de (r)emigranten gaan verder

28-07-2011 12:46 1672 berichten
Alle reacties Link kopieren

Waar ter wereld je ook woont, hier kun je je verhalen over je leven in binnen- en buitenland kwijt.

EDIT (19 oktober 2012):

Abusu: Noorwegen Nederland

Ainne: Ierland

Beleza: Japan

Caramella: Duitsland

Chicha: Tenerife

Discovery: Nederland

Dutchie: USA

Fladder: Nederland

Guiri: Spanje

HKGirl: Hongkong

Keranet: België

Lapin: Zwitserland Duitsland

Lila72: Frankrijk

Liubi: Duitsland Saudi Arabië

Mapleleaf: Canada

Nanien: Italië

Noppies: Oostenrijk

Nymeria: Engeland

Olifantjeinhetbos: Canada

Pompedon: Oostenrijk

Raccoon: USA

Seymour: Canada Nederland

SFO: USA

Snjokorn: IJsland Nederland

Sombrerito: Bolivia

Yette: Nederland
Snjókorn falla, á allt og alla
echt belachelijk. En ik kan ook geen e-tickets kopen, want heb geen ideal and credit cards worden niet geaccepteerd door NS.
Kan je niet aan je ouders of vrienden vragen e-tickets te kopen op jullie naam en naar jou mailadres?
Dat doe ik inderdaad normaal gesproken ook, maar ik wil dat ook niet voor elk treinkaartje doen, ze blijven bezig.
quote:ainne schreef op 28 juli 2014 @ 16:26:

Dat doe ik inderdaad normaal gesproken ook, maar ik wil dat ook niet voor elk treinkaartje doen, ze blijven bezig.Heb je hier wat aan?? ik heb een actiecode.
Belachelijk he Ainne, en het verschil is best heel groot..
Ongelovelijk onhandig :(

Klinkt als een heerlijke vakantie voor de kids Ainne.

Ga je nog wat leuks doen met manlief?
Sorry dat ik even inbreek.

De volgende stations hebben een kaartautomaat geschikt voor uw creditcard:

Amsterdam Centraal

Amsterdam Duivendrecht

Amsterdam Bijlmer Arena

Amsterdam Sloterdijk

Amsterdam Zuid

Rotterdam

Den Haag

Utrecht

Eindhoven

Arnhem

Maastricht

Groningen

Hengelo

Roosendaal

Schiphol

Succes!
Bedankt Escribo. Heb ik, behalve bij aankomst op Schiphol, dus geen drol aan. Maar goed, dat was altijd al zo wat dat betreft. En mijn ouders wonen bij een ienieministationnetje, dus je loopt altijd met muntjes te kloten (en wie heeft er nou bv 20 euro in muntjes...). Meestal leen ik dan maar de pin van mijn moeder.

Snjo bedankt voor het aanbod. Ik zal me eerst even inlezen op wat die chipkaart nu eigenlijk inhoudt, probeer ik vanavond te doen. Geen idee of het uberhaupt handig is voor me.

En waarschijnlijk gaat Man nu ook mee naar Nederland en dan zijn er de kinderen natuurlijk, daar kon je voorheen railrunners voor kopen (misschien nog steeds wel).
Ik hoor het wel van je Ainne, aanbieding is geldig tot 31 augustus.
Nou ik denk dat ik het maar laat zitten hoor. Moet allemaal weer met ideal en foto's enzo. En ik heb zo het vemoeden dat saldo opladen ook alleen met een Nederlandse bankkaart kan. Zucht.

Dan maar een extra euro betalen voor kaartje. Afzetters.

Morgen is mijn moeder hier en dan overmorgen gaan we naar het zuiden, meisjes weer ophalen, die gaan dan maandag naar Nederland. Hoop dat het weer een beetje meezit, de verwachtingen zijn niet echt geweldig voor het weekend en volgens de krant is de zomer over, maar dat moeten we nog maar zien. Hoop het niet zeg.
De zomer is over in NL?? O, getsie.. ik hoop dat het niet teveel regent iig.

Wij gaan van 5-14/8, zonder Vent.

Verder niets te vertellen. Mijn leven is dodelijk saai.
Nee, de zomer is hier voorbij. Schijnt.

In NL is het nog steeds warm geloof ik. Hoop het, want heb net een dure tankini aangeschaft
quote:ainne schreef op 30 juli 2014 @ 13:19:

Nou ik denk dat ik het maar laat zitten hoor. Moet allemaal weer met ideal en foto's enzo. En ik heb zo het vemoeden dat saldo opladen ook alleen met een Nederlandse bankkaart kan. Zucht.

Dan maar een extra euro betalen voor kaartje. Afzetters.

Morgen is mijn moeder hier en dan overmorgen gaan we naar het zuiden, meisjes weer ophalen, die gaan dan maandag naar Nederland. Hoop dat het weer een beetje meezit, de verwachtingen zijn niet echt geweldig voor het weekend en volgens de krant is de zomer over, maar dat moeten we nog maar zien. Hoop het niet zeg.Een anonieme kaart hoeft niet met foto. Wat het opladen betreft.... ja, inderdaad alleen met nederlandse bankpas.
Alvast veel plezier in Nl dames!!

Hier ook niet veel te vertellen. Leven gaat zo z'n gangetje. Ook wel lekker eigenlijk
Dubbel
Yette, het was echt super leuk om even bij jullie langs te komen. Zo gezellig en gastvrij.Ook leuk om je kinderen te ontmoeten, doe ze nog maar eens de groeten van me

Ik ben gisteravond terug gekomen van Italie en helemaal vol van alle ervaringen.. De overvolle wegen (Ik heb in Oz leren rijden en geniet echt van de 5baans snelwegen hier yay!!) De massa's mensen, de cultuur en geschiedenis overal en de heerlijke gastvrijheid van de vrienden en familie die ik heb bezocht.. het is allemaal heel bijzonder.
Fijn dat je zo geniet Orbit!!!
Klinkt geweldig allemaal Orbit! Volgens mij heb je een supervol programma, leuk man! Heb je nog een poosje vrij als je straks weer in Oz bent? Volgens mij heb jij straks een vakantie nodig!

Hier alles oke. Kinderen zijn in Nederland inmiddels, ik ga er zondag achteraan. Man is inmiddels weer met een nieuwe baan begonnen, op werkgebied is het allemaal een beetje rommelig voor hem momenteel, maar het is een aanpakker gelukkig. De baan die hij nu heeft is een tijdelijke baan, nog onzeker hoe lang het gaat zijn. Mocht het deze week aflopen, dan gaat ie mee naar NL en anders blijft hij hier. Stiekem hoop ik een beetje dat hij niet meegaat, want het is makkelijker zonder hem in NL. Erg hè Ik zie altijd een beetje op tegen de bezoekjes daar, voel me altijd zo verantwoordelijk voor beide kanten, dus als hij er niet is scheelt dat al.

Oh, heb inmiddels een oplosing voor de ov-kaart, mijn ouders blijken anonieme kaarten te hebben dus ik kan die gewoon gebruiken.
Ik kan me voorstellen dat het wat relaxter is zonder hubby Ainne.

Fijn dat hij zich weer stort in een nieuw werkavontuur. Hoop dat hij snel een perfecte baan vind!

Ook fijn wbt die ov kaart.

Ik vroeg me af of de meisjes ook een beetje nederlands spreken/verstaan als ze bij je ouders zijn. Of spreken je ouders goed engels.

Ik spring onder de douche. Had me voorgenomen om actief te zijn vanochtend (een muur te lijf gaan met bleek zodat we hem kunnen witten ) maar ben nog niet echt gemotiveerd.....
Getver wat een klus Lila! En is het nog steeds zo warm bij jullie, lijkt me niet fijn om dan met bleek aan de slag te gaan. Of is het een buitenmuur?

Wanneer gaat je oudste naar Italië eigenlijk, is dat in september?

Nee, de meiden spreken maar nauwelijks Nederlands, ze kunnen om drinken vragen en welterusten en eet smakelijk zeggen, maar daar blijft het wel bij. Mijn ouders en oma spreken prima Engels dus dat geen probleem. En ze spelen ook gewoon met Nederlandse kinderen, kinderen hebben wat dat betreft geen taal nodig om te kunnen spelen, leuk is dat altijd.

Ik bedenk me net dat Chicha ook al in NL is inmiddels.
Ainne het viel mee. Had bleek met een geurtje gekocht en alle deuren en ramen open dus kon goed doorwaaien en drogen.

Dochterlief gaat 5 september naar Italie. Komt steeds dichterbij....
Fijne zondag allemaal
De NS zijn al jaren lang mijn grootste ergenis. Ja ik heb inderdaad zo'n anonieme OV-kaart maar wat denk je. Vlieg je weer naar NL en vergeet je de verdomde kaart. Ach joh dan koop je er toch nog een. Inmiddels heb ik er al drie. #wordernietgoedvan.

Voor jullie in Europa allemaal een fijne start van jullie week. Ik ga maar eens maffen.
Kun je die kaart niet bij iemand in Nl laten SFO? of heb je hem nodig om op 't vliegevld te komen?

Niet een handig systeem dus.

Lekker slapen/fijne dag allemaal!
Het lijkt me ook veel makkelijker zonder vent in NL Ainne, Mijn scharrel uit Oz wilde wel mee maar daar had ik ook geen zin in. Moet ik de hele tijd vertalen en hem dingen uitleggen...Ik wil gewoon verder gaan met mensen waar ik gebleven was en de hele tijd NL praten... eens in de zoveel jaar.

Verder super veel mazzel met een treinkaart die ik van iemand te leen heb en het autootje van mijn zusje. Mensen doen ongelooflijk hun best om me te onthalen..ik voel me helemaal thuis. Het is inderdaad wel druk en een meeting zit er denk ik niet meer in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven