Gezondheid alle pijlers

Ervaringen methylfenidaat ( Ritalin )

19-03-2014 11:17 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi medelezeressen,

Ik ben sinds 3 dagen gestart met 2 keer per dag 10mg methylfenidaat ivm adhd. Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen daar ik tot op heden er helemaal niets van merk, ik word er niet rustiger noch drukker van en heb ook totaal geen last van een rebound. Voor mijn gevoel lijkt het wel of ik een placebo slik.

Ben ik te ongeduldig? En hoe snel zou ik verandering moeten bemerken?

Ik hoor graag!

Groetjes A
Ik slik 20 Mg per dag. Soms 30. En ik voel me er goed bij! Er is echt een wereld voor me open gegaan. Geen nare bijwerkingen. Ik reageer echter minder goed op Rubio. Ik heb de merkloze variant en dat bevalt me dus beter dan Rubio.
Het is nu dag 3, slik 10mg per keer en voel helemaal niks. Nog evenveel onrust, geestelijk en lichamelijk. Geen verbetering, geen verslechtering, geen rebound. Baal er heel erg van.
Ik zou toch even bellen hoor. Normaliter zou je wel iets moeten merken. Misschien is de dosis te laag? Heb niet het hele topic gelezen, dus misschien heb je dat al 's ergens neergezet.
Overleg gehad met mijn psychiater over de ritalin. Het werkte voor mij niet efficient, totaal niet zelfs. Nu overgestapt op dexamfetamine en waarempel, dit is het voor mij. Ik ervaar rust, voel me zen en ben motorisch ook rustiger. En ik kan me ook beter concentreren.
Wat fijn voor je!
Hey, misschien niet de reactie waar je om vraagt...

ik heb ook ADHD en ik eet echt helemaal geen suikers (ook geen verborgen suikers zoals mout of dextrose) en geen e-nummer

s. Dat werkt bij mij beter dan welk medicijn dan ook!
Hallo lezeressen, ik gooi dit topic weer even omhoog.

Ik ben nu een paar maanden later, nog steeds blij met de dexamfetamine. Slapen gaat steeds beter, mits ik op tijd stop met slikken.

Ik lees veel boeken over adhd en ik ben eigenlijk wel benieuwd naar anderen die hun eetpatroon hebben omgegooid?!

Ik heb gehoord dat er speciale diëten zijn. Heeft er iemand tips?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven