Gezondheid alle pijlers

canesten gyno creme

05-06-2014 15:09 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik loop een beetje met een probleempje rond.

Ik heb door een antibiotica kuur spruw in mijn vagina opgelopen.

Toen ik hier achter kwam heb ik direct de crème gehaald die ik vaker op TV zag omdat ik hier toch liever niet mee na de dokter ga.

Gisteren heb ik de crème aangebracht. En de klachten zijn echt verminderd. Alleen zag vanmorgen een roze kleurige afscheiding. Ik kan in de bijsluiter niet lezen of dit wel normaal is.

Heeft iemand enig idee of dit normaal is? Of dat ik misschien toch maar naar de dokter kan gaan.

Alvast bedankt.
Hoe weet je dat je spruw hebt en niet iets anders?
quote:RosesAreRed schreef op donderdag 05 juni 2014 15:10 Hoe weet je dat je spruw hebt en niet iets anders?Ja precies. Ben je zelf arts?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik zou toch langs de huisarts gaan. Wie weet is het iets heel anders.
Als je 'spruw' IN je vagina hebt, helpt smeren OP de schaamlippen niet veel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou het even afwachten. Een vaginale schimmelinfectie ontstaat vaak na een antibioticakuur. De klachten zijn heel specifiek. De behandeling simpel. De roze afscheiding kan komen door een wondje, wat door irritatie (vanwege de schimmelinfectie) is ontstaan.

Mocht het na een week niet over zijn is een bezoek aan de huisarts vroeg genoeg. (En wat let je om even te bellen voor advies als je ongerust bent?)
Hierbij de bijsluiter: http://www.farmacotherape ... tteksten/c/clotrimazol%20(bij%20vaginale%20aandoeningen).asp
Een vriendin van me is wel huisarts en ik legde haar dit verhaal voor en ze zei tegen me dat als ik niet bij mijn eigen huisarts wou langs gaan dat ik dit kon proberen. Omdat zij mijn huisarts niet is mag zij me ook niks voor schrijven. Ik kan haar alleen nu niet bereiken want ze is zelf aan het werk. En ik maak me er toch wel zorgen over.
Daar is de huisarts toch voor of zie ik dat nou verkeerd?
quote:Cateautje schreef op donderdag 05 juni 2014 15:27 Daar is de huisarts toch voor of zie ik dat nou verkeerd?Gekkenhuis! Je gaat naar de huisarts als je twee dagen over tijd bent en de test negatief is om een bloedtest af te dwingen. Verder niet natuurlijk!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Waarom zou je hiermee niet naar je (eigen) huisarts gaan? Denk je dat je de eerste vagina-met-schimmel in zijn loopbaan hebt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:annexhartje schreef op 05 juni 2014 @ 15:24:

Een vriendin van me is wel huisarts en ik legde haar dit verhaal voor en ze zei tegen me dat als ik niet bij mijn eigen huisarts wou langs gaan dat ik dit kon proberen. Omdat zij mijn huisarts niet is mag zij me ook niks voor schrijven. Ik kan haar alleen nu niet bereiken want ze is zelf aan het werk. En ik maak me er toch wel zorgen over.

Dus vraag je hier advies?

Zelf weten hoor, maar je huisarts is er gewoon voor dit soort klachten.
Eigenlijk denk ik dat het een gewone candida infectie is (dan is je afscheiding wat korrelig en je vagina jeukt en/of het brandt).

Welkom bij de club. Ik denk dat minstens 80% van de vrouwen wel eens een candida infectie heeft gehad. En dat lichtroze, tja, meestal is dat toch een drupje bloed en dat kan heel goed als het ´kapot´ is.

Maar ik zou toch even bij de huisarts langsgaan. Al was het maar omdat maandag Pinksteren is, dus als je nu niet gaat kan het pas dinsdag.
bel gewoon de assistente.

Zelfs die heeft gewoon advies nu hoor.
Ik heb mijn flamoes niet hoeven laten zien bij de huisarts nadat ik jeuk had van de ab kuur. Ik kreeg wel de vraag of de jeuk van binnen of buiten zat. Bij mij buiten, dus met enkel een zalfje was ik ervan af. Zit het binnen (jeuk en irritatie in de vagina) dan geven ze soms een tabletje mee om in te brengen. Bel gewoon even de assistente.
quote:ollekebollekeknolleke schreef op 05 juni 2014 @ 16:51:

Ik heb mijn flamoes niet hoeven laten zien bij de huisarts nadat ik jeuk had van de ab kuur. Ik kreeg wel de vraag of de jeuk van binnen of buiten zat. Bij mij buiten, dus met enkel een zalfje was ik ervan af. Zit het binnen (jeuk en irritatie in de vagina) dan geven ze soms een tabletje mee om in te brengen. Bel gewoon even de assistente.Ik ook niet. Sterker nog ik hoefde niet eens langs te komen. Een schimmelinfectie na een ab kuur komt zo vaak voor. je bent niet de eerste. En stel dat je toch met de benen wijd moet, je huisarts heeft al zo vaak een vagina gezien, die kijkt er niet meer van op.
Bel je huisarts
Is het misschien zo dat je huisarts een man is en dat je dat minder prettig vindt dan een vrouwelijke huisarts? Want dan zou ik je adviseren om gewoon voor een vrouwelijke huisarts te kiezen en het daarmee te bespreken. Hier is het zelfs standaard dat vrouwen in principe altijd bij een vrouwelijke huisarts worden ingedeeld en mannen bij een mannelijke (en zelfs met de vervanging bij vakantie wordt er voor gezorgd dat er voor de mannen een man is en voor de vrouwen een vrouw).
Ga gewoon na de huisarts, wat is dat toch altijd dat mensen niet durven te gaan omdat ze zich generen, het gaat wel om je gezondheid!

Ik ben er ook zó op tegen dat er steeds meer antibiotica zonder recepten worden verkocht, zo krijg je dat mensen zelf wel aan gaan klooien.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven