Uitgerekend februari 2013

01-06-2012 14:48 3031 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kletstopic van de in februari 2013 uitgerekenden!

We zijn hier vertrokken :-)
@zorgverzekering, ik heb het even berekend en ik zou nog steeds meer aan premie betalen dan ik vergoed zou krijgen. Dus ik betaal het maar gewoon, dat kraampakket en de eigen bijdrage voor de kraamhulp. Ik wil toch thuis bevallen, dus dat is al gratis

Waar willen jullie eigenlijk bevallen? Thuis, in het ziekenhuis of in een kraamcentrum?

@positiekleding, dit weekend ga ik shoppen. Het komt vast goed!

@Veerleviva, je staat erin hoor, welkom!

@hilly, ik zat ook al te denken om de jarige van te voren in te lichten. Maar hij is wel een beetje flauw, ik ben bang dat hij het dan al gaat verklappen of zo. Nou ja, dat zou wel erg kinderachtig zijn. En ach, dan weten ze het ook meteen.

@dutchie, ik ben fan van old navy! Wel een beetje fluttige H&M-kwaliteit soms (het krimpt en pluist in de was), maar ze hebben bv. hele fijne hemdjes met ingebouwde bh, die wel lang mooi blijven. En relaxte rokjes!

Dank voor de pluim :-) En voor de koffietip! Een kopje decaf moet kunnen vind ik inmiddels, en koffie werkt bij mij ook altijd goed. Ik begin nu toch ook wel wat te merken van die darmvertraging, ondanks mijn gebrek aan een galblaas...
Welkom Veerle en gefeliciteerd met je echo!

Koehandel, misschien inderdaad wel de jarige tevoren even inlichten? Lijkt me niet dat die er een probleem mee heeft, maar zo weet je het in elk geval zeker. Zou ook vervelend zijn als je goede nieuws bedorven wordt door een op zijn/haar tenen getrapte jarige, toch?

Dutchie, bedankt voor je tips! Nee, we komen niet in de buurt van Ohio.. we 'beperken' ons tot California, Utah, Nevada en Arizona. Zo'n zin in!!
Koehandel, als de jarige een man is zou ik me er niet zo druk om maken of je jezelf in het middelpunt zet op dat moment. Hebben mannen toch niet door .
koehandel.... ik vind de zwangerschaps spijker broeken echt ideaal.. de rest koop ik niet vaan idd van wegen de flut kwaliteit.... maar voor de jongens is het ideaal die groeien echt elke 2 maanden uit hun kleding
* komt even inbreken *

Zijn hier ook andere meiden die de combinatietest hebben laten doen? Vandaag de npm gehad en ook meteen de uitslag van de combitest: 1:247. Dit is gelukkig een verlaagde kans, ook vergeleken met het gemiddelde van vrouwen van mijn leeftijd (36). De nekplooi was 1,1mm dus heel gunstig. Mijn bloedwaarden waren echter nogal afwijkend en zouden op Down kunnen wijzen, en ik zit me dus onwijs zorgen te maken.

@Diede, kun jij mij mss vertellen of mijn bloedwaarden op zichzelf reden tot zorg zijn? MoM-waarde Papp-a was iets van 0,6 en die van fb-Hcg was ongeveer 2,4.

De echo was verder gelukkig positief, alles zag er goed uit en de baby was flink beweeglijk. Echoscopiste benadrukte ook dat de uitslag positief is, maar ja die MoM-waarden zitten me niet lekker! :-S
Old Navy, ik ga het onthouden!

Vandaag in de pauze toch m'n eerste zwangerschapsbroek gekocht, bij de H
...m'n bericht komt maar voor de helft door...

Wilde zeggen bij de H
Herkenbaar, visje, dat maar een deel door komt. Had ik vanochtend ook via mobiel. Hopen dat t snel over is
Irritant, gaat het weer fout! Laatste poging nu.

Broek bij de hennes gehaald, heel donkerblauw, mooie stof, €30.-.

@orchid: ik kan me je onzekerheid goed voorstellen. Met zo'n uitslag kan je zo weinig, dat is ook de reden dat wij het uiteindelijk toch niet hebben laten testen. Maar ik denk nu nog wel eens hadden we het toch niet moeten doen. Nu komt alleen de 20wkn echo nog en dan ben je al erg ver. Maar heb vertrouwen, feit blijft dat je geen verhoogd risico hebt!! Hebben ze je verder nog iets geadviseerd?
Gelukt nu

@Maria Hoop niet dat het nu vaker gebeurd, voor de zekerheid m'n laatste bericht gekopieerd voor het plaatsen...
hoi meiden!!

diede, wat heerlijk he zwangerschapskleding shoppen ik heb vorige week een jeans en een paar shirts van de H&M gehaald, het zit heerlijk! ik lijk er juist dunner door, omdat mijn broeken nu net wat te strak beginnen te zitten krijg ik er zo'n propperig buikje van.

Koehandel, jouw buik komt wel, eerst zien zwanger dames er altijd uit of ze een patatje teveel ophebben, en dan opeens "poef" een zwangere buik

dutchie, wat fijn vrijdag weer een echo!!! hoe zit dat met de doppler, vanaf wanneer kan je het hartje horen??

Dots, hoe gaat het nu met je? wat naar dat je zo'n last van je bekken hebt fijn dat je echo goed was!!

Liguna, ik vind het best een goed idee om een lijstje met spullen te maken die je graag cadeau wilt krijgen, het is toch weer mooi meegenomen, plus dat sommige mensen echt blij zijn als ze gericht een cadeautje kunnen shoppen!

xxmariaxx, ik ben ook niet de dunste, ik heb maat 46, en ik heb bij de H&M een bootcut blauwe jeans gevonden!!! Ik twijfel wel tot welke maat ze gaan, misschien kun je op internet kijken! Bij de Miss Etam kun je volgens mij ook prima grote maten krijgen!! Succes met shoppen!!!

Koehandel, wat leuk dat je het aan iedereen nu gaat vertellen zaterdag! misschien is het wel sjiek om de gastheer/vrouw even op te bellen en te checken of ze het niet vervelend vinden dat je het dan verteld. Krijgen zij de primeur, en dan durven ze vast geen nee te zeggen :D

Orchid, ik doe ook de combinatietest, ik kan je alleen nu nog niet helpen want ik heb pas 17 aug de nekplooimeting. Als je wilt hou ik je op de hoogte! Maar als de uitslag je echt niet lekker zit, kan je dan niet alsnog de punctie laten doen? of wordt dat niet vergoed?

Met mij gaat het redelijk, ik gebruik nog steeds metformine, en de laatste paar dagen heb ik er vreselijk last van! de zwangerschap legt je darmen normaal lam, maar de metformine geeft flinke diarree... oftewel de 3e wereldoorlog word in m'n buik uitgevoerd! vandaag zo'n pijn in m'n darmen dat ik met een hele bolle buik rondliep :(

wij hebben het inmiddels aan de vrienden en de meeste familie verteld, en heel veel blije reacties gehad helemaal leuk!!

meiden ik ga slapen, tot snel!!!

x Groupie
Graag wil ik jullie mening over een kwestie: mijn ouders roken allebei als ketters, ventileren nooit, als ik daar op bezoek kom dan ruik er helemaal naar. Maar, ze willen wel graag oppassen. Ik heb vandaag tegen ze gezegd dan ik liever wil dat ze bij mij thuis op komen passen, omdat ik heel erg antirook ben, en niet wil dat mijn kind de hele dag in de rook zit. Ze kunnen daar prima op het balkon roken terwijl de kleine in de box ligt, maar niet in huis. En bovendien woon ik hartje centrum in een stad, ze kunnen op de fiets of met de auto overal heen waar ze heen willen, dus ze zitten niet opgesloten in mijn huis ofzo.

Nu zijn ze een soort van gepikeerd, en doen alsof ik rare eisen stel. Daar baal ik nu wel flink van eigenlijk :(

Wat vinden jullie, stel ik me aan, of vraag ik iets heel normaals?

Liefs Groupie
groupie dat vind ik meer dan normaal horo dat je dat van hun vraagt. Ik denk dat ze gepiekeerd zijn omdat ze horen dat je hun gedrag (roken) niet goedkeurd.

mijn ouders rookte allebei.. min vader is inmiddels overleden maar die rookte altijd op het balkon ...nooit binnen.. mijn moeder is gestopt.. gelukkig.....maar ja ze wonen in nl

Bij mij gaat het zelfs een stukje verder.. mijn schoon vader en stief Loeder (geen typo) ...mogen niet eens op de kinderen passen..... ze blijven niet slapen niets.. omdat we ze al een aantal keren behoorlijk aangeschoten hebben mee gemaakt (zij heeft een probleem ..hij drinkt mee).... bij schoon moeder en stief vader slapen de jongens maandelijks en ze doen leuke dingen samen.... ik vind het jammer voor mijn man dat zijn vader niet zulke herrinderingen met de jongens creeert .... maar ja de veilig heid van mijn kinderen staan voorop en kennelijk doet het hen ook niets anders zouden ze wel verranderen
groupie .. ben je mijn groupie (zie avitar) :O)
@groupie: ik vind niet dat je je aanstelt hoor, ik zou mijn kind ook niet de hele dag in de rook willen hebben!

Misschien zeg ik nu iets heel naars, en beledig ik misschien mensen (sorry dan!)

Maar ik heb vaak het idee dat rokers zelf niet doorhebben hoe vervelend het kan voor de omgeving dat ze roken, en daarmee anderen lastig vallen met schadelijke stoffen en stank. Het zijn altijd de niet-rokers die zich aanstellen, zo komt het voor mijn gevoel over...

Ik besef me dat ik met deze opmerking een hele groep mensen over 1 kam scheer, en ik weet dat natuurlijk heus niet alle rokers zo zijn, maar het is wel iets wat mij al vaker opgevallen is...

@Orchid: ik ga geen combitest laten doen, maar wat vervelend, zo'n uitslag en de onzekerheid die ermee gepaard gaat! Ga je nu nog verdere onderzoeken laten doen ofzo, of 'gewoon' afwachten?
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
ik weet nog goed dat voordat ik kinderen had en ik ging naar nederland dan waste mijn moeder mijn kleding altijd.. toen ik weer in amerika was en ik deed mijn koffer open rook alles nog naar rook terwijl het net gewassen is....... hier in ohio mag er in restaurants barretjes en op het werk niet gerookt worden.. ook niet in pret parken er zijn special rook hokjes waar je wel mag roken...

ik weet nog heel goed dat mijn buurvrouw rookte.. ze rookte ook tijdens de zwanger schap...bijde kindjes waren 41 weken en wogen allebei 2500 gram..... vrezelijk toch

ik voel me al schuldig over het avodnje doorzakken voordat ik wist dat ik zwanger was....
@groupie: ik vind absoluut dat je gelijk hebt! Moet zeggen dat nu ik zwanger ben ik nog meer anti rook ben. Mijn schoonvader rookt ook, en ik zou dan ook niet willen dat zij op gaan passen, tenzij hij buiten rookt. Laatst kwam ik daar en stonk het hele huis naar rook (hij rookte zelf niet op dat moment) en dat vond ik al vervelend. Maar zij weten heel goed dat het slecht is en dat willen ze hun kleinkind toch niet aandoen? Misschien een extra motivatie om te stoppen/minderen... In elk geval, ik ben het helemaal met je eens!
@orchid, ik heb geen combinatietest laten doen, maar een verlaagde kans is een verlaagde kans, zou ik zeggen! Hopelijk weet Diede meer over die bloedwaarden.

@groupie, ik vind het hartstikke normaal dat je je kind niet in de rook wilt hebben. Het kan écht kwaad, ook als je niet direct naast het kind gaat staan roken. Je kind rookvrij laten opgroeien is nou juist zoiets simpels dat je kunt doen om je kind gezond te houden, het zou zonde zijn als je het niet zou doen!

Ik zwem even lekker tegen de stroom in vandaag: mijn spijkerbroeken passen weer! Ik zit denk ik precies tussen een dikkedarmenbuik en een babybuik in

Oja, en mijn puistjes zijn ook allemaal verdwenen. Dat tweede trimester bevalt me wel!
Goedemorgen allemaal! Eindelijk eens niet doodmoe wakker geworden, ik hoop dat het eindelijk de betere kant op gaat.

@ Groupie: Goed dat je dat hebt gezegd. Ik kan me voorstellen dat het confronterend is voor je ouders (misschien voelen ze zich persoonlijk aangevallen over hun gedrag), maar waarschijnlijk draaien ze later wel bij. Helemaal als ze je kind hebben gezien, dan willen ze vast ook dat het geen last zal hebben van de rook. (Of geloven ze niet dat roken überhaupt ongezond is?) Als ze het nog lang lastig blijven vinden, kun je misschien nog ‘es uitleggen dat je het niet doet om hen te bekritiseren, maar alleen omdat je het beste voor je kind wil. En een leuke asbak kopen voor op het balkon, om te laten zien dat je het OK vind zolang ze het maar buiten doen. Lastige situatie in elk geval, succes ermee!

Dames die al wat verder zijn, zien jullie al een echte ‘zwangerschapsbuik’? En zo ja, vanaf wanneer ongeveer? Hoeveel van jullie hebben al vaak positiekleding aan? Mijn broeken zitten niet echt lekker meer en doe soms stiekem de knoop los, maar het ziet er nog niet zwanger uit (ben nu bijna 12 weken). Inderdaad meer alsof ik een patatje te veel op heb. En oeps, het duurt nog een week of 6/7 voor ik echte zwangerschapsbroeken kan kopen. Ergens veel zin om met een mooie zwangerschapsbuik te kunnen paraderen, maar praktische gezien zou het handig zijn als die nog even op zich laat wachten.
Veerleviva, toevallig heb ik net voor het eerst dat ik dacht: sjesus wat een dikke buik al! En echt een zwangere buik al. Nu ben ik bij mijn vorige zwangerschap 30 kilo aangekomen en helaas heb ik dat er nooit meer helemaal afgekregen. Ik moest nog een kilo of 8! Voelde me dus al geen slanke den maar dat is nu helemaal voorbij. Ik heb mij dan ook voorgenomen om er na de zwangerschap vol tegenaan te gaan. Ik wil mij weer een mooie slanke vrouw voelen.

Orchid, ik heb vorige week de combitest laten doen. Meting was 1,5 maar heb de uitslag nog niet binnen. Ik kan mij wel voorstellen dat je schrikt van je uitslag. Maar als ze zeggen dat het geen verhoogd risico is dan moet je dat wel geloven hoor. Er is nog steeds gewoon een kans van 246 dat het een gezond kindje is. Maar je kan natuurlijk altijd nog kiezen voor een punctie al krijg je deze niet vergoed omdat er dus geen verhoogd risico is. Succes meis! Het komt echt wel goed!!

En wat betreft roken bij mij kind; echt niet. Maar nu heb ik dan ook het geluk dat niemand van de opa's en oma's roken. En als oppassen is dat hier in huis ook lekker praktisch!
Ik heb deze gekocht:

Leuk boek! Moet wel nog best veel met terug werkende kracht invullen, maar het is superleuk om dit later te hebben, heb ik bij mijn eerste zwangerschap ervaren.
Qua roken: mijn schoonvader rookte in huis toen ik zwnager was van de vorige. Toen de kleine er eenmaal was heb ik gezegd er niet te komen als hij rookt in huis en dat er niet werd opgepast zolang er in huis werd gerookt.

De eerste keer dat ik er met de kleine was, was met kerst. De kleine was een week en ging even boven slapen. Schoonvader wilde serieus een peuk opsteken want 'de baby was er nu toch niet'. Dat was meteen de eerste en de laatste keer dat ik heel duidelijk ben geweest! Er wordt niet gerookt als de baby er is!!! Sindsdien hield hij zich er keurig aan en ondertussen is hij gelukkig al weer 2 jaar gestopt. Ik ging ook niet naar verjaardagen als ik wist dat er werd gerookt en bij vrienden vroeg ik of er buiten kon worden gerookt. En dit allemaal terwijl ik dus zelf een roker was (buiten de zwangerschap om), maar altijd buiten en bijvoorbeeld nooit met kind op schoot. Als moeder heb je het recht om je kind er tegen te beschermen.

Zo, heb vanmorgen uitgeslapen tot 10.30u! Das heel lang geleden! Ik zal het wel nodig hebben gehad.

Wb zwangerschapskleding: ik loop er zeker al in. Broeken zaten echt niet meer lekker.
Vanmiddag heb ik de echo! Vind het (weer) zo spannend! Nog iets meer dan 3 uur wachten.....zometeen maar even met zoon de speeltuin in als het droog blijft, voor de afleiding en om de tijd sneller te doen lijken gaan

Er vroeg iemand alweer een paar pagina's terug of we al ideeen hadden over waar we wilden bevallen?! (sorry ik weet ff niet meer wie en ik ga niet terugzoeken )

Ik wil het liefst thuis bevallen. Ben van mijn eerste ook thuis bevallen en dat ehm... 'beviel' goed, zeg maar.

Nou woon ik wel maar iets van 7 minuten van het ziekenhuis vandaan met de auto, dus mocht het nodig zijn ben ik er zo.

@Veerleviva: Hier is een website vol met buikfoto's, ook gesorteerd op zwangerschapsweek. Kan je mooi vergelijken.

Ik merk echt wel dat mijn buik veel sneller groeit dan bij mijn eerste zwangerschap!

@Jinta: leuk, zo'n dagboekje! Ik heb gewoon een schriftje waar ik in schrijf en foto's en andere herinneringen in plak. Van mijn zoon ben ik onderhand al halverwege zijn tweede schriftje!

Erg leuk ook om terug te lezen, en ik denk ook erg leuk voor later voor het kindje zelf!
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Oh ja, waar bevallen: bij de vorige had ik eerst duidelijk dat ik in het ziekenhuis wilde bevallen, maar naarmate ik dichterbij de bevallingsdatum kwam wilde ik toch thuis bevallen. Bij de 2e golf vruchtwater bleek ze in het vruchtwater gepoept te hebben, dus moest ik naar het ziekenhuis.

Nu wil ik in ieder geval zo lang mogelijk thuis blijven en kijk dan wat ik wil. Lag bij de vorige vanaf wee 3 ongeveer in het ziekenhuis en dan duurt het nog zo lang. Ik lag aan het infuus en met zo'n band om je buik en zo'n ding tussen je benen die óp het hoofdje van de baby was geplaatst (niet prettig) en kon dus geen kant op. Lijkt me heerlijk om gewoon thuis te doen wat je wil doen, ipv verplicht op bed te liggen in een vreemde omgeving. Maar goed, je weet nooit hoe het loopt....
Spannend weer een echo VT! Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven