Gezondheid alle pijlers

waarschijnlijk longkanker

01-03-2013 02:18 4992 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al. Een vlekje op mijn longen. Ik was niet bijster ongerust en ben dus gewoon alleen naar de longarts gegaan voor de uitslag van de ct-scan. Maar dat viel even tegen. U kunt zich vergissen zei ik tegen de arts. Hij keek me begripvol aan en zei, ja dat zou kunnen. Maar voorlopig dus al 3 onderzoeken voor de boeg. Mri, pet-scan en een long-of leverpunctie. Als het niet uitgezaaid is kunnen ze een stuk van mijn long afhalen anders niet en wordt het een levenrekkende behandeling. Hij wond er geen doekjes om die lieve dokter en ineens ziet mijn toekomst er heel anders uit. Volgende week gaat het feest beginnen.
odi et amo
Gefeliciteerd met je goede uitslag! Fijn!

Hoop dat het ook gaat met Isabon
Nog een berichtje van een stille meelezer.

Lamaatje, gefeliciteerd met deze goede berichten, ik wens je een voorspoedig herstel!
Goed nieuws, Lama! Ook ik wens je een voorspoedig herstel!
Met al die goede wensen kan het bijna niet meer misgaan.

Volgende week moet ik weer terug naar de chirurg en dan hoop ik te horen welke soort kanker het is geweest.
odi et amo
Oh wauw wat een geweldig nieuws!!!
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Wat een supergoed nieuws Lamaatje. Ik ben zó blij voor je!
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Misschien is het een idee om aan de Mods te vragen om Isabon een mail te sturen. Heb ooit gelezen dat dit wel eens gebeurd.

Lama, hoe gaat het, en met de revalidatie? Wat ben je er goed mee weg gekomen zeg.
Hai lamaatje Hoe gaat het met je? Kom je een beetje tot rust thuis? Verloopt het herstel naar wens?

Ben je al op nacontrole bij de chirurg geweest?

Vanmiddag Shalimar. Ik heb wel snel last nog van mijn arm.

Echt zo,n verlammende pijn. Heb jij waarschijnlijk ook wel gehad na de borstoperatie. Pijnstillers helpen hier niet voor.
odi et amo
Lama, wat een goed nieuws, nu maar hopen dat de pijn snel gaat zakken
Het controlebezoek aan de chirurg is weer achter de rug.

Even Japie laten zien. Ziet er goed uit dus u kunt weer gaan.

Wat ze weggehaald hebben was een adenocarcinoom.
odi et amo
He get, ik zie dit topic voor het eerst en dacht dus dat je net gehoord had dat je longkanker hebt. Wat een schrik.

En wat heerlijk om gelijk te kunnen lezen dat het goed afgelopen is!!
Wow Lama van alle slechte dingen pakte dit dan toch nog relatief 'goed' uit. Nu herstellen van de grote ingreep. Hoe is het nou met de pijn aan die arm? is het ook dik? Heerlijk voor je dat je nu 'voluit' kunt werken aan opkrabbelen en 'verder' kunt leven als je begrijpt wat ik bedoel. Sterkte meissie. Bevalt de laptop eigenlijk nog goed?
quote:lamaatje schreef op 24 april 2013 @ 13:14:

Vanmiddag Shalimar. Ik heb wel snel last nog van mijn arm.

Echt zo,n verlammende pijn. Heb jij waarschijnlijk ook wel gehad na de borstoperatie. Pijnstillers helpen hier niet voor.

Klopt, van die afschuwelijke zenuwpijnen... brrrr. De arm wat hoger leggen in bed met een kussen wil nog wel eens verlichting geven en oververmoeidheid van de arm voorkomen. De zenuwen zijn doorgesneden, dit geeft die stroomscheutsensaties. Na verloop van tijd wordt het meestal wel veel beter. Wellicht is er tegenwoordig meer mogelijk op vermindering van de klachten? Medicatie helpt idd niet...

Sterkte!
quote:lamaatje schreef op 24 april 2013 @ 18:25:

Het controlebezoek aan de chirurg is weer achter de rug.

Even Japie laten zien. Ziet er goed uit dus u kunt weer gaan.

Wat ze weggehaald hebben was een adenocarcinoom.

Dus was maar een kort consult? Mooi dat Japie goed geneest, dat dan weer wel!

Ik zal eens googelen naar dat type carcinoom. Is het grootcellig GEWEEST?

Heb jij ook dat je nog moet wennen aan jouw status van kanker GEHAD, ipv kanker hebben?
Dat vind ik wel een grappige vraag Shalimar, want ik heb de tijd niet eens gehad om mij kankerpatient te voelen. Het lijkt steeds over iemand anders te gaan. Dus het antwoord is nee.

Dit type carcinoom is geen progressieve vorm, komt het meest voor bij vrouwen en is niet speciaal roken-gerelateerd.

Herstel is trouwens een hele klus. Gisteren even naar het ziekenhuis voor controle, even langs mijn schoonmoeder en een paar boodschapjes bij de super. Kom ik vanmorgen uit bed, lijkt het wel of ik gisteren een marathon heb gelopen. Machtig, dat valt wel tegen.Werkhervatting ergens tussen de 3 en 6 maanden, ppffff...
odi et amo
Ik weet niet of dit topic nog actief is. De man van Isabon heeft me gevraagd een bericht te plaatsten voor mensen die hebben meegeleefd. Isabon is twee weken geleden helaas overleden door een agressieve vorm van longkanker.

Het leek haar man netjes het te vertellen mocht iemand zich iets afvragen.
@Lamaatje: wat een positieve, moedige en sterke vrouw ben je! Hoe gaat het nu, maanden later? Ik hoop dat het goed gaat en de zomer je goed gedaan heeft. Wens je een goed herstel en veel beterschap!
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
quote:MrsStanleyWalker schreef op 30 september 2013 @ 09:01:

Wat een vreselijk nieuws, ik schiet er helemaal van vol. Vorige maand heb ik twee nichtjes verloren aan deze rotziekte en nu weer een gezin dat verder moet zonder vrouw en zonder moeder. Afschuwelijk. Ik wens Isabon's familie heel veel sterkte met dit grote verlies.

Rust zacht, lieve Isabon.Mrs
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Pff, dit is niet de afloop die ik in gedachten had. Aan allen die haar gekend hebben, heel veel sterkte. Hopelijk hebben jullie veel mooie herinneringen aan haar. En inderdaad, moeders mogen niet dood.

Waarom las ik deze topic? Omdat ik momenteel midden in hetzelfde traject zit. Nooit gerookt.
Pixel, vreselijk om in dit traject te zitten en het zal niet makkelijk voor je zijn. Sterkte en veel kracht

Voor de nabestaanden van Isabon gecondoleerd en sterkte
Pixel ik wens je heel veel sterkte
Pixel, heel veel sterkte
Pixel:
Pixeltje... we laten je nooit los. Nooit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven