lang.

Gebakken aardappels, gemarineerde kipstukjes en erwtjes.

Klaargemaakt door zoon. Ik kon zo aanschuiven toen ik koud, nat geregend en moe thuiskwam
Gisteren: vriendlief turkse pizza (opgehaald) en ik twee broodjes vegaburger (die met Milner-kaas). Erbij gevulde wijnbladeren en rijstsalade.

Vanavond: spaghetti met spekjes, cherrietomaatjes en groene pesto saus. Kiwi na.
Eergisteren risotto met kippenbouillon, kip, salami, ui, knoflook, doperwten, paprika, tomaat, paprikapoeder, peterselie en rozemarijn. Voor het eerst gemaakt en ik vond het best goed gelukt! En als toetje boer'ntrio van zuivelhoeve. Altijd lekker.

Gisteren met vrienden een flinke pan met shoarma, aardappelschijfjes, champignons en sperziebonen. En daar een potje pesto doorheen. Als toetje de kokospudding en dame blanche pudding van mona
Ik heb nog deeg en lamsgehakt over van gisteren en ga er vanavond 'eigenwijze lahmacun' mee maken. Nèt iets anders dus.

Zojuist even zelf ajvar gemaakt en die staat nu met gepureerde tomaten, gember en wat suiker in te koken. Vanavond smeer ik die saus met het lamsgehakt op de pizza's. Even 5 minuten bakken en dan aan tafel oprollen met wat ze erin willen: ijsbergsla, verse turkse schapenkaas, uitgebakken plakjes sucuk, olijven en sausjes.

Lekker makkelijk. Nou ja, vanavond dan.

Want ik ga zo zelf aan de mojito van de munt die over is
Pannenkoeken met spek en kaas, en Dikkertjes (favoriet bij de kindjes)

Toet is vers fruit met verse slagroom.
Vandaag lekker makkelijk, stokbrood met brie uit de oven, honing, geroosterde pijnboompitten en rucola erop.
Aaahhh Yette, Lahmacun en Sucuk , doe hier een moord voor !! Ik had de sucuk altijd al uit de pan gegeten voordat het op tafel kwam haha ... of gewoon zo'n heel worstje rauw opeten was ik ook een ster in ! Eet ze !!
Taco's gegeten vanavond: gehakt rul bakken, bruine bonen en taco kruidenmix erdoorheen. Dat op een zachte tortilla of een tacoschelp. Op het gehakmengel wat zure room, taco saus( tomaten salsa), geraspte oude kaas, mais, sla. Zelf mijn zoontje van 1,5 smult er van!
broodje pom, broodje kip-kerrie en broodje warm vlees.

Hebben surinaams eten besteld zijn doodop echt te moe om te koken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven