Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
He meiden,

Het lijkt me leuk om mee te schrijven! Ik ben 24 jaar en mijn vriend 29 en hebben het regelmatig over zwanger worden.. Nu is de situatie alleen (nog) niet optimaal dus is het beter om te wachten...

Ik ben afgelopen maand met de pil gestopt (mede door rothormonen) maar we doen het voorlopig wel veilig

Hopelijk kunnen we snel ons appartementje verkopen en iets anders zoeken waar we hopelijk een gezinnetje kunnen starten...

Tot die tijd.. Mogen we erover dromen
@Choco, ik ben ooit in egypte geweest. Boven water niet zo mooi, onder water pracht en praal! De hotels zijn ook echt prima. Mooi, luxe, fijn eten. En als je een euro neerlegt op je bed als fooi voor de schoonmaker, dan weet je niet HÓE schoon je je kamer terug ziet .

@Pav, welkom , heb je enig idee wanneer jullie ongv. willen beginnen? We hanteren hier een beetje dat nieuwe dames ook nog een tijd te wachten hebben.
Hallo allemaal, daar ben ik weer. Ik ben weer thuis en heb nu weer puf om te reageren.

Allereerst allemaal een gelukkig nieuw jaar!

@ in het buitenland blijven: Ik denk wel dat Wenen onze basis blijft. Het voelt als thuis voor mij en ik vind het hier prima leven. We gaan waarschijnlijk nog wel een paar jaar naar Duitsland of Nederland voor het werk van mijn vriend. Ik hoop dat we dat slim kunnen combineren met verlof van een kind, dan neem ik gewoon 3 jaar op. Maar nogmaals een heel nieuw leven opbouwen dat wil ik eigenlijk niet.

qhier: vandaag was de begrafenis van het dochtertje van mijn collega (ze had trisomie 13) en het was retezwaar. Heb ook nog een gedicht voorgelezen. Nu ben ik wel aan het werk, maar ik kan me niet concentreren.

@reizen: Ik zit bij uk in de club. De laatste vakantie naar Portugal was de meest luxe ooit, met een auto en in pensions, maar wel heel leuk!
Ben trouwens ook in Turkije geweest, 11 jaar geleden.

Klein vissersdorp aan het water, prachtig hotel, wederom fijn eten!

En Turkije is, en was toen al, heel modern. De Turkse mensen in NL houden wat meer vast aan hun cultuur terwijl ze daar wel degelijk modernisering doormaakten. Dat heeft een dame daar toen uitgelegd.
Hop, dikke knuffel! Wat dapper en sterk dat je een gedicht hebt voorgelezen.
Ik vond het een eer dat ik het mocht doen. Het ging goed, gelukkig. En het was in het Duits.
@Ephina, thnx! Ja het wachten zal nog wel even duren.. Zeker eind 2014/begin 2015! Al zou ik soms nu al willen beginnen, mijn verstand zegt; nog wachten! Moeten nog wat dingetjes gebeuren!
@Pav: Welkom!

@Hop: heftig hoor en ook wel triestig een afscheid van een klein kindje.

@Reizen: All-in dingen naar warme landen zijn -op z'n zachts gezegd- niet echt iets voor ons. Ik denk dat vriend dol draait in enkele dagen.

Als het nodig is gaan we wel op hotel (met wintersport en naar NY bevoorbeeld), maar anders houden we het bij héél basic kamperen. Tentje in het bos en één kraantje ijskoud water werkt ook kan ik inmiddels uit ervaring zeggen.
Welkom pav!

Jeetje hoppala: wat heftig, sterkte!

Wenen-Nederland is ook wel goed te bereizen natuurlijk. Ben erg nieuwsgierig naar Wenen. Aan te raden als stedentrip of ook zeker meer van het land gaan bekijken?

Leuk wijn! Helaas hier geen tuin..toch maar wat meer balkon-tuinieren

@ ukkie: dat klinkt echt mega romantisch (krijg opeens zin in wintersport en lapland bij -10..haha zal daar wel -30 zijn)

@ all in: 1 keer gedaan: niet echt ons ding. Ik vind boekje lezen op het strand heerlijk..maar vriend is ontzettend actief: dus verveelt zich dan en laat mij geen boekje lezen :P Maar het was inderdaad niet 5 sterren toen, eerder voor een prikkie in Spanje. Was leuk om een keer meegemaakt te hebben: hoeft niet meer van mij. Als je dan gaat relaxen, doe het dan inderdaad goed en geef ietsje meer uit. Of ga lekker voor een prikkie kamperen in Europa. (Scandinavië staat hooooog op onze kampeer-vakantie lijst).

@ lange reizen: Wij hebben veel familieleden in het buitenland (buiten Europa) waar we bij kunnen logeren/huisje van kunnen lenen. Dus meestal losse vlucht en dan logeren/in huisje van familie. Onze 2/3 maanden trip dit voorjaar/zomer gaan we ook zelf uitstippelen. Inderdaad al volop pret met het plannen daarvan!
Welkom pavo07! Schrijf en droom lekker mee

@flora en @paddle Mijn man is ook heel actief hoor dus ik ben inderdaad benieuwd hoe hij het vindt, zo'n rustige zonvakantie. Hij zegt nu al: waarschijnlijk eens maar nooit meer haha. Ach, je moet af en toe eens iets nieuws proberen he. Later dit jaar maken we weer fijn een avontuurlijke reis!

Ikzelf hou zowel van actie als van ontspanning op vakantie :-).

@hoppala Knap gedaan van jou zeg! Sterkte nog.
Thnx voor het welkom! Lijkt me leuk om mee te kletsen hier..

Qua vakantie ga ik ook liever voor het zelf plannen en uitzoeken! Een all in zonvakantie vindt mijn vriend echt verschrikkelijk! Ik zou af en toe wel s een weekje aan het strand willen liggen met een boek. Mja compromissen sluiten Actief afwisselen met relaxen!

Laatste jaren vooral gekampeerd in Europa, beviel goed maar nu ik ook een vaste baan heb gaan we dit jaar rondreizen in ZO Azië. Maar eerst nog op wintersport over 4 weekjes

Scandinavie en schotland lijkt mn vriend erg leuk maar ik ben nog niet overtuigd!
Ik vind een combi ook het leukst! Ooooh krijg ook ontzettende vakantie kriebels! Wanneer gaan jullie voor het eerst weg? Bij mij wordt het nog 4 maanden wachten denk ik...Tegen die tijd zijn er een paar misschien al voor 't ecchie bezig (om op ons topic onderwerp terug te komen)
Leuk joh Azië Pav!

Wat doen jij en je vriend (ongeveer) in het dagelijks leven?
Welkom Pav, wat willen/moeten jullie allemaal nog regelen voor jullie beginnen?

@Hop, super knap gedaan van je!

@ all-in vakantie Turkije. 1 keer een nare persoonlijke ervaring opgedaan in dat land. Dus vind het sindsdien niets meer. Maar kan best lekker zijn. Al zit ik liever in een gehuurd huisje bijv en zelf dingen plannen.
Net iets te lang op de maandtopics rond geneuzeld... Luide rammels....
Mijn vriend en ik hebben een kraswereldkaart. Een kaart van de wereld die je kunt open krassen op het moment dat je in een land bent geweest. Op dit moment zijn wij samen in België, Duitsland en Griekenland (rondreis) geweest. Dit jaar komt daar dan Engeland bij en we willen natuurlijk zoveel mogelijk landen in ons leven kunnen open krassen.

Ik heb wel nog echt een wens voordat we aan kinderen gaan beginnen, gewoon, omdat ik denk dat we het niet meer gaan doen als we eenmaal kinderen hebben. En die wens is zo'n soort reis: http://www.djoser.nl/rondreis_ijsland/14_dagen_ijsland/

Een aantal van jullie vind ik echt heel stoer, zelf een reis plannen en kamperen in een vreemd land. Zo stoer zijn mijn vriend en ik niet hoor, dus dat wordt het niet bij ons. Dan is zo'n rondreis ideaal en ik denk ook dat we nooit naar IJsland toe gaan als we kinderen hebben en zo'n reis is met kinderen ook niet super handig ofzo. Dus, die reis naar IJsland zou ik heel graag in 2015 of 2016 willen maken, maar het kost flink veel geld, dus of het gaat lukken is maar de vraag natuurlijk!

@Pav070, hoi, welkom
Flora, herkenbaar hoor.. Ik neus ook altijd op die topics rond En die vier maanden wachten op je vakantie is zo voorbij :-) Wie weet zijn er inderdaad al een aantal bezig. Ik moet nog wachten tot augustus tot ik vakantie heb.

Aliceanna, leuk ik ben ook in Griekenland geweest in 2012. ( wilde zeggen vorig jaar, ) Die rondreis naar ijsland zou niets voor mij zijn, ik denk alleen maar brr wat koud. Maar reizen lijkt me wel super leuk hoor.
En poeh, dat is echt veel geld trouwens voor een reis idd. (in mijn ogen dan :P)
@evaviva, dat resort was ook een beetje een gelukje hoor. Was op dat moment (2 weken van tevoren) ongeveer dezelfde prijs toen als de minder mooie resorts. Maar ik zag dat ze gemiddeld wel een stuk duurder zijn. 100 euro bijbetaald voor een kamer met zeezicht en het was de perfecte chill vakantie.

@pav, welkom! Wij weten alles van gevoelsmatig willen maar het verstand dat je tegen houdt

@ephina, dat over turken klopt. En dat zie je eigenlijk bij alle allochtonen wel. Immigranten nemen de cultuur mee van moment van migratie en volgen ontwikkelingen in thuisland minder snel op dan mensen die daar nog wonen.

@hop goed gedaan lieverd!

@vakantie, dit jaar ga ik met vriend naar mijn andere thuisland! En daar heb ik echt heel veel zin in! Plan is om in 4 dagen naar mijn familie te rijden (onderweg nog allemaal dingen doen), daar een aantal dagen te zijn (beetje saai voor vriend maarja ik kan het echt niet maken om niet te gaan), dan nog een paar dagen door het land te trekken en te eindigen aan de kust voor een week relaxen op het strand op een mooi eiland. Ik ga wel hotelletjes van tevoren boeken maar wel allemaal met de optie om kosteloos te annuleren zodat we onze plannen ook nog gewoon kunnen wijzigen.

Wij zijn tot nu toe samen in Egypte, Tunesie, Frankrijk, Duitsland en Italie geweest. Niet slecht voor 2 jaar toch?

@maandtopics, ook hier slecht voor de rammels. Maar ik vind het wel weer leuk om te lezen hoe het met bijvoorbeeld Lulu gaat.
@Flora: ja, het was ook heel romantisch die wintervakantie, zo met zijn tweeën van hutje naar hutje was echt supergaaf. Sommige hutten hadden ook lekker een sauna om op te warmen. Het was 's nachts wel echt koud, maar overdag - 10 zo'n beetje.

Wij gaan dus volgende week een lang weekend weg, een stedentrip naar de stad waar ik zelf een jaartje gestudeerd heb, veel zin in! Mijn vriend is daar nog nooit geweest.

@Aliceanna; Ik zie ijsland dus wel als iets wat ik met mijn kinderen zou gaan doen, het land staat wel op mijn lijstje nog. Je kunt ook reizen boeken daar waar je zelf met een huurauto rijdt en dan een aantal dagen in zomerhuisjes zit, dat lijkt me dus wel leuk met kids maar dan wel als ze wat ouder zijn en ook een stukje mee kunnen wandelen..

@verre_reis: Tot nu toe hebben we al onze reizen eigenlijk zelf geregeld en geboekt. Maar misschien willen we nu toch wat via een reisburo regelen, we zitten nog in de oriëntatiefase

@pav07, welkom!

@hop; knuffel!
@matroesjka Dat zijn inderdaad al best veel landen in 2 jaar tijd! Dat belooft wat voor de rest van jullie leven! Jullie zijn 2 jaar samen?

@sealight Ja, georganiseerde groepsreizen zijn altijd behoorlijk duur. Maar ik vond het die ene keer dat wij het gedaan hebben wel de moeite waard, echt heel erg leuk!

@aliceanna Lijkt me ook super mooi, naar IJsland. Gave reis die je daar hebt uitgezocht :D.

En over dat 'stoer', nou ja, valt wel mee hoor vind ik zelf. Als je eenmaal daar bent gaat het allemaal vanzelf. Maar goed, ieder heeft z'n eigen reis/vakantievoorkeuren! Doe lekker wat jij graag doet!

@flora Ik heb eigenlijk nog nooit gekeken op van die maandtopics. Is dat wel leuk om te lezen als je niemand kent en niet weet waar het over gaat? Schrijven ze daar iedere maand of ze al zwanger zijn zeg maar?
@Eva, eigenlijk zijn we in 2013 alleen maar in Tunesie geweest, de rest was van het eerste jaar (ja 2 jaar samen). In 2013 konden we niet meer dan een weekje weg omdat schoonmoeder ziek werd. Ik denk niet dat we elk jaar 4 buitenlandtripjes gaan maken hoor. Helaas. Maar we zouden wel graag willen.

Een maandtopic is een topic met schrijfsters die uitgerekend zijn in een bepaalde maand. Lulu, die hier even heeft meegeschreven, zit nu bij "uitgerekend in augustus (3e forum)" bijvoorbeeld. Is soms best leuk om mee te lezen. Vooral als je dus wel een forumster kent die daar meeschrijft ("kennen" in de brede zin van het woord dus dat je iemand op het forum goed kent ofzo) en als ik begin met meelezen dan merk ik dat ik wel vaak ff ga kijken om te zien hoe het met ze gaat.
Leuk Uk! dat jullie een weekendje weg gaan:-)

@ groepsreizen, ik denk ook wel dat het het geld waard is hoor! dat zeker:-) Maar je zuurverdiende geld is dan in 1 klap weg.. maar dat is denk ik meer mijn idee dat ik erbij heb.

En wat betreft die maandtopics, we kennen Lulu inderdaad. Dus ik check vaak even hoe het gaat en ik vind het sowieso wel interessant om soms andere maandtopics te lezen.
Klopt, die groepsreizen zijn best duur. Anderzijds kosten onze zelfgeregelde vakanties soms ook best wel wat geld. Voor dat weekje Lapland in de winter waren we bijvoorbeeld ook bijna 1000 euro p.p. kwijt denk ik, maar we vonden het zo'n gaaf avontuur En daar tegenover stond toen dus dat we in de zomer zijn gaan kamperen in Italië.
quote:matroesjka_ schreef op 07 januari 2014 @ 21:41:

@vakantie, dit jaar ga ik met vriend naar mijn andere thuisland! En daar heb ik echt heel veel zin in! Plan is om in 4 dagen naar mijn familie te rijden (onderweg nog allemaal dingen doen), daar een aantal dagen te zijn (beetje saai voor vriend maarja ik kan het echt niet maken om niet te gaan), dan nog een paar dagen door het land te trekken en te eindigen aan de kust voor een week relaxen op het strand op een mooi eiland. Ik ga wel hotelletjes van tevoren boeken maar wel allemaal met de optie om kosteloos te annuleren zodat we onze plannen ook nog gewoon kunnen wijzigen.

.Uh Mat je vergeet iets in je vakantieplannen naar je thuisland!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven