Gezondheid alle pijlers

Galstenen; ervaringen en tips?

28-12-2013 12:33 200 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een paar weken weet ik dat is een (kleine?) galsteen heb. Ik had een enorme pijnaanval gehad en ben daarmee naar de huisarts geweest. Zij stuurde mij naar het ziekenhuis voor een echo en daar was het steentje op te zien. Hij zit echter in het midden van de galblaas, waardoor hij eigenlijk geen kwaad kan. (kan best zijn dat hij naar het midden van de blaas is geschoten tijdens die pijnaanval).

Maar sinds die aanval, ergens in november, heb ik vrijwel continu buikpijn op de plek van mijn galblaas. Ik heb niet meer van die enorme pijnaanvallen gehad, maar ik ben wel vaak misselijk en moet dan overgeven. Dit ligt niet aan het eten wat ik gegeten heb, het is heel onwillekeurig.

Ik ga begin januari praten met de chirurg in het ziekenhuis, maar ik ben benieuwd of hier mensen zijn die het probleem hebben of hebben gehad. Wat deden jullie eraan om de pijn te verminderen? Kan dat überhaupt?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties
Hennaimeis, volgens mij moet je overal in Nederland een nachtje overblijven.. Ik hoorde van mijn chirurg dat ze het weleens doen dezelfde dag naar huis, maar dat 99 procent van de gevallen er 's avonds toch weer staat ivm pijn of koorts... Ook ik was en ben ontzettend bang in het ziekenhuis, maar je bent gewoon blij dat je daar bent... En als je de volgende dag weer naar huis mag ben je weer zo blij!!!!

hapinesss.. wat vervelend zeg dat je dit in je zwangerschap hebt... Ik had voornamelijk aanvallen van koolsoorten en eieren... Maar dat kan bij iedereen ook weer anders zijn...

Jullie veel sterkte!!!
Voor de mensen die nu last hebben van aanvallen: je kunt als je last hebt wat warme melk drinken of een San Francisco biscuitje van Verkade eten! Tijdens mijn zwangerschap durfde ik niet zonder die koekjes de deur uit!
Nou, blijkbaar wijkt het ziekenhuis waar ik heenga af van de rest. Afgelopen vrijdag had ik een gesprek bij de chirurg en hier is het een dagopname. S'ochtends geopereerd s'middags naar huis. Ik ben zooooo blij! Donderdag naar de anestesist en vooralsnog staat de ingreep op 6 mei gepland.
quote:hennameis schreef op 08 april 2014 @ 12:43:

is er hier iemand geopereerd die ook dezelfde dag naar huis mocht? Of hoop ik dan op het onmogelijke?Ja, ik! Ligt volgens mij ook aan de tijd van de operatie. Ik werd gelijk om 8 uur geholpen en mocht 7 uur 's avonds weer naar huis (bij ons is het sowieso een dagopname dus ik had gehoopt om om 4 uur ofzo al naar huis te mogen, helaas bleef 1 wondje bloeden dus kreeg een extra hechting). Al moet ik wel zeggen dat ik net zo lief een nachtje was blijven slapen, na zo'n operatie ben je moe, doet alles zeer en dan moet je je aankleden, in de auto stappen, de reis naar huis, was helemaal kapot toen ik thuis kwam! Maar wel fijn in je eigen bed liggen....
Oh bieno bij jou dus ook. Als het goed is word ik ook als eerste geopereerd dus ik heb goede hoop. Woon echt dichtbij het ziekenhuis maar het zal best tegenvallen. Toch ben ik superblij dat ik naar huis mag. Nu de narcose nog.....zie er tegenop
Ben ook een tijdje hier niet wezen lezen. Hoe gaat het met iedereen? Hier gaat het prima. Bij mij is het nu ruim 5 weken geleden en ik heb nergens meer last van gehad. Merk niets meer met eten. Voorheen kon ik echt geen kaas eten. Ik was een van degenen die dezelfde avond al naar huis mocht. Werd 's middags geopereerd en werd om half 5 wakker. Mocht een paar uur later naar huis. Heb toen ook nog een tijdje op de pc gezeten voordat ik ging slapen. Hennameis de narcose is echt helemaal niet eng. Voor je het weet ben je onder zeil en weer wakker.
Hai notachav, bedankt voor je positieve bericht. Fijn om te horen!
Dag allemaal. Sorry ik heb niet alles terug gelezen. Maar misschien hebben jullie iets aan mijn verhaal of hebben jullie vragen.

Ik ben in maart 2013 (ruim een jaar geleden nu) via een kijkoperatie geopereerd aan mijn galblaas. Ik had daarvoor ca. 3-4 hele erge pijnaanvallen gehad. Ik heb twee kinderen en weeën deden zeer maar dit vond ik misschien wel erger .. Één keer ook 112 gebeld omdat ik dacht dat ik misschien een blinde darm ontsteking had omdat ik op de grond lag van de pijn.

Sommigen hebben geluk en krijgen maar 1 x een aanval maar wat ik begreep krijg je vaak meer aanvallen als je eenmaal stenen hebt en dan is het beste om de galblaas te verwijderen. De operatie viel mij mee maar ik moest daarna best lang herstellen. Sowieso de 1e 2 weken ben ik niet gaan werken.

Ik kan alles weer eten maar ik ben helaas niet helemaal klachten vrij. Ik heb regelmatig een opgeblazen gevoel en het zeurt erg in mijn buik. Ik weet niet of ik sterker reageer op bepaald eten. Ik ga morgen wel naar de huisarts omdat mijn buikklachten rechts onder mijn ribben aanhouden. Wie weet heeft het niets met mijn galblaas te maken maar ik wil het toch zeker weten. Het blijft een gevoelige plek en ook van mijn littekens (3 stuks) heb ik regelmatig last.

De erge pijnlijke aanvallen heb ik nooit meer gehad. Dus ik ben wel blij dat ik ben geopereerd. Toch denk ik dat je galblaas wel een functie heeft. Ik voel me toch anders na de operatie. Misschien moet ik toch beter op mijn eten letten en dat ga ik nu ook eens proberen. Succes en sterkte allemaal!!
Pluk de dag!
Ik ben ongeveer 3 maanden geleden geholpen. Maar heb nog steeds steken daar waar mijn galblaas zat. Is dit voor meer van jullie herkenbaar? Ik ben er echt wel klaar mee. Al een keer terug geweest naar de huisarts. Bloed laten prikken,geen bijzonderheden. "Zal er wel bij horen" zegt de dokter dan. Maar nu na 3 maanden vind ik het echt wel genoeg. Iemand ideeen hoe dit komt en hoort het er echt bij?
Angel flower. Ik ben 26-10 geopereerd en heb ook die steken.

Ik ben er mee terug geweest naar de huisarts.

Dit is volstrekt normaal en kan een jaar duren.

Het heeft te maken met het feit dat er van binnen gerommeld is en dat tijd nodig heeft om te herstellen.

Ik heb er nu wel heel wat minder last van eigenlijk.Alleen als ik me heel erg druk maak bijvoorbeeld.
Vandaag ben ik op controle teruggeweest.. Is precies 4 weken geleden... Heb op dit moment nergens last van.. Vorige week nog wel pijn gehad op de plaats van de galblaas, maar dat is idd littekenweefsel. De chirurg vertelde dat ze ook pas na 4 weken de controle doet ivm die klachten die normaal zijn.. Ze is erg tevreden, ik ook.. Kan best veel dingen wel eten, nog niet alles geprobeerd, wel al 3 kg aangekomen, oeps.. haha... Als ik erop terugkijk ben ik blij dat de galblaas eruit is... Niks geen aanvallen meer, het vertrouwen in mijn lichaam is weer teruggekeerd!!! Af en toe nog een beetje moe, daar geef ik dan ook maar aan toe.. Na 2.5 week heb ik een halve dag gewerkt, maar dat viel nog erg tegen.. Ik ga dus positief verder vanaf nu!!
Hallo allemaal,

Ik ben twee jaar terug geopereerd, galblaas verwijderd en twee grote stenen (vondt ze op die ballen lijken van japanse mix...overigens eet ik die nu niet meer).

Ook ik heb soms ( vaak bij stress) nog wel eens last vd plek waar mijn galblaas heeft gezeten. Gek genoeg kon ik voor mijn operatie geen sapjes verdragen en nu gelukkig wel.

Ik heb ook 2dagen in zkh moeten blijven, werd pas tegen 18:00 geholpen. En pas na2 weken erna weer halve dagen gaan werken.

Achteraf ben ik blij dat alles eruit is. En operatie viel mij mee.

Vondt alleen het wondje bij navel vervelendivm kleding dragen.
ik ben twee dagen geleden geopereerd, ik voel me echt helemaal prima. heb tot nu toe negens last van, natuurlijk wel wat buikpijn op de plekken waar gesneden is. maar heb energie voor 2 op moment. Wat ik voor de operatie al lang niet meer had. Ik zag erg tegen de operatie op als alleenstaande moeder maar het valt me enorm mee. Geen last van diarree misselijkheid oid. Hopen dat het zo blijft..

ik let niet op met eten had binnen 4 uur na de operatie al een bakje vla en op de zelfde dag avonds brood met kaas.

hier geen wachtlijst trouwens voor de operatie... Deventer
Als jullie een pijnaanval hebben waar hebben jullie dan pijn?

De pijn bij mij begint meestal in mijn rug halverwege mijn rug met pijnscheuten en heb samentrekkingen in mijn buik. Meestal heb ik pijn in de rechterkant in mijn buik maar gisteravond kreeg ik ook pijn en samentrekkingen in de linkerkant van mijn buik en dat vond ik wel raar. Vandaar mijn vraag ;)

Ben wel zwanger dus kan zijn dat alles zich verplaatst natuurlijk maar van rechts naar links vind ik wel vreemd.
bij mij begon het ook in de rug. en de meeste pijn had ik midden in de buik en rug. mijn kolieken duurden gelukkig nooit heel lang. ik ging expres heel veel bewegen, op de grond liggen rollen, helemaal uitrekken, dat soort dingen. waar het steentje ook zit op dat moment, door te bewegen help je hem wel van de plek.
Ik had nooit aanvallen dacht ik alleen maar non stop pijn 4 weken achter elkaar .Akelig zeurend gevoel. Het stopte nooit geen minuut.

Toen ben ik uteindelijk met spoed geopereerd.

Maar terugkijkend heb ik wel aanvallen gehad.

Ik herinner me er een met nieuwjaarsnacht. Ik had het gevoel in de brand te staan.

Ook een soort band gevoel onder mijn ribben.

Ik ben uiteindelijk zittend rechtop in slaap gevallen op de bank.Wat een hel was dat zeg !
Bedankt weiei voor je bericht, lekker positief verhaal. Daar hou ik me maar aan vast.

Ik moet vandaag precies over een week, als het goed is heb ik het dan achter de rug.

Ik zal zo blij zijn als het achter de rug is en ik er vanaf ben.

brrrr
Net terug van ziekenhuis omdat ik echt een ondraaglijke pijn had, nog nooit zo erg. Ben ook 19 weken zwanger dus moest ook terug komen als het niet te houden is. Ze wilden niet opereren ivm risico maar chirurg en gynaecoloog hebben toch besloten te opereren met spoed en moet morgenochtend 8 uur in er ziekenhuis zijn.

Ik ben er zo ontzettend bang voor. Niet alleen van alleen al het infuus en narcose en dat gewroet en gesnij in je lijf maar ook omdat een risico voor de baby is.

Wel fijn om hier positieve verhalen te lezen. Weet ook dat ik hier niet mee door kan lopen want door de baby wordt alles krapper van binnen en de aanvallen erger en erger.
Hai happiness, misschien toch maar beter zo. Ik begreep van mijn chirurg dat laten zitten ook niet zo goed is. Hij kan gaan ontsteken en dan ben je nog verder van huis. Ik begrijp je angst voor de baby maar ze weten heus wat ze doen. Morgen rond deze tijd ben jij er vanaf. Heel veel sterkte.

Ik tel af tot volgende week.
@hennameis: dat is ook zo, als het gaat ontsteken ben je echt verder van huis.

Jij mag dezelfde dag naar huis toch?

Ze zeiden tegen mij dat ik sowieso 1 nachtje moet blijven, misschien toch om alles nog even extra in de gaten te houden ofzo.

Weet helaas niet hoe laat ik geopereerd moet worden omdat ik er tussen gezet wordt. Wel om 8 uur al aanwezig zijn dus hoop dat ik niet laat moet want anders moet ik wel heel lang nuchter blijven.

Heb je steeds last van aanvallen?
happinesss, ik mag inderdaad (als het goed is) dezelfde dag naar huis maar ik begrijp dat jij in jouw toestand een nachtje moet blijven. Ik hoop dat je inmiddels bent geopereerd en dat het allemaal goed gegaan is. Ik heb vanaf januari een x of 5/6 een aanval gehad maar ik heb verder veel last van pijn in mijn zij of onderrug. Ik weet niet op dat met die stenen te maken heeft maar ga ervanuit van wel.

beterschap in ieder geval!
Ik heb ook galstenen gehad ik had wel vaker last en wist niet waardoor het kwam ik dacht griep. Tot op een dag ik naar mijn werk reed ik was al aan het spugen en ging bijna dood van de pijn ik dacht gaat wel weer over en wil me ook niet weer ziekmelden. Ik in de auto en moest weer spugen (dus ik tasje) ik kon niet meer stoppen en had zoveel pijn dus reed de volgende afslag terug en belde dokter. Ik werd doorgestuurd naar spoedeisende hulp en kreeg een echo en daar zagen ze de stenen. Ondertussen nog steeds spugen vagen en extreem pijn vanaf snachts 3 uur en nu was het smiddags 16:00 uur. Ik moest blijven en werd volgende ochtend geopereerd 20-02-2014 ik had een heel bakje vol met stenen net doperwten. Daarna nog 1 nacht gebleven en dag erna naar huis. Nu veel minder ziek en minder buikpijn. Operatie viel mee groetjes
Sterkte iedereen die nog moet!!! De resultaten zullen vast beter zijn
quote:happinesss schreef op 29 april 2014 @ 20:01:

@hennameis: dat is ook zo, als het gaat ontsteken ben je echt verder van huis.

Jij mag dezelfde dag naar huis toch?

Ze zeiden tegen mij dat ik sowieso 1 nachtje moet blijven, misschien toch om alles nog even extra in de gaten te houden ofzo.

Weet helaas niet hoe laat ik geopereerd moet worden omdat ik er tussen gezet wordt. Wel om 8 uur al aanwezig zijn dus hoop dat ik niet laat moet want anders moet ik wel heel lang nuchter blijven.

Heb je steeds last van aanvallen?Sterkte!
Hapinnes, hoe gaat het? Is alles goed gegaan? Bij mij gelukkig wel.

Afgelopen dinsdag geopereerd. De operatie viel ontzettend mee en de narcose ook. De napijn viel mij een beetje tegen. Gisteren ben ik voor het eerst naar buiten gegaan en dat vond ik heerlijk. Eigenlijk wilde ik vandaag weer een stukje fietsen.

Maar momenteel komt het hier met bakken naar beneden.

Al met al ben ik blij dat het achter de rug is!

Succes voor iedereen die nog moet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven