Is het raar dat ik de verwarming niet aan zet?

25-11-2012 09:39 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Men reageert altijd verbaasd maar bij mij gaat hij echt niet vaak aan. Alleen als het ondraaglijk koud is. Hebben jullie allemaal de verwarming altijd aan van smorgens tot avond als je thuis bent?
Maar heb je dan geen last van de luchtstroming beneden?
Zo'n koud en kil huis vind ik armoedig, maar als jij er gelukkig van wordt lekker zo laten. Veel bezoek zal je wel niet krijgen.
Het waren vrij dure, op afstandsbediening en verschillende snelheden, hij staat bij mij heel rustig en voel niks geen wind ofzo. Wel duidelijk dat het nu beneden warmer is.

En tijdens de zomer staat hij op de zomerstand, dan is een fris windje lekker. Het draait dan een andere kant op.
Hier gaat de verwarming aan als ik het koud heb. Minder dan 19 vind ik nooit lekker maar soms is het 21 en zet ik hem alsnog wat hoger.
Je moet doen waar je je zelf lekker bij voelt. Als dat pas bij 15 graden is, is dat helemaal jouw zaak. Bij mij gaat ie hoger als het 19 of minder is. Gelukkig heb ik een warm huis en hoeft de kachel nog steeds niet aan . . . . . . .
Ik vind het helemaal niet erg om te voelen welk seizoen het is. Ik kom ook veel buiten, dus in de winter draag ik gewoon truien/winterkleding. Ik ga me niet iedere keer verkleden als ik weer binnen kom, dus hoeft de kachel ook écht niet op 21. En waarom is een trui ineens ongezellig?

In de zomer vind ik 18 graden overigens ook een heel aangename temperatuur, dus waarom zou dat in de winter anders zijn?

Als ik weg ben en 's nachts staat hij hier op een graad of 13. Als ik thuis ben overdag ben ik bezig, en dan gaat hij naar 15/16. Ben ik 's avonds eens een keer thuis (maar dat gebeurt niet vaak) dan gaat ie naar 18.

Bezoek kan prima zelf aan de thermostaat draaien mochten ze het te koud vinden.
Zeg maar Spijker.
Het verschilt ook per huis. In dit huis vind ik 19 graden veel te koud en vind ik het pas lekker bij 21 of soms 21,5 graden, in het vakantiehuisje van mijn ouders is het met 19-19,5 graden al vrij warm en is 21 graden bloedheet, terwijl de huiskamer daar best groot is, dus daar ligt het niet aan. In de zomer is het daar wel weer sneller koud, we zitten in de zomer dus ook wel eens met de verwarming aan, ook omdat het in de slaapkamer anders echt te koud wordt. Ik heb daar wel eens meegemaakt dat het 14 graden was in augustus.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik zit sowieso met trui binnen, ook als het 23 graden is. Stil zitten is het koud hebben voor mij. Maar enkel 'n trui en koude gevoelstemperatuur waardoor je altijd koude handen hebt, vind ik puur armoedig.

En 't verschilt idd per huis, want bij veel mensen waar ik kom is 21 graden heel behaaglijk terwijl het bij mij dan heel kil is en pas vanaf 23 behaaglijk wordt.
Ik zit niet vaak stil, dat zal ook schelen.
Zeg maar Spijker.
Ja in de woonkamer vaak wel. Op een bepaalde temperatuur gaat ie weer uit en als het te koud wordt weer aan. Maar in mijn slaapkamer heb ik alle kachels uit, ik vind dat niks zo'n warme slaapkamer. Liever ramen beetje open, wat frisse lucht erin.
quote:hkgirl schreef op 26 november 2012 @ 02:29:

Om te gaan zitten koukleumen in je eigen huis en met dekens en extreem dikke truien in de weer te gaan is ronduit knieperig en bekrompen, verschrikkelijk. En al helemaal als iemand het dan ook nog vertikt om het warmer te stoken als er bezoek komt, ik zou ook gelijk weer rechtsomkeert maken bij zo'n ongastvrijheid. Gelukkig heb ik niet zulke vrienden..... "Ronduit knieperig en bekrompen" vind ik wat overdreven. Ik heb altijd zo'n deken over de bank liggen. Wat is er mis mee dat ik onder dat dekentje ga liggen als ik bijvoorbeeld een film ga kijken? Ik heb het daardoor lekker warm als ik op de bank lig. En als ik het koud heb terwijl ik in een basic katoenen shirtje rondloop met driekwart mouw dan lijkt het me niet raar om eerst even een vestje/trui aan te doen i.p.v. meteen een zwengel aan de thermostaat te geven. En nee, in mijn geval heeft dat niet te maken met "knieperigheid" ik betaal namelijk inclusief gas/water/licht.
De mensen die het hardst commentaar leveren zijn de mensen die het hardst gillen als de rekening van gas en licht binnen komt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven