+/-5kg afvallen, we gaan gezellig door
vrijdag 3 januari 2014 om 17:17
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "
Gottya schreef ons uitgangspunt in de allereerste OP van +/- vijf kilo afvallen vanaf 12 april, wie doet er mee?:
Wil je meedoen met de tabel? Schrijf gezellig met ons mee, geef 2 weken achtereenvolgens je gewicht door op maandag hier op dit topic en als je BMI niet lager is dan 17,6 zet ik je gegevens in de tabel.
De bedoeling van de tabel is dat wij elke maandag ons gewicht én het verschil met het startgewicht vetgedrukt doorgeven voor de tabel.
Nuttige links:
Eetmeter (a.k.a. Eettrut)
Body Fat Pictures and Percentages
Weight Control Over The Holidays
Tabel 1
Naam 9 jan 16 jan 23 jan 30 jan 6 feb 13 feb +/- Doel 7.Sp 73,8 72,6 73,6 73,4 73,7 73,4 -2,6 75,0 8.Plukkie 63,3 63,3 63,0 60,0 9.Koolmeesje 77,0 75,5 75,4 76,2 75,2 -1,0 74,5 10.Matisse 64,5 66,0 65,0 60,0 21. Sapo 69,5 69,1 68,9 68,5 68,3 68,3 -1,8 68,0 22.Gisele B. BMI 17,6
Tabel 2
Naam Mtr Start 6 jan 2014! BMI 1 sep 2014 BMI +/- Doel 7.Sp1.77 76,0 73,4 23,4 72,5 23,1 -2,6 72,0 8.Plukkie 1.62 62,8 62,2 23,7 63,0 23,9 -0,6 60,0 9.Koolmeesje 1,76 88,0 88,0 28,4 73,5 23,7 77,0 10.Matisse 1.72 63,4 60,0 21. Ambition 1.72 68,0 62,0 22. Sapo 1.72 70,1 -0,3 68,0 21.Gisele B. 1.80 57,0 17,6
SP = Sophiepapa
Koolmeesje = Koolmeesje123
*N.B. Enig voorbehoud met betrekking tot het deelnemen in onze tabel is dat je BMI niet lager mag zijn dan 17,6.
Gottya schreef ons uitgangspunt in de allereerste OP van +/- vijf kilo afvallen vanaf 12 april, wie doet er mee?:
Wil je meedoen met de tabel? Schrijf gezellig met ons mee, geef 2 weken achtereenvolgens je gewicht door op maandag hier op dit topic en als je BMI niet lager is dan 17,6 zet ik je gegevens in de tabel.
De bedoeling van de tabel is dat wij elke maandag ons gewicht én het verschil met het startgewicht vetgedrukt doorgeven voor de tabel.
Nuttige links:
Eetmeter (a.k.a. Eettrut)
Body Fat Pictures and Percentages
Weight Control Over The Holidays
Tabel 1
Naam 9 jan 16 jan 23 jan 30 jan 6 feb 13 feb +/- Doel 7.Sp 73,8 72,6 73,6 73,4 73,7 73,4 -2,6 75,0 8.Plukkie 63,3 63,3 63,0 60,0 9.Koolmeesje 77,0 75,5 75,4 76,2 75,2 -1,0 74,5 10.Matisse 64,5 66,0 65,0 60,0 21. Sapo 69,5 69,1 68,9 68,5 68,3 68,3 -1,8 68,0 22.Gisele B. BMI 17,6
Tabel 2
Naam Mtr Start 6 jan 2014! BMI 1 sep 2014 BMI +/- Doel 7.Sp1.77 76,0 73,4 23,4 72,5 23,1 -2,6 72,0 8.Plukkie 1.62 62,8 62,2 23,7 63,0 23,9 -0,6 60,0 9.Koolmeesje 1,76 88,0 88,0 28,4 73,5 23,7 77,0 10.Matisse 1.72 63,4 60,0 21. Ambition 1.72 68,0 62,0 22. Sapo 1.72 70,1 -0,3 68,0 21.Gisele B. 1.80 57,0 17,6
SP = Sophiepapa
Koolmeesje = Koolmeesje123
*N.B. Enig voorbehoud met betrekking tot het deelnemen in onze tabel is dat je BMI niet lager mag zijn dan 17,6.
woensdag 26 maart 2014 om 13:27
Dank je wel Sophiepapa!!
o:griekse yoghurt met lijnzaad en muesli
T: eiwitkoekje
L salade met zoonebloempitten.zongedroogd tomaatje,lente ui,champignons.2 eiwit toast met kip
T:eiwitkoekje
D:eiwit penne met tomatensaus en italiaanse roerbakgroenten.
Ik gebruik produkten hippro en daar voeg ik rauwkost en salades aan toe.
Vanvond weer hardloopbootcamp,zwaar maar lekker!!!
o:griekse yoghurt met lijnzaad en muesli
T: eiwitkoekje
L salade met zoonebloempitten.zongedroogd tomaatje,lente ui,champignons.2 eiwit toast met kip
T:eiwitkoekje
D:eiwit penne met tomatensaus en italiaanse roerbakgroenten.
Ik gebruik produkten hippro en daar voeg ik rauwkost en salades aan toe.
Vanvond weer hardloopbootcamp,zwaar maar lekker!!!
afvallen
woensdag 26 maart 2014 om 13:40
Plukkie80: jammer van de paaseitjes! Ik herken het wel: een klein beetje snoepen lukt mij ook niet. Deze week gaat het vast beter, succes! Hoe beviel de smoothy? Ik waag me daar niet aan....
Luneth, jammer van gisteren maar ja, gewoon weer gezond verder, je bent al zo goed bezig. Ik kan me goed voorstellen dat zodra je aan suiker begint, je steeds meer wil. Lastig...
Skinnylinny: hoi!! Zo te zien eet jij al heel gezond, goed hoor. Succes met de laatste 5 kilo!
Luneth, jammer van gisteren maar ja, gewoon weer gezond verder, je bent al zo goed bezig. Ik kan me goed voorstellen dat zodra je aan suiker begint, je steeds meer wil. Lastig...
Skinnylinny: hoi!! Zo te zien eet jij al heel gezond, goed hoor. Succes met de laatste 5 kilo!
woensdag 26 maart 2014 om 13:44
Skinnylinny: hoe ga je het eigenlijk aanpakken? Minder eten? Nog gezonder eten? Meer sporten? Ben ik oprecht benieuwd naar, want lijkt me lastig in jouw geval. Bij mij was het makkelijk: ik snoepte elke dag, at ook veel chips, en mijn porties eten waren erg groot. Dus dan is het duidelijk wat je moet doen
woensdag 26 maart 2014 om 14:13
Hai koolmeesje,das nou idd het lastige,ik heb eigenlijk een heel gezond eetpatroon,vandaar dat ik het probeer met hippro,dat is een eiwit dieet met minimale koolhydraten en veel eiwitten.Ik heb zelf een professionele weegschaal en ben afgelopen week weinig gewicht kwijtgeraakt maar vetpercentage is met 1.3 procent gezakt en spier omhoog.dus ik ga lekker door en de produkten zijn erg lekker.Lukt het bij jou koolmeesje???
afvallen
woensdag 26 maart 2014 om 14:32
Oh, dat klinkt goed skinnylinny! Hetzelfde gewicht maar dan meer spieren en minder vet. Een goede motivatie om door te gaan.
Ik had nog nooit gehoord van hippro...is dat een speciaal dieet? Met poedertjes en shakes? Of mag je vanalles eten?
Bij mij gaat het tot nu toe goed: in januari woog ik nog 88 kg, en gisteren 81,2. Maar het begin is altijd makkelijker, zeker als je overgewicht hebt. Dus ik moet nog even afwachten hoe het verdergaat. Net als jij zou ik graag 75 kg willen wegen, maar ik hou het op 77 kg.
Het is me in ieder geval gelukt om veel minder te snoepen. En kleine porties hoeft niet altijd volgens de eetmeter, zolang je veel groentes eet, 70 gram zilvervliesrijst en een normaal stukje vlees of vis. Dat helpt mij echt, dat je er niet teveel voor hoeft 'op te offeren'. Want dan wordt het een levensstijl die ik echt niet leuk meer vind.
Ach, miss model zal ik niet worden, hoeft ook niet, maar ik wil wel een groen bmi.
Ik had nog nooit gehoord van hippro...is dat een speciaal dieet? Met poedertjes en shakes? Of mag je vanalles eten?
Bij mij gaat het tot nu toe goed: in januari woog ik nog 88 kg, en gisteren 81,2. Maar het begin is altijd makkelijker, zeker als je overgewicht hebt. Dus ik moet nog even afwachten hoe het verdergaat. Net als jij zou ik graag 75 kg willen wegen, maar ik hou het op 77 kg.
Het is me in ieder geval gelukt om veel minder te snoepen. En kleine porties hoeft niet altijd volgens de eetmeter, zolang je veel groentes eet, 70 gram zilvervliesrijst en een normaal stukje vlees of vis. Dat helpt mij echt, dat je er niet teveel voor hoeft 'op te offeren'. Want dan wordt het een levensstijl die ik echt niet leuk meer vind.
Ach, miss model zal ik niet worden, hoeft ook niet, maar ik wil wel een groen bmi.
woensdag 26 maart 2014 om 15:40
Linny: Welkom en succes! Ik heb ook een tijd veel eiwitten gegeten en minder koolhydraten, maar ik vond dat in combinatie met (veel) sporten wel zwaar.. Hoe ervaar jij dat?
Koolmees: Goed bezig! Ik zit er ook aan te denken om appelstroop in m’n menu te gaan stoppen, ook goed voor je ijzergehalte.
Mijn eetlijstje van vandaag:
O: muesli, kwark, ½ banaan, 1/2 kiwi, blauwe bessen, goijibessen, chiazaden + halve grapefruit
T: mandarijn
L: 3 speltboterhammen, 1 met ei, 1 met smeerkaas, 1 met tomatentapenade, cup-a-soup, glas melk
T: appel, 3 snoepjes
D: stoofpotje van linzen, kidneybonen, ui en tomaat, tartaartje, salade van sla, tomaat en komkommer
T: schaaltje magere yoghurt
Sport: uurtje crosstrainer
Koolmees: Goed bezig! Ik zit er ook aan te denken om appelstroop in m’n menu te gaan stoppen, ook goed voor je ijzergehalte.
O: muesli, kwark, ½ banaan, 1/2 kiwi, blauwe bessen, goijibessen, chiazaden + halve grapefruit
L: 3 speltboterhammen, 1 met ei, 1 met smeerkaas, 1 met tomatentapenade, cup-a-soup, glas melk
T: appel, 3 snoepjes
D: stoofpotje van linzen, kidneybonen, ui en tomaat, tartaartje, salade van sla, tomaat en komkommer
T: schaaltje magere yoghurt
Sport: uurtje crosstrainer
woensdag 26 maart 2014 om 16:16
Thnx! Ja tuurlijk mag je dat
Uitje bakken, 2 tenen gehakte knoflook erdoor, (dan bak ik nog wat groenten die ik nog heb liggen erbij: stuk paprika, cougette, augberine of champignons ofzo, net wat ik nog over heb). ½ blikje tomatenblokjes erbij, paar minuten zacht doorkoken. Dan half blikje linzen en half blikje kidneybonen erbij. Kruiden erdoor (peper, paprikapoeder, cajunkruiden en wat bouillonpoeder) en minuut of 10 zachtjes laten pruttelen. Even proeven en evt nog wat chilisaus of sambal erdoor (ik hou van pittig).
Eet smakelijk!
Uitje bakken, 2 tenen gehakte knoflook erdoor, (dan bak ik nog wat groenten die ik nog heb liggen erbij: stuk paprika, cougette, augberine of champignons ofzo, net wat ik nog over heb). ½ blikje tomatenblokjes erbij, paar minuten zacht doorkoken. Dan half blikje linzen en half blikje kidneybonen erbij. Kruiden erdoor (peper, paprikapoeder, cajunkruiden en wat bouillonpoeder) en minuut of 10 zachtjes laten pruttelen. Even proeven en evt nog wat chilisaus of sambal erdoor (ik hou van pittig).
Eet smakelijk!
woensdag 26 maart 2014 om 17:15
Het eetlijstje voor vandaag:
O: All bran met halfvolle melk en een kop thee.
T: Handje naturel cashewnoten. Glas water.
L: Drie volkoren boterhammen met halvarine. Beleg: pindakaas, appelstroop en een lepel ricotta. Glas water.
T: Plak roggebrood met hummus en later nog een kom magere kwark met lijnzaad en een kop thee.
A: Scholfilet, boerenkool met zoete uien en aardappelpuree.
T: Groene smoothie en twee koppen thee.
Beweging: vanavond tijd voor krachttraining.
O: All bran met halfvolle melk en een kop thee.
T: Handje naturel cashewnoten. Glas water.
L: Drie volkoren boterhammen met halvarine. Beleg: pindakaas, appelstroop en een lepel ricotta. Glas water.
T: Plak roggebrood met hummus en later nog een kom magere kwark met lijnzaad en een kop thee.
A: Scholfilet, boerenkool met zoete uien en aardappelpuree.
T: Groene smoothie en twee koppen thee.
Beweging: vanavond tijd voor krachttraining.
woensdag 26 maart 2014 om 20:02
Klinkt goed fruitella! Hier een lijstje van mij.
O: 250 gr sojayoghurt met muesli
T: roggebrood met noten en rozijnen 2 mandarijnen
L: 4x boterham kaas en kipfilet
T: appel en koekje
D: pandan rijst, spinazie met tomaat gewokt, pangasiusfilet
T: stukje chocolade en Griekse yoghurt met honing.
Vandaag de eetmeter biet ingevuld maar ik denk dat ik niet aan de 1800 calorien kom helaas. Ga het zodadelijk eens invullen.
Morgen en vrijdag ga ik weer op de fiets baar mijn werk. Ik Zie er weer een klein beetje tegenop om eerlijk te zijn. Maar uiteindelijk voelt het best gijn als ik op de fiets zit en helemaal als ik weer thuis ben want dan ben ik erg trots op mezelf.
@ Skinnylinny leuk dat je meeschrijft! Je nick is in ieder geval al erg motiverend!
O: 250 gr sojayoghurt met muesli
T: roggebrood met noten en rozijnen 2 mandarijnen
L: 4x boterham kaas en kipfilet
T: appel en koekje
D: pandan rijst, spinazie met tomaat gewokt, pangasiusfilet
T: stukje chocolade en Griekse yoghurt met honing.
Vandaag de eetmeter biet ingevuld maar ik denk dat ik niet aan de 1800 calorien kom helaas. Ga het zodadelijk eens invullen.
Morgen en vrijdag ga ik weer op de fiets baar mijn werk. Ik Zie er weer een klein beetje tegenop om eerlijk te zijn. Maar uiteindelijk voelt het best gijn als ik op de fiets zit en helemaal als ik weer thuis ben want dan ben ik erg trots op mezelf.
@ Skinnylinny leuk dat je meeschrijft! Je nick is in ieder geval al erg motiverend!
woensdag 26 maart 2014 om 20:22
woensdag 26 maart 2014 om 20:54
O: twee desemboterhammen, eentje met geitenkaas en eentje met 4notenpasta.
T: banaan en 1 koekje, gebakken met mijn klas.
L: restje rijst met kip tandori
T: groene smoothie en kleine appel
D: pasta met groenten, gerookte kip, feta en chipolata
T: portje
Morgen een lange dag op mijn werk, 12 of 13 uur achter elkaar. Ik heb vast een hoop groenten en een restje pasta in een bakje gegooid voor de lunch. 's Avonds eet ik op mijn werk en ik ga proberen de tussendoortjes gezond te houden: fruit en yoghurt.
T: banaan en 1 koekje, gebakken met mijn klas.
L: restje rijst met kip tandori
T: groene smoothie en kleine appel
D: pasta met groenten, gerookte kip, feta en chipolata
T: portje
Morgen een lange dag op mijn werk, 12 of 13 uur achter elkaar. Ik heb vast een hoop groenten en een restje pasta in een bakje gegooid voor de lunch. 's Avonds eet ik op mijn werk en ik ga proberen de tussendoortjes gezond te houden: fruit en yoghurt.
woensdag 26 maart 2014 om 21:52
Ik zag een beetje op tegen vandaag, omdat er voor vanavond quiche op het menu stond. Dat staat garant voor een flink aantal calorieën. Dus overdag rekening mee gehouden en ik zit nu op 1650kcal. Iets te weinig èn ik heb nog gesport (hardlopen).
Morgen ook weer een lange dag, met veel hapsnap-afspraken. Ik hoop dat ik tijd genoeg heb om te eten, daarmee voorkom ik voor een groot deel snaaizin.
Morgen ook weer een lange dag, met veel hapsnap-afspraken. Ik hoop dat ik tijd genoeg heb om te eten, daarmee voorkom ik voor een groot deel snaaizin.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
woensdag 26 maart 2014 om 22:34
@florienepien. Handig dat je dat soort dingen een beetje kan compenseren. Vrijdag heb ik ook een etentje dus ik probeer daar gezond te eten maar ook te compenseren die dag.
@luneth je hebt helemaal gelijk. Het waren bij elkaar iets meer dan 1800 calorien. Dus het was prima vandaag.
Morgen nog een dag zonder de eetmeter vooraf in te plannen. Ik blijf het echt super fijn vinden om dit overzicht te hebben. Zo heb ik gezien dat ok soms best iets kan snoepen (en hoeveel) en dat het soms ook in te plannen is. Wel erg fijn! Het geeft me rust en minder schuldgevoel ls ik dan een keer een dropje oid neem.
Ik ga slapen. Morgen vroeg op om te fietsen!
@luneth je hebt helemaal gelijk. Het waren bij elkaar iets meer dan 1800 calorien. Dus het was prima vandaag.
Morgen nog een dag zonder de eetmeter vooraf in te plannen. Ik blijf het echt super fijn vinden om dit overzicht te hebben. Zo heb ik gezien dat ok soms best iets kan snoepen (en hoeveel) en dat het soms ook in te plannen is. Wel erg fijn! Het geeft me rust en minder schuldgevoel ls ik dan een keer een dropje oid neem.
Ik ga slapen. Morgen vroeg op om te fietsen!
donderdag 27 maart 2014 om 07:24
Goeiemorgen,gister gebootcampd,was zwaar maar geeft weer voldoening.
Zaterdag weer zelf hardlopen,ik denk 7 kilometer.
O:gy met muesli
T:koekje
L:omelet met sla tomaat en pompoenpitten.bakje griekse yoghurt
D Pizza met veel groentes.
Ben blij met hippro,zo kan ik evengoed normaal met mijn gezin meeeten.Fijne dag iedereen!!
Zaterdag weer zelf hardlopen,ik denk 7 kilometer.
O:gy met muesli
L:omelet met sla tomaat en pompoenpitten.bakje griekse yoghurt
D Pizza met veel groentes.
Ben blij met hippro,zo kan ik evengoed normaal met mijn gezin meeeten.Fijne dag iedereen!!
afvallen
donderdag 27 maart 2014 om 08:04
Mijn planning voor vandaag (eetmeter niet ingevuld):
O: Havermoutpap en een kop groene thee.
T: Appel en een kop koffie. Glas water.
L: Twee speltboterhammen en een plak roggebrood met halvarine. Beleg is pindakaas, hummus en een lepel ricotta. Gekookt eitje. Glas water.
T: Kop groene thee. Kommetje magere yoghurt met een lepel lijnzaad en een handje cashewnoten. Kop koffie.
A: Hollandse ovenschotel (24kitchen).
T: Groene smoothie
Beweging: Cardio Workout.
T: Appel en een kop koffie. Glas water.
L: Twee speltboterhammen en een plak roggebrood met halvarine. Beleg is pindakaas, hummus en een lepel ricotta. Gekookt eitje. Glas water.
T: Kop groene thee. Kommetje magere yoghurt met een lepel lijnzaad en een handje cashewnoten. Kop koffie.
A: Hollandse ovenschotel (24kitchen).
T: Groene smoothie
Beweging: Cardio Workout.
donderdag 27 maart 2014 om 09:08
Ja, Tv-fanaat+ Millefleurs: mooie lijstjes!
Linny: voor mij zou zo'n lijstje veeel te weinig zijn. Is het voor jou goed vol te houden? Jij ook een fijne dag!
Luneth: mooi plan, lijkt me een mooi uitgebalanceerd lijstje
Koolmees: Ik heb altijd zo'n potje drinkbouillonpoeder van maggi in huis. Volgens mij gewoon bij de meeste supermarkten te krijgen.
L: 2 speltboterhammen met smeerkaas, tosti ham/kaas, glas melk
T: appel
D: Ik ga uit eten en ik weet niet wat ze op het menu hebben staan daar...Normaal gesproken check ik de menukaart van te voren altijd al en maak ik van te voren een (gezonde) keuze. Ik ben benieuwd. Ik probeer er wel maximaal 2 glazen wijn bij te drinken.
Fijne dag allemaal!
Linny: voor mij zou zo'n lijstje veeel te weinig zijn. Is het voor jou goed vol te houden? Jij ook een fijne dag!
Luneth: mooi plan, lijkt me een mooi uitgebalanceerd lijstje
Koolmees: Ik heb altijd zo'n potje drinkbouillonpoeder van maggi in huis. Volgens mij gewoon bij de meeste supermarkten te krijgen.
L: 2 speltboterhammen met smeerkaas, tosti ham/kaas, glas melk
T: appel
D: Ik ga uit eten en ik weet niet wat ze op het menu hebben staan daar...Normaal gesproken check ik de menukaart van te voren altijd al en maak ik van te voren een (gezonde) keuze. Ik ben benieuwd. Ik probeer er wel maximaal 2 glazen wijn bij te drinken.
Fijne dag allemaal!
donderdag 27 maart 2014 om 13:37
vrijdag 28 maart 2014 om 08:12
Gisteren weer een goede dag. Heb me aan het lijstje kunnen houden en ik heb tussendoor ook geen honger gehad.
De planning voor vandaag:
T: Twee koppen thee en een havermoutmuffin met vijgen.
L: Twee speltboterhammen met halvarine, pindakaas en filet americain. Plak roggebrood met een lepel ricotta. Gekookt eitje en een glas water.
T: Kop thee en een espresso. Kom magere kwark met een handje naturel cashewnoten en een lepel lijnzaad.
A: Stamppot van zoete aardappelen. Glas water.
T: Groene smoothie (spinazie, banaan, bosvruchten en kersen). Twee koppen groene thee.
Beweging: krachttraining.
De planning voor vandaag:
T: Twee koppen thee en een havermoutmuffin met vijgen.
L: Twee speltboterhammen met halvarine, pindakaas en filet americain. Plak roggebrood met een lepel ricotta. Gekookt eitje en een glas water.
T: Kop thee en een espresso. Kom magere kwark met een handje naturel cashewnoten en een lepel lijnzaad.
A: Stamppot van zoete aardappelen. Glas water.
T: Groene smoothie (spinazie, banaan, bosvruchten en kersen). Twee koppen groene thee.
Beweging: krachttraining.
vrijdag 28 maart 2014 om 15:52
Ik wil ook graag mee gaan doen/kletsen. Merk dat het zonder stok achter de deur niet wil vlotten. Ben al druk met hardlopen en veel wandelen maar ja, als je vervolgens ook nog teveel chocola eet, dan werkt t niet . Ik heb geen kilo-doel maar ben 1.73m en weeg 83kg (5 kg blijven plakken na mijn twee zwangerschappen).
Mag ik meekletsen? Mijn plan van aanpak ik niet meer snoepen en veel hardlopen/wandelen. Moet er wel bijzeggen dat ik borstvoeding geef dus ik 'mag' niet ineens heel hard afvallen. Doet nog iemand het op deze manier, en werkt dat?
Succes allemaal!
Mag ik meekletsen? Mijn plan van aanpak ik niet meer snoepen en veel hardlopen/wandelen. Moet er wel bijzeggen dat ik borstvoeding geef dus ik 'mag' niet ineens heel hard afvallen. Doet nog iemand het op deze manier, en werkt dat?
Succes allemaal!
Laugh more, regret less