wat eten we vandaag-telegramstijl Deel 2
maandag 16 april 2012 om 20:02
dinsdag 17 april 2012 om 14:20
Nu op fornuis bouillon voor soto ajam: kipstukken, kippenbouillonblokjes, teentje knoflook, gekneusde serehstengels, schijfjes gember, blaadjes djeroek poeroet, sap van een limoen, flink kunjit, gedroogde koriander (ketoembar) en peperkorrels. Op tafel straks schalen met stukjes gekookte aardappel, gekookte rijst, gekookte eieren, gestoomde prei, gestoomde witte kool reepjes, met kokend water overgoten taugé, fijn gesneden bosuitjes, fijngesneden verse selderij, gebakken uitjes (van die knapperige bruine uit een zak van de toko) en een mengsel van sojasaus, limoensap en fijngesneden rode pepertjes.
Toetje: Ben & Jerry's in vier smaken met slagroom. Ik moet aankomen dus heb bij zo'n light diner een zwaar toetje nodig.
Toetje: Ben & Jerry's in vier smaken met slagroom. Ik moet aankomen dus heb bij zo'n light diner een zwaar toetje nodig.
woensdag 18 april 2012 om 00:50
Vandaag kosher gegeten uit 'The greatest ever Jewish recipe book': flatbread gevuld met gegrilde kofta kebab (rolletjes van lamsghakt met matzo meal, korriander, knoflook, ui, limoen, komijn, paprika, hindoestaanse kerrie, kardamom, tumeric, kaneel, chilipepertje en tomatenpuree) en Israëlische salade van kleine blokjes komkommer, tomaat, gele en oranje paprika, lente-ui, knoflook, munt korriander, feta olie en limoen en knoflooksaus.
En daarna een vergadering
En daarna een vergadering
woensdag 18 april 2012 om 00:57
quote:yette schreef op 18 april 2012 @ 00:50:
Vandaag kosher gegeten uit 'The greatest ever Jewish recipe book': flatbread gevuld met gegrilde kofta kebab (rolletjes van lamsghakt met matzo meal, korriander, knoflook, ui, limoen, komijn, paprika, hindoestaanse kerrie, kardamom, tumeric, kaneel, chilipepertje en tomatenpuree) en Israëlische salade van kleine blokjes komkommer, tomaat, gele en oranje paprika, lente-ui, knoflook, munt korriander, feta olie en limoen en knoflooksaus.
En daarna een vergadering Klinkt goddelijk maar er wilde niemand naast je zitten denk ik?
En daarna een vergadering Klinkt goddelijk maar er wilde niemand naast je zitten denk ik?
woensdag 18 april 2012 om 01:32
woensdag 18 april 2012 om 11:06
Eergisteren risotto met kippenbouillon, kip, salami, ui, knoflook, doperwten, paprika, tomaat, paprikapoeder, peterselie en rozemarijn. Voor het eerst gemaakt en ik vond het best goed gelukt! En als toetje boer'ntrio van zuivelhoeve. Altijd lekker.
Gisteren met vrienden een flinke pan met shoarma, aardappelschijfjes, champignons en sperziebonen. En daar een potje pesto doorheen. Als toetje de kokospudding en dame blanche pudding van mona
Gisteren met vrienden een flinke pan met shoarma, aardappelschijfjes, champignons en sperziebonen. En daar een potje pesto doorheen. Als toetje de kokospudding en dame blanche pudding van mona
woensdag 18 april 2012 om 15:41
Ik heb nog deeg en lamsgehakt over van gisteren en ga er vanavond 'eigenwijze lahmacun' mee maken. Nèt iets anders dus.
Zojuist even zelf ajvar gemaakt en die staat nu met gepureerde tomaten, gember en wat suiker in te koken. Vanavond smeer ik die saus met het lamsgehakt op de pizza's. Even 5 minuten bakken en dan aan tafel oprollen met wat ze erin willen: ijsbergsla, verse turkse schapenkaas, uitgebakken plakjes sucuk, olijven en sausjes.
Lekker makkelijk. Nou ja, vanavond dan.
Want ik ga zo zelf aan de mojito van de munt die over is
Zojuist even zelf ajvar gemaakt en die staat nu met gepureerde tomaten, gember en wat suiker in te koken. Vanavond smeer ik die saus met het lamsgehakt op de pizza's. Even 5 minuten bakken en dan aan tafel oprollen met wat ze erin willen: ijsbergsla, verse turkse schapenkaas, uitgebakken plakjes sucuk, olijven en sausjes.
Lekker makkelijk. Nou ja, vanavond dan.
Want ik ga zo zelf aan de mojito van de munt die over is
woensdag 18 april 2012 om 20:15