Gezondheid alle pijlers

Raar onderbuikgevoel

02-01-2014 16:37 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar dagen heb ik een raar gevoel in mijn onderbuik, slappe benen, pijnlijke onderrug en misselijkheid. Ook lijkt het alsof ik mijn rechter eierstok voel (lijkt opgezwollen) dit voel ik ook altijd bij het ongesteld worden, ene maand rechts en de volgende maand weer links, etc. Raar, maar het schijnt dat 1 op de zoveel vrouwen dit kan voelen, waaronder ik dus

Ik hoef niet ongesteld te worden, maar heb hier de laatste tijd wel vaker last van. Zijn er meerdere of ervaringen hiermee met de vrouwen op dit forum?
blaasontstekinkje?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Opkomend (buik)griepje?
Ja ik ben momenteel wel een beetje snotterig, maar ik begin deze kwaaltjes wel erg zat te worden. De laatste tijd schommelt mijn humeur ook enorm en kan ik mezelf soms niet meer uitstaan vanwege een hormoonoverschot lijkt het wel.

Heb niet zo'n zin in de dokter voor mijn waarschijnlijk typische vrouwenkwaaltjes, maar als een blaasonsteking voelt het niet.
Is er een kans dat je zwanger bent?
Blinde darm?

Ga eens naar de huisarts.
quote:obelix84 schreef op 02 januari 2014 @ 16:42:

Is er een kans dat je zwanger bent?

Dat denk ik niet, slik al jarenlang de pil waardoor ik de kans klein schat dat ik dit nu ineens door de pil door kan zijn.

Wel ben ik de laatste keer veel korter ongesteld geweest dan normaal, 2 dagen ipv 5, maar dit zal toch zeker niet?
Als je de pil slikt kan je toch gewoon 'ongesteld' worden, omdat het geen echte ongesteldheid is. Ik zou toch maar even een test doen!
Pcos? Tijdelijk stoppen met de pil een optie?
Je bent volgens je profiel 44 jaar. Wat dacht je van de overgang? Lijkt mij logischer dan een zwangerschap door de pil heen.
Ik weet het niet, niet voor gestudeerd. Ik zeg naar de dokter...
Ik zou er een testje aan wagen.
Waar zit de any-key?
quote:dammes3 schreef op 02 januari 2014 @ 17:53:

Je bent volgens je profiel 44 jaar. Wat dacht je van de overgang? Lijkt mij logischer dan een zwangerschap door de pil heen.Hmm... daar klopt dan iets niet want ik ben begin 20
Tja, dan is de overgang niet zo voor de hand liggend...........ik zou zeggen: ga naar de dokter.
Ik zou gewoon voor de zekerheid even een testje doen..al is het maar om het uit te sluiten
Ik wacht mijn volgende ongesteldheid wel af en desnoods even eenmaandje geen pil. Zwangerschap lijkt me erg onwaarschijnlijk door mijn vaste routine met de pil.
quote:bokvansteen schreef op 02 januari 2014 @ 22:23:

Zwangerschap lijkt me erg onwaarschijnlijk door mijn vaste routine met de pil.Ook als je hem netjes op tijd inneemt is er een kans op zwangerschap. Geen één pil is 100% betrouwbaar.
Eens met Helianthe.
Waar zit de any-key?
-
quote:helianthe schreef op 02 januari 2014 @ 22:34:

[...]

Ook als je hem netjes op tijd inneemt is er een kans op zwangerschap. Geen één pil is 100% betrouwbaar.Helemaal mee eens! Ik had al 2 kinderen maar daar zijn er ondanks mijn pilgebruik nog 2! bijgekomen. En geloof me ik was heel stipt
Als je de pil (goed) slikt, is de kans heeeel klein dat je een ovulatie/ iedere maand je eierstok voelt! En als je het wel voelt zou ik twijfelen aan de werking van de pil. Ik zou ook even testen, al is het maar om uit te sluiten
quote:frambloosje schreef op 04 januari 2014 @ 16:29:

Als je de pil (goed) slikt, is de kans heeeel klein dat je een ovulatie/ iedere maand je eierstok voelt! En als je het wel voelt zou ik twijfelen aan de werking van de pil. Ik zou ook even testen, al is het maar om uit te sluiten

Waarom denk/weet je dat die kans heel klein is?

Ik moet van de HA 3 maanden over op een andere pil om te kijken of de klachten verdwijnen.
Ben je de laatste tijd wellicht afgevallen of juist bijgekomen??
quote:vivavrouw71 schreef op 06 januari 2014 @ 09:02:

Ben je de laatste tijd wellicht afgevallen of juist bijgekomen??Nee niet echt, ik blijf redelijk stabiel. Ben iets afgevallen (2/3 kilo), maar dit komt door meer beweging.
Wat jij beschrijft, wat je elke maand voelt, klinkt als de ovulatie.

En dat is juist wat door het gebruik van de pil tegen gehouden zou moeten worden. Bij de meeste vrouwen is de ovulatie niet vlak voor de menstruatie, maar ongeveer halverwege, tussen twee menstruaties in.

Maar goed, niet iedere vrouw heeft dezelfde cyclus.

Ik zou zeker even een zwangerschapstest doen.

En dat overstappen op een andere pil, heb je dat volgens de gebruiksaanwijzing gedaan? Mijn schoonzusje deed dat niet, stopt

met haar oude pil en begon ns dd stopweek aan de nieuwe.... en raakte zwanger van een tweeling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven