Sfeervol en intiem trouwen in Zuid-Holland

23-06-2012 21:37 45 berichten
Ik ben op zoek naar een supermooie locatie om te trouwen. Sfeervol en intiem, het hoeft geen groot feest te worden.

Kasteeltje, een kerkje of een ander gebouwtje dat warmte en sfeer uit straalt. Wie heeft er tips?

Ook ben ik aan het nadenken over de indeling van de dag.

Eerst de ceremonie, dan taart eten, eventueel een receptie en als afsluiting met een select gezelschap uit eten.

Ik wil wel wat doen voor mensen die wat verder van mij af staan, maar ik wil geen avondfeest geven. Maar recepties zijn vaak zo saai.... Wie heeft er een leuk idee voor bijv een receptie?
Alle reacties Link kopieren
Vrienden van ons zijn getrouwd in kasteel Oud Poelgeest in Oegstgeest:

http://www.oudpoelgeest.nl/
quote:Bijenkoningin schreef op 23 juni 2012 @ 22:11:

Heb je een voorkeur voor een gebied in Zuid Holland? Rond een bepaalde plaats?

Het Kasteel in Woerden is nét in Utrecht, maar wel heel sfeervol.Dit ziet er ook mooi uit. Ik zet hem op mijn lijstje!
quote:Dotjemol schreef op 23 juni 2012 @ 22:15:

Hofwijck in Voorburg is intiem om te trouwen, kan je daarna eventueel door naar De Koepel of naar Savelsberg iets verderop.

Of naar Wassenaar, alles op 1 locatie bij Voorlinden. Of naar Oegstgeest Onder De Linden.

Heb je al iets? Heb veel bruiloften meegemaakt de laatste jaren

Anders misschien handig om aan te geven welk idee jij hebt van intiem, dat zoekt makkelijker mee.Hofwijck is ook een goede tip. Tja wat bedoel ik met intiem... klein, warme uitstraling... Ik denk dat je wel in de juiste richting denkt. Ik woon in de omgeving van Rotterdam, dus een beetje in die regio zou het fijnste zijn.
Aan het strand dan??
quote:summer0105 schreef op 24 juni 2012 @ 07:37:

Wij zijn in het witte huis in Pijnacker getrouwd, geen kasteel, wel 1 en al sfeer!Bedankt voor je reactie. Op het eerste gezicht lijkt het mij wat modern, maar ik zet hem op mijn lijstje. Als je gaat kijken is het toch altijd weer anders dan op een plaatje.
quote:T-.rex schreef op 24 juni 2012 @ 07:55:

"Op hodenpijl" in Schipluiden Ook een leuke optie. Ook leuk dat het een biologisch restaurant is. Dat spreekt me ook wel aan! Hij staat op mijn lijst.
quote:TaraD schreef op 24 juni 2012 @ 09:28:

Witte huis in Pijnacker zou ik niet doen, het is er al jaren een bouwput en dat zal zeker nog even zo blijven.

Lindenhof in Delft is geweldig, zo ook het kasteel van Rhoon. Bedankt voor de tip. Lindenhof ziet er ook mooi uit, maar lijkt me wel wat groot voor ons. Ik ze hem wel op mijn lijstje.
quote:stephani91 schreef op 24 juni 2012 @ 10:51:

Grandcafe- restaurant Abel te AlbrandswaardZeker de moeite waard om een keer een kijkje te nemen! Hij staat op mijn lijst.
Ik wil iedereen bedanken die heeft gereageerd. Er zitten echt goede ideeen bij! Hier kan ik iets mee. Mocht er iemand nog een goed idee hebben, laat het maar weten! Het kasteel heeft wel mijn lichte voorkeur. Dat ziet er wel geweldig uit.
quote:mocy schreef op 24 juni 2012 @ 11:56:

In Rijswijk.

Vlietzigtook leuk! Staat nu op mijn lijstje erbij. Thanx
quote:HoaX schreef op 24 juni 2012 @ 11:58:

Vrienden van ons zijn getrouwd in kasteel Oud Poelgeest in Oegstgeest:

http://www.oudpoelgeest.nl/Leuk! Staat erbij! Thanx
quote:jilzz schreef op 24 juni 2012 @ 12:11:

Aan het strand dan??

Dat is ook wel gaaf, maar wel erg weersafhankelijk. En dan zou ik graag op één van de waddeneilanden trouwen. Maar of dat qua prijs te doen is.... Maar ik ga ook die optie uitzoeken.

Ben jij op het strand getrouwd?
Leuk om te zien dat er zoveel ideeen zijn. Voor nog meer ideeen houd ik mij aanbevolen.
Kasteel van Rhoon is een prachtlocatie, ben er zelf heeeeeel lang geleden getrouwde en sterker nog, ik woon er zowat tegenover.

( Vooral op vrijdagen loop ik er met de hond langs om bruidjes te kijken)

Abel is wel leuk maar niet meer zo gezellig als vroeger, voor een receptie is het Wapen van Rhoon, tegenover het kasteel, weer supergezellig.
Ik wil graag mijn vriend zelf ten huwelijk vragen ipv andersom. Ik heb twee ideeen, wat is het leukste?

Een foto-album maken met de hoogtepunten tijdens onze relatie en dan op de laatste bladzijde DE vraag of

mijn dochtertje een t-shirt aan met de vraag "Wil je met mama trouwen?"
Ja wij zijn in zandvoort aan/op het strand getrouwd, en wonen in drenthe..dus best een eindje uit de buurt..

Ik ken iemand van het forum die op het wad is getrouwd..supergaaf natuurlijk..

Dat wilden wij ook, maar om voor 40 personen verplicht onderdak te gaan zoeken en bekostigen want daar voelde ik mij verplicht toe, werd mij te gortig..

Naar zandvoort had een ieder de keus om te blijven of naar huis te gaan, ondanks dat het nog een eind rijden is.

Weersafhankelijk is het zeker, maar dat maakte voor ons niets uit.

Gelukkig hadden wij waanzinnig mooi weer.

Je zou bij kijkduin of in hoek v Holland kunnen kijken?

Leuk idee om je vriend zo ten huwelijk vragen.
@ Jilzz; Wat je schrijft over verplicht onderdak, dat voel ik ook wel een beetje zo. Maar bij ons zou het dan om veel minder mensen gaan. Kijkduin is ook nog wel een optie of in Zeeland ergens. We zullen wel zien...
quote:mandy81 schreef op 24 juni 2012 @ 11:54:

[...]

Bedankt voor je reactie. Het lijkt mij ook wel wat, maar ik denk dat het niet meer kan. Ik kan geen website vinden. MIsschien weet jij die?Dit is de site van de gemeente Bergambacht. Ze noemen de locatie nog wel als trouwlocatie, dus daar trouwen kan nog wel. Er is idd weinig informatie over die trouwlocatie online te vinden, viel mij ook tegen. En het is nog wel zó'n mooie plek!!
De Arendshoeve is sinds kort een zorghotel. Ik weet niet of er nog getrouwd kan worden...
quote:pimpelmeesje67 schreef op 25 juni 2012 @ 15:46:

De Arendshoeve is sinds kort een zorghotel. Ik weet niet of er nog getrouwd kan worden...Bedoel je de horecagelegenheid naast de molen? Die heeft met het trouwen in de molen niks van doen, staan toevallig naast elkaar en hebben beiden "Arend" in de naam, that's it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven