Lijf & Lijn alle pijlers

+/-5kg afvallen, we gaan gezellig door

03-01-2014 17:17 3052 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "

Gottya schreef ons uitgangspunt in de allereerste OP van +/- vijf kilo afvallen vanaf 12 april, wie doet er mee?:

Wil je meedoen met de tabel? Schrijf gezellig met ons mee, geef 2 weken achtereenvolgens je gewicht door op maandag hier op dit topic en als je BMI niet lager is dan 17,6 zet ik je gegevens in de tabel.

De bedoeling van de tabel is dat wij elke maandag ons gewicht én het verschil met het startgewicht vetgedrukt doorgeven voor de tabel.

Nuttige links:

Eetmeter (a.k.a. Eettrut)

Body Fat Pictures and Percentages

Weight Control Over The Holidays

Tabel 1

Naam 9 jan 16 jan 23 jan 30 jan 6 feb 13 feb +/- Doel 7.Sp 73,8 72,6 73,6 73,4 73,7 73,4 -2,6 75,0 8.Plukkie 63,3 63,3 63,0 60,0 9.Koolmeesje 77,0 75,5 75,4 76,2 75,2 -1,0 74,5 10.Matisse 64,5 66,0 65,0 60,0 21. Sapo 69,5 69,1 68,9 68,5 68,3 68,3 -1,8 68,0 22.Gisele B. BMI 17,6

Tabel 2

Naam Mtr Start 6 jan 2014! BMI 1 sep 2014 BMI +/- Doel 7.Sp1.77 76,0 73,4 23,4 72,5 23,1 -2,6 72,0 8.Plukkie 1.62 62,8 62,2 23,7 63,0 23,9 -0,6 60,0 9.Koolmeesje 1,76 88,0 88,0 28,4 73,5 23,7 77,0 10.Matisse 1.72 63,4 60,0 21. Ambition 1.72 68,0 62,0 22. Sapo 1.72 70,1 -0,3 68,0 21.Gisele B. 1.80 57,0 17,6

SP = Sophiepapa

Koolmeesje = Koolmeesje123

*N.B. Enig voorbehoud met betrekking tot het deelnemen in onze tabel is dat je BMI niet lager mag zijn dan 17,6.
Even kort mijn gewicht. Vorige keer helaas 76 en nu 75,4 dus eindelijk wat er af! -0,6!!!
Mango12, Welkom terug!

Vanochtend gewogen 74,0 kg. Totaal -/- 2,0 kg.
quote:Sophiepapa schreef op 23 maart 2014 @ 23:27:

Millefleurs, welkom!

[...]

Begrijp ik goed dat je liever niet in de tabel hoeft te worden opgenomen met je statistieken? Dat is geen probleem. Laat maar weten.

Klopt, ik weeg me echt hap-snap en kan heel sjacherijnig worden als de weegschaal niet lief genoeg is. Ik meet eigenlijk meer aan mijn kleding, of ik iets weer aankan, riem een gaatje losser kan. Merk ook nu ik weer sport dat mijn gewicht helemaal niet zo daalt, maar ik merk het wel aan mijn lichaam.

Tellen jullie allemaal calorieën? Ik moet zeggen dat ik geen idee heb wat ik aan calorieën eet. Ik let erop als ik in de winkel uit twee dingen moet kiezen, of als ik een snoeperijtje wil hebben ofzo. Verder is het voor mij een goede dag als ik gezond gegeten heb en beweging heb gehad. Ik vind de eetmeter ook zo onhandig invullen, elk ingrediënt moet weer apart aangeklikt, ik heb daar gewoon het geduld niet voor.

Moon, inderdaad bij project lekker wijf. En met 5x5 volgens mij bij eten met je verstand? Kan zijn dat ik toen nog onder June schreef.

Lijstje van gisteren, even terugdenken:

O: twee roggeboterhammen met auberginesmeersel.

T: banaan

L: van die Ikea zachte toast/boterhamdingen, met paturain, rucola en gerookte zalm.

D: een Japanse salade van Ah met garnalen. We hadden nog megatrek, dus nog een klein frietje en picanto als laat diner.

Geen koffie gehad, wel goed thee gedronken vandaag. Eén glas groene ijsthee.

Ik was niet thuis het grootste deel van de dag, anders had ik het beter verdeeld en had ik fruit extra genomen 's middags en 's avonds alleen die salade. Nu ging vriend frituren en was ik te zwak om te weigeren...
Even laten weten dat ik mijn vandaag niet kan wegen. Ik ben geopereerd aan mijn apendix. Eten en bewegen lukt niet. Alleen plat in mijn bedje liggen.

In ieder geval binnen 2 à 4 weken ben ik terug de oude.

Veel succes iedereen!
Oh niet naar de schrijffouten kijken
Oei, dat is vervelend! Sterkte titike81!
Goed gedaan iedereen! Volgens mij was dit een goede week!

Titike81: Sterkte! Hoop dat je snel weer wat meer kan, in bed liggen is ook niet alles.

Mango: Welkom terug, hoop dat je leuke weken hebt gehad!

Mijn eetlijstje vandaag:

O: All bran met halfvolle melk en een kop groene thee.

T: Twee koppen koffie.

L: Drie volkoren boterhammen met halvarine. Beleg is appelstroop, pindakaas en sandwichspread. Gekookt eitje en een glas halfvolle melk.

T: Reepje Merci, kop thee. Twee koppen koffie en een espresso. Plak roggebrood met een lepel ricotta (alles wat verdeeld over de middag).

A: Milanese kip met pommes duchesse en daarnaast rucola met geroosterde cherrytomaatjes. Toe een kommetje magere yoghurt met lijnzaad en een handje cashewnoten.

T: Groene smoothie en twee koppen thee.

Beweging: pilates
Even kort: gewoon weer/nog 80,0 kg

Heb wel met hartslagmeter getraind en ontdekt dat mijn hartslag tijdens het hardlopen niet heel hoog is. Dus er valt wel winst te behalen als ik intensiever ga trainen.
Voor de mensen die havermoutpap eten, welke verhouding havermoutvlokken- melk gebruiken jullie? Ik hen steeds ruzie met verhoudingeb
Beterschap, Titike!

Mijn eetlijstje van vandaag:

O - 2 rijstwafels met chocopasta ertussen

T - 3 mini-marsjes en een cappuccino, paar dropjes

L - yoghurt met muesli, banaan en 1/3 mango

T - 2 crackers met filet americain, appel

A - pasta met saus op basis van tomaat

T - koffie met likeur

Totaal: 1800 kcal

Beweging: 12 km gefietst vanmiddag
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
@ tv-fanaat, ik heb wel havermout in huis (voor koekjes), maar overnight oats... ik weet het niet. Lijkt me helemaal niks
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Is echt erg lekker hoor! Met bAnaan. Of met

Rood fruit en wat extra pure chocolade. Of appel met kaneel en een beetje appelstroop! Amandelschaafsel met kokosrasp. Best lekker hoor. Maar je moet de goede verhoudingen hebben. Ik wilde een paar dagen geleden iets meer pap maken maar ik had dus ruzie met se verhoudingen, toen heb ik heg ook weg gedaan want ik vond het toen niet lekker. Ik maakt het gewoon lekker snel in de magnetron. Binnen 3

Minuten is alles klaar.
Tabel is bijgewerkt. Kennelijk een goede week. Iedereen is of wat afgevallen of hebben hetzelfde gewicht als vorige week.

Fruitella, 0,4 kg eraf in de eerste week is een prima start. Idealiter is een 0,5 kg per week afvallen. Een 0,5 kg lijkt weinig, maar als je dat elke week lukt heb je over 10 weken je streefgewicht van 65,0 kg.

Mango12, Afvallen op vakantie is ambitieus hoor. Dat is mij nog nooit gelukt, geloof ik.

Millefleurs, Als jij het zo bijhoudt dan is dat prima. Ik zal je wel in de tabel opnemen en zal dan o.a. bijhouden dat je mee schrijft.

Ik tel niet altijd mijn calorieën. Dat doe ik alleen wanneer ik de Eetmeter gebruik. De Eetmeter hou ik alleen meestal een maand vol. Na een maand stop ik met de Eetmeter totdat ik vind dat het weer nodig is.

Millefleurs gebruik jij de Eetmeter als app op je telefoon?

Titike81, Jeetje. Beterschap gewenst.

Tv-fanaat, Ik doe in een kom ongeveer 60% havermout en 40% Brinta Appel-Rozijn. Daar doe ik ongeveer evenveel (ongeveer net zo veel als de havermout en Brinta bij elkaar) hele warme melk bij. De warme melk warm ik ouderwets op in een pannetje op het fornuis en giet ik dan over de havermout en Brinta in de kom tot een lekker warm papje.
Ik eet de havermout ook warm en koud. Koud laat ik meestal wat weken in sap van een geperste sinaasappel. Daarna wat yoghurt erbij, wat zonnebloempitjes, een lepel gemalen superfoods en nog wat aan fruit. Soms wat gehakte nootjes.

Warm: geprakte banaan verwarmen, uit de pan halen, amandelmelk koken, havermout erin, banaan er weer bij en even doorwarmen.

geen idee hoeveel, doe eigenlijk altijd maar wat!

Sophiepapa, ik heb de eetmeter op de laptop ingevuld, nu niet meer.

Lijstje van gisteren:

O; stuk foccacia met brie, 1 koffie.

L: groene smoothie van spinazie, verse sinaasappelsap, halve banaan, rijstmelk en chiazaadjes.

T: 3 radijsjes, de andere halve banaan

D: gebakken aardappels, gehakt cordon bleu, roomandijvie.

Heb niet met mijn gezin meegesnackt, dus geen ongezonde dingen gehad. Wel te weinig gedronken, mar tywee koppen thee en 1 koffie. Ik drink wel 's morgens en 's avonds een half glas water met mijn medicijnen.
Ik weeg 81,2 kg. Dat is -6,8 kg.

En weer 0,8 kg eraf t.o.v. vorige week!!

(Hoewel dat eigenlijk niet helemaal eerlijk is, want vorige week woog ik mij later op de dag)

Het is weer een goede week geweest, net zoals bij de meeste anderen! Leuk hoor, we moriveren elkaar goed. Ga zo door allemaal!

Ik kon gisterochtend weer niet wegen omdat ik nog bij mijn vriend was. Maar daar had ik zo genoeg van dat ik een extra weegschaal gekocht heb, voor bij hem thuis! Digitaal, dus nu kan ik ook 'achter de komma wegen'. Mijn vriend vond het wel grappig en ging zelf ook op de weegschaal staan. Blijkt hij zo'n mooi gewicht te hebben wat ik van z'n levensdagen niet zal halen.... haha!

Nou ja, ik blijf gewoon rustig doorgaan naar mijn nieuwe streefgewicht van 77 kg, zodat ik dan eindelijk weer een groen bmi heb.

Titike: beterschap!

Tv-fanaat: jij bent ook goed bezig. Leuk inderdaad dat je snacks gewoon in kunt plannen en toch aan een gezonde hoeveelheid kcal kan blijven.
Mango12: welkom terug! Heb je een leuke vakantie gehad? Logisch dat afvallen daar geen prioriteit had.

Sophiepapa: jammer dat jouw cholesterol toch iets te hoog was, ookal heb je zo'n mooi gewicht. Dat zet mij wel even aan het denken; ik moet het ook maar eens laten meten. Gelukkig is cholesterol gemiddeld minder hoog bij vrouwen dan bij mannen.... dus ik heb nog hoop.

Ik eet nooit pap of smoothies. Pap zou ik wel eens kunnen proberen.... maar ik vind het niet zo lekker zonder er suiker bij te gooien, dus ik vraag me af of het iets voor mij is.

Maar: vandaag eet ik voor het eerst twee boterhammen met appelstroop! Met dank aan de inspiratie die ik bij jullie opdoe, en de uitleg van Florien!
Koolmees, als ik warme pap maak met warme banaan zitten daar al genoeg fruitsuikers in voor mij, hoeft geen suiker in. En anders kun je toch een beetje van een natuurlijke zoetstof kiezen?

Appelstroop eet ik altijd van Crombach, uit de biowinkel. Heerlijk van textuur en een beetje zurig. Ook erg lekker onder een plak geitenkaas!

Vanmorgen al gesport. Ik had wat last van mijn nek wegens verzwaren gewicht bij de pump, dus ben gaat cardioën. Ik doe eigenlijk weinig cardio, dus in ieder geval 45 minuten flink gezweet!
Wat goed, Millefleurs! Al lekker gesport, dat zal je de hele dag wel een goed gevoel geven!

En bedankt voor de tips over pap met fruit of natuurlijke zoetstoffen. Ik denk dan altijd aan van die kunstmatige zoetstoffen en die gebruik ik liever niet. Toch maar eens naar een biowinkel gaan dus...

Ik heb gewoon een blik appelstroop van de supermarkt.... Ach die smaakt ook lekker vind ik.
"U loopt weinig risico op hart- en vaatziekten, diabetes type 2 en nierschade en komt daarom niet in aanmerking voor een cholesterolmeting. "

Yessss!!
Mooie eetlijstjes allemaal!

Sophiepapa: bedabkt dat je me erbij hebt gezet! En ja, een halve kilo per week lijkt me heel fijn, maar hopen dat ik het volhou…

Mijn valkuil is echt dat ik geen rem heb. Door de weeks gaat het eigenlijk heel goed, maar als ik eenmaal ga zondigen (snoep, chocola, chips, maar ook wijn) ga ik ook meteen helemaal los..

Ik heb het idee dat daarom die laatste 5 kilo eraan blijft “plakken”. Maar ja, even volhouden en stug doorgaan.

Mijn eetlijstje van vandaag:

O: muesli, magere kwark, vers fruit, chiazaadjes, gojibessen + halve grapefruit

T: 1 paaseitje

L: groentensoep met balletjes, 2 speltboterhammen met pindakaas en lijnzaad, glas melk

T: appel

D: 3 speltpannenkoeken

T: magere yoghurt met fruit

Als het hierbij blijft ben ik tevreden (die pannenkoeken die ik zelden, zooo’n zin in)

Koolmeesje: Ik gebruik liever ook geen zoetstoffen. Bij hoge uitzondering stevia, maar liever de natuurlijke varianten. Ik heb dat trouwens ook met smaakstoffen (e-nrs), want ik heb meestal als ik iets met veel kunstmatige stoffen eet na een uur alweer honger. Hebben meer mensen dat?
Fruitella, dat van het snoepen zonder rem herken ik zo! Net zoals jij kan ik ook dagenlang heel netjes eten, maar als ik eenmaal ga beginnen met snoepen ga ik inderdaad ook door! Erg he??

Ik plan het dan ook bewust in: eerst meerdere dagen niet snoepen, en dan op een dag opeens een hele zak light chips en ook nog wat dropjes. Oke, dat is dan in een keer 1000 kcal, maar ik hou er rekening mee door licht te lunchen en caloriearm avondeten, en dan blijft het die dag toch binnen de perken. De overige dagen zijn dan sowieso goed.

Vijf dagen een handjevol chips is echt niks voor mij; die ene dag geniet ik echt de hele avond en voel me niet op dieet.

Wat die kunstmatige smaakstoffen betreft, ik weet niet of ik daarvan extra honger krijg. Ik heb dat sowieso als ik 's avonds pasta gegeten heb. Dat vermijd ik daarom een beetje. Van cola light krijg ik bijvoorbeeld geen honger.
Hallo allemaal!

Welkom Millefleurs en Fruitella!

Mango, welkom terug!

Hier 62,1, dat is totaal -0,7. Helaas de lijn niet kunnen doorbreken. Maar is ook niet gek dat ik iets zwaarder ben dan vorige week. Ik denk dat ik in totaal wel een kilo paaseitjes heb weggewerkt

Leuk om al die eetlijstjes te lezen. Helemaal leuk om te zien bij Florienepien hoe je toch iets lekkers inbouwt terwijl je qua calorieen nog gewoon goed zit. Dan is het ook wel vol te houden. Je moet alleen wel met mate iets kunnen eten. Mijn poging om 2 paaseitjes per dag te eten en niet meer is totaal mislukt!

Daarnaast ben ik begonnen met het drinken van groene smoothies omdat ik denk dat ik niet genoeg vitamines binnen krijg. Ik ben niet zo gek op fruit. Ik eet wel bijna elke dag twee stuks fruit, maar wel altijd hetzelfde.

Ik zal ook maar even een eetlijstje plaatsen :-).

Ontbijt: groene smoothie van halve komkommer, banaan, mandarijn, twee kiwi's, boerenkool en water (jaja klinkt ranzig).

Tussen ontbijt en avondeten (om de twee uur ongeveer):

4 volkoren boterhammen met kaas

1 time out mueslireep met chocola

1 ontbijtkoekreep variant 'minder suiker'

Avondeten:

Doperwtjes, aardappeltjes en kipschnitzel

Toetje: activia aardbei

Drinken: thee hele dag door en 2 glaasjes cola light.

Normaal gesproken neem ik de mueslireep niet, maar ik zat vandaag tot erg laat op het werk, dan vind ik dat wel makkelijk om even te eten. Daarnaast ben ik nog op zoek naar een alternatief voor de ontbijtkoekreep. Er zit naar mijn idee nog teveel suiker in wat onnodig is.
Gisteren heb ik ook een snoepaanval gehad zonder rem. De dag begon prima, maar op stage nam ik een plak Indische Cake. En toen begon te ellende, want ik kreeg trek in zoet. En dat is volgens mij nou net het probleem. Wanneer ik geen suiker eet is er niks aan de hand, maar wanneer ik het wel doe dan heb ik de hele dag trek in iets lekkers. En daar heb ik dus flink wat van gegeten en bij het avondeten ook nog pizza.

Maar goed, dat was gisteren en kan ik niet meer terugdraaien. Nieuwe dag, dus nieuwe kansen. Ik ga er weer voor .
Goeiemorgen.graag zou ik met juillie mee willen doen.

Ik ben Linda,32 jaar moeder van 3.Na de laatste zwangerschap 3 jaar geleden 42 kilo afgevallen.Heel snel kwamen er weer 6 bij.Ben nu dus al 3 jaar stabiel op 82 kilo ,maar wil terug naar de 75.

Er is al iets af,,vanmorgen gewogen en toen was het 80.5.

Oja ik ben 1,78 cm en eet weinig tot geen koolhydraten en veel salades en voldoende groentes,ook 3 keer per week ongeveer 6 kilometer hardlopen.wie helpt me met de laatse 5 kilo???
afvallen
Hoi Linda, Alvast welkom! Ik zal je gegevens nog in de tabel opnemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven