Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
@hopp: ja hoor, daar valt wel wat te plannen!

@leeftijdsverschil met andere kids: Tja, die van mij zullen dan ook iets jonger zijn ,maar als het volgens planning verloopt zal het straks 1,5 a 2 jaar schelen met de jongste van mijn zus (die dus in januari geboren gaat worden) en dat vind ik niet zo'n heel groot verschil.. En wie weet zijn tegen die tijd ook weer andere vrienden aan hun tweede/derde/vierde kind toe he..
@Hoppala; Ik heb het niet helemaal goed gezegd; Ik werk idd elk weekend om mede ons huis te kunnen bekostigen. 2 dagen/maand zou genoeg zijn. Maar we willen ook sparen. We zouden het kunnen redden zonder mijn werk, maar dan zit sparen er dus echt niet in + een beetje minder luxe. We zitten idd wel ongv. aan onze max. Maar wooncomfort is voor ons één van de allerbelangrijkste dingen in het leven. Dus we hebben het er voor over.

Wat betreft werken in de vakanties, dat is idd nodig om er echt wat grote leuke dingen naast te kunnen doen. Ook willen we graag een nieuwe koelkast met vriezer. Dat is dus in principe ook een keuze. Tijdens mijn coschappen gaat mijn stiefvader ons helpen (die vervangt mijn loon dan op vaste basis. Hij zit aardig in de slappe was en ik vraag verder nooit iets. Hij vind mijn studie erg belangrijk.)

@Eva, ik heb groeiremmers geslikt. Die kunnen de vruchtbaarheid beïnvloeden is bekend sinds eind 2011. Minder lang wachten met proberen dus. Ik had laatst het blok kind en jongere waar die medicatie ook in voor kwam. De "nieuw ontdekte bijwerking" stond er nog niet bij. Ik heb dat er boos naast gekrast. Frusties .

@Ukkie, ik kan me idd voorstellen dat ze zo opgaan in het gezin dat ze dat soort dingen vergeten. Ik merk dat nu al met de overstap van op kamers naar samenwonen in een huis 4km van mijn studentenhuis. Ik ben vaak bezig in het huishouden, blijf sneller bij mn vent op de bank zitten. Zonde eigenlijk.
@goldstrike: dank voor de bananentip! Ik heb heb ze net in huis gehaald
1.5 a 2 jaar is leuk hoor Ukkie! Dat verschil ik met mijn nichtje.

Succes straks!
Even een snelle zwaai!

Vriend is thuis:) Loopt op krukken nu en kan zijn knie 90 graden buigen. Nou ja, het begin is er. Hij geeft zelf aan dat de pijn te harden is, maar wel telkens aanwezig.

Orthopeed was erg tevreden, meniscus hoefde niets aan gedaan te worden ( zat een heel klein scheutje in, maar dat kon uit zichzelf herstellen). Dus nu is het wachten totdat hij minder pijn heeft en zonder krukken mag lopen. Duurt zo'n 2 a 3 weken en daarna mag hij autorijden en kan hij weer aan het werk. Revalidatie is dus vandaag gestart.

Ik heb zoveel zin in London:) Lekker shoppen met moeder en zusje, musical bezoeken en natuurlijk de toeristische attracties bezoeken, die voor zusje nog onbekend zijn:)

Zo en nu snel weer aan het werk, ik lees vanavond uitgebreid!
Wat super chantilly! 2 a 3 weken hersteltijd is wel te doen toch? Neem aan dat je vriend paracetamol en nsaid's mag?
Ja, dat mag hij gelukkig:) Ik ben zo blij dat het goed is gegaan. Vond het helemaal niets, hij naar het ziekenhuis, ik op mijn werk, waar ik totaal mijn aandacht er niet bij had.

Gelukkig zat hij stralend in bed toen mijn moeder, zusje en ik gisteravond langskwamen:) Direct aan het eten geslagen, men, wat kan hij eten zeg! Had een hele boodschappenlijst doorgestuurd gekregen, zodat hij wat te eten had, want het avondeten hield niet over-;) Ach, waar je iemand dan al gelukkig mee maakt, met tuk, drop en zoute stengels:P
Moet ik me al opnieuw voorstellen of weten jullie nog wie ik ben? Sorry dames ik kom echt weinig aan jullie toe.

@Hop: Niks van aantrekken joh. De meeste mannen roepen volgens mij hun vrouw in zo'n situatie

@Chantilly: Wat gaaf dat je naar Londen gaat! Ook altijd nog mijn wens om daar rond de kerst een keer heen te gaan.

@Ukkie: Dat is toch een mooi leeftijdsverschil. Ik vind het zelf best jammer dat er tussen de kinderen van mij en mijn zus veel meer komt te zitten. Haar jongste word bijna 3 en tegen de tijd dat ik moeder zal worden zit hij misschien al wel op school en mijn nichtje is dan al 7. Het kan trouwens nog beroerder het oudste kind van mijn neef is 5 jaar jonger dan ik ben. Dus tussen mij en mijn neef zit weet ik veel hoe veel jaar. Maar de ouders van mijn moeder hebben tussen al hun kinderen 4 jaar zitten. Mijn moeder zat op de basisschool en toen werd ze al tante.

@Tara: Wat vervelend van je oom.

@Hier: Ik heb eigenlijk weinig te melden of jullie moeten willen meegenieten van mijn sollicitatie frustraties? Werk zoeken aan het einde van het jaar is stom! Hahaha nu doe ik wel heel gefrustreerd, ik heb eigenlijk best een leuk weekend gehad, ondanks dat ik zondag de door mij gehate leeftijd van 25 heb bereikt.

Owh en weet iemand het wachtwoord voor het aanpassen van de tabel nog? Of wil iemand zo vriendelijk zijn om mijn leeftijd naar 25 aan te passen en die van vriend naar 28?
Dwerg, knuffel!

Je word echt niet vergeten hier hoor-;) Schrijf lekker van je af, het is ook een k*t tijd om nu te sollicteren. De meeste bedrijven zijn toch bezig met het afsluiten van het jaar en sollicitaties komen nu vaak op een grote berg te liggen die na de jaarwisseling weer wordt doorgespit..

Oh, als iemand de inlogcodes weet, mogen mijn gegevens ook aangepast worden:) Ook mijn leeftijd is 25.
@ Ukkie: Ik kan me voorstellen dat je baalde van alle zwangerschaps aankondigingen. Dat had ik ook toen mijn nichten zwanger waren. Inmiddels zijn er al 5 kleintjes in 3 jaar geboren in mijn familie. Gelukkig nu even een zwangerschaps stop geloof ik. Mijn schoonzus wil wel een derde, maar die komt er voorlopig nog niet en mijn andere schoonzusje gaat eerst trouwen, maar daar na hopen ze toch wel op een kleintje als alles medisch gezien goed met haar gaat.

@ Ephina: De mutsjes waren goed gelukt. Mijn moeder heeft er ook nog eentje besteld . Mijn vriend vroeg laatst al of ik allemaal baby dingen ga haken. Ik heb gezegt dat ik daar pas aan begin als ik zwanger ben en of hij het erg vond. Hij vond het gelukkig juist schattig. Hij pest mij soms wel met mijn 'oma' hobby .

@ EvaViva: Het is niet mijn oom, maar die van mijn schoonmoeder. Voor mij is het alleen "verweg nog net geen aangetrouwde'' familie. Maar ik heb die mensen wel een paar keer gezien en ze sturen ons ook altijd een kerstkaartje.

@ Leeftijdsverschil nichtjes en neefjes: Ik vind het niet zo erg dat er straks waarschijnlijk 5 jaar verschil tussen onze baby en de oudste van mijn broer zit. Mijn eigen nichten zijn 3 jaar en een half jaar ouder dan ik. Toen ik 8 was kreeg ik nog een nichtje en toen ik 13 was nog een neefje. Ik geloof niet dat die alle aandacht van hun grote nichten ooit vervelend hebben gevonden. Op familie feestjes deden we gewoon spelletjes met de kleintjes (altijd een goed excuus om iets kinderachtigs te doen). Mijn neefje is inmiddels een grote neef geworden van 18 en ik kan me nog herinneren dat ik af en toe een avond op hem paste toen hij klein was. Het gaat zo hard.

@ Chantilly: Wat fijn dat het zo goed met hem gaat.

@ Dwergje: 25 is toch nog niet zo erg. 30 vond ik veel erger. Gefeliciteerd nog .

Ik ben nog steeds niet helemaal lekker. Snotterig en hoesten. Ik heb vriend de opdracht gegeven om koffie voor zich zelf te maken. Zijn humeur is dan vele malen beter en dan is hij ook iets positiever. Ik vrees dat het hier op banen vlak ook niks meer word dit jaar. Mijn schoonmoeder maakte zich al ernstige zorgen over ons en was blij om te horen dat we ons echt wel redden.
@leeftijdsverschil kindjes familie/vrienden

Ach nee dat is ook wel zo, een leeftijdsverschil van een paar jaar is niet zo'n ramp. Kinderen met een paar jaar verschil kunnen ook best met elkaar spelen. Het had me altijd gewoon leuk geleken als je vriendinnen kindjes hebben in dezelfde fase als je eigen kind. Maar ach, nu kan ik heel veel opsteken van de familieleden en vrienden die me (een paar jaar) zijn voorgegaan! Veel ervaringsverhalen waar ik mijn voordeel mee kan doen .

@chantilly 'Beterschap' nog voor je vriend, dat hij maar snel mag herstellen!

@Ephina Aha, groeiremmers. Hopelijk hebben die geen invloed gehad op jouw vruchtbaarheid dan... kun je dat niet laten onderzoeken ofzo? Of kom je daar pas achter als jullie gaan proberen? (Sorry, duidelijk geen medisch onderbouwde vraag dit.)
Blegh, ik ben 2e geëindigd bij de sollicitatie, geen baan voor mij dus.. Het gesprek ging wel goed, ze hadden alleen de luxepositie van twee hele goede geschikte kandidaten.. Ik ben er verdrietig van.
Hé uk, wat naar! Enige kans dat ze jou gaan bellen als ze weer iemand nodig hebben?
weg
anoniem_185236 wijzigde dit bericht op 10-07-2014 09:29
Reden: anonimiseren
% gewijzigd
Chantilly: fijn dat het meevalt. Sterkte voor je vriend!

Ephina; lijkt me best zwaar dat je vriend jouw stoornis niet goed snapt... geen leuke opmerkingen die je krijgt. Ben het wel eens met tafelkleed. Voel je je al beter dan vorige week? Klinkt wel als een druk schema wat je hebt. Wel ontzettend fijn dat je stiefvader wil helpen! omdat ik het knap vind dat je het met ons deelt.

Hop: ook aftellen voor jou dus. Ik ben ook lekker vrij, nog 7 werkdagen,,, Goed plan van die laptop!

dwergje: neeee hoooor vergeten doen we je niet zo snel hoor! Van harte gefeliciteerd: 25 (was ik nog maar 25 ) omdat het solliciteren niet meezit...

Tara: beterschap!! Lief van jullie zeg om met schoonmoeder mee te gaan naar die verre oom.

ukkie: aaaaaah meid dat is wel super frustrerend. Wel positief dat je het zo goed hebt gedaan...maja dat is hetzelfde als tegen een topsporter zeggen: goed gedaan, je bent net naast het podium beland...

tafelkleed: ben het met je eens: als er een gezin is dan versier ik t huis wel weer. Voor mezelf hoeft het niet perse.. Maar misschien vier ik hier thuis een kerstdag en nodig ik familie uit. Dan is het wel weer gezellig om een boom te hebben staan.

