Raar onderbuikgevoel
donderdag 2 januari 2014 om 16:37
Sinds een paar dagen heb ik een raar gevoel in mijn onderbuik, slappe benen, pijnlijke onderrug en misselijkheid. Ook lijkt het alsof ik mijn rechter eierstok voel (lijkt opgezwollen) dit voel ik ook altijd bij het ongesteld worden, ene maand rechts en de volgende maand weer links, etc. Raar, maar het schijnt dat 1 op de zoveel vrouwen dit kan voelen, waaronder ik dus
Ik hoef niet ongesteld te worden, maar heb hier de laatste tijd wel vaker last van. Zijn er meerdere of ervaringen hiermee met de vrouwen op dit forum?
Ik hoef niet ongesteld te worden, maar heb hier de laatste tijd wel vaker last van. Zijn er meerdere of ervaringen hiermee met de vrouwen op dit forum?
donderdag 2 januari 2014 om 16:41
Ja ik ben momenteel wel een beetje snotterig, maar ik begin deze kwaaltjes wel erg zat te worden. De laatste tijd schommelt mijn humeur ook enorm en kan ik mezelf soms niet meer uitstaan vanwege een hormoonoverschot lijkt het wel.
Heb niet zo'n zin in de dokter voor mijn waarschijnlijk typische vrouwenkwaaltjes, maar als een blaasonsteking voelt het niet.
Heb niet zo'n zin in de dokter voor mijn waarschijnlijk typische vrouwenkwaaltjes, maar als een blaasonsteking voelt het niet.
donderdag 2 januari 2014 om 16:46
quote:obelix84 schreef op 02 januari 2014 @ 16:42:
Is er een kans dat je zwanger bent?
Dat denk ik niet, slik al jarenlang de pil waardoor ik de kans klein schat dat ik dit nu ineens door de pil door kan zijn.
Wel ben ik de laatste keer veel korter ongesteld geweest dan normaal, 2 dagen ipv 5, maar dit zal toch zeker niet?
Is er een kans dat je zwanger bent?
Dat denk ik niet, slik al jarenlang de pil waardoor ik de kans klein schat dat ik dit nu ineens door de pil door kan zijn.
Wel ben ik de laatste keer veel korter ongesteld geweest dan normaal, 2 dagen ipv 5, maar dit zal toch zeker niet?
zaterdag 4 januari 2014 om 16:22
maandag 6 januari 2014 om 08:59
quote:frambloosje schreef op 04 januari 2014 @ 16:29:
Als je de pil (goed) slikt, is de kans heeeel klein dat je een ovulatie/ iedere maand je eierstok voelt! En als je het wel voelt zou ik twijfelen aan de werking van de pil. Ik zou ook even testen, al is het maar om uit te sluiten
Waarom denk/weet je dat die kans heel klein is?
Ik moet van de HA 3 maanden over op een andere pil om te kijken of de klachten verdwijnen.
Als je de pil (goed) slikt, is de kans heeeel klein dat je een ovulatie/ iedere maand je eierstok voelt! En als je het wel voelt zou ik twijfelen aan de werking van de pil. Ik zou ook even testen, al is het maar om uit te sluiten
Waarom denk/weet je dat die kans heel klein is?
Ik moet van de HA 3 maanden over op een andere pil om te kijken of de klachten verdwijnen.
maandag 6 januari 2014 om 09:11
Wat jij beschrijft, wat je elke maand voelt, klinkt als de ovulatie.
En dat is juist wat door het gebruik van de pil tegen gehouden zou moeten worden. Bij de meeste vrouwen is de ovulatie niet vlak voor de menstruatie, maar ongeveer halverwege, tussen twee menstruaties in.
Maar goed, niet iedere vrouw heeft dezelfde cyclus.
Ik zou zeker even een zwangerschapstest doen.
En dat overstappen op een andere pil, heb je dat volgens de gebruiksaanwijzing gedaan? Mijn schoonzusje deed dat niet, stopt
met haar oude pil en begon ns dd stopweek aan de nieuwe.... en raakte zwanger van een tweeling.
En dat is juist wat door het gebruik van de pil tegen gehouden zou moeten worden. Bij de meeste vrouwen is de ovulatie niet vlak voor de menstruatie, maar ongeveer halverwege, tussen twee menstruaties in.
Maar goed, niet iedere vrouw heeft dezelfde cyclus.
Ik zou zeker even een zwangerschapstest doen.
En dat overstappen op een andere pil, heb je dat volgens de gebruiksaanwijzing gedaan? Mijn schoonzusje deed dat niet, stopt
met haar oude pil en begon ns dd stopweek aan de nieuwe.... en raakte zwanger van een tweeling.