Nuchter voor 20 weken echo
donderdag 16 oktober 2014 om 08:26
donderdag 16 oktober 2014 om 09:02
donderdag 16 oktober 2014 om 09:08
donderdag 16 oktober 2014 om 09:17
donderdag 16 oktober 2014 om 09:30
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 16 oktober 2014 @ 09:02:
Gewn volke blaas hoor! Dat is alleen in het begin handig bij een uitwendige echo. Dan komt je baarmoeder wat meer omhoog namelijk. Verder in de zwangerschap of bij een inwendige echo werkt een volle blaas alleen maar belemmerend.
Correctie: de blaas ligt voor de baarmoeder, dus als je een volle blaas hebt wordt je baarmoeder juist naar achter geduwd.
Wel kan de volle blaas de darmen een beetje 'opzij' duwen, waardoor die niet meer in de weg zitten en de baarmoeder te zien is. Echo kan namelijk niet door lucht (die in de darmen zit) heen kijken.
Dus ook bij een vroege zwangerschap kan een volle blaas belemmerend werken, als de baarmoeder er teveel door naar achter geduwd wordt.
Gewn volke blaas hoor! Dat is alleen in het begin handig bij een uitwendige echo. Dan komt je baarmoeder wat meer omhoog namelijk. Verder in de zwangerschap of bij een inwendige echo werkt een volle blaas alleen maar belemmerend.
Correctie: de blaas ligt voor de baarmoeder, dus als je een volle blaas hebt wordt je baarmoeder juist naar achter geduwd.
Wel kan de volle blaas de darmen een beetje 'opzij' duwen, waardoor die niet meer in de weg zitten en de baarmoeder te zien is. Echo kan namelijk niet door lucht (die in de darmen zit) heen kijken.
Dus ook bij een vroege zwangerschap kan een volle blaas belemmerend werken, als de baarmoeder er teveel door naar achter geduwd wordt.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
donderdag 16 oktober 2014 om 11:09
Hier werd bij het maken van de afspraak inderdaad wel gevraagd om met volle blaas te komen. Best lastig als je eerst nog een tijdje in de wachtkamer zit . Vlak voor het einde van de echo moest ik even naar het toilet, want dan kon ze daarna andere dingen weer goed zien (pin me er niet op vast, maar volgens mij ligging van de placenta?).
donderdag 16 oktober 2014 om 12:08
Ik heb nog nooit in 1 van mijn 3 zwangerschappen, voor welk onderzoek dan ook, nuchter hoeven zijn.
Bij de termijnecho's had ik een volle blaas, maar dat heeft bij geen van allen geholpen. Het werd steeds een inwendige echo.
Bij de 20 weken echo was de volle blaas niet meer nodig hier...
Anders even contact opnemen met verloskundige/echo bureau als je het zeker wil weten...
Bij de termijnecho's had ik een volle blaas, maar dat heeft bij geen van allen geholpen. Het werd steeds een inwendige echo.
Bij de 20 weken echo was de volle blaas niet meer nodig hier...
Anders even contact opnemen met verloskundige/echo bureau als je het zeker wil weten...