Diabetes and the City
woensdag 20 maart 2013 om 21:33
Welkom in Diabetes and the City.
Waar we over diabetes en aanverwante zaken praten.
Waar lopende gesprekken over deze zaken onverstoord doorgaan.
Waar we hypo's en hypers en aanverwante nare zaken gezamenlijk bestrijden.
Waar we al jaren geen onvertogen woord hebben geschreven.
Waar we al jaren complimenten krijgen over de sfeer in het topic.
Waar we dat nog jaren zo gaan houden.
Waar we elkaar steunen als het zwaar is.
Waar we elkaar uitlachen als we blunderen
Waar we genieten van elkaars geluksmomentjes
En waar we vooral heel veel van elkaar willen leren.
Waar we over diabetes en aanverwante zaken praten.
Waar lopende gesprekken over deze zaken onverstoord doorgaan.
Waar we hypo's en hypers en aanverwante nare zaken gezamenlijk bestrijden.
Waar we al jaren geen onvertogen woord hebben geschreven.
Waar we al jaren complimenten krijgen over de sfeer in het topic.
Waar we dat nog jaren zo gaan houden.
Waar we elkaar steunen als het zwaar is.
Waar we elkaar uitlachen als we blunderen
Waar we genieten van elkaars geluksmomentjes
En waar we vooral heel veel van elkaar willen leren.
woensdag 20 maart 2013 om 21:50
woensdag 20 maart 2013 om 22:04
quote:lief_29 schreef op 20 maart 2013 @ 21:50:
Waarom zou jij een sensor willen? Voorzover ik weet worden ze nog niet vergoed?Ik wil geen sensor, maar binnenkort krijg ik er een te leen van het ziekenhuis, een aantal dagen. En dan moet ik alle tijden, activiteiten en voedingswaren bijhouden, alles eten, sporten, whatever. Lijkt me op zich heel leuk om te zien hoe je reageert op alles. Ik zit nog een beetje met het idee van 'een apparaat met naald aan je lijf' maar Setter heeft me ervan overtuigd dat dat echt te doen is.
Dus daar komt de vraag vandaan.
Waarom zou jij een sensor willen? Voorzover ik weet worden ze nog niet vergoed?Ik wil geen sensor, maar binnenkort krijg ik er een te leen van het ziekenhuis, een aantal dagen. En dan moet ik alle tijden, activiteiten en voedingswaren bijhouden, alles eten, sporten, whatever. Lijkt me op zich heel leuk om te zien hoe je reageert op alles. Ik zit nog een beetje met het idee van 'een apparaat met naald aan je lijf' maar Setter heeft me ervan overtuigd dat dat echt te doen is.
Dus daar komt de vraag vandaan.
woensdag 20 maart 2013 om 22:04
Katrientjepientje, lief aangeboden, maar ik ga eerst gewoon zelf eens kijken wat er is en wat ik wil. Maar het is fijn om te weten wat jullie hebben.
Pixel, krom hè? Dat je met een ander stickertje opeens wel alles vergoed krijgt. Nou ja, ik ga me er maar niet druk om maken, kan mijn energie beter in iets anders steken.
Pixel, krom hè? Dat je met een ander stickertje opeens wel alles vergoed krijgt. Nou ja, ik ga me er maar niet druk om maken, kan mijn energie beter in iets anders steken.
woensdag 20 maart 2013 om 22:09
Jeetje pix, dat is me nogal wat!
Maar wel enorm leerzaam lijkt me!
Beeldig, ik heb je volgens mij voorgelogen. Ik heb niet de Compact, ik heb de Mobile waar Ris het ook al over had. Superding.
http://www.diabetescentra ... nfo7.php?products_id=1522?osCsid=83a8dddf9bb71692dc7044c283ce0ffa
Maar wel enorm leerzaam lijkt me!
Beeldig, ik heb je volgens mij voorgelogen. Ik heb niet de Compact, ik heb de Mobile waar Ris het ook al over had. Superding.
http://www.diabetescentra ... nfo7.php?products_id=1522?osCsid=83a8dddf9bb71692dc7044c283ce0ffa
woensdag 20 maart 2013 om 22:13
Moeder van zoon met sensor? Present!
Haha, ik zag de titel, en dacht: "Heee de meiden hebben al weer een nieuw topic! Hoe zal het met ze gaan?" En dan blijkt het over mij te gaan (denk ik?)! Heel lang niet geschreven, heb het de afgelopen jaren een beetje (te) druk gehad, en met zoon gaat alles goed. Hij is inmiddels behoorlijk zelfstandig met diabetes, pomp en sensor. Wij doen vooral de nachten en het pomp- en sensorzetten. Laatste HbA1c 6,4. Allemaal prima dus. Echt leuk om weer dezelfde namen te zien. Ben heel benieuwd hoe het met jullie gaat.
Sensor wordt gezet, een beetje als een pomp. Hij stuurt de waarde elke vijf minuten naar de insulinepomp. Hoogte- en laagtealarmen kan je instellen. Twee keer per dag kalibreren. Dat is het zo'n beetje in een notendop. Wij zijn er nog steeds zielsgelukkig mee.
Sensor wordt gezet, een beetje als een pomp. Hij stuurt de waarde elke vijf minuten naar de insulinepomp. Hoogte- en laagtealarmen kan je instellen. Twee keer per dag kalibreren. Dat is het zo'n beetje in een notendop. Wij zijn er nog steeds zielsgelukkig mee.
woensdag 20 maart 2013 om 22:15
O ja, de naald trek je eruit hoor, die blijft niet zitten. Zoon ervaart de nieuwste sensoren van Medtronic (Enlite) doorgaans als pijnloos. Sinds drie jaar zetten we 'em op z'n arm. Hij merkt niet eens dat hij iets aan z'n lichaam heeft. Maar hij weet natuurlijk ook niet beter.
Lief, hoe gaat het met jou?
Lief, hoe gaat het met jou?
woensdag 20 maart 2013 om 22:19
woensdag 20 maart 2013 om 22:20
Jippie, happy new topic!!
Ik heb ook de Accu-Chek Mobile (die met de cassette voor 50 tests) en ben daar ook erg tevreden mee!
@Nelladella, wat leuk om jou nog eens te "zien" hier en wat fijn dat het zo goed gaat met je zoon!
O ja, maar even geen smileys van mij nu, want ik forum nu mobiel en de vorige keer dat ik dat deed plaatste ik heul andere smileys dan de bedoeling was!
Ik heb ook de Accu-Chek Mobile (die met de cassette voor 50 tests) en ben daar ook erg tevreden mee!
@Nelladella, wat leuk om jou nog eens te "zien" hier en wat fijn dat het zo goed gaat met je zoon!
O ja, maar even geen smileys van mij nu, want ik forum nu mobiel en de vorige keer dat ik dat deed plaatste ik heul andere smileys dan de bedoeling was!
woensdag 20 maart 2013 om 22:24
Nelladella1!
Ja, jou bedoelde ik, ik was alleen een beetje je naam kwijt
Wat fijn om te horen dat het (druk maar) goed met je gaat, en met je zoon ook!
Met mij gaat het in het algemeen wel OK. Heb problemen met mijn darmen, lijkt de vierde auto-immuunziekte te zijn die zich aandient. Heb maandag een coloscopie gehad, uitslag komt 2 april.
Maar verder gaat het heel prima! Nieuwe baan, heerlijke man nog steeds, gewoon lekker doorkabbelen.
Ja, jou bedoelde ik, ik was alleen een beetje je naam kwijt
Wat fijn om te horen dat het (druk maar) goed met je gaat, en met je zoon ook!
Met mij gaat het in het algemeen wel OK. Heb problemen met mijn darmen, lijkt de vierde auto-immuunziekte te zijn die zich aandient. Heb maandag een coloscopie gehad, uitslag komt 2 april.
Maar verder gaat het heel prima! Nieuwe baan, heerlijke man nog steeds, gewoon lekker doorkabbelen.
woensdag 20 maart 2013 om 22:26
quote:Teddeke1 schreef op 20 maart 2013 @ 22:23:
Nee Nella, ik heb eigenlijk nooit foutmeldingen op de Accu-Chek Mobile.Ik ook zelden. Alleen als ik overmoedig héél weinig bloed gebruik... En als ik een koude cassette in een warme meter doe dan geeft-ie LO aan en dat is wel erg onhandig. Maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Nee Nella, ik heb eigenlijk nooit foutmeldingen op de Accu-Chek Mobile.Ik ook zelden. Alleen als ik overmoedig héél weinig bloed gebruik... En als ik een koude cassette in een warme meter doe dan geeft-ie LO aan en dat is wel erg onhandig. Maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.
woensdag 20 maart 2013 om 22:31
Wat fantastisch Nella, dat hij het al een beetje naar zich toe trekt. Dan wordt het een beetje zijn ding en dan wordt hij er ook de baas over zo langzaamaan.
Toen ik eenmaal zelf kon spuiten mochten mijn ouders het ook niet meer. Dat was van mij en daardoor kreeg ik het gevoel dat ik het onder controle had.
Toen ik eenmaal zelf kon spuiten mochten mijn ouders het ook niet meer. Dat was van mij en daardoor kreeg ik het gevoel dat ik het onder controle had.
woensdag 20 maart 2013 om 22:31
quote:Nelladella1 schreef op 20 maart 2013 @ 22:15:
O ja, de naald trek je eruit hoor, die blijft niet zitten. Zoon ervaart de nieuwste sensoren van Medtronic (Enlite) doorgaans als pijnloos.
Dank voor het antwoord Nelladella. Ik ben al een stuk geruster. Ik houd jullie op de hoogte.
@Ted: fijn dat je er ook bent!
O ja, de naald trek je eruit hoor, die blijft niet zitten. Zoon ervaart de nieuwste sensoren van Medtronic (Enlite) doorgaans als pijnloos.
Dank voor het antwoord Nelladella. Ik ben al een stuk geruster. Ik houd jullie op de hoogte.
@Ted: fijn dat je er ook bent!