Uitleggen: nou dat is bij jou helemaal een ingewikkeld verhaal waar je soms lijkt me geen zin in hebt aan iedereen te vertellen.

evaviva: lijkt mij ook leuk dat mijn zus of vriendinnen kindjes in dezelfde leeftijd hebben. Maja dat heb je natuurlijk niet in de hand.

Trouwens: aan alle dames. We kunnen in t nieuwe jaar bijna onze naam in "werkloze wachtende" veranderen

Slaap lekker meiden!
Hahah wat een klefheid in mijn post.. Nouja de knuffels komen uit een goed hart.

Laten jullie het shirtjes-resultaat hier ook zien dames? Leuk!

Oja @ Ukkie: misschien niet hoe je binnen wil komen. Maar bij mij op het werk is kandidaat 1 wel eens een keer toch afgehaakt en toen hebben wij de tweede keus alsnog benaderd. Uiteindelijk zijn we super blij met haar... Ik wil je geen valse hoop geven: maar is er daar kans op?
anoniem_183252 wijzigde dit bericht op 10-12-2013 23:26
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Tjah, ik voel me er soms ook vrij wanhopig onder. Hij kan zo hard zijn. Nou ben ik ook écht de makkelijkste niet. Ik kan behoorlijk onmogelijk zijn.

Het lijkt idd alsof hij denkt dat het een mislukte dieet poging is. Hij denkt dat ik het etiketje als excuus gebruik. Terwijl hij ook mijn verdriet ziet. Ik snap het niet. Ik ben ook op zoek naar een boek of iets. IETS waardoor hij me gaat begrijpen. Maar alles wat ik vind is gericht op anorexia. En tjah, anorexia begrijptie wel, heb ik het idee :( .

Ik voel me idd wel iets beter dan vorige week. Maar idd nooit echt rust. Ik voel me altijd alsof ik aan het vechten ben. Studie, werk, eetstoornis, sociale leven, relatie, huishouden. Allerdaagse dingen, maar toch. Ik doe het mezelf ook aan hoor. Als ik rust heb zoek ik iets. Ik ben geen rust gewend. Al vanaf een jonge leeftijd niet. Er is altijd wel iets dat nare spanning brengt.

Ego post. Sorry! Lief dat je je zorgen maakte tafelkleed, maar dit is niet nieuw voor mij. Ik krabbel wel weer op. Altijd . Alleen soms komt het er uit. Waarna ik meestal weer spijt heb, want houd het normaliter liever bij mezelf.

Flora en Tafelkleed, jullie reageren allebei uitgebreid op anderen, maar hoe gaat het met jullie?
weg
anoniem_185236 wijzigde dit bericht op 10-07-2014 09:31
% gewijzigd
@Ephina Heftig hoor, jouw situatie. ik hoop ook dat je goede manier kunt vinden om met jezelf, je ziekte en je vriend om te gaan...

@ukkie Klote zeg, dat je bent afgewezen. Echt vervelend voor je :(.

Ik zie deze week de zonnige kant van geen kinderen hebben: we gingen gisteravond spontaan naar de film, gaan in het weekend het hele land door op bezoek bij vrienden en hebben volgende week een leuk concert. Die vrijheid is natuurlijk wel erg fijn! Geen oppas of gesleep, hup gewoon de deur uit en leuke dingen doen...
@baan: Ik denk dat de kans klein is dat ze me nog gaan bellen, want er was echt maar 1 baan te vergeven en ik denk dat die andere kandidaat die gewoon neemt. Maar het andere bedrijf bij vriend in de buurt nam wel wee contact op gister en het lijkt erop dat dat toch allemaal goed gaat komen. Nog even afwachten (ik durf het pas te geloven als ik daadwerkelijk contract heb getekend).

Maar goed, als het doorgaat heb ik dus een nieuwe baan en gaan we in zijn huis samenwonen en zijn we ook eindelijk een stap verder richting een toekomst met kids. Allemaal heel positief, maar ik vind die veranderingen dus ook superspannend en toch ook best moeilijk om straks mijn eigen woonplaats en huis te verlaten.. en dat doet ook even wat met me. Vannacht kon ik slecht slapen (drukte in mijn hoofd) en vanochtend voelde ik me ook wat wiebelig allemaal (snel emotioneel/huilen). Ga dus ook maar even goed voor mezelf zorgen en misschien vrijdag gewoon even een lekker dagje sauna plannen.

@Ephina; dat lijkt me erg vervelend als je vriend je ziekte eigenlijk niet serieus neemt. Fijn dat je weer iets beter voelt. De momenten dat het even te veel is herken is ook, dat heb ik nu dus ook een beetje.

@EvaViva; that's the spirit! Idd genieten dat je de vrijheid hebt om allerlei dingen zonder kids te doen. Ik ga dit weekend ook even gezellig met een vriendin afspreken, dat gaat denk ik ook een stuk minder goed met een jengelend kind erbij, haha.
@tafelkleed: Wat ben je toch een lieverd!

@ephina: Ik denk heel eerlijk gezegd dat niemand een ES kan begrijpen, tenzij die persoon het zelf gehad heeft. Mijn zusje heeft anorexia gehad en ik begreep ook echt niet dat je je zelf wilde uithongeren. Je kan natuurlijk wel begrijpen dat een ES geen afvalpoging is, maar echt een ES begrijpen is denk ik onmogelijk.

Even een persoonlijke vraag: Is het bij jou (ook) een kwestie van controle willen hebben over iets? Want dat zie ik toch wel vaker bij een ES. En misschien is dat juist wel een aanknopingspunt naar je vriend toe. Maar ik wil je natuurlijk geen woorden in de mond leggen.

@studieverlof: Ja dat kan je heir aanvragen, dan krijg je net zoveel als in de ww(ik krijg ¤1000, volgens mij) en heb je geen sollicitatie plicht. Ik was gister bij de oostenrijkse uwv en ze waren erg aardig. Ik heb nu een half jaar, dat gaat wel lukken en dan kijk ik ondertussen uit naar een nieuwe baan, maar daar ben ik ook wel posotief over.
weg
anoniem_185236 wijzigde dit bericht op 10-07-2014 09:32
% gewijzigd
@Tara, leuk dat iedereen weet dat jullie gaan trouwen! Wij vonden het vertellen zo spannend, terecht ook want schoonfamilie had het niet zien aankomen en ze houden niet van verrassingen hadden ze gezegd haha. We waren toen 7,5 jaar samen en woonden 3 jaar samen dus ik begreep die verrassing niet zo.

@Eva, ja dat denk ik zeker haha. Vast onterecht maar soms zijn ouders zo inconsequent en hebben ze het totaal niet door.

@Hoppala, alsvast een fijne vakantie

@Ukkie, balen!

@Ephina, is er niet ergens een voorlichtingsavond voor je vriend of iets dergelijks?

Mensen met kinderen, in mijn omgeving zijn ze vaak een beetje aan het klagen. Vooral mijn zwager, wat hij allemaal niet meer kan en voor alles waar hij geen zin in heeft gebruikt hij zijn kinderen als excuus. Het leeftijdsverschil met de oudste zal ook zeker groot zijn, een jaar of 10 zowel aan mijn kant als aan de kant van man. Ik heb dat zelf vroeger ook gehad dus ik sta er niet zoveel bij stil. Zwager en schoonzus gaan voor een derde binnenkort dus die zal wat minder schelen in leeftijd als het hier allemaal volgens plan gaat.
quote:tafelkleed85 schreef op 11 december 2013 @ 12:23:

@Hoppala Klinkt als een mooie regeling dat studie verlof. Jammer dat al dat soort dingen in NL worden geschrapt.

Ja maar daar betaal ik wel veel meer belasting voor dan jullie in NL. Elk nadeel heb se voordeel.

Bij het zelfde bruto slaris zou ik in NL 250 euro meer overhouden.
weg
anoniem_185236 wijzigde dit bericht op 10-07-2014 09:34
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